Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Katalizator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

[80 B4 2.3 NG] Katalizator

Post autor: dziadzia » 16 sty 2007, 23:21

Stanie sie cos jak wyrzuce kata?chcialbym wsadzic strumienice prosze o dopowiedz.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2007, 23:38 przez dziadzia, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 16 sty 2007, 23:22

To zależy co chcesz przez to osiągnąć?
I like AUDI!!!

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 16 sty 2007, 23:28

chce po prostu wyciac kata nie poprawiac zadnych osiagow
jacek

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 16 sty 2007, 23:36

nic sie nie powinno stać, bedzie troche mocniejszy ale niewiele, klika KM, nie wiem jaki ma to wpływ na trwałośc tłumika i jego elementów, ale chyba nie ma!!
Kumpel założył do B4 ABK i nie narzekał jak do tej pory!
Pozdrowionka
I like AUDI!!!

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 sty 2007, 08:18

niestery w silniku NG to nie takie proste. A to przez sondę lambda. Jest ona umieszczona w puszce katalizatora, z przodu, od strony silnika. Do poprawnego działania potrzebuje określonej temperatury. I teraz tak: jak wywalisz katalizator i wstawisz tłumik przelotowy lub wspawasz rurę w puszkę po katalizatorze, zwiększy się prędkość przepływu spalin wokół sondy a tym samym zmniejszy się ich temperatura. Zmienią się więc warunki pracy sondy w ten sposób że MOŻE wolniej reagować (optymalna temp. pracy to 600st.C).

I to jest właśnie ruletka - w niektórych przypadkach taka operacja kończy się pozytywnie i silnik i sonda działa ok, natomiast są takie przypadki, gdy trzeba sondę montować nie w puszce po katalizatorze ale bliżej kolektora, a odległość od kolektora dobierać doświadczalnie...
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 17 sty 2007, 16:03

wywal katalizator i wstaw zwykla rure,struminnice bedziesz przeklinal za jakis czas,jak ci sie wydech wypali,moj kumpel tak mial :-)

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 17 sty 2007, 16:05

chodzi mi o to zeby sonda dobrze dzialala co zrobic wywalac czy nie?czy jest wogole sonda 2300cm3 na mechanicznym wtrysku?pomozcie jutro bym cos dzialal
jacek

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 17 sty 2007, 16:07

jak masz wypalony katalizator to jeden ch..j czy wywalisz czy nie,bo na tym wypalonym katalizatorze to i tak sonda nie pracuje w warunkach jakich powinna :-)

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 17 sty 2007, 16:12

mysle ze nie jest wypalony jak zapale auto to spaliny po zapachu sa ok takie inne niz jak niema kata
jacek

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 17 sty 2007, 16:14

sonda lambada :-) moze sie walic...
sprubuj wymienic i zostaw kataliztor na wszelki wypadek,najwyzej jeszcze raz.
ciezko powiedziec jak sie bedzie zachowywal ze strumiennica.
powodzenia

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 17 sty 2007, 16:17

a jak bym tylko wybil srodek katalizatora i sama pusta puche zalozyl?to co
jacek

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 17 sty 2007, 16:37

lepsza zwykla rura,dorobia ci w lepszych warsztatch tlumikarskich,za nie duze pieniadze

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 17 sty 2007, 18:58

ja to sobie w poldku zrobiłem drugą rure zamiast kata i w zależności od potrzeby i okazji zakładałem raz jedno raz drugie, w audi mam taki sam zamiar zrobić ;-)

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 17 sty 2007, 19:17

to ja juz nic nie wiem czy wywalac czy nie :-(
jacek

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 17 sty 2007, 19:36

ja mam gaznik wiec spokojnie moglem wywalic :-P
nie ma to jak proste samochody :-) bez elektorniki i innych bajerow :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga