Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] kontrolka oleju/benzyna w oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
huk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 18 wrz 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

[80 B4 2.3 NG] kontrolka oleju/benzyna w oleju

Post autor: huk » 19 kwie 2008, 22:33

Witam,
mam spory problem ze swoim autem, wczesniejj on nie wystepowal.
Od wczoraj, gdy jade i wejde na ok. 3 tys obrotow, zapala mi sie kontrolka oleju i wydaje 3 krotny krotki sygnal. Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje, nie robi sie tak zawsze kiedy wchodzi na obroty, ale bardzo czesto - ok. 10 razy podczas 40 km trasy. Gdy kontrolka sie zapali, puszczam noge z gazu i po chwili gasnie. Nie ma znaczenia, czy silnik jest cieply, czy zimny.
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 18:59 przez huk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 kwie 2008, 22:37

uwalony najprawdopodobniej czujnik ciśnienia oleju.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 kwie 2008, 22:49

powodów może być kilka.
1. sprawdź czy jest olej (wiem że to głupio brzmi ale od czegoś trzeba zacząć)
2. Sprawdź w jakim stanie jest olej (czy czuć w nim paliwo lub płyn chłodniczy) bo jak jest tam paliwo to olej jest rozrzedzony i pompa oleju nie nadąrzy go pompować wtedy czujnik bedzie wariował
3. jaki jest olej i czy jest własciwy ? może juz olej jest zbyt rzadki do tego silnika i bedzie to samo co pkt wyżej czyli jest zbyt rzadki lub wypracowany

zobacz także czy olej nie jest zbytnio zasyfiony czyli czy wypłukał nagar z silnika bo może być jakiś paproch w kanale olejowym i bedzie blokował przepływ oleju lub tez przytkał czujnik ciśnienia oleju.
pokusiłbym się o wykręcenie czujnika i sprawdzenie go za pomocą sprężonego powietrza i latarki
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
huk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 18 wrz 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huk » 19 kwie 2008, 23:11

widmo pisze:powodów może być kilka.
1. sprawdź czy jest olej (wiem że to głupio brzmi ale od czegoś trzeba zacząć)
2. Sprawdź w jakim stanie jest olej (czy czuć w nim paliwo lub płyn chłodniczy) bo jak jest tam paliwo to olej jest rozrzedzony i pompa oleju nie nadąrzy go pompować wtedy czujnik bedzie wariował
3. jaki jest olej i czy jest własciwy ? może juz olej jest zbyt rzadki do tego silnika i bedzie to samo co pkt wyżej czyli jest zbyt rzadki lub wypracowany
Dzieki za szybka odpowiedz.
olej wymienialem 3 mies temu, a wczesniej nie bral oleju, wiec chyba nie powinno sie nic stac, ale jutro rano sprawdze
z waszych postow wynika, ze to raczej czujnik, wiec chyba to nic powaznego?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 kwie 2008, 23:17

raczej nie, zakładam, że nie masz dodatkowych zegarów do sprawdzania ciśnienia oleju ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 kwie 2008, 23:20

taki jest los czujników ... padają w najmniej oczekiwanym momencie ;-)
a olej sprawdź bo juz miałem paliwo w oleju i tez czujnik swirował :-x
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

dziedzictom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: dziedzictom » 20 kwie 2008, 13:24

sprawdź czy gdzieś nie masz przetartego kabla i czy nie dotyka on do silnika (masa)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 kwie 2008, 15:37

Z tego co pamiętam są dwa czujniki ciśnienia oleju jeden odpowiada za kontrole ciśnienia na wolnych obrotach a drugi za ciśnienie od ok. 3 tyś obrotów.
Najlepiej podjechać do jakigość warsztatu żeby sprawdzili ciśnienie oleju manometrem.

Awatar użytkownika
huk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 18 wrz 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huk » 22 kwie 2008, 18:41

witam,
sprawdzilem dzis olej i... na bagnecie nie ma w ogole sladu po nim. Olej wymienialem 2500 km temu, wczesniej po zakupie dolalem 1 litr na jakies 3 tys. Poza tym w oleju czuc bylo zapach benzyny, oprocz tego troche zalany byl korek olejowy. Co moze byc tego przyczyna i czy to cos powaznego?
Dodam jeszcze, ze nigdy nie mialem zadnych wyciekow podczas postoju.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 kwie 2008, 01:00

witam,
sprawdzilem dzis olej i... na bagnecie nie ma w ogole sladu po nim. Olej wymienialem 2500 km temu, wczesniej po zakupie dolalem 1 litr na jakies 3 tys. Poza tym w oleju czuc bylo zapach benzyny, oprocz tego troche zalany byl korek olejowy. Co moze byc tego przyczyna i czy to cos powaznego?
Dodam jeszcze, ze nigdy nie mialem zadnych wyciekow podczas postoju.
skoro nie brał wczesniej oleju to prawdopodobnie uszcelniacze zaworowe przepuszczają lub tez pierscienie olejowe na tłokach są zuzyte

sprawdz tez kable WN, świece, kopułkę i rozdzielacz zapłonu (palec)
u mnie był uwalony kabel na IV cyl i benzyna szła do oleju z powodu niespalania mieszanki oraz słabych pierscieni olejowych, efektem było 7 litrów oleju z benzyną, uwalone hydrozawory z powody wypłukania nagaru z silnika oraz przytarta gładź na wałku rozrządu

w takim wypadku szybko zmien olej, filtry a to napeno nie zaszkodzi
sprawdź układ zapłonowy !!!
sprawdź tez działanie sondy lambda lub jeżeli masz mozliwość podepnij sie VAGiem do auta i czy są jakie błedy

dłuższa jazda z tym moze grozic zatarciem silnika

1. jaki dym idzie z rury wydechowej ?
2. czuć moze olej ?
3. czy auto duzo pali ?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
huk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 18 wrz 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huk » 23 kwie 2008, 09:13

widmo pisze: 1. jaki dym idzie z rury wydechowej ?
2. czuć moze olej ?
3. czy auto duzo pali ?
1. na zimnym silniku kopci na bialo, jak juz sie rozgrzeje, to praktycznie nie dymi
2. nie
3. pali w normie, ok. 11 litrow, tak jak od poczatku kiedy go mam

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 kwie 2008, 20:00

huk pisze:1. na zimnym silniku kopci na bialo, jak juz sie rozgrzeje, to praktycznie nie dymi
2. nie
3. pali w normie, ok. 11 litrow, tak jak od poczatku kiedy go mam
ad 1 to jest normalne ze dymi i przestaje różnica temperatur.
ad 2 to dobrze przynajmniej jedno wyeliminowane
ad 3 to też raczej dobrze

wiec tak jak pisałem
sprawdź układ WN (kopułke, rozdzielacz, kable, świece)
jeśli masz możliwosć to zmierz mu kompresję.
zmien olej i kpl filtrów i zobacz czy po tych zabiegach bedzie dalej paliwo w oleju.
jeśli masz dostęp do VAG'a to też by pasowało sprawdzić czy coś nie siedzi po stronie sterowania
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
rafidoc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 23 lut 2008, 21:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: rafidoc » 25 kwie 2008, 20:53

Czujnik z bialym korpusem jest czujnikiem niskiego cisnienia i mierzy od 0 do 0.8 bar. Czujnik z brązowym korpusem załącza się mniej więcej od 2100 obr/min i mierzy ciśnienie od 0.8 bar do wyżej .
Audi 80 B4 2.3 ng 92' + gaz

lasica106
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:23

Post autor: lasica106 » 21 lut 2012, 12:22

witam
Mój problem jest dość podobny. Nie zapalają mi si żadne kontrolki i nie ma sygnałów ale sprawdziłem olej dzisiaj i jest rzadki w dodatku podwójny stan i na szmacie rozchodzi sie szeroko prawie jak benzyna. Sprawdziłem ile pali wyszło że na 10 litrach paliwa zrobiłem tylko 40 kilometrów. Myślałem że to problem ze świecami poczyściłem przbicia na kablach też nie ma ale wygląda na to że się "zapomina" na którym cylindrze i lekko telepie silnikiem jak pomału dodaj gazu. Siła jest ciagnie dobrze na obroty wchodzi nie mam pojęcia ale chyba to cos poważnego. Mieszkam koło zamościa jak ktoś zna dobrego mechanika poroszę o dane. Silnik 2.3.
z góry dzięki jeśli ma ktoś ochote mi to bardzij wytłumaczyć bo nie zabardzo sobie radzę z tym silnikiem to prosze pisać komandos553@wp.pl
Lasic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga