[80 B4 2.3 NG] kontrolka oleju/benzyna w oleju
[80 B4 2.3 NG] kontrolka oleju/benzyna w oleju
Witam,
mam spory problem ze swoim autem, wczesniejj on nie wystepowal.
Od wczoraj, gdy jade i wejde na ok. 3 tys obrotow, zapala mi sie kontrolka oleju i wydaje 3 krotny krotki sygnal. Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje, nie robi sie tak zawsze kiedy wchodzi na obroty, ale bardzo czesto - ok. 10 razy podczas 40 km trasy. Gdy kontrolka sie zapali, puszczam noge z gazu i po chwili gasnie. Nie ma znaczenia, czy silnik jest cieply, czy zimny.
Prosze o pomoc.
mam spory problem ze swoim autem, wczesniejj on nie wystepowal.
Od wczoraj, gdy jade i wejde na ok. 3 tys obrotow, zapala mi sie kontrolka oleju i wydaje 3 krotny krotki sygnal. Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje, nie robi sie tak zawsze kiedy wchodzi na obroty, ale bardzo czesto - ok. 10 razy podczas 40 km trasy. Gdy kontrolka sie zapali, puszczam noge z gazu i po chwili gasnie. Nie ma znaczenia, czy silnik jest cieply, czy zimny.
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 18:59 przez huk, łącznie zmieniany 1 raz.
powodów może być kilka.
1. sprawdź czy jest olej (wiem że to głupio brzmi ale od czegoś trzeba zacząć)
2. Sprawdź w jakim stanie jest olej (czy czuć w nim paliwo lub płyn chłodniczy) bo jak jest tam paliwo to olej jest rozrzedzony i pompa oleju nie nadąrzy go pompować wtedy czujnik bedzie wariował
3. jaki jest olej i czy jest własciwy ? może juz olej jest zbyt rzadki do tego silnika i bedzie to samo co pkt wyżej czyli jest zbyt rzadki lub wypracowany
zobacz także czy olej nie jest zbytnio zasyfiony czyli czy wypłukał nagar z silnika bo może być jakiś paproch w kanale olejowym i bedzie blokował przepływ oleju lub tez przytkał czujnik ciśnienia oleju.
pokusiłbym się o wykręcenie czujnika i sprawdzenie go za pomocą sprężonego powietrza i latarki
1. sprawdź czy jest olej (wiem że to głupio brzmi ale od czegoś trzeba zacząć)
2. Sprawdź w jakim stanie jest olej (czy czuć w nim paliwo lub płyn chłodniczy) bo jak jest tam paliwo to olej jest rozrzedzony i pompa oleju nie nadąrzy go pompować wtedy czujnik bedzie wariował
3. jaki jest olej i czy jest własciwy ? może juz olej jest zbyt rzadki do tego silnika i bedzie to samo co pkt wyżej czyli jest zbyt rzadki lub wypracowany
zobacz także czy olej nie jest zbytnio zasyfiony czyli czy wypłukał nagar z silnika bo może być jakiś paproch w kanale olejowym i bedzie blokował przepływ oleju lub tez przytkał czujnik ciśnienia oleju.
pokusiłbym się o wykręcenie czujnika i sprawdzenie go za pomocą sprężonego powietrza i latarki
Dzieki za szybka odpowiedz.widmo pisze:powodów może być kilka.
1. sprawdź czy jest olej (wiem że to głupio brzmi ale od czegoś trzeba zacząć)
2. Sprawdź w jakim stanie jest olej (czy czuć w nim paliwo lub płyn chłodniczy) bo jak jest tam paliwo to olej jest rozrzedzony i pompa oleju nie nadąrzy go pompować wtedy czujnik bedzie wariował
3. jaki jest olej i czy jest własciwy ? może juz olej jest zbyt rzadki do tego silnika i bedzie to samo co pkt wyżej czyli jest zbyt rzadki lub wypracowany
olej wymienialem 3 mies temu, a wczesniej nie bral oleju, wiec chyba nie powinno sie nic stac, ale jutro rano sprawdze
z waszych postow wynika, ze to raczej czujnik, wiec chyba to nic powaznego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 mar 2008, 15:55
- Lokalizacja: Rzeszow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
witam,
sprawdzilem dzis olej i... na bagnecie nie ma w ogole sladu po nim. Olej wymienialem 2500 km temu, wczesniej po zakupie dolalem 1 litr na jakies 3 tys. Poza tym w oleju czuc bylo zapach benzyny, oprocz tego troche zalany byl korek olejowy. Co moze byc tego przyczyna i czy to cos powaznego?
Dodam jeszcze, ze nigdy nie mialem zadnych wyciekow podczas postoju.
sprawdzilem dzis olej i... na bagnecie nie ma w ogole sladu po nim. Olej wymienialem 2500 km temu, wczesniej po zakupie dolalem 1 litr na jakies 3 tys. Poza tym w oleju czuc bylo zapach benzyny, oprocz tego troche zalany byl korek olejowy. Co moze byc tego przyczyna i czy to cos powaznego?
Dodam jeszcze, ze nigdy nie mialem zadnych wyciekow podczas postoju.
skoro nie brał wczesniej oleju to prawdopodobnie uszcelniacze zaworowe przepuszczają lub tez pierscienie olejowe na tłokach są zuzytewitam,
sprawdzilem dzis olej i... na bagnecie nie ma w ogole sladu po nim. Olej wymienialem 2500 km temu, wczesniej po zakupie dolalem 1 litr na jakies 3 tys. Poza tym w oleju czuc bylo zapach benzyny, oprocz tego troche zalany byl korek olejowy. Co moze byc tego przyczyna i czy to cos powaznego?
Dodam jeszcze, ze nigdy nie mialem zadnych wyciekow podczas postoju.
sprawdz tez kable WN, świece, kopułkę i rozdzielacz zapłonu (palec)
u mnie był uwalony kabel na IV cyl i benzyna szła do oleju z powodu niespalania mieszanki oraz słabych pierscieni olejowych, efektem było 7 litrów oleju z benzyną, uwalone hydrozawory z powody wypłukania nagaru z silnika oraz przytarta gładź na wałku rozrządu
w takim wypadku szybko zmien olej, filtry a to napeno nie zaszkodzi
sprawdź układ zapłonowy !!!
sprawdź tez działanie sondy lambda lub jeżeli masz mozliwość podepnij sie VAGiem do auta i czy są jakie błedy
dłuższa jazda z tym moze grozic zatarciem silnika
1. jaki dym idzie z rury wydechowej ?
2. czuć moze olej ?
3. czy auto duzo pali ?
ad 1 to jest normalne ze dymi i przestaje różnica temperatur.huk pisze:1. na zimnym silniku kopci na bialo, jak juz sie rozgrzeje, to praktycznie nie dymi
2. nie
3. pali w normie, ok. 11 litrow, tak jak od poczatku kiedy go mam
ad 2 to dobrze przynajmniej jedno wyeliminowane
ad 3 to też raczej dobrze
wiec tak jak pisałem
sprawdź układ WN (kopułke, rozdzielacz, kable, świece)
jeśli masz możliwosć to zmierz mu kompresję.
zmien olej i kpl filtrów i zobacz czy po tych zabiegach bedzie dalej paliwo w oleju.
jeśli masz dostęp do VAG'a to też by pasowało sprawdzić czy coś nie siedzi po stronie sterowania
witam
Mój problem jest dość podobny. Nie zapalają mi si żadne kontrolki i nie ma sygnałów ale sprawdziłem olej dzisiaj i jest rzadki w dodatku podwójny stan i na szmacie rozchodzi sie szeroko prawie jak benzyna. Sprawdziłem ile pali wyszło że na 10 litrach paliwa zrobiłem tylko 40 kilometrów. Myślałem że to problem ze świecami poczyściłem przbicia na kablach też nie ma ale wygląda na to że się "zapomina" na którym cylindrze i lekko telepie silnikiem jak pomału dodaj gazu. Siła jest ciagnie dobrze na obroty wchodzi nie mam pojęcia ale chyba to cos poważnego. Mieszkam koło zamościa jak ktoś zna dobrego mechanika poroszę o dane. Silnik 2.3.
z góry dzięki jeśli ma ktoś ochote mi to bardzij wytłumaczyć bo nie zabardzo sobie radzę z tym silnikiem to prosze pisać komandos553@wp.pl
Mój problem jest dość podobny. Nie zapalają mi si żadne kontrolki i nie ma sygnałów ale sprawdziłem olej dzisiaj i jest rzadki w dodatku podwójny stan i na szmacie rozchodzi sie szeroko prawie jak benzyna. Sprawdziłem ile pali wyszło że na 10 litrach paliwa zrobiłem tylko 40 kilometrów. Myślałem że to problem ze świecami poczyściłem przbicia na kablach też nie ma ale wygląda na to że się "zapomina" na którym cylindrze i lekko telepie silnikiem jak pomału dodaj gazu. Siła jest ciagnie dobrze na obroty wchodzi nie mam pojęcia ale chyba to cos poważnego. Mieszkam koło zamościa jak ktoś zna dobrego mechanika poroszę o dane. Silnik 2.3.
z góry dzięki jeśli ma ktoś ochote mi to bardzij wytłumaczyć bo nie zabardzo sobie radzę z tym silnikiem to prosze pisać komandos553@wp.pl