Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] wymiana uszczelki pokrywy zaworów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
franekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Chorzów

[80 B4 2.3 NG] wymiana uszczelki pokrywy zaworów

Post autor: franekk » 29 lis 2007, 19:02

Znowu mam pytanie. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to skomplikowana operacja ? Czy w warunkach garażowych jest to do zrobienia ?Mam niezłe wyposażenie ale wygląda na to że jest mnóstwo rzeczy do zdemontowania. Obrazek

zmieniłem trochę temat, żeby było wiadomo o czym gadamy
Ostatnio zmieniony 30 lis 2007, 08:31 przez franekk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 30 lis 2007, 07:55

z tym wiąże się też zdejmowanie górnej części kolektora dolotowego. To oznacza ,że bedziesz musiał wymienieć także uszczelkę pomiędzy górną i dolną częścią tego kolektora. robota jest prosta, sam robiłem to w garażu za pomocą najprostszych narzędzi. Ważne rzeczy:

1. uszczelkę pokrywy zaworów kup gumową a nie korkową (droższa ale skuteczniejsza - 50zł, a korkowa tylko 15)
2. do odkręcenia górnej części kolektora dolotowego potrzebujesz porządnych torxów - nie żadne hipermerketowe badziewie.
3. zdejmując kolektor z przepustnica trzeba uważać, bo trzeba odczepić gumową prowadnicę ssąca powietrza - i musisz pilnować żeby jej nie uszkodzić.
4. po prawej stronie głowicy nad 4-5 cylindrem jest na 2 śruby przymocowana prowadnica linki gazu - to też musisz odkręcić.

uszczelka kolektora kosztuje 13-17zł, przyda się też WD40 jeżeli wcześniej kolektor nie był ruszany

robota zajmuje 2-3 godziny nie spiesząc się.

dla wygody możesz od kolektora odpiąć węże podciśnienia od vakupompy. No i jak już będziesz miał przepustnice na wierzchu to można ją wyczyścić
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

franekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: franekk » 30 lis 2007, 14:42

serdeczne dzięki :-)

Awatar użytkownika
kontestator
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice

Post autor: kontestator » 30 lis 2007, 20:19

foxbat pisze:4. po prawej stronie głowicy nad 4-5 cylindrem jest na 2 śruby przymocowana prowadnica linki gazu - to też musisz odkręcić.
tych śrub nie trzeba odkręcać po prostu zdejmujesz końcówkę linki z zaczepu numer 1, następnie odczepiasz zabezpieczenie pancerza lini nr 2


:arrow: http://img77.imageshack.us/img77/7290/a ... e9eqr4.jpg
S4 C4 V8


FOTO

franekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: franekk » 01 gru 2007, 15:00

dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga