Znowu mam pytanie. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to skomplikowana operacja ? Czy w warunkach garażowych jest to do zrobienia ?Mam niezłe wyposażenie ale wygląda na to że jest mnóstwo rzeczy do zdemontowania.
zmieniłem trochę temat, żeby było wiadomo o czym gadamy
[80 B4 2.3 NG] wymiana uszczelki pokrywy zaworów
[80 B4 2.3 NG] wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Ostatnio zmieniony 30 lis 2007, 08:31 przez franekk, łącznie zmieniany 2 razy.
z tym wiąże się też zdejmowanie górnej części kolektora dolotowego. To oznacza ,że bedziesz musiał wymienieć także uszczelkę pomiędzy górną i dolną częścią tego kolektora. robota jest prosta, sam robiłem to w garażu za pomocą najprostszych narzędzi. Ważne rzeczy:
1. uszczelkę pokrywy zaworów kup gumową a nie korkową (droższa ale skuteczniejsza - 50zł, a korkowa tylko 15)
2. do odkręcenia górnej części kolektora dolotowego potrzebujesz porządnych torxów - nie żadne hipermerketowe badziewie.
3. zdejmując kolektor z przepustnica trzeba uważać, bo trzeba odczepić gumową prowadnicę ssąca powietrza - i musisz pilnować żeby jej nie uszkodzić.
4. po prawej stronie głowicy nad 4-5 cylindrem jest na 2 śruby przymocowana prowadnica linki gazu - to też musisz odkręcić.
uszczelka kolektora kosztuje 13-17zł, przyda się też WD40 jeżeli wcześniej kolektor nie był ruszany
robota zajmuje 2-3 godziny nie spiesząc się.
dla wygody możesz od kolektora odpiąć węże podciśnienia od vakupompy. No i jak już będziesz miał przepustnice na wierzchu to można ją wyczyścić
1. uszczelkę pokrywy zaworów kup gumową a nie korkową (droższa ale skuteczniejsza - 50zł, a korkowa tylko 15)
2. do odkręcenia górnej części kolektora dolotowego potrzebujesz porządnych torxów - nie żadne hipermerketowe badziewie.
3. zdejmując kolektor z przepustnica trzeba uważać, bo trzeba odczepić gumową prowadnicę ssąca powietrza - i musisz pilnować żeby jej nie uszkodzić.
4. po prawej stronie głowicy nad 4-5 cylindrem jest na 2 śruby przymocowana prowadnica linki gazu - to też musisz odkręcić.
uszczelka kolektora kosztuje 13-17zł, przyda się też WD40 jeżeli wcześniej kolektor nie był ruszany
robota zajmuje 2-3 godziny nie spiesząc się.
dla wygody możesz od kolektora odpiąć węże podciśnienia od vakupompy. No i jak już będziesz miał przepustnice na wierzchu to można ją wyczyścić
- kontestator
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 lis 2007, 10:43
- Lokalizacja: Wrocław/Wojnowice
tych śrub nie trzeba odkręcać po prostu zdejmujesz końcówkę linki z zaczepu numer 1, następnie odczepiasz zabezpieczenie pancerza lini nr 2foxbat pisze:4. po prawej stronie głowicy nad 4-5 cylindrem jest na 2 śruby przymocowana prowadnica linki gazu - to też musisz odkręcić.
http://img77.imageshack.us/img77/7290/a ... e9eqr4.jpg