Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2,3 NG] Strzela w dolot jak zimny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

[90 2,3 NG] Strzela w dolot jak zimny

Post autor: slaby » 01 cze 2011, 17:30

witam

Mam taki problem. Gdy auto jest zimne, pali normalnie bez żadnych kłopotów. Jadę parę metrów i auto nie reaguje na naciskanie gazu, strzela w dolot, ale jak nacisnę gaz do dechy to szarpnie i jedzie w miarę ok. Jak już tak przejadę ok kilometr wszystko jak ręką odjął i jedzie super.

Co to może być??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 cze 2011, 20:29

Masz LPG ? Jeśli tak to znasz przyczynę <ok>

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 01 cze 2011, 21:22

Nie mam więc nie znam :P

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 01 cze 2011, 21:31

1.Zacznij od kontroli ustawienia zapłonu,może trzeba przyspieszyc.
2.Kontrola stanu ukł.zapłonowego.Swiece , kable , kopułka palec.
3.Wtryskiwacz rozruchowy (czy pracuje).

Jeżeli nie pomoże 1 to 2 i tak dalej...

Obstawiam że albo ma zle ustawiony zapłon albo za ubogą mieszankę na zimnym.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 01 cze 2011, 23:32

tez miałem takie przypuszczenia, ale jak ustawić mieszankę na zimnym?
kable i tak dalej są nowe. zapłon ustawiany na lampie, 15 stopni wyprzedzenie.

[ Dodano: 2011-06-01, 23:34 ]
i jak sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy, aczkolwiek wątpię, żeby to było przyczyna??

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 02 cze 2011, 13:28

Wykręć, podaj mu 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to działa.
Odłącz 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to nie działa.

Najlepiej końcówkę wtrysku wsadzić do naczynia z wodą i patrzeć czy idą pęcherzyki powietrza, bo on podaje takie małe dawki że nie będziesz widział na oko.

Niestety nie obejdzie się bez zrzucania kolektora dolotowego.

Też wątpię żeby to była przyczyna.

Możesz jeszcze bez zrzucania dolotu odłączyć wtyczkę od 2-pinowego i zobaczyć efekty. Legenda głosi że to on steruje wtryskiem rozruchowym ale ja wyczytałem w Reguluje i Naprawiam że to nastawnik ciśnienia (już nie wiem sam).
Cytat "...W KE-Jetronic i KE-Motronic dodatkową ilość paliwa przepuszcza przez wtryskiwacz nastawnik ciśnienia..."
Jak to nie pomoże to imbus nr 3 bodajże i na zimnym reguluj skład mieszanki (pomiędzy gumą a rozdzielaczem wtrysków masz śrubę regulacyjną - ale to już chyba wiesz)

Polecam Reguluje i Naprawiam - zacząć od strony 100.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 14:32 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto - https://audi80.pl/garage.htm?mode=vi ... cle&CID=40
Opis - https://audi80.pl/80-b4-23-ng-avant- ... htm#364445
-------------------Vorsprung durch Technik--------------------

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 02 cze 2011, 14:28

jeżeli chodzi o regulację mieszanki to próbowałem ustawiać i bogatą i uboga, ogólnie sugrerowałem się obrotami na ciepłym silniku.

Kręciłem tą śróbą i patrzyłem na obroty silnika, ustawiałem tak, że było 850 obrotrów i 1100, ale żadnej reakcji, jeżeli chodzi o mój problem.

Jak sprawdzić czy do nastawnika ciśnienie paliwa dochodzi odpowiedni prąd sterujący?? tam mam łączone kable, bo kostka była wymieniana, może to go boli??

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 02 cze 2011, 14:41

W którymś poście ktoś napisał żeby podać mu 12V w trakcie pracy silnika. Podobno ma zacząć bardzo źle pracować i kopcić z powodu zbyt bogatej mieszanki. Nie wiem na ile jest to zdrowe dla silnika ale preferowałbym raczej podmianę na chwilę.

Normalnie trzeba mieć sprzęt żeby to sprawdzić. Vag-Com i kabel (tak radzą w mądrej książce)

Dodano: 3.06.2011 - Źle przeczytałem. Nie wiem czemu takie bzdury wypisuje. Jasne że Vag-com'em nic nie sprawdzisz w NG
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 08:47 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto - https://audi80.pl/garage.htm?mode=vi ... cle&CID=40
Opis - https://audi80.pl/80-b4-23-ng-avant- ... htm#364445
-------------------Vorsprung durch Technik--------------------

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 02 cze 2011, 14:45

tak, tak, ale ja nie chce sprawdzić nastawnik, ale same kable czy dają odpowiedni napięcie czy prad. Może zna ktoś jaki przedział tych parametrów musi być??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 cze 2011, 16:28

slaby pisze:Może zna ktoś jaki przedział tych parametrów musi być??
Działanie nastawnika sprawdza się na podstawie natężenia prądu jakie do niego dochodzi.

Aby to zmierzyć musisz mieć amperomierz i podłączasz się szeregowo do jednego z przewodów idących do wtyczki tego nastawnika.

Możesz go odłączyć i zobaczyć czy będzie zmiana.

O działaniu nastawnik możesz poczytać tutaj: https://audi80.pl/ng-ke-jetronic-jak ... t55734.htm
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 02 cze 2011, 23:06

tak się zastanawiam, czy to nie może być spowodowane wyrzuceniem katalizatora i wstawienie strumiennicy?? Co prawda to sonda jest zamontowana w tym samym miejscu co przy kacie... :-|

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 03 cze 2011, 06:36

slaby pisze:tak się zastanawiam, czy to nie może być spowodowane wyrzuceniem katalizatora i wstawienie strumiennicy?? Co prawda to sonda jest zamontowana w tym samym miejscu co przy kacie...
1.Zdarza się że w efekcie wywalenia kata sonda dłużej się nagrzewa do temperatury roboczej.
2.Swoją drogą w takich przypadkach podmieniam świece dla próby (nie istotne ile maja przebiegu).
3.Ustawiając wyprzedzenie zapłonu warto przetestowac kilka wariantów w trakcie jazdy.Ustaw wyprzedzenie 18st. sprawdz w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 03 cze 2011, 08:15

no tak, ale ja mam problem na zimnym silniku, ogólnie auto działa dobrze, tylko te nieszczęsne pierwsze kilka minut :-( jak miałby na to wpływać zapłon??

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 03 cze 2011, 08:18

To chyba nie będzie przyczyna, chociaż widziałem już cyrki z KE-Jetronic'ami po wycięciu katalizatora. Jak samochód jest zimny (NG) to korektą składu mieszanki zarządza nastawnik ciśnienia a wartości lambda są uśredniane. Dopiero po przekroczeniu 350*C lambda zaczyna działać poprawnie i wartości z sondy są analizowane. Przyjrzałbym się dokładniej nastawnikowi i podłączeniu bo pisałeś że tam coś lutowane było.
Auto - https://audi80.pl/garage.htm?mode=vi ... cle&CID=40
Opis - https://audi80.pl/80-b4-23-ng-avant- ... htm#364445
-------------------Vorsprung durch Technik--------------------

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 03 cze 2011, 08:38

vagcomem w ng nic nie sprawdzi..... tylko kody migowe, sklad miesznki powinienes sprawdzic, wpinasz miernik wskazuwkowy w lambde ustawiasz na max 1volt i obserwojesz oscylacje, drugi mierniik jak juz wyzej napisano w przewod regulatora nastawnika cisnienia i ustawiasz PRAD na osylacje jak najblizsza zera mA wartosc bodajrz -5do+5 mA....
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga