[90 2,3 NG] Strzela w dolot jak zimny
[90 2,3 NG] Strzela w dolot jak zimny
witam
Mam taki problem. Gdy auto jest zimne, pali normalnie bez żadnych kłopotów. Jadę parę metrów i auto nie reaguje na naciskanie gazu, strzela w dolot, ale jak nacisnę gaz do dechy to szarpnie i jedzie w miarę ok. Jak już tak przejadę ok kilometr wszystko jak ręką odjął i jedzie super.
Co to może być??
Mam taki problem. Gdy auto jest zimne, pali normalnie bez żadnych kłopotów. Jadę parę metrów i auto nie reaguje na naciskanie gazu, strzela w dolot, ale jak nacisnę gaz do dechy to szarpnie i jedzie w miarę ok. Jak już tak przejadę ok kilometr wszystko jak ręką odjął i jedzie super.
Co to może być??
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Wykręć, podaj mu 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to działa.
Odłącz 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to nie działa.
Najlepiej końcówkę wtrysku wsadzić do naczynia z wodą i patrzeć czy idą pęcherzyki powietrza, bo on podaje takie małe dawki że nie będziesz widział na oko.
Niestety nie obejdzie się bez zrzucania kolektora dolotowego.
Też wątpię żeby to była przyczyna.
Możesz jeszcze bez zrzucania dolotu odłączyć wtyczkę od 2-pinowego i zobaczyć efekty. Legenda głosi że to on steruje wtryskiem rozruchowym ale ja wyczytałem w Reguluje i Naprawiam że to nastawnik ciśnienia (już nie wiem sam).
Cytat "...W KE-Jetronic i KE-Motronic dodatkową ilość paliwa przepuszcza przez wtryskiwacz nastawnik ciśnienia..."
Jak to nie pomoże to imbus nr 3 bodajże i na zimnym reguluj skład mieszanki (pomiędzy gumą a rozdzielaczem wtrysków masz śrubę regulacyjną - ale to już chyba wiesz)
Polecam Reguluje i Naprawiam - zacząć od strony 100.
Odłącz 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to nie działa.
Najlepiej końcówkę wtrysku wsadzić do naczynia z wodą i patrzeć czy idą pęcherzyki powietrza, bo on podaje takie małe dawki że nie będziesz widział na oko.
Niestety nie obejdzie się bez zrzucania kolektora dolotowego.
Też wątpię żeby to była przyczyna.
Możesz jeszcze bez zrzucania dolotu odłączyć wtyczkę od 2-pinowego i zobaczyć efekty. Legenda głosi że to on steruje wtryskiem rozruchowym ale ja wyczytałem w Reguluje i Naprawiam że to nastawnik ciśnienia (już nie wiem sam).
Cytat "...W KE-Jetronic i KE-Motronic dodatkową ilość paliwa przepuszcza przez wtryskiwacz nastawnik ciśnienia..."
Jak to nie pomoże to imbus nr 3 bodajże i na zimnym reguluj skład mieszanki (pomiędzy gumą a rozdzielaczem wtrysków masz śrubę regulacyjną - ale to już chyba wiesz)
Polecam Reguluje i Naprawiam - zacząć od strony 100.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 14:32 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli chodzi o regulację mieszanki to próbowałem ustawiać i bogatą i uboga, ogólnie sugrerowałem się obrotami na ciepłym silniku.
Kręciłem tą śróbą i patrzyłem na obroty silnika, ustawiałem tak, że było 850 obrotrów i 1100, ale żadnej reakcji, jeżeli chodzi o mój problem.
Jak sprawdzić czy do nastawnika ciśnienie paliwa dochodzi odpowiedni prąd sterujący?? tam mam łączone kable, bo kostka była wymieniana, może to go boli??
Kręciłem tą śróbą i patrzyłem na obroty silnika, ustawiałem tak, że było 850 obrotrów i 1100, ale żadnej reakcji, jeżeli chodzi o mój problem.
Jak sprawdzić czy do nastawnika ciśnienie paliwa dochodzi odpowiedni prąd sterujący?? tam mam łączone kable, bo kostka była wymieniana, może to go boli??
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
W którymś poście ktoś napisał żeby podać mu 12V w trakcie pracy silnika. Podobno ma zacząć bardzo źle pracować i kopcić z powodu zbyt bogatej mieszanki. Nie wiem na ile jest to zdrowe dla silnika ale preferowałbym raczej podmianę na chwilę.
Normalnie trzeba mieć sprzęt żeby to sprawdzić. Vag-Com i kabel (tak radzą w mądrej książce)
Dodano: 3.06.2011 - Źle przeczytałem. Nie wiem czemu takie bzdury wypisuje. Jasne że Vag-com'em nic nie sprawdzisz w NG
Normalnie trzeba mieć sprzęt żeby to sprawdzić. Vag-Com i kabel (tak radzą w mądrej książce)
Dodano: 3.06.2011 - Źle przeczytałem. Nie wiem czemu takie bzdury wypisuje. Jasne że Vag-com'em nic nie sprawdzisz w NG
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 08:47 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Działanie nastawnika sprawdza się na podstawie natężenia prądu jakie do niego dochodzi.slaby pisze:Może zna ktoś jaki przedział tych parametrów musi być??
Aby to zmierzyć musisz mieć amperomierz i podłączasz się szeregowo do jednego z przewodów idących do wtyczki tego nastawnika.
Możesz go odłączyć i zobaczyć czy będzie zmiana.
O działaniu nastawnik możesz poczytać tutaj: https://audi80.pl/ng-ke-jetronic-jak ... t55734.htm
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
1.Zdarza się że w efekcie wywalenia kata sonda dłużej się nagrzewa do temperatury roboczej.slaby pisze:tak się zastanawiam, czy to nie może być spowodowane wyrzuceniem katalizatora i wstawienie strumiennicy?? Co prawda to sonda jest zamontowana w tym samym miejscu co przy kacie...
2.Swoją drogą w takich przypadkach podmieniam świece dla próby (nie istotne ile maja przebiegu).
3.Ustawiając wyprzedzenie zapłonu warto przetestowac kilka wariantów w trakcie jazdy.Ustaw wyprzedzenie 18st. sprawdz w trakcie jazdy.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
To chyba nie będzie przyczyna, chociaż widziałem już cyrki z KE-Jetronic'ami po wycięciu katalizatora. Jak samochód jest zimny (NG) to korektą składu mieszanki zarządza nastawnik ciśnienia a wartości lambda są uśredniane. Dopiero po przekroczeniu 350*C lambda zaczyna działać poprawnie i wartości z sondy są analizowane. Przyjrzałbym się dokładniej nastawnikowi i podłączeniu bo pisałeś że tam coś lutowane było.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
vagcomem w ng nic nie sprawdzi..... tylko kody migowe, sklad miesznki powinienes sprawdzic, wpinasz miernik wskazuwkowy w lambde ustawiasz na max 1volt i obserwojesz oscylacje, drugi mierniik jak juz wyzej napisano w przewod regulatora nastawnika cisnienia i ustawiasz PRAD na osylacje jak najblizsza zera mA wartosc bodajrz -5do+5 mA....