Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3NG] Problem przy odpalaniu i odczuwalne szarpanie....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

[90 2.3NG] Problem przy odpalaniu i odczuwalne szarpanie....

Post autor: Davido2.3 » 01 kwie 2010, 20:03

Witam, posiadam Audi 90 2.3NG, mam kłopot z odpalaniem a mianowicie gdy postoi powyżej 10 minut to musi dłużej kręcić i dopiero odpali,ale gdy po zgaszeniu chcemy go zaraz zapalić odpala odrazu.Również mam problem gdy przyspieszam, pojawiają się odczuwalne szarpnięcia w granicach 1600-3600 obr/min. później idzie równo do przodu.Jeśli ktoś mógłbym mi powiedzieć co może być tego wszystkiego przyczyną, byłbym baardzo wdzięczny,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 01 kwie 2010, 21:45

podłanczam się pod temat, mam podobne objawy i nie wiem co z tym zrobić
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 01 kwie 2010, 21:48

widzę że nie jestem sam, może wspólnie uda nam sie rozwiązać ten problem

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 02 kwie 2010, 00:03

Koledzy, rzućcie okiem tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
(na stronie musicie ponownie założyć konto, te z forum nie wejdzie)

Plik zawiera poradnik na temat radzenia sobie z falowaniem obrotów w NG- przy okazji wyjaśnia jak to wszystko mniej więcej działa oraz co i jak we własnym zakresie można naprawić- polecam.

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 02 kwie 2010, 11:43

gazu nie ma, tylko benzynka, przebieg 305000 km, obroty stoją w miejscu, równiutko 850-900 obr/min., myślę że to będzie sprawa kopułki,kabli itp, dzięki wielkie

[ Dodano: 2010-04-02, 19:48 ]
chyba że ma to coś wspólnego z tym że raz pokazuje mi temp. płynu chłodzącego a raz nie, ale częściej nie pokazuje

malinowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2010, 05:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: malinowy » 02 kwie 2010, 21:43

Raczej wina rozdzielacza albo czujnika dwa pin. Jeżeli na wolnych trzyma bez problemu obroty, to układ zapłonowy zostawiłbym w spokoju.

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 03 kwie 2010, 00:55

Koledzy mialem ten sam problem w swoim audi coupe 2.3 z tym ze jeszcze zauwazylem jedna rzecz najczesciej działo się to podczas padania deszczu lub gdy była duza wilgotnosc powietrza. wymienilem swiece na ngk, przewody wysokiego napiecia sentech, kopulke i palec problem odrazu zniknąl wiec polecam sprawdzic te rzeczy. A i jeszcze dodam ze przed wymianą lekko falowały mi obroty a teraz jest ok.
Był
Audi COUPE 2.3 NG + LPG, Opel Vectra 2.0 DTI, Golf IV 1.9 TDI, OPEL VECTRA 2.0 + LPG, AUDI COUPE B4 2.8 + LPG
A6 c4 1.9 TDI AUTOMAT
Jest:
Audi A6 C5 1.9 TDI
Audi Cabrio 2.8 + LPG

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 03 kwie 2010, 12:08

zaraz po świętach tj. we wtorek montuje nowy palec, kopułke, kable i świece, mam nadzieje że będzie już wszystko wporządku,a czy przez akumulator który na postoju ma 10,5 V mogą występować problemy z tym odczuwalnym szarpaniem?

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 03 kwie 2010, 13:58

A to że aku ma 10,5V to świadczy że regulator pada lub jest złe ładowanie. Bo 10,5V to naprawdę mało jest. A jeżeli wymiana tych podstawowych elementów nie pomoże, to zabrałbym się za sprawdzenie rozdzielacza paliwa, być może nie podaje właściwiej mieszanki lub po prostu nie daje tyle paliwa ile trzeba.. Jeżeli sam rozdzielacz jest ok, to brałbym się za ustawienie tarczy spiętrzającej, bardzo częsta przyczyna niepoprawnego działania silnika. NG w sumie ma to do siebie że raczej psują się rzeczy mechaniczne aniżeli elektryczne, dlatego prościej usunąć usterkę :)
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

kluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: kluch » 03 kwie 2010, 14:01

witam
potrzebuje tłumaczenie bespjeczników mam kombi 20l 115k abk
KLUCH

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 03 kwie 2010, 14:29

marecki25 pisze:Koledzy mialem ten sam problem w swoim audi coupe 2.3 z tym ze jeszcze zauwazylem jedna rzecz najczesciej działo się to podczas padania deszczu lub gdy była duza wilgotnosc powietrza. wymienilem swiece na ngk, przewody wysokiego napiecia sentech, kopulke i palec problem odrazu zniknąl wiec polecam sprawdzic te rzeczy. A i jeszcze dodam ze przed wymianą lekko falowały mi obroty a teraz jest ok.
O! Mam dokładnie tak samo, podczas naprawdę dużych opadów deszczu po odpaleniu przez minute, dwie silnik nie chodzi równo, dopiero po zagrzaniu łapie formę. Dzięki wielkie za te info, co prawda ten problem przydarzył mi się ze 3 razy, ale teraz już na 99% wiem co to jest. Pzdr:)

ps. kluch- powinno być na forum, użyj szukajki.

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 10 kwie 2010, 16:41

Witam, już wszystko wymienione,a kable to aż popenkane były, zniknęło to szarpanie podczas jazdy ale dalej jest problem z odpalaniem jak postoi, dla przykładu napiszę że jak odpalę Audi 80 2.0 ABK zimne to obroty ma odrazu np. 1300obr/min, a jak odpalę Audi 90 2.3 NG to obroty startują prawie od zera i tak po 4 sekundach dopiero podnoszą się na 1200obr/min., coś z układem paliwowym?

[ Dodano: 2010-04-10, 16:45 ]
sory, "POPĘKANE" :-D

[ Dodano: 2010-04-13, 21:25 ]
Prosiłbym o jakąś pomoc, bo gdy jest zimny to naprawde trzeba długo pokręcić żeby odpalił.Może to wtrysk rozruchowy albo jakiś czujnik temp. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga