Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b4 cabrio 2,3e]tłumik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

[90 b4 cabrio 2,3e]tłumik

Post autor: patangos » 27 wrz 2010, 21:26

czesc wszystkim. tym razem pytanie dotyczy wydechu. mam bardzo wysłuzony juz tlumik srodkowy.raz ze ciezko go dostac dwa jest cholernie drogi z tego co wiem.(duzy płaski idzie w poprzek). oprucz tego ktos załozył strumienicę zamiast kata(lambda na kolektorze). czy strumienica to dobre rozwiazanie. ? ale bardziej mnie interesuje czy wywalenie srodkowego zwiekszy chałas? czy moze mogłbym przypasowac tłumik srodkowy z czegos innego?do tej pory fajnie mruczy,ale wkurza mnie pierdzenie w połowie auta. czy strumienica takze zwieksza chałas? czy moze lebsza by była zwykła rura.nie chcem takze zaszkodzic silniczkowi. bo w sumie to on jest najwazniejszy. moze ktos to przerabiał?

gruby_lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
Lokalizacja: Przeworsk

Re: [90 b4 cabrio 2,3e]tłumik

Post autor: gruby_lolek » 27 wrz 2010, 22:54

może masz poprostu połączone 2 rury obejmą, obejma przerdzewiała i tędy pierdzi,
Jak wymienialem nie dawno część od kolektora i cześć srodkową to dalszą część miałem połączoną obejmą gdzie przerdzewiała i pierdziała . Kupilem nową na łączeniach posmarowałem jakims klejem do rur wydechowych dałem obejme i gra .

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

Post autor: patangos » 27 wrz 2010, 22:58

nie,caly układ wydechowy jest pospawany od poczatku do konca.zastanawiamnie czy strumienica tak chalasuje bo słyszalem ze przez nia terz bywa glosniej.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2010, 23:14

U mnie dwie strumienice nieźle zwiększają hasał (resztę wydechu mam orygnalną), jeszcze dziwnie szumią w nich spaliny gdy się przyspiesza i do tego ktoś zamontował je tak nisko, że trą o asfalt w koleinach.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

Sprawa wydechu... łączenie obejmy puszcza

Post autor: mAnS » 04 paź 2010, 21:15

Koledzy jest sprawa... walcze od paru dni z wydechem... I problem obecny dotyczy obejmy laczacej tlumik srodkowy z katalizatorem. Przykrecalem ja z mechanikiem dwa razy a ona i tak po jakims czasie paru godzinach jazdy puszcza. tylna rura wysuwa sie z obejmy i tlucze o belke.

Prosilbym o rade jak mam sobie z tym poradzic.

mAnS
Bylo: Audi Coupe 1990 2.3E
Jest: Audi Cabrio B4 1993 2.8 AAH - https://audi80.pl/audi-cabrio-8gz-aa ... t77757.htm
-----------------------------------------
Subaru OB MY'10 ... dla żony ;).. ale bokami na szutrze pieknie chodzi ;)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 04 paź 2010, 22:29

Spawnac i juz
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 04 paź 2010, 22:38

Daj jeszcze po jednej nakrętce, aby skontrowały sie wzajemnie <ok>
Spawanie źle wpływa na żywotność wydechu.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 04 paź 2010, 22:53

E.. Spawasz szlif cynk i aluminim w sprayu i zero problemu
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

Post autor: mAnS » 05 paź 2010, 17:15

Okazalo sie ze guma zawiesia przy tlumiku srodkowym pekla i jak sie dawalo w rure to wszystko cofalo sie do tylu i tluklo o belke.... obecnie guma nowa, zaciski dobre wszystko gra i bucy ;).
Bylo: Audi Coupe 1990 2.3E
Jest: Audi Cabrio B4 1993 2.8 AAH - https://audi80.pl/audi-cabrio-8gz-aa ... t77757.htm
-----------------------------------------
Subaru OB MY'10 ... dla żony ;).. ale bokami na szutrze pieknie chodzi ;)

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 05 paź 2010, 18:14

Pierw panika, potem trzeźwa ocena :) stała przypadłość :)
wcześniej skoda 105L i 120L ;)
... pierwsza fura jest zawsze niezapomniana ...
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19129

Obrazek

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 05 paź 2010, 19:11

patangos, środkowy tłumik jest tym który głównie wycisza układ. U siebie jak zamieniłem końcowy na pełny przelot to i tak nie było tak głośno. Ja mam problem, bo na koleinach obcieram nim i ciągle urywam gumy go trzymające :-/ Też myślę, czym go zastąpić, bo jest wielki. Myślałem o tłumiku przelotowo-komorowym, takim o dwóch obiegach. Na wolnych obrotach działa bardzo tłumiąco, a gdy wciskamy gaz w podłogę to działa jak przelot.

Czy to nie odpręży za bardzo układu? Niech się wypowie ktoś z większym doświadczeniem.

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

Post autor: patangos » 05 paź 2010, 20:50

Zastanawiajac sie nad tłumikiem ,i jego wymiana,wkoncu go urwałem o jakis krawęznik, no i bardzo dobrze okazalo sie ze byl calkiem zapchany(pękła w srodku rura i wciagneło prawie cała wate czy cos tam wytłumiajacego) a chciałem go tylko pospawac puki nie dostane nowego. Tym czasem wywaliłem z niego wszystko i auto nie dosc ze sie odmuliło jak diabli to jeszcze w miare cicho chodzi, ale tłumik i tak zmienie. polecam wszystkim majacym problemy z"mułem" sprawdzic najsampszut wylot. pozdrawiam i dzieki za pomoc.

tomasss82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 06 paź 2010, 10:26

Tłumik środkowy w audi możesz zastąpić tłumikiem środkowym z passata b3 kombi 1,8. Jest mniejszy i lżejszy od ori. Trzeba tylko dospawać rury.Ten sam z passata założyłem jako końcowy do mojej 90=tki quattro
Biłgoraj,90quattro

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 06 paź 2010, 15:26

tomasss82, ja mam V6 2.6 szukam czegoś od bardziej pojemnego silnika na rury 2,5".

tomasss82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 06 paź 2010, 23:22

ATLAS ,podałem z czego możesz dobrać, a w passatach były jeszcze mocniejsze wersje (2,0 i 2,8).
Biłgoraj,90quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga