Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90/NG] Nie dogrzewa się i gotuje się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
levy_2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 07 lis 2011, 21:08
Lokalizacja: SIERADZ

[90/NG] Nie dogrzewa się i gotuje się

Post autor: levy_2000 » 07 sty 2013, 21:20

Witam, jestem w posiadaniu Audi 90 quattro 2.3 10v NG. Jak kupowałem auto zostałem poinformowany że auto ma uszkodzony termostat i potrafi się zagotować w korkach lub przy ostrzejszej jeździe. Szczerze mówiąc nie wierzyłem w te bajkę ale postanowiłem wymienic termostat bo to niezbyt duże koszty. Problem nie zniknął ( przynajmniej mam nowy termostat ;) ) Auto podczas jazdy nie dogrzewa się - trzyma mniej więcej 55-60stopni w trasie i więcej nie wskoczy. W mieście temperatura rośnie ponad 90stopni tak samo przy lataniu bokami a dalej to już wiadomo - gotowanie...Był również problem z nagrzewnicą która była zakamieniona. Została przepłukana i cały układ został odpowietrzony. W aucie zrobiło się w końcu ciepło ale główny problem nadal pozostał. Pozatym wentylator się nie załączał gdy dawałem w palnik dlatego zainstalowałem dosyć prymitywny włącznik pod maską i kiedy wiem że będzie ostrzej zalączam go i mam pozorny spokój. Chciałbym żeby auto w końcu łapało odpowiednią temperaturę podczas jazdy bo zaczyna mnie to wkurzać i żeby się nie grzało. Silnik chodzi naprawdę fajnie i równo. Może wskazówką może być delikatne falowanie gdy auto złapie wyższą temperaturę ( ale tłumacze to mechanicznym wtryskiem ). Pomóżcie, pytajcie w miarę możliwości będę odpowiadał może wspólnie dojdziemy co dolega 90tce.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 23:21 przez levy_2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 sty 2013, 21:23

Sprawdzić go manualnie czy działa jak powinien,czasem zdarzy się ze trzeba kupić ze dwa trzy razy by trafić w dobry egzemplarz.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 07 sty 2013, 21:24

Pompe wody wymieniałeś?
Płynu ubywa?
Jak stan oleju?Nie przybyło

levy_2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 07 lis 2011, 21:08
Lokalizacja: SIERADZ

Post autor: levy_2000 » 07 sty 2013, 21:35

Nie wymieniłem jeszcze pompy wody, płynu nie ubywa a stan oleju jest stały czyli idąc tym tropem to nie jest raczej uszczelka pod głowicą...burza mózgów dalej trwa i dzięki za ekspresową odpowiedz

LU CASH

Post autor: LU CASH » 07 sty 2013, 21:43

Moze ten termostat taki się trafił.Uwierz że ja w ciągu paru dni wymieniałem pare termostatów.Zaczynajac od Wahlera,Verneta,Ori,Meyle-koncząc na Gates.

Przerabiałem to ja a także mój brat.Żaden z nich nie trzymał temp.oprócz Gatesa.
Po założeniu go do trzech aut (Golf 4 Tdi ,Seat Ibiza GT,Seat Inca) temp.wzorowo 90*.

Czasami się tak zdarza że nawet te najlepsze potrafia być złe.


Układ chłodzenia plukałeś.Nie chodzi mi o nagrzewnice ale o cały układ.Może węże nie maja drożności i to się dzieje


.

levy_2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 07 lis 2011, 21:08
Lokalizacja: SIERADZ

Post autor: levy_2000 » 07 sty 2013, 21:49

Powiem szczerze że jedynie wąż od odmy jest totalnym kapciem ale już jutro będzie wymieniony ale to chyba nie ma znaczenia, reszta wydaje się ok drożność też jest ok. Sprawdzałem termostat ale tylko mechanicznie, czyli co celować od razu w Gatesa?

LU CASH

Post autor: LU CASH » 07 sty 2013, 21:53

Wiesz róznie może być .Ale w moim przypadku sprawdził się Gates. :-)



Odrazu przeczyść sobie odme bo pewnie zawalona.

levy_2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 07 lis 2011, 21:08
Lokalizacja: SIERADZ

Post autor: levy_2000 » 07 sty 2013, 21:58

Mam słabość do tych aut,ale czasami już niemam siły a kosztów to już nie licze...

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 10 sty 2013, 00:53

może uszczelniali jakimiś środkami i pozapychali wszystko, termostat też może nie otwierać ale w to raczej nie wierze zostaje słaba pompa i na to stawiam

Awatar użytkownika
Bati Corrado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:16
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Post autor: Bati Corrado » 20 sty 2013, 22:37

Wg mnie tez pompa wody slabo tloczy, pewnie wirnik umarl :)
Czerwone sa szybsze...Tak, tak, taktaktakkktakta
Corrado 1.8 20VT+
Audi UR Quattro 2.1 10VT
Audi Coupe Quattro 2.2 20VT+

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 20 sty 2013, 22:54

Jak z ciśnieniem w układzie, węże twarde bo może korek od naczynia nie trzyma i dlatego gotuje. Odnośnie nie włączania sie wentylatora to do sprawdzenia czujnik ten na dole chłodnicy.

koral351

Post autor: koral351 » 21 sty 2013, 20:34

moim zdaniem pompa wody odpada,
1. bo jakby nie kręciła to nawet bez termostatu gotowałby się silnik szybko.
2. termostat też odpada, bo przy 60st. nagle mu się nie zamknie i nie zagotuje wody jak zaczyna szybciej jechać lub stanie w korku.
3. moim zdaniem chłodnica zapchana - przy spokojnej jeździe na trasie jeszcze schłodzi, ale w korku już zagotuje

sprawdź chłodnice czy nie zakamieniona, czujnik od wentylatora w chłodnicy

co do wskazań temperatury to u mnie też pokazuje 60-70 stopni i okazuje się że czujnik uszkodzony bo wentylator mi się włączył przy 75st. a wodę kiedyś zagotował jak było na wskaźniku ok. 90st.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 22 sty 2013, 08:25

koral - nie czujnik tylko trzeba ustawić wskazówkę zegara na swoim miejscu.
Ja miałem takie same objawy w mondeo. Przy spokojnym spacerowaniu zimny, jak troszeczke szybciej to czajnik odrazu. Winna była pompa.
No i jeszcze trzeba pamiętać że VAG jeździ na G12, nie na wodzie, nie na zielonym płynie, ani niczym innym. Jak wlejesz inny niż g12 to zagotujesz wcześniej czy później.
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 22 sty 2013, 14:58

Moim zdaniem to nie pompa wody tylko i wyłącznie chłodnica.Wirnik z pompy wody potrafi dostac luzu na wałku ale wtedy słychac takie charakterystyczne "ćwierkanie " pod maska jakby siedział tam zółty Ptak z ulicy sezamkowej :mrgreen: Odbstawiam chłodnicę-jest pewnie zawalona syfem i przez to nie drożna.Mialem podobny przypadek u siebie -auto dostawało temperatury.problem znikl po kupnie chłodnicy-NOWEJ chłodnicy a jak wiadomo do NG troszke ona kosztuje szczególnie jak masz klime w aucie.No ale coż-czego sie nie robi dla dźwięku Ng...
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 22 sty 2013, 16:13

Panowie spokojnie na początek:
Auto podczas jazdy nie dogrzewa się - trzyma mniej więcej 55-60stopni w trasie i więcej nie wskoczy.
Za to odpowiada tylko i wyłącznie termostat.
W mieście temperatura rośnie ponad 90stopni tak samo przy lataniu bokami a dalej to już wiadomo - gotowanie...Pozatym wentylator się nie załączał gdy dawałem w palnik
Każdy silnik się zagotuje przy lataniu bokiem i stojąc w korku jak nie załącza się wentylator i za to odpowiada czujnik na dole chłodnicy.
Ciekawe czy kolega ma dolny, górny i boczne plastiki kierujące strumień powietrza na chłodnicę a w wersji z klimą małą chłodniczkę przednią.
Był również problem z nagrzewnicą która była zakamieniona. Została przepłukana i cały układ został odpowietrzony
Trzeba było przepłukać dla pewności też chłodnicę.
Podsumowując: termostat, czujnik wentylatora, sprawdzenie korka od naczynia i przepłukanie chłodnicy powinno załatwić problem a jak nie to wtedy dopiero wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga