Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Coupe 8B - jakie sprężyny na przód?

ODPOWIEDZ
pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

[B4 2.0 ABK] Coupe 8B - jakie sprężyny na przód?

Post autor: pproniuk » 01 mar 2017, 10:53

Witam.

W swojej Coupe ABK z 1994 mam obecnie obniżone zawieszenie. Z przodu -60, z tyłu -40. Powoduje to np brak możliwości przejazdu przez wyższe progi zwalniające, szorowanie tłumikiem czy ryzyko urwania przedniego zderzaka. Poza tym komfort nie istnieje. Obecnie auto jest w odbudowie i przymierzam się do jakiegoś ucywilizowania tej sytuacji z zawieszeniem.

Pytanie do Was - czy gdzieś można jeszcze dostać fabryczne sprężyny do Coupe? W ETCE oznaczeń tych sprężyn jest z kilkanaście, ja ma obecnie założone jakieś nie-ori, więc też nie mogę sprawdzić. Czy ktoś ma możliwość sprawdzenia po numerze w etce, jakie sprężyny mogę spokojnie wsadzić do Coupe ABK? Na tył to nie ma problemu, bo te sprężyny można jeszcze spokojnie kupić np w intercarsie.

Pytanie nr 2 - może macie jakaś propozycję, żeby jednak zostawić obniżone, ale nie tak bardzo? (-60 z przodu to dla mnie zdecydowanie za dużo). Jeżeli tak, to na jakich komponentach? (jakieś pseudozestawy rodem z golfów 3 mnie nie interesują).
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 01 mar 2017, 11:25

Przód standardowe:
997 540 SACHS
36-227464 BILSTEIN
W hurtowniach nie ma, możesz spróbować gdzieś na aukcjach internetowych
Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 01 mar 2017, 12:08

Zamów w sklepie tuningowym spręzyny dobrej firmy jak H&R ,Vogtland lub Eibach -35 lub max -40 ,-bo wtedy poprawisz wygląd ,prowadzenie i komfort też nadal będzie niezły.Do tego amortyzatory zwykłe(nie utwardzone/skrócone) firm jak pisał forumowicz przede mną.
Nie napisałeś ilu '' masz koła/i jak szerokie i wysokie opony(?),-bo czasami to tutaj jest pośrednio przyczyna.

Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 mar 2017, 13:47

Za dużo kombinujecie. Wystarczy poszukać springów -20 od wersji Sport Edition lub Colour Edition. Ciężko dorwać ale się pojawiają.

Jak mają być aftermarketowe to H&R, Weitec, Apexi albo Koni. Eibach w ostateczności bo jest dość sztywny. Z amorków najlepiej Sachs Performance, Bilstein B6 lub Koni Sport. Zachowujesz lepsze parametry trakcyjne ale i komfort jest.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

Post autor: pproniuk » 01 mar 2017, 21:40

Były 15', teraz na lato wrzucam 16' (205/55).

Czyli mówicie Panowie, że poszukać z obniżeniem max -40 i zmontować to na fabrycznych amorach Sachsa?

Możecie pomóc coś znaleźć odpowiedniego? Nie ukrywam, że auto właśnie stoi na warsztacie, więc sytuacja dosyć pilna.
Eibacha znalazłem takiego, ale piszecie, że nienajlepszy.
http://www.rallyshop.pl/index.php?p1119 ... upe-cabrio

Generalnie ta opcja -20mm to chyba byłby ideał dla mnie. -40mm to już ostateczność.
Audi 80 B4 (ABK) -> BMW E39 520i -> BMW E39 528i -> Audi Coupe (ABK)

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 mar 2017, 12:23

205/55 mają wysoki czyli komfortowy profil.

Do -40mm można spokojnie zastosować zwykłe amortyzatory.

Eibach jest bardzo dobrą firmą (wysoka jakość) ,-a co do ich większej sztywności w stosunku do sprężyn innych firm o tym samym obniżeniu,-to tego nie wiem ,ale -20mm to minimalne obniżenie i z pewnością nie jakimś znaczącym kosztem komfortu,-bo to by było nawet dziwne-bez sensu gdyby "korekcyjne serii" -20mm były niepotrzebnie bardzo twarde i sztywne..,-więc to dobra opcja.

Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 mar 2017, 17:47

Venom24.pl - zadzwoń do chłopaków. Doradzą Ci co i za ile możesz kupić.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga