Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Gwint - jaką glebę można uzyskać na tym customie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MarianStefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:15
Lokalizacja: Poznań

[B4 1.9 1Z] Gwint - jaką glebę można uzyskać na tym customie

Post autor: MarianStefan » 01 sty 2015, 15:36

Witam! Ostatnio przerobiłem przednie mcpersony od mojego b4 pod gwint. Chciałbym dowiedzieć się, jaką glebę mogę na takim czymś uzyskać (Zamierzam spasować to z 17stkami, lub 18stkami) Mcpersonów nie skracałem "pod wąsem", wyciąłem tylko talerzyk który trzyma sprężynę.
Mcpersony zamierzam złożyć z amortyzatorami sportowymi od b4.
Proszę powiedzcie mi, jaki uzyskam na tym efekt. Pozdrawiam serdecznie :)
P.S Proszę nie zwracać uwagi na zaznaczony na zdjęciu obszar.
Obrazek

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 01 sty 2015, 23:58

Zależnie od zastosowanych sprężyn, obniżenie może być dobre (np. -80mm od serii), jednak nawet ze "sportowymi" amortyzatorami może być efekt "ping-pongu", gdyż amortyzator o standardowych wymiarach nie pracuje przy takim obniżeniu w przewidzianych dla niego warunkach.

Jedyna szansa to wsadzić tam krótszy amortyzator i na dno lagi wstawić jakiś dystans. Ale nie wiem, czy to się sprawdzi, bo nikt tak nie robił. Każdy idzie drogą firm KW, H&R itp. czyli skrócenie kolumny pod wąsem o ok. 4cm.

Awatar użytkownika
MarianStefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MarianStefan » 02 sty 2015, 00:10

ATLAS pisze:...Każdy idzie drogą firm KW, H&R itp. czyli skrócenie kolumny pod wąsem o ok. 4cm.
Ja też o tym myślałem, ale nie mam pojęcia w którym dokładnie miejscu skrócić tą kolumnę, jak by to wyglądało jeżeli chodzi o końcówkę drążka i łącznik stabilizatora po takim zabiegu (czy wszystko by pasowało), no i najważniejsze - czy to rozwiązanie nie jest trochę niebezpieczne ? <urodziny>
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Jeżeli chodzi o tył, to kupiłem używkę FK, więc problem tyczy się tylko przodu, ale nadal jest.
Chyba że sportowe amory dałbym np do utwardzenia i spowodowałoby to brak efektu ping-pong ;-) a może wręcz przeciwnie?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 sty 2015, 07:08

zaraz zaraz, ja mam inny patent na custom gwint, przeciez nie trzeba obnizac kolumny pod wasem, wystarczy tylko w tym obszarze ktory masz zaznaczony żółtym kółkiem, skracasz ta kolumne pod wartosc nizszego wkladu amora o ktorym pisal Atlas, podobno z astry F sportowe amortyzatory sa krotsze o kilka cm wzgledem audi 80 i wlasnie o ta wartosc nalezy skrocic kolumne...

efekt ping pong nie jest zalezny tak naprwde od charakterystyki pracy amortyzatora, ale od tego ze buda samochodu lezy na odboju (w najlepszym wypadku)

ostatnia kwestia jest sprawa poruszona przez Atlasa, mianowicie dobor sprezyn, proponuje albo dorobic jakies w specjalistycznym zakladzie, albo kupic z jakiegos gwinta, obie te sprawy sa tak samo trudne do ogarniecia, ale moze Słonik, taki uzytkownik moglby cos doradzic w tej materii ;-)

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 02 sty 2015, 16:22

Łap link do mojego tematu : https://audi80.pl/audi-cabriolet-by- ... 757,45.htm

Masz tam zdjecia mojego gwintu skróconego o 8cm i jak to wyglada po zalożeniu i spasie z kołami 17 cali. Na nastepnej masz foto ile "mięsa" jeszcze zostalo by zejsc nizej :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 sty 2015, 21:26

Nieźle wąsa podcięli prawie na samym dole leży, tez tak mogłem a nie bawić się w 4 cm

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 sty 2015, 07:43

ja i tak nie zrozumiem chyba nigdy po co obcinac ta kolumne pod wasem

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 05 sty 2015, 09:12

Kolczat pisze:ja i tak nie zrozumiem chyba nigdy po co obcinac ta kolumne pod wasem
Wg mojej teorii obetniesz obetniesz 5cm pod wasem to masz gratis 5 cm do obniżenia

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 sty 2015, 09:20

a jak obetniez 5cm nad wasem to zyskujesz mozliwosc zalozenia wiekszej felgi i masz mniej babrania sie z uzyskanie prawidlowego kata wasa na kolumnie tak zeby mozna bylo spokojnie wykonac zbieznosc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga