[8G 2,6 ABC] Jakie dobrać amortyzatory do sprężyn KAW
[8G 2,6 ABC] Jakie dobrać amortyzatory do sprężyn KAW
Zakupiłem do mojej cabrio v6 sprężynki:
http://www.fahrwerke.de/springkit/audi/ ... 8g/a-6585/
Ponieważ amortyzatory mam nówki, zamontowałem na nie sprezynki no i niestety ale tym autkiem nie da sie jeździć. Może orientujecie sie jakie amorki tu przypasują aby troche podnieść komfort?
http://www.fahrwerke.de/springkit/audi/ ... 8g/a-6585/
Ponieważ amortyzatory mam nówki, zamontowałem na nie sprezynki no i niestety ale tym autkiem nie da sie jeździć. Może orientujecie sie jakie amorki tu przypasują aby troche podnieść komfort?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2011, 12:59 przez Marek_ABC, łącznie zmieniany 3 razy.
Faktycznie, niezbyt dokładnie opisałem problem.
1. Autko siadło około 9-10cm - przód
2. Po opuszczeniu samochodu na koła, sprężyny ścisnęły sie do tego stopnia , że tworzą niemalże 'walec' - odległóść między zwojami sprężyn to ok. 4-5mm.
Jazda tym samochodem wygląda tak, że zjeżdżając z podjazdu na asfalt (różnica poziomów ok 3cm) słysze 'walnięcie' zupełnie jakbym nie miał zawieszenia. Tego co dzieje się podczas jazdy po mieście chyba nie musze opisywać - na każdej, nawet delikatnej nierówności, zwoje sprężyn walą o siebie (jestem tego pewny bo zaznaczałem je farbka). Luzów w zawieszenie nie mam, ponieważ wymieniłem: silentblocki, sworznie, łączniki, końcówki drążków, wahacze, łozyska na amortyzatorach. Wszystko TRW, Lemforder, Meyle. To nie jest moje pierwsze autko z modzonym zawieszeniem i wiem jak powinna wyglądać jazda takim samochodem, na codzień jezdze passatem na weitecu 6cm i jestem bardzo zadowolony. Jakieś sugestie? Amortyzatory to sachs.
poA konkretnie co jest nie tak?
1. Autko siadło około 9-10cm - przód
2. Po opuszczeniu samochodu na koła, sprężyny ścisnęły sie do tego stopnia , że tworzą niemalże 'walec' - odległóść między zwojami sprężyn to ok. 4-5mm.
Jazda tym samochodem wygląda tak, że zjeżdżając z podjazdu na asfalt (różnica poziomów ok 3cm) słysze 'walnięcie' zupełnie jakbym nie miał zawieszenia. Tego co dzieje się podczas jazdy po mieście chyba nie musze opisywać - na każdej, nawet delikatnej nierówności, zwoje sprężyn walą o siebie (jestem tego pewny bo zaznaczałem je farbka). Luzów w zawieszenie nie mam, ponieważ wymieniłem: silentblocki, sworznie, łączniki, końcówki drążków, wahacze, łozyska na amortyzatorach. Wszystko TRW, Lemforder, Meyle. To nie jest moje pierwsze autko z modzonym zawieszeniem i wiem jak powinna wyglądać jazda takim samochodem, na codzień jezdze passatem na weitecu 6cm i jestem bardzo zadowolony. Jakieś sugestie? Amortyzatory to sachs.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no tu nie ma co doradzac, auto siadlo na odbojach i tyle, nie ma amortyzacji bo amor jest scisniety do samego konca, mozna probowac kupic jakis amor ze skroconym skokiem, ale nie liczylbym na mega poprawe... takie zabawki sa do samochodow ktorych uzywa sie zeby dojechac na zlot, a nie do jezdzenia na codzien, niestety taka prawda
Tyle to i ja wiem, nie licze na mega poprawe ale wiem, że może byc lepiej. Szukam amortyzatorów zbliżonych charakterystyką do tych KAW tylko dlatego bo nowe kosztuja 500euro wiec licze ze znajde cos podobnego za mniej banknotów.auto siadlo na odbojach i tyle, nie ma amortyzacji bo amor jest scisniety do samego konca, mozna probowac kupic jakis amor ze skroconym skokiem, ale nie liczylbym na mega poprawe
chybo101 pisze:Kosztują tyle ile powinny do takiego obniżania.Marek_ABC pisze: kosztuja 500euro
..a czy ja powiedziałem, że nie powinny tyle kosztować? Może prosiłbym o odpowiedzi bardziej związane z tematem, a nie łapanie za słówka. Załozyłem temat bo liczyłem na pomoc w znalezieniu tańszego rozwiązania, czy cos w tym złego? Kurcze ludzie, każdy z Was kupuje nówki zestawy po 550euro? Bo czytając forum widze, że jednak większośc jedzie na używkach w przeróżnych konfiguracjach.
[ Dodano: 2011-09-17, 12:58 ]
Dostałem wiadomość na pw od kolegi z forum z moich okolic, że podrzuci mi używane bilsteiny do przymiarki. Jak widać mozna odpowiedzieć w temacie na temat nie robiąc offtopicu.
Marek_ABC, ja mam z tyłu amorki K.A.W. i są lepsze od Koni. Regulacja jest od betonu, do komfortu. Jeżdżę na nich ponad dwa lata. Na początku na zawieszeniu -40H&R, a teraz na czymś podobnym co zakupiłeś. Ale komfortu to i tak nie zaznasz... Jak założę koła to możemy się ustawić i porównamy jak się jeździ.
ATLAS Najchetniej oczywiście kupiłbym amorki kaw gdyby tylko ktoś miał do sprzedania używane w dobrym stanie. Chętnie ustawiłbym sie z Toba, nawet nie tyle zeby porownać jak sie jeździ ale obejrzeć Twoje autko bo jka narazie tylko mijałem Cie na mieście ze dwa razy. Wracając do tematu dzis będe mial bilsteiny, wieczorkiem jak dam rade napisze co z tego wyszło.
[ Dodano: 2011-09-19, 23:09 ]
...z tymi amortyzatorami to wyszło na to, że audi urosło najprawdopodobniej do tych ~75mm obniżenia, no i przede wszystkim zwoje sprężyn nie wala juz o siebie, a jazda stała sie przyjemniejsza. Jak dla mnie to jest mega poprawa. Narazie tak zostaje - czyli sprężyny KAW i amorki Bilstein. Jednak w dalszym ciągu zainteresowany jestem, kupnem amortyzatorów KAW.
[ Dodano: 2011-09-19, 23:09 ]
...z tymi amortyzatorami to wyszło na to, że audi urosło najprawdopodobniej do tych ~75mm obniżenia, no i przede wszystkim zwoje sprężyn nie wala juz o siebie, a jazda stała sie przyjemniejsza. Jak dla mnie to jest mega poprawa. Narazie tak zostaje - czyli sprężyny KAW i amorki Bilstein. Jednak w dalszym ciągu zainteresowany jestem, kupnem amortyzatorów KAW.