Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2,0] Nieszczęsne zawieszenie

tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

[B4 ABT 2,0] Nieszczęsne zawieszenie

Post autor: tomasz1367 » 25 wrz 2009, 19:51

Witam panowie mam problem wymieniłem już chyba wszystko a coś nadal puka z przodu tak jak by ktoś wysypał kartofelki i nie wiem o co chodzi byłem teraz na diagnostyce i zawieszenie jest ok a ,nadal puka dodam że łożyska na amorach też zmienione dwa razy wcześniej Febi i pukało teraz Lamforder ostatnio na czasami na nieruwnościach nie dość że puka to potrafi udeżyć po kirownicy. Ręce opadają... POMOCY.

Awatar użytkownika
bryglu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2007, 20:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: bryglu » 25 wrz 2009, 20:20

witam proponuje sprawdzic lacznik gumowo-metalowy laczacy kolumne kierownicza z przekladnia ,mialem ten sam problem stukanie ujawnialo sie na malych ale czestych nierownoscial np. starej kostce

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 25 wrz 2009, 22:06

Dla świętego spokoju, sprawdź kolego nakrętki kontrujące przy śrubach rzymskich na końcach drążków kierowniczych i mocowanie drążków przy przekładni.

tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

Post autor: tomasz1367 » 27 wrz 2009, 12:53

dzięki.

Kondziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2007, 14:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Kondziu » 29 wrz 2009, 12:47

Sprawdź łącznik stabilizatora, to się najczęściej wywala na drogach naszych. Koszt za sztukę jakieś 40 zł.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 30 wrz 2009, 12:33

witam
Wczoraj mechanik mi wymienił - 2 sworznie na wahaczu, 2 końcówki drążków, łączniki stabilizatora, tyleje na wahaczu (przód i tył). Wszystko teraz jest pięknie ale nadal słychać na dużych nierównościach jakieś takie głuche stuki...
Nie mam pojęcia co to może być, być może to te poduszki pod amortyzatorami bo tego akurat nie wymieniałem!
Dodam że wszystkie stare części były oryginalne(miały znaczek audi) także jesli ktoś chciałby wiedzieć co oryginalnie było montowane to: tuleje na wahaczu z przodu były BOGE, tył LEMFORDER, końcówki drążków LEMFORDER, sworznie LEMFORDER, łączniki TRW.
Ja wszystkie tuleje kupiłem i końcowki drążków LEMFORDERA, sworznie TRW, zaś łączniki stabilizatora firmy RUVILLE.
No to chyba pozostają te poduszki... i oczywiście geometria!

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 30 wrz 2009, 13:00

[quote="knagooss"]No to chyba pozostają te poduszki... i oczywiście geometria!

To napewno ori- czyli boge, drogie ale warto.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 30 wrz 2009, 13:23

fakt BOGE jest drogie zreszta LEMFORDER rownież, no ale za jakość trzeba płacić...
ciekawe tylko ile na naszych drogach ten Lemforder mi wytrzyma?
Widze to kiepsko...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 wrz 2009, 14:07

knagooss, a łożyska amorków sprawdzałeś?
kiedyś na forum czytałem, że sanki z czasem tracą sztywność i wymiana tuleji o standardowych wymiarach może nie wystarczyć i że niektórzy pakują tam tuleje o zwiększonej średnicy :roll: kiedyś jeden mechanior mi powiedział, że on zawsze tuleje od quattro stosuje.

ps.
ile kosztowały Cię części oraz robocizna?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 wrz 2009, 15:22

Kod: Zaznacz cały

łącznik gumowo-metalowy łączący kolumnę kierownicza z przekładnią
bryglu Możesz napisać dokładnie w którym miejscu znajduje się ten łącznik i jak go sprawdzić?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 wrz 2009, 15:38

krisiun1 pisze:Kod:
łącznik gumowo-metalowy łączący kolumnę kierownicza z przekładnią


bryglu Możesz napisać dokładnie w którym miejscu znajduje się ten łącznik i jak go sprawdzić?
nie wiem czy Koledze nie chodzi o to, co jest zaznaczone: Obrazek

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 wrz 2009, 16:05

Właśnie przed chwilą sprawdziłem ten łącznik i luzów tu nie mam ale z ciekawości złapałem za przegub i zauważyłem luz do tego metaliczny dźwięk dobywający się z przegubu wewnętrznego.Dopuszczalny jest luz na przegubach?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 wrz 2009, 16:19

tu masz na temat luzu na przegubach: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-avant ... t33758.htm

tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

Post autor: tomasz1367 » 30 wrz 2009, 19:17

Panowie może to głupio zabrzmi ale jak mogę sprawdzić domowym sposobem te wszystkie drążki tuleje itd... bo panowie mechaniorzy biorą kasę a dalej puka stuka no i cała reszta. Planuję postawić go na kołkach i zobaczyć ale nie bardzo wiem na co zwracać szczególną uwagę, może ktoś już coś takiego robił i coś doradzi jakie klucze będą najlepsze jak gdzie dojś, mile widziane foto.

Awatar użytkownika
knagooss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2009, 13:11

Post autor: knagooss » 30 wrz 2009, 22:51

nie sprawdzałem tych łożysk, ale kupie poduszki razem z łożyskiem i sie jeszcze wymieni.
Wszystkie cześci kosztowały 550zł a robocizna 200zl. Zakładał mi to znajomy mechanik wiec nie wiem ile by to kosztowało normalnie ale wydaje mi sie że mało zapłaciłem bo przecież jest to dużo roboty.

Ps. tak wogole to co by jeszcze mogło stukać? Metaliczne stukanie było przez tuleje a teraz słychać głuchy stuk jakby było cos luzne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl