Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Obniżające sprężyny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 29 maja 2014, 20:16

Nie mam za dużej wiedzy jak i doświadczenia odnośnie producentów gwintów. Nie warto iść w TA?
Szukam co oferuje 'lokalny polski' rynek :) i trafilem na ta tachnix, na moje oko budową też pasuje do caba.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 30 maja 2014, 18:56

cabrio/b3/coupe ma to samo z tyłu długości są identyczne, obciążenia też. Jedyną różnicą jest mocowanie amorków u góry w cabrio potrzebna jest specjalna tulejka za którą producenci sporo sobie liczą. Przykład amorki MTS'a do B3 i do Cabrio to to samo... a cena do Cabrio o 100 zł wyższa na 2 sztukach za dwie tulejki... sam mapet mi o tym mówił jak odbierałem osobiście moje sportowe MTS'y od niego.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 30 maja 2014, 19:03

Rybson91 pisze:cabrio/b3/coupe ma to samo z tyłu długości są identyczne, obciążenia też. Jedyną różnicą jest mocowanie amorków u góry w cabrio potrzebna jest specjalna tulejka za którą producenci sporo sobie liczą. Przykład amorki MTS'a do B3 i do Cabrio to to samo... a cena do Cabrio o 100 zł wyższa na 2 sztukach za dwie tulejki... sam mapet mi o tym mówił jak odbierałem osobiście moje sportowe MTS'y od niego.
Dzięki, na taką odpowiedź czekałem :) W końcu zagadka zawiasu cabrio/b3/coupe rozwiązana :D Mowa o gumowych tulejach? Jest szansa na przełożenie ze starego zestawu?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 31 maja 2014, 18:30

to bardziej przypomina taką tulejko-poduszkę ciężko jest mi to nazwać jakbyś odkręcił amorek u góry w cabrio to byś na pewno zobaczył różnicę. Cabrio porównywałem z mapetem i jest to to samo różnicą jest ta tulejko-poduszka dystansująca która centruje amorek u góry. Niżej wrzucam Ci fotki obu trzpieni w górnej części kółkami zaznaczyłem to co jest różnicą
to jest cabrio
Obrazek
to jest coupe/b3 czyż nie to samo ?
Obrazek

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 03 cze 2014, 21:04

Pytanie z nieco innej beczki. Czy zawieszenie gwintowane z regulacją twardości da się tak ustawić, by komfort był jak na sprężynach obniżających? Domyślam się, że te bez regulacji to beton, a podkręcenie wyżej nic nie da. Chciałbym gwint, ale pod kątem łatwej możliwości dopasowania pod inne koło, inną oponę. Nie zależy mi na maksymalnym zejściu w dół i betonie. Chciałbym komfort sprężyn sportowych i możliwość regulacji wysokości. Jest szansa w ogóle uzyskać taki kompromis na gwincie?

Awatar użytkownika
MartiniNBR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: MartiniNBR » 29 lis 2014, 19:32

A czy sprężyny -35 z sedana podejdą do cabrio na ori amorach?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 29 lis 2014, 23:36

MartiniNBR pisze:A czy sprężyny -35 z sedana podejdą do cabrio na ori amorach?
Przod tak, tyl niestety nie.

Awatar użytkownika
MartiniNBR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: MartiniNBR » 30 lis 2014, 17:43

Rozumiem, więc na tył pasują tylko od cabrio? Czy jeszcze od czegoś innego?

Awatar użytkownika
Boberro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 10 lut 2014, 22:44
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Boberro » 30 lis 2014, 18:29

dyras pisze:MartiniNBR napisał/a:
A czy sprężyny -35 z sedana podejdą do cabrio na ori amorach?


Przod tak, tyl niestety nie.
podpinam się pod to pytanie, ale czy cabio na sprężynach od sedana -35mm i dedykowanych do cabrio -35mm obniży się o tyle samo tzn czy amortyzatory nie są jakieś krótsze albo samo auto fabrycznie niższe ???

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 30 lis 2014, 19:30

tylne sprezyny pasują od b3 i od coupe.

Czy cab siądzie niżej niz sedan na tych samych spreżynach - dobre pytanie. Niby oryginal cabrio leży -20 od sedana.

Kupowałem na tył amortyzatory o skróconym skoku, porównałem z boge, które tam siedzi prawdopodobnie od nowego i te o skróconym by dłuższe niż boge :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 lis 2014, 19:35

dyras pisze:Niby oryginal cabrio leży -20 od sedana
ŻE CO?! kto takich bzdur Ci naopowiadał? nie wprowadzaj ludzi w błąd, seryjne cabrio ma takie same sprezyny z przodu co seryjny sedan, jedna roznica tkwi w wersjach silnikowych Vki potrzebuja "mocniejszych" sprezyn, tzn sprezyna pod dieslowski silnik moze siasc nizej na aucie z silnikiem w ukladzie V

temat ze sprezyny od coupe czy b3 pasuja tez segreguje jako brednie... chyba ze mi pokazesz lezace obok siebie tylne sprezyny z w/w i cabrio i beda miec ta sama dlugosc, bo jak ja je porownywalem to z coupe byla krotsza od cabrio o 4cm na seryjnej sprezynie

Awatar użytkownika
Boberro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 10 lut 2014, 22:44
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Boberro » 01 gru 2014, 22:43

a jest gdzieś na forum miejsce gdzie są pokazane autka użytkowników z danym obniżeniem i rodzajem felgi bo nie mogę namierzyć?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 gru 2014, 07:37

jedynie musialbys grzebac w tamatach uzytkownikow, samego jednego takiego tematu ze zbiorem i zestawieniem takich zdjec nie ma

Awatar użytkownika
MartiniNBR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: MartiniNBR » 02 gru 2014, 19:29

Czyli z tego co piszecie wynika że jeśli kupię sprężyny od b4 w TDI to założę je bez problemu do Cabrio w TDI?

Pozostaje jeszcze kwestia felg(opon)- czy nie będą obcierały o nadkola...

Awatar użytkownika
Boberro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 10 lut 2014, 22:44
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Boberro » 02 gru 2014, 22:29

no właśnie i się zaczyna więc może stworzyc taki dział i ten co przerobił zawieszenie albo zmienił koła podaje parametry tej zawiechy ewentualnie rozmiar felg , opon tak dla potomnych będzie duzo łatwiej, chyba najczęściej po doprowadzeniu autka do użytkowania zaczynamy od kombinowaniem z felgami i zawieszeniem a tak juz będzie kompendium wiedzy , chyba jest nas trochę na tym forum więc było by ciekawie :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga