Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Obniżające sprężyny

ODPOWIEDZ
dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

[80 B4] Obniżające sprężyny

Post autor: dziadzia » 18 sty 2007, 22:59

Mam pytanie. Jak zachowuje sie audi jak jest obniżone, jak sie jeździ. Znalazłem na allegro sprężyny co obniżają o 60mm fajnie by wygladalo bo teraz troche wysokie jest
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 11:15 przez dziadzia, łącznie zmieniany 2 razy.
jacek

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 18 sty 2007, 23:11

Ja dotąd miałem -35mm i seryjne amortyzatory, a dzisiaj założyłem zestaw Supersport sprężyny plus amortyzatory gazowe o krótszym skoku 60/40. Jest rewelacja. Sztywno, nisko, ale bez efektu taczki. Umówmy się - jest sporo twardziej niż przy zawieszeniu fabrycznym, ale bez drastycznego spadku komfortu. Ogólnie moje osobiste wrażenia są na plus. A dojazd do domu mam raczej kiepski. Wiadomo - Wrocław. ;-)

Efekt wizualny - wart każdej wydanej złotówki.
Sebastian

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 sty 2007, 06:46

...także polecam sportowe zawieszenie do B4 :-P
...Sobolec, chyba mamy to samo zawieszenie z Supersporta :-D
...właściwości jezdne na +

p.s. wklej zdjęcie jak przysiadła niunia :-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 19 sty 2007, 15:35

Ja bym na kiepske drogi nie polecał niższej zawiechy niż -40. Mam takie EIbachy i standardowe amory i jak dla mnie jest git. Jak by byly w naszym kraju lepsze drogi to bym zalożyl niższe i amorki gazowe...!!!

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 19 sty 2007, 17:31

:arrow: od 2003 rokujezdze na sprezynach weitec 60/40 i amorach gazowych boge z 2002roku ...mimo ze teraz juz jest czas na wymiane amorow (wlasne odczucia bo na badaniach technicznych nadal jest w normie) to wyglad podwojny plus, wlasciwosci jezdne na plus komfort standartowy tyle tylko ze slyszysz jak wpadniesz w dziure a nie dziwisz sie w warsztacie skad wymiana zawieszenia. 8-)
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 19 sty 2007, 21:09

Wyglad na + , trzymanie w zakretach na +, co do komfortu to sie nie chce wypowiadac bo woze sie tez francuzem a z b4 na seryjnym zawieszeniu chyba nie jezdziulem. Mam -35 (-40?) przod i tyl, powiem szczerze ze Krakow i okolice ma tyle dziur ze slychac jak sie wpadnie, tragedii nie ma. Jak najbardziej polecam :-D

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 19 sty 2007, 22:15

FranoF1 pisze:...także polecam sportowe zawieszenie do B4 :-P
...Sobolec, chyba mamy to samo zawieszenie z Supersporta :-D
...właściwości jezdne na +

p.s. wklej zdjęcie jak przysiadła niunia :-)
Tak, mamy to samo zawieszenie. Fotki wrzucę najwcześniej na wiosnę, bo teraz auto stoi na 15-calowych felgach i to bez dekielków, bo mi ukradli, więc nie ma się czym lansować. ;-)
Sebastian

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 19 sty 2007, 23:15

plusy dotycza gluwnie wygladu a wlasciwosci jezdne w normalnym ruchu marne,chyba ze poruszasz sie po audotstradch
minusy:
-przenoszenie uderzen na karoserie
-krawezniki zdejmujesz zderzakiem
-latasz po zakretach bo sie dobrz trzyma,dopoki nie przekroczysz pewnej bariery i wypadasz z drogi
-bez dobrego sprzetu caraudio kurwica strzela cie przy kazdej dziurze
-przy zbyt moznym uderzeniu w dziure niszczysz opone i szukasz nowej
-powoli rozwalasz cale zwieszenie bo przeciez amortyzator mial amortyzowac a tu lipa,sztywno
:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P
polecam wstawic kołki drewnianie zmiast amorkow,efekt ten sam :-D

[ Dodano: 2007-01-19, 23:15 ]
chcesz sie dobic calkiem......zaloz rozpurke :-)

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 20 sty 2007, 00:23

na allegro znalazłem sprężyny obniżające o 30mm sprzedawca mówi że to są fabrycznie obniżane, jakaś specjalna wersja była, czy to prawda?

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 20 sty 2007, 09:20

mrx1983 pisze:plusy dotycza gluwnie wygladu a wlasciwosci jezdne w normalnym ruchu marne,chyba ze poruszasz sie po audotstradch
Właściwości jezdne dużo lepsze, chyba, że poruszasz się po mocno dziurawych drogach.
minusy:
-przenoszenie uderzen na karoserie
Zgadza się. Jest twardziej więc buda bardziej to odczuwa.
-krawezniki zdejmujesz zderzakiem
Nic nie zejmuje. Moje b4 bez problemu podjeżdża pod niskie i średnie krawężniki. Pod wysokie to nawet serią bym nie wjechał, szkoda auta.
-latasz po zakretach bo sie dobrz trzyma,dopoki nie przekroczysz pewnej bariery i wypadasz z drogi
Jeśli nie umiesz jeździć lub przecenisz własne możliwości to możesz spowodować wypadek, ale jak to się ma do obnizonego zawieszenia? Nie widzę związku.
-bez dobrego sprzetu caraudio kurwica strzela cie przy kazdej dziurze
Nic z tych rzeczy. U mnie zawieszenie pracuje cichutko. Rzadnego stukania, dzwonienia, dudnienia.
-przy zbyt moznym uderzeniu w dziure niszczysz opone i szukasz nowej
To nie ma związku z zawieszeniem. Wpadasz w dziurę, niszczysz koło, wzywasz policję i starasz się o odszkodowanie.
-powoli rozwalasz cale zwieszenie bo przeciez amortyzator mial amortyzowac a tu lipa,sztywno
Trudno polemizować. Wydaje mi się, że rzeczywiście elementy zawieszenia ulegają szybszemu zużyciu, ale to nie jest do końca mierzalne. Zależy kto gdzie i jak jeździ. Ja wymienialem w zawieszeniu wszystko 43 000km temu. Teraz wymieniłem łączniki stabilizatora i do wymiany mam tuleje wahacza. Cały czas zawieszenie pracuje cichutko, nic nie puka.

polecam wstawic kołki drewnianie zmiast amorkow,efekt ten sam :-D
[ Dodano: 2007-01-19, 23:15 ]
chcesz sie dobic calkiem......zaloz rozpurke :-)
Chciałem gwintowane, ale nie udało mi się kupić w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-01-20, 09:37 ]
radek2109 pisze:na allegro znalazłem sprężyny obniżające o 30mm sprzedawca mówi że to są fabrycznie obniżane, jakaś specjalna wersja była, czy to prawda?
Tak, na zamówienie auta wychodziły z salonu fabrycznie obniżone o 15-20mm.
Sebastian

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 20 sty 2007, 10:40

moze i sie powtarzam ale proponuje fabryczne zawieszenie....
konstruktorzy audi wymyslali w ten sposob i wszystko jest przewidziane na wytrzymalosc pewnych elementów... jezli nastapi jakakolwiek ingerencja wszystko zacznie pracowac w inny sposob niz bylo zaprojektowane..... niestety :-(
dla przykladu moge podac pewna sytuacje...ostatnio wyprzedzalem 2 tonowa terenowke i ona tez zaczela wyprzedzac jak bylem obok niej,naszczescie koles po jakims czasie zaniechal tego manewru przez co mam tylko przerysowane drzwi i blotniki.Moje audi lekko sie unioslo i nie zmienilo kierunku jazdy,gdybym jednak mial sztywne amorki pewno bym sie znalazl w rowie :-( bo by sie nie uniosl tylko przesunal w bok....mi to nie sportowe zawieszenie uratowalo zycie,wiec nie zakladam tego sztywnego.Kazdy zrobi jak uwaza :-) pozdrawiam

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 20 sty 2007, 12:22

a czy jak obniże o te 30mm to założe koła 16 205/55 to nie bedzie szorować o nadkole? bo normalnie jak siedzi 5 osób to sioedzi jak diabli, czy może lepiej obnizyć tylko na przodzie?

[ Dodano: 2007-01-20, 12:23 ]
dodaje że jak normalnie stoi to przód jest wyżej

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 20 sty 2007, 16:36

radek2109 pisze:a czy jak obniże o te 30mm to założe koła 16 205/55 to nie bedzie szorować o nadkole? bo normalnie jak siedzi 5 osób to sioedzi jak diabli, czy może lepiej obnizyć tylko na przodzie?

[ Dodano: 2007-01-20, 12:23 ]
dodaje że jak normalnie stoi to przód jest wyżej
Na pewno nie będzie nic ocierać. [o ile masz fabryczne felgi; jeżeli masz założone obręcze z "nietypowym" dla audi ET to może być wtedy kłopot]
Sebastian

radek2109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2007, 00:20
Lokalizacja: gdansk

Post autor: radek2109 » 20 sty 2007, 17:10

już sobie zamówiłem te spręzyny, ale póki co to naprzód, czy komfort jazdy sie pogorszy? dodam,że to fabrycznie obniżane

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 20 sty 2007, 17:30

radek2109 pisze:już sobie zamówiłem te spręzyny, ale póki co to naprzód, czy komfort jazdy sie pogorszy? dodam,że to fabrycznie obniżane
przeczytaj caly temat bedziesz znal plusy i minusy obnizenia i usztywnienia :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga