[80 B4] Obniżające sprężyny
[80 B4] Obniżające sprężyny
Mam pytanie. Jak zachowuje sie audi jak jest obniżone, jak sie jeździ. Znalazłem na allegro sprężyny co obniżają o 60mm fajnie by wygladalo bo teraz troche wysokie jest
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 11:15 przez dziadzia, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja dotąd miałem -35mm i seryjne amortyzatory, a dzisiaj założyłem zestaw Supersport sprężyny plus amortyzatory gazowe o krótszym skoku 60/40. Jest rewelacja. Sztywno, nisko, ale bez efektu taczki. Umówmy się - jest sporo twardziej niż przy zawieszeniu fabrycznym, ale bez drastycznego spadku komfortu. Ogólnie moje osobiste wrażenia są na plus. A dojazd do domu mam raczej kiepski. Wiadomo - Wrocław.
Efekt wizualny - wart każdej wydanej złotówki.
Efekt wizualny - wart każdej wydanej złotówki.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
od 2003 rokujezdze na sprezynach weitec 60/40 i amorach gazowych boge z 2002roku ...mimo ze teraz juz jest czas na wymiane amorow (wlasne odczucia bo na badaniach technicznych nadal jest w normie) to wyglad podwojny plus, wlasciwosci jezdne na plus komfort standartowy tyle tylko ze slyszysz jak wpadniesz w dziure a nie dziwisz sie w warsztacie skad wymiana zawieszenia. 8-)
Wyglad na + , trzymanie w zakretach na +, co do komfortu to sie nie chce wypowiadac bo woze sie tez francuzem a z b4 na seryjnym zawieszeniu chyba nie jezdziulem. Mam -35 (-40?) przod i tyl, powiem szczerze ze Krakow i okolice ma tyle dziur ze slychac jak sie wpadnie, tragedii nie ma. Jak najbardziej polecam
Tak, mamy to samo zawieszenie. Fotki wrzucę najwcześniej na wiosnę, bo teraz auto stoi na 15-calowych felgach i to bez dekielków, bo mi ukradli, więc nie ma się czym lansować.FranoF1 pisze:...także polecam sportowe zawieszenie do B4
...Sobolec, chyba mamy to samo zawieszenie z Supersporta
...właściwości jezdne na +
p.s. wklej zdjęcie jak przysiadła niunia
plusy dotycza gluwnie wygladu a wlasciwosci jezdne w normalnym ruchu marne,chyba ze poruszasz sie po audotstradch
minusy:
-przenoszenie uderzen na karoserie
-krawezniki zdejmujesz zderzakiem
-latasz po zakretach bo sie dobrz trzyma,dopoki nie przekroczysz pewnej bariery i wypadasz z drogi
-bez dobrego sprzetu caraudio kurwica strzela cie przy kazdej dziurze
-przy zbyt moznym uderzeniu w dziure niszczysz opone i szukasz nowej
-powoli rozwalasz cale zwieszenie bo przeciez amortyzator mial amortyzowac a tu lipa,sztywno
polecam wstawic kołki drewnianie zmiast amorkow,efekt ten sam
[ Dodano: 2007-01-19, 23:15 ]
chcesz sie dobic calkiem......zaloz rozpurke
minusy:
-przenoszenie uderzen na karoserie
-krawezniki zdejmujesz zderzakiem
-latasz po zakretach bo sie dobrz trzyma,dopoki nie przekroczysz pewnej bariery i wypadasz z drogi
-bez dobrego sprzetu caraudio kurwica strzela cie przy kazdej dziurze
-przy zbyt moznym uderzeniu w dziure niszczysz opone i szukasz nowej
-powoli rozwalasz cale zwieszenie bo przeciez amortyzator mial amortyzowac a tu lipa,sztywno
polecam wstawic kołki drewnianie zmiast amorkow,efekt ten sam
[ Dodano: 2007-01-19, 23:15 ]
chcesz sie dobic calkiem......zaloz rozpurke
Właściwości jezdne dużo lepsze, chyba, że poruszasz się po mocno dziurawych drogach.mrx1983 pisze:plusy dotycza gluwnie wygladu a wlasciwosci jezdne w normalnym ruchu marne,chyba ze poruszasz sie po audotstradch
Zgadza się. Jest twardziej więc buda bardziej to odczuwa.minusy:
-przenoszenie uderzen na karoserie
Nic nie zejmuje. Moje b4 bez problemu podjeżdża pod niskie i średnie krawężniki. Pod wysokie to nawet serią bym nie wjechał, szkoda auta.-krawezniki zdejmujesz zderzakiem
Jeśli nie umiesz jeździć lub przecenisz własne możliwości to możesz spowodować wypadek, ale jak to się ma do obnizonego zawieszenia? Nie widzę związku.-latasz po zakretach bo sie dobrz trzyma,dopoki nie przekroczysz pewnej bariery i wypadasz z drogi
Nic z tych rzeczy. U mnie zawieszenie pracuje cichutko. Rzadnego stukania, dzwonienia, dudnienia.-bez dobrego sprzetu caraudio kurwica strzela cie przy kazdej dziurze
To nie ma związku z zawieszeniem. Wpadasz w dziurę, niszczysz koło, wzywasz policję i starasz się o odszkodowanie.-przy zbyt moznym uderzeniu w dziure niszczysz opone i szukasz nowej
Trudno polemizować. Wydaje mi się, że rzeczywiście elementy zawieszenia ulegają szybszemu zużyciu, ale to nie jest do końca mierzalne. Zależy kto gdzie i jak jeździ. Ja wymienialem w zawieszeniu wszystko 43 000km temu. Teraz wymieniłem łączniki stabilizatora i do wymiany mam tuleje wahacza. Cały czas zawieszenie pracuje cichutko, nic nie puka.-powoli rozwalasz cale zwieszenie bo przeciez amortyzator mial amortyzowac a tu lipa,sztywno
Chciałem gwintowane, ale nie udało mi się kupić w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam.
polecam wstawic kołki drewnianie zmiast amorkow,efekt ten sam
[ Dodano: 2007-01-19, 23:15 ]
chcesz sie dobic calkiem......zaloz rozpurke
[ Dodano: 2007-01-20, 09:37 ]
Tak, na zamówienie auta wychodziły z salonu fabrycznie obniżone o 15-20mm.radek2109 pisze:na allegro znalazłem sprężyny obniżające o 30mm sprzedawca mówi że to są fabrycznie obniżane, jakaś specjalna wersja była, czy to prawda?
moze i sie powtarzam ale proponuje fabryczne zawieszenie....
konstruktorzy audi wymyslali w ten sposob i wszystko jest przewidziane na wytrzymalosc pewnych elementów... jezli nastapi jakakolwiek ingerencja wszystko zacznie pracowac w inny sposob niz bylo zaprojektowane..... niestety
dla przykladu moge podac pewna sytuacje...ostatnio wyprzedzalem 2 tonowa terenowke i ona tez zaczela wyprzedzac jak bylem obok niej,naszczescie koles po jakims czasie zaniechal tego manewru przez co mam tylko przerysowane drzwi i blotniki.Moje audi lekko sie unioslo i nie zmienilo kierunku jazdy,gdybym jednak mial sztywne amorki pewno bym sie znalazl w rowie bo by sie nie uniosl tylko przesunal w bok....mi to nie sportowe zawieszenie uratowalo zycie,wiec nie zakladam tego sztywnego.Kazdy zrobi jak uwaza pozdrawiam
konstruktorzy audi wymyslali w ten sposob i wszystko jest przewidziane na wytrzymalosc pewnych elementów... jezli nastapi jakakolwiek ingerencja wszystko zacznie pracowac w inny sposob niz bylo zaprojektowane..... niestety
dla przykladu moge podac pewna sytuacje...ostatnio wyprzedzalem 2 tonowa terenowke i ona tez zaczela wyprzedzac jak bylem obok niej,naszczescie koles po jakims czasie zaniechal tego manewru przez co mam tylko przerysowane drzwi i blotniki.Moje audi lekko sie unioslo i nie zmienilo kierunku jazdy,gdybym jednak mial sztywne amorki pewno bym sie znalazl w rowie bo by sie nie uniosl tylko przesunal w bok....mi to nie sportowe zawieszenie uratowalo zycie,wiec nie zakladam tego sztywnego.Kazdy zrobi jak uwaza pozdrawiam
Na pewno nie będzie nic ocierać. [o ile masz fabryczne felgi; jeżeli masz założone obręcze z "nietypowym" dla audi ET to może być wtedy kłopot]radek2109 pisze:a czy jak obniże o te 30mm to założe koła 16 205/55 to nie bedzie szorować o nadkole? bo normalnie jak siedzi 5 osób to sioedzi jak diabli, czy może lepiej obnizyć tylko na przodzie?
[ Dodano: 2007-01-20, 12:23 ]
dodaje że jak normalnie stoi to przód jest wyżej