[B4 ABT 2.0] Sprężyny seryjne JAMEX
[B4 ABT 2.0] Sprężyny seryjne JAMEX
Witam
Założyłem dziś do mojej audi sprężyny seryjne JAMEX na przednią oś o numerze katalogowym 324215, a więc teoretycznie ten numer się zgadza i wszystko powinno być w porządku. W praktyce wygląda to tak, że auto stoi za wysoko tzn. źle to wygląda. Mechanik twierdzi, że są to sprężyny od diesla. W sklepie mówią mi, że to na pewno sprężyny do mojego auta czyli do ABT 2.0 Zwariować można. Proszę o rady co w takiej sytuacji zrobić.
Założyłem dziś do mojej audi sprężyny seryjne JAMEX na przednią oś o numerze katalogowym 324215, a więc teoretycznie ten numer się zgadza i wszystko powinno być w porządku. W praktyce wygląda to tak, że auto stoi za wysoko tzn. źle to wygląda. Mechanik twierdzi, że są to sprężyny od diesla. W sklepie mówią mi, że to na pewno sprężyny do mojego auta czyli do ABT 2.0 Zwariować można. Proszę o rady co w takiej sytuacji zrobić.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 20:05 przez j.grud, łącznie zmieniany 3 razy.
j.grud, gdzie robisz auto, bo ja też z Koszalina jestem Jak dla mnie to tylko wymiana sprężyn pomoże - chyba nie masz zamiaru ich ciąć, ściskać etc. Pokaż jakąś fotkę jak na aucie wyglądają te sprężyny. Porównywałeś ile miałeś od ziemi do nadkola przy starych springach, a ile jest przy nowych?
[ Dodano: 2012-08-28, 23:56 ]
Poza tym, nie powinieneś mieć numeru 324215?
Patrz tu na aukcji... http://allegro.pl/sprezyna-przod-audi-8 ... 51081.html
[ Dodano: 2012-08-28, 23:56 ]
Poza tym, nie powinieneś mieć numeru 324215?
Patrz tu na aukcji... http://allegro.pl/sprezyna-przod-audi-8 ... 51081.html
Dzięki za odpowiedź. Oczywiście, że mam sprężyny 324215. Zły numer podałem w poście (już poprawione). Auto stoi dużo wyżej niż na starych springach. Nie mierzyłem jak wysoko stało przed wymianą. Mogę zmierzyć jaka jest odległość od bieżnika do krawędzi nadkola i później napiszę.
Dziś wymieniam sprężyny z tyłu i mam nadzieję, że po tym zabiegu auto będzie stało w miarę normalnie. Napisz jeszcze, jeśli się orientujesz, dlaczego w ETCE widnieje kilka rodzajów sprężyn do silnika ABT w zależności np. od tego czy auto jest w wersji z klimą lub w zależności od rodzaju skrzyni (manual, automat), a w sklepach mają jeden rodzaj sprężyn i na tym się kończy. Nikt nie pyta czy auto posiada klimę lub automat.
Odległość od ziemi do nadkola z przodu około 68cm. Tył, nie ruszany jeszcze - około 65cm.
Dziś wymieniam sprężyny z tyłu i mam nadzieję, że po tym zabiegu auto będzie stało w miarę normalnie. Napisz jeszcze, jeśli się orientujesz, dlaczego w ETCE widnieje kilka rodzajów sprężyn do silnika ABT w zależności np. od tego czy auto jest w wersji z klimą lub w zależności od rodzaju skrzyni (manual, automat), a w sklepach mają jeden rodzaj sprężyn i na tym się kończy. Nikt nie pyta czy auto posiada klimę lub automat.
Odległość od ziemi do nadkola z przodu około 68cm. Tył, nie ruszany jeszcze - około 65cm.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 12:08 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.
no to sporo...ja mam ok35cm przy -20mm (mysle ze mam w rzeczywistosci -20 do -30mm)j.grud pisze:Koła mam standardowe 195/65 R15. Odległość od osi koła około 40cm.Rychu82 pisze:to raczej powinienes podac odległośc od osi koła do nadkola, jak chcesz żeby ktos porównał to ze stanem u siebie..nie wyszscy maja takie same rozmiary kół
Odległość od osi koła do krawędzi nadkola wynosi dokładnie 39,5cm. Zdjęcia chwilowo nie mogę wrzucić, ponieważ aparat mi nawalił, ale postaram się to zrobić. Czy to nie jest tak, że po zamontowaniu nowych sprężyn na przód i po podniesieniu się przodu auta, środek ciężkości przesuwa się do tyłu i to powoduje, że tył jeszcze nieznacznie siada co potęguje wrażenie "wysokiego" przodu? Może radą na to jest zamontowanie nowych springów na tył? Tył auta podniesie się i środek ciężkości wróci na swoje miejsce co powinno dociążyć przód auta, a więc spowodować, że przód nieco siądzie. Co o tym myślicie?
to nie butelka z wodą zeby srodek ciezkości pływał :p. przesunie sie troche z racji tego że wedruje on po promieniu kreślonym ze środka auta przez ten punkt cieżkości ale to byś musiał auto podnieść o metr żeby to odczuć.......
na pewno sprężyna się układa w gnieżdzie ale jak się obniży po ułożeniu o 2cm to będzie cud....ale koza dalej będzie....zresztą nie wiadomo jak auto wyglada bo go nie widac ...porownuje do mojego, które nie jest niskie tylko po zabiegu kosmetycznym ok-20mm
na pewno sprężyna się układa w gnieżdzie ale jak się obniży po ułożeniu o 2cm to będzie cud....ale koza dalej będzie....zresztą nie wiadomo jak auto wyglada bo go nie widac ...porownuje do mojego, które nie jest niskie tylko po zabiegu kosmetycznym ok-20mm
no i masz post nabityMarker pisze:Chodzi mi o to, że stare były już zmęczone, a nowe są nowe i dlatego tak wysoko stoją
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2842
- Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Radom
Na zimówkach 195/65r15 miałem 39cm (przed wrzuceniem gleby) więc raczej wszystko jest ok, zmień tył i zobaczysz jak będzie. Względem zawiechy która już troche lata u Ciebie na aucie zawsze będzie wyżej. Jak X lat temu ojciec w moim aucie wywalał zmęczone ori sprężyny i zakładał seryjne nowe tak samo wyżej stał. Zakładaj glebe, nie będziesz narzekał, że za wysoko stoij.grud pisze:Odległość od osi koła do krawędzi nadkola wynosi dokładnie 39,5cm.
a to ma to do tego, że mu się wydaje że jest wyżej niż być powinno w porównaniu z ori zmęczonymi sprężynami.Rychu82 pisze:Markernapisał/a:
Być może nikt ich nie wymieniał od nowości, przez co tamte "opuściły" się.
no ale gość ma teraz nowe więc co ma do tego, że mu się stare opuściły?
A oto foty
http://imageshack.us/photo/my-images/94/springi1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/651/springi2.jpg/
[ Dodano: 2012-08-30, 12:48 ]
Trochę mnie uspokoiłeś Tighe. Dziwi mnie tylko to, że taka wysokość to norma. Samochód nie wygląda dobrze jak tak "sterczy". Czy te auta wyjeżdżały z fabryki tak wysoko zawieszone?
http://imageshack.us/photo/my-images/94/springi1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/651/springi2.jpg/
[ Dodano: 2012-08-30, 12:48 ]
Trochę mnie uspokoiłeś Tighe. Dziwi mnie tylko to, że taka wysokość to norma. Samochód nie wygląda dobrze jak tak "sterczy". Czy te auta wyjeżdżały z fabryki tak wysoko zawieszone?