Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3] Sprężyny Weitec

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

[b4 2.3] Sprężyny Weitec

Post autor: Dregan » 31 sie 2010, 19:59

mam pytanko czy pod sprężyny Weiteca przód 28 tył 38 cm muszą być sportowe amorki? kiedyś miałem jakie sportowe ale pękła mi nie wiem jakie amory były bo z niemiec miałem odrazu komplecik. Założyłem zwykłe do przodu ale lipa wygląda amorki mam Monroe amr... przód, a tył już słabe sprężyny bo jak 3 osoby siadą to leży na kołach praktycznie ;/

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 sie 2010, 20:32

Dregan, teoretycznie do obniżenia auta -40mm powinny starczyć zwykłe amorki o zwykłym skoku.Jeśli chcesz zejść niżej to muszą być o skróconym skoku.Moim zdaniem nawet przy -40 nie powinno zostawiać się zwykłych amorków.Nie wiem jak to auto potem zachowuje się na drodze bo u Siebie tak nigdy nie robiłem.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 31 sie 2010, 22:14

ogólnie to powinny zwykłe starczyć ale lepiej zainwestować w twardsze na przyszłość :-P no i wiadomo że przy twardszej spręzynie inaczej pracuje amor, a te zwykłe amory to długo nie wytrzymają i jakość prowadzenia auta jest zdecydowanie gorsza, wiem bo przerabiałem temat z zawiasem u siebie 3 razy w ciągu 1,5 roku. najpierw seria amor na sport sprężynie, później sport amor i sport sprężyna i było już bardzo spoko a teraz amorki z reg twardości więc jest już w ogóle wypas :mrgreen: jak by coś mam do sprzedania amorki sportowe na przód do NG B4 (bardzo mało jeździły) :mrgreen: PS: na zawieszeniu nie ma co oszczędzać

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 31 sie 2010, 22:31

no rozumie cie ale mam nowe amorki a poprzednie wytrzymały 4 lata na polskich drogach trzymał się jak przyklejony i było komfortowo w miarę; ] i 2 pytane sprężyny o tej długości co podałem obniżają auto o 40 mm?

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 31 sie 2010, 23:59

Dregan pisze:no rozumie cie ale mam nowe amorki a poprzednie wytrzymały 4 lata na polskich drogach trzymał się jak przyklejony i było komfortowo w miarę; ] i 2 pytane sprężyny o tej długości co podałem obniżają auto o 40 mm?
a co to jest za dlugosc jaka podales te 28 i 38? jak są sprezyny obnizajace o 28mm to o tyle obnizaja.. jeszcze wszystko zalezy od rodzaju silnika, 4cyl. vka, tdi.. na kazdym teoretycznie inaczej bedize to wygladac ale duzej roznicy nie bedzie
nawet sprezyny -40 powinno sie dawac amory sportowe wtedy auto jest utwardzone i nie skacze na dolkach.. wiadomo ze na ori amorach i springach -40 da sie jezdzic ale wg mnie to sie troche mija

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 wrz 2010, 08:09

Dregan, piszesz tam coś o komforcie.Wydaje mi się że jeśli chcesz auto posadzić niżej to musisz pożegnać się z komfortem.Na sportowym zawiasie auto będzie twardsze.Jeśli do tego dorzucisz jakieś dobre koło z niskim profilem( niski to taki od 40 w dół) to pożegnaj się z komfortem.Jak auto posadzisz niżej a dasz koło z profilem 50 itp to będzie to wyglądać tragicznie.Obniżenia auta niesie za sobą inne kosztowne wydatki aby auto sie ładnie prezentowało.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 01 wrz 2010, 08:18

Dregan pisze:no rozumie cie ale mam nowe amorki a poprzednie wytrzymały 4 lata na polskich drogach trzymał się jak przyklejony i było komfortowo w miarę; ] i 2 pytane sprężyny o tej długości co podałem obniżają auto o 40 mm?
tak jak napisał wyżej jaco124 przede wszystkim auto jest sztywniejsze to raz, dwa to fakt iż jak się zakłada sprężyny obniżające choć - 30 to wg mnie powinno sie też zmieniać amory, sprężyna jest twardsza i amortyzator nie działa w takim zakresie jak powinien i jego efektywność oraz działanie nie dają tego co ma być. a te 4 lata to amory wytrzyały ale na ori sprężynach. na amorze sportowym auto fakt że jest twardo ale na pewno nie przy -40/-30(jak napisałeś wyżej) jak auto się obniża to ma być niższe ale też i twardsze. nie odczujesz różnicy komforcie napewno, ja na początku zrobiłem tak jak Ty a po 1,5 roku mam zawias z reg twardości -70/-60 i moge powiedzieć że to auto siedzi, jest twardo i trzyma się drogi(ale ustawiony na max twardo), moje zdanie, jak chcesz mieć jakość i frajde to amory sportowe(przede wszystkim twardsze montuj) pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 wrz 2010, 08:21

Należy także dodać że sportowa sprężyna ma inną charakterystykę i zakres pracy niż seryjna.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 01 wrz 2010, 09:27

luk448 pisze:Należy także dodać że sportowa sprężyna ma inną charakterystykę i zakres pracy niż seryjna.
dokładnie <ok>

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 01 wrz 2010, 09:33

luk448 pisze:Jak auto posadzisz niżej a dasz koło z profilem 50 itp to będzie to wyglądać tragicznie.

Nie przesadzaj aż takiej tragedii niema ;-) i jest jakaś namiastka komfortu ;-)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 01 wrz 2010, 10:27

tomi400, o gustach się nie dyskutuje.Jednemu się to podoba drugiemu nie.Moim zdaniem dobre koło i gleba nie będą szły w parze z komfortem :-/

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 01 wrz 2010, 10:43

tomi400 pisze:
luk448 pisze:Jak auto posadzisz niżej a dasz koło z profilem 50 itp to będzie to wyglądać tragicznie.

Nie przesadzaj aż takiej tragedii niema ;-) i jest jakaś namiastka komfortu ;-)

to po co mam obniżać auto skoro na feldze będe miał balona :?: nie rozumiem tego... chyba że zakładasz felgę 15' to ok. wiadomo natomiast że im niższy profil tym komfort mniejszy ale wg mnie aż tak dużo się nie straci przy obniżeniu -40/-30 z doświadczenia wiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 01 wrz 2010, 11:22

Ja mówię o kole np.205/50/17 aż tak straszny balon nie jest ;-)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 01 wrz 2010, 11:47

ludzie ale pisałem ze miałem sportowe, tylko nie wiem jakie miałem amorki. Mam do kupienia springi długości podałem ich i nie wiem o ile mi obniży auto. oponki mam na 45 profil. a chodzi mi oto ze tamte springi Weitec maja długość 28 cm i nie wiem ile niższe od seri sa
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 14:38 przez Dregan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 01 wrz 2010, 14:36

Dregan pisze:ludzie ale pisalem ze mialem sportowe, tylko niewiem jakie terazmam do kupirnia springi dlugosci podalem ich i nie wiem o ile mi obnoza auto. opnki mam na 45
docelowo obniżą Ci o tyle ile napisałeś :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl