[80 B4 2.0 ABK] wybór springów obniżających - pomóżcie :)
[80 B4 2.0 ABK] wybór springów obniżających - pomóżcie :)
Witajcie proszę o uważne czytanie mojego tematu.
Niedługo czeka mnie remont zawieszenia więc pomyślałem, że przydałoby się delikatnie obniżyć niuńkę, gdyż stare sprężyny oraz amorki są już wysłużone więc nie chcę dawać oryginalnych sprężyn bo zapewne furka pójdzie jeszcze w górę na nowym zawiasie
Chciałbym dosłownie delikatnie ją obniżyć na oryginalnych amorkach przez nieco krótsze sprężyny. Co polecacie ? Dodam tylko, że nie chcę jakoś szczególnie tracić komfortu, chcę jedynie uzyskać minimalne obniżenie i lepsze prowadzenie przez nieco twardsze sprężyny. Jakie obniżenie proponujecie ? Jakich firm sprężyny ? Może macie zdjęcia waszych furek jak po takim zabiegu wyglądają ? Ja myślałem nad -40mm przód - 30mm tył tak by przód był nieco niżej niż tył lub na równi z tyłem ( nie chcę by tył siadł niżej to niedopuszczalne ! ). Uwzględnijcie że mam silnik 2.0 ABK 115ps tak więc sprężyny jak coś to dedykowane pod ten silnik. Oczekuję na wypowiedzi osób siedzących w temacie, a nie kogoś ktoś gdzieś coś i kiedyś podsłyszał Dodam, że kwota jaką mogę na sprężyny przeznaczyć to 400/500zł.
PS. dodam, że na wiosnę planuję wrzucić 17calowe felgi na troszkę niższym profilku, aktualnie auto stoi na 15stkach tak więc weźcie to pod uwagę
Z góry dziękuję i czekam na wartościowe odpowiedzi !!!
Niedługo czeka mnie remont zawieszenia więc pomyślałem, że przydałoby się delikatnie obniżyć niuńkę, gdyż stare sprężyny oraz amorki są już wysłużone więc nie chcę dawać oryginalnych sprężyn bo zapewne furka pójdzie jeszcze w górę na nowym zawiasie
Chciałbym dosłownie delikatnie ją obniżyć na oryginalnych amorkach przez nieco krótsze sprężyny. Co polecacie ? Dodam tylko, że nie chcę jakoś szczególnie tracić komfortu, chcę jedynie uzyskać minimalne obniżenie i lepsze prowadzenie przez nieco twardsze sprężyny. Jakie obniżenie proponujecie ? Jakich firm sprężyny ? Może macie zdjęcia waszych furek jak po takim zabiegu wyglądają ? Ja myślałem nad -40mm przód - 30mm tył tak by przód był nieco niżej niż tył lub na równi z tyłem ( nie chcę by tył siadł niżej to niedopuszczalne ! ). Uwzględnijcie że mam silnik 2.0 ABK 115ps tak więc sprężyny jak coś to dedykowane pod ten silnik. Oczekuję na wypowiedzi osób siedzących w temacie, a nie kogoś ktoś gdzieś coś i kiedyś podsłyszał Dodam, że kwota jaką mogę na sprężyny przeznaczyć to 400/500zł.
PS. dodam, że na wiosnę planuję wrzucić 17calowe felgi na troszkę niższym profilku, aktualnie auto stoi na 15stkach tak więc weźcie to pod uwagę
Z góry dziękuję i czekam na wartościowe odpowiedzi !!!
Ostatnio zmieniony 31 sie 2013, 20:00 przez maxiu_001, łącznie zmieniany 3 razy.
Temat poprawiony
Co do mojego tematu to zależy mi na dosłowni minimalnym obniżeniu a chyba najmniejsze to - 30mm do tego seryjne nowe porządne amorki. Tylko nie chcę uzyskać efektu, że tył siądzie niżej dlatego myślałem na obniżeniem -40mm -30mm co o tym sądzicie ? Nie będzie jakiejś wielkiej różnicy w obniżeniu ? Trochę boję się tych 4 centymetrów w dół może ktoś z forum ma u siebie takie obniżenie i się pochwali ?
Co do mojego tematu to zależy mi na dosłowni minimalnym obniżeniu a chyba najmniejsze to - 30mm do tego seryjne nowe porządne amorki. Tylko nie chcę uzyskać efektu, że tył siądzie niżej dlatego myślałem na obniżeniem -40mm -30mm co o tym sądzicie ? Nie będzie jakiejś wielkiej różnicy w obniżeniu ? Trochę boję się tych 4 centymetrów w dół może ktoś z forum ma u siebie takie obniżenie i się pochwali ?
Damian troszkę inwencji i wszystko się znajdzie... Ja obniżałam niedawno swoje coupe ABK zestawem Tatechnics spręzyny i amorki -60/-40 ... Auto na 16 po takim obniżeniu wygląda tak
Jednak były problemy z tym zawiasem co możesz poczytać sobie w temacie
https://audi80.pl/coupe-abk-problem- ... t81462.htm
Myślę że temat wart do poczytania. Kolega van_dall niestety dobrze nie wyszedł na zakupie mts'a, mnie spręzyny wymienili na krótsze. ,
Jednak były problemy z tym zawiasem co możesz poczytać sobie w temacie
https://audi80.pl/coupe-abk-problem- ... t81462.htm
Myślę że temat wart do poczytania. Kolega van_dall niestety dobrze nie wyszedł na zakupie mts'a, mnie spręzyny wymienili na krótsze. ,
wez pod uwagę to co napisałeś na początku masz uklepaną serię więc zakładając coś -40 wzgledem serii auto Ci nie siadzie 4cm w dół tylko ok 2cm pracujac w centrum tuningowym nie raz widziałem jak kliencie kupowali 40stki i wpadali potem "wk..ni" że auto im poszło 2cm do góry ( najczęściej to było w Mercach i BMW ) bo stare sprezyny mieli takie uklepane, że nowa minus 40tska "podwyższyła" auto ... w razie czego mam do sprzedania kpl 40/40 pod seryjne amorki jak coś to pisz pw.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
niestety tak się nie da, auto będzie pływać :-> tzn da się, tylko po co :->maxiu_001 pisze:Chciałbym dosłownie delikatnie ją obniżyć na oryginalnych amorkach przez nieco krótsze sprężyny. Co polecacie ? Dodam tylko, że nie chcę jakoś szczególnie tracić komfortu, chcę jedynie uzyskać minimalne obniżenie i lepsze prowadzenie przez nieco twardsze sprężyny
a za tą kasę to kupisz albo od dua komplet, albo MTS/TA technics (w sumie jedna fabryka....) które niewiele są warte
w sumie w 80 nigdy nie widziałem, żeby auto siadło tyle ile przewidział to producent... zawsze było mniej, tylko ta świadomośc "ooo mam nowe sportowe zawieszenie, musi być super" :mrgreen:duo pisze:wez pod uwagę to co napisałeś na początku masz uklepaną serię więc zakładając coś -40 wzgledem serii auto Ci nie siadzie 4cm w dół tylko ok 2cm pracujac w centrum tuningowym nie raz widziałem jak kliencie kupowali 40stki i wpadali potem "wk..ni" że auto im poszło 2cm do góry ( najczęściej to było w Mercach i BMW ) bo stare sprezyny mieli takie uklepane, że nowa minus 40tska "podwyższyła" auto ...
przy większym kole znając życie to gleba zniknie w oka mgnieniu...PS. dodam, że na wiosnę planuję wrzucić 17calowe felgi na troszkę niższym profilku, aktualnie auto stoi na 15stkach tak więc weźcie to pod uwagę
i nie ma się czego bać, tylko przy glebie trzeba unikać krawężników... :lol: ale to nie grozi przy -40 :mrgreen:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nieprawdamaxiu_001 pisze:Temat poprawiony
chodzi o tagi -zanim-cos-tu-napiszesz-przeczytaj-nazy ... t9608.html
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
na ebayu idzie dostac springi 75/50 wiec sie da, tyle ze trzeba bedzie skrocic odboje bo bedzie tak nisko ze sie o nie oprze, a jesli chodzi o tyl to nie ma problemu zawsze mozna troche sciac springijuba pisze:A czy widział ktoś kiedyś sprężyny -80 czy żeby zejść niżej niż 6cm trzeba inwestować w gwint?
Panowie dzięki za wypowiedzi, ale może dla sprostowania dodam, że właśnie to obniżenie nie musi być wcale jakieś zauważalne po prostu jak dam nowe amorki i nowe seryjne sprężyny to właśnie auto jeszcze pójdzie w górę a tego bardzo ale to bardzo nie chcę jeśli na krótszych springach siądzie nawet te 2cm to będę bardzo zadowolony bo tak jak wspomniałem nie chcę by auto poszło mi w górę, a pójdzie napewno na ori sprężynach. Dla mnie dobre i te 2cm i minimalne poprawienie właściwości jezdnych przez właśnie twardsze sprężyny wtedy będę naprawdę bardzo zadowolony.
Podsumowując przy moim założeniu powinno być dobrze na - 40mm z przodu i -30mm z tyłu ? Tak by auto stało w miarę równo lub minimalnie przód niżej od tyłu ? Jeśli tak to napiszcie mi dokładnie nazwy firm jakie polecacie i gdzie takie springi najlepiej zamówić/dostać może minimalnie podniosę cenę takie max do wydania to juz naprawdę 600zł :mrgreen: Dzięki i czekam na konkretne wypowiedzi ! :mrgreen: PS. springi chcę spasować na seryjnych nowych amorkach tak więc weźcie to pod uwagę i nie proponujcie większego obniżenia jak -40mm :mrgreen:
Podsumowując przy moim założeniu powinno być dobrze na - 40mm z przodu i -30mm z tyłu ? Tak by auto stało w miarę równo lub minimalnie przód niżej od tyłu ? Jeśli tak to napiszcie mi dokładnie nazwy firm jakie polecacie i gdzie takie springi najlepiej zamówić/dostać może minimalnie podniosę cenę takie max do wydania to juz naprawdę 600zł :mrgreen: Dzięki i czekam na konkretne wypowiedzi ! :mrgreen: PS. springi chcę spasować na seryjnych nowych amorkach tak więc weźcie to pod uwagę i nie proponujcie większego obniżenia jak -40mm :mrgreen:
[80 B4 2.0 ABK] wybór springów obniżających - pomóżcie :)
Witajcie zakładam nowy temat już poprawiony
Szybko opiszę o co mi chodzi:
- nie chcę by autko poszło mi w górę na nowych amorkach i ori sprężynach dlatego zastanawiam się nad nieco krótszymi springami
- chciałbym uzyskać efekt by autko stało nieco niżej z przodu niż z tyłu lub na równi
- jak myślicie na -40mm z przodu i -30mm z tyłu powinno być tak jak sobie założyłem ?
- springi chcę dać na seryjne nowe amorki tak więc max obniżenie -40mm mogę dać
- chcę tylko by autko nie poszło w górę do tego jak zejdę 2-3 cm w dół to będę zadowolony
- jakich firm springi polecacie ? oczywiście pod mój model i pojemność silnika
- chciałbym by sprężynki były nieco twardsze niż seria ale nie bardzo twarde :mrgreen:
PS. kwota jaką mogę przeznaczyć to około 500zł no może troszkę więcej
Szybko opiszę o co mi chodzi:
- nie chcę by autko poszło mi w górę na nowych amorkach i ori sprężynach dlatego zastanawiam się nad nieco krótszymi springami
- chciałbym uzyskać efekt by autko stało nieco niżej z przodu niż z tyłu lub na równi
- jak myślicie na -40mm z przodu i -30mm z tyłu powinno być tak jak sobie założyłem ?
- springi chcę dać na seryjne nowe amorki tak więc max obniżenie -40mm mogę dać
- chcę tylko by autko nie poszło w górę do tego jak zejdę 2-3 cm w dół to będę zadowolony
- jakich firm springi polecacie ? oczywiście pod mój model i pojemność silnika
- chciałbym by sprężynki były nieco twardsze niż seria ale nie bardzo twarde :mrgreen:
PS. kwota jaką mogę przeznaczyć to około 500zł no może troszkę więcej