Witam
Mam pytanie odnosnie wymiany amortyzatorow , przeguby i łozyska koł przednich.. Jak mozna poznac ze sa juz do wymiany.
[B3 All] Wymiana amortyzatorów-pytanie
[B3 All] Wymiana amortyzatorów-pytanie
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 15:06 przez odison, łącznie zmieniany 1 raz.
Amorki to na diagnostyce Ci powiedzą, jak mają za mało % tłumienia, no chyba, że wylał, albo tak jak mi w zimie zamarzł. Przegub zewnętrzny to łatwiutko - jak ruszasz ze skręconymi kołami to terkocze charakterystycznie i tego nie sposób pomylić z niczym innym. A łożyska to możesz sprawdzić czy nie ma luzu, jak podniesiesz auto to łapiesz za koło od spodu i szarpiesz do siebie i od siebie, diagnosta też to zauważy od razu. Najlepiej jechać na szarpaki i za dwie dychy powiedzą Ci co i jak...
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
tak dodatkowo:
a tak ogolnie to
podnies auto skrec kolami i obroc sobie kolo pozniej skrec w druga strone i znowu pokrec kolem, pozniej sprawdz druga strone... jak bedzie wspomniane tykanie to do wymiany i nie kupuj byle taniego haźla bo po dwoch tygodniach bedziesz mial ta sama roboteodison pisze:przeguby
przede wszystkim huczy w srodku wraz z nabieraniem predkosci, jest to nieznosny huk wiec nie sposob go nie uslyszec ;]odison pisze:łozyska koł przednich
a tak ogolnie to
nie zawsze ale warto sprawdzic ;]Pablo_SC pisze:Najlepiej jechać na szarpaki i za dwie dychy powiedzą Ci co i jak...
Nie wiem czy jak się podniesie auto, skręci koło i zacznie nim obracać (jak rozumiem na luzie) to będzie słychać przegub, bo z tego co pamiętam to u mnie charatał tylko na biegu (1,2). Nawet wysprzęglałem go czasami, jak było przypałowo i ucichał, czuć było troszke że coś tam haczy, ale słychać nie. Najlepszy test to jak się z podporzadkowanej na główną wyjeżdża pod kątem prostym, 1 bieg i w palnik - jak jest cisza, osłony całe to przegubów nie ruszamy. A jak kupować to Spidana.