Witam wszystkich serdecznie nazywam się Bartek mam 32 lata i jestem z okolic Bytowa. Jest to mój pierwszy wpis na forum więc jeżeli coś robię źle proszę pisać dostosuje się. A teraz napisze co mnie tu sprowadza.Mam mam problem w moim Audi 80 B4 1991 130 tys przebieg, mianowicie głuche stuki w przednim zawieszeniu przy drobnych dziurach
,czy one tak mają bo dziś się poddałem. Kupując samochód wymieniłem wszystko na lemfordera takie części jak końcówki drążków, łącznik stabilizatora, gumy na stabilozatorze, tuleje wahacza, amortyzatory Sachs wraz z sprężynami i łożyskiem lemfordera wszystkie tulejke na sankach i poduszkę skrzyni. Wszystko na 100 % dobrze złożone i nadal tłucze, mam wrażenie że u góry na poduszcze amortyzatora dziś zrobiłem test dotoczylem specjalne tulejki żeby wyelimować luz na Górnym mocowaniu amortyzatora i odziwo zaczęło klepać jeszcze mocniej. Dlatego podejrzam te poduszki ale co może być nie tak z nimi?
Zawieszenie Audi 80 b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 paź 2023, 19:40
- Imię: Bartłomiej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Zawieszenie Audi 80 b4
A stuki chociaż po naprawie zmieniły się nieco?
Luzu amortyzatorów w goleniach kolumn na pewno nie masz?
Jeśli założyłeś poduszki Lemfoerder typ 100 76 wysokie ok. 43 mm to nie powinno być luzu na łożysku amortyzatora nawet na podniesionym aucie, przynajmniej ja tak mam.
Tuleje wózka też Lemfoerder? Nie miałeś zbyt łatwego wciskania? Pytam, bo tak miałem z Febi - a potem zaczęło stukać i tylne przy grodzi na Corteco zmieniłem, to samo miałem wcześniej z luźnymi tulejami wahacza których w ogóle nie zamontowałem, a przednie bałwanki do podłużnicy zostawiłem już i tak dziwnie popękane ale działają na razie, ogólnie Febi w zawieszeniu 80tki to chyba tylko odboje, a tak to raczej nie warto nic, same babole.
Sprawdź jeszcze luz na przekładni kierownicy i drążkach - gumowe "oczka" tulejki przy zabieraku, dokręcenie i zakontrowanie zabieraka na przekładni - bardzo ważne, nakrętki mają być od spodu śrub solidnie dokręcone, a zabierak w stanie bdb nie sfatygowany bo inaczej może dojść do pęknięcia tegoż wspornika na tłoczysku i auto straci sterowność!
Z moich obserwacji przy wieloletniej eksploatacji wynika, że w Audi 80 spokojnie można niektóre wydatki przy zawieszeniu przemyśleć, czasem np. trwałość niektórych amortyzatorów czy org spręzyn okazuje się ponadprzeciętna.
Luzu amortyzatorów w goleniach kolumn na pewno nie masz?
Jeśli założyłeś poduszki Lemfoerder typ 100 76 wysokie ok. 43 mm to nie powinno być luzu na łożysku amortyzatora nawet na podniesionym aucie, przynajmniej ja tak mam.
Tuleje wózka też Lemfoerder? Nie miałeś zbyt łatwego wciskania? Pytam, bo tak miałem z Febi - a potem zaczęło stukać i tylne przy grodzi na Corteco zmieniłem, to samo miałem wcześniej z luźnymi tulejami wahacza których w ogóle nie zamontowałem, a przednie bałwanki do podłużnicy zostawiłem już i tak dziwnie popękane ale działają na razie, ogólnie Febi w zawieszeniu 80tki to chyba tylko odboje, a tak to raczej nie warto nic, same babole.
Sprawdź jeszcze luz na przekładni kierownicy i drążkach - gumowe "oczka" tulejki przy zabieraku, dokręcenie i zakontrowanie zabieraka na przekładni - bardzo ważne, nakrętki mają być od spodu śrub solidnie dokręcone, a zabierak w stanie bdb nie sfatygowany bo inaczej może dojść do pęknięcia tegoż wspornika na tłoczysku i auto straci sterowność!
Z moich obserwacji przy wieloletniej eksploatacji wynika, że w Audi 80 spokojnie można niektóre wydatki przy zawieszeniu przemyśleć, czasem np. trwałość niektórych amortyzatorów czy org spręzyn okazuje się ponadprzeciętna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 paź 2023, 09:23
- Imię: Władek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 JS
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Zawieszenie Audi 80 b4
U mnie nic nie tłucze się a mam takie samo z roku 1991 tylko, że przebieg większy tj. 343 tyś
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: Zawieszenie Audi 80 b4
A wkład amortyzatora w macphersonie potrafi dostać luzu i puka sobie
Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
Tyle że by to sprawdzić trzeba go wyjąć i ścisnąć sprężynę, inaczej nie da się prawie luzu zauważyć.
Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
Tyle że by to sprawdzić trzeba go wyjąć i ścisnąć sprężynę, inaczej nie da się prawie luzu zauważyć.