Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

8B NG by Niki20

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

8B NG by Niki20

Post autor: Niki20 » 18 mar 2012, 11:59

Powitać :-D


Jak gdzieś kiedyś pisałem od jakiegoś czasu choruję na Coupe. Choroba na tyle się rozwinęła że stało się :mrgreen:

Zakupiłem w ubiegły piątek Coupet'ę :mrgreen:

Audi Coupe Colour Edition 1992 r. 2.3 NG zakupione pod Wrocławiem.
Kod lakieru: LZ5U indigo perleffect, dokładniej na temat koloru wypowiem się jak wypoleruję lakier, w cieniu czarny, w słońcu wpada pod granat. Na lpg po założeniu zrobione około 5tyś km, gaz ładnie chodzi zarówno na gazie jak i benzynie :-D Przebieg: 220tyś km. W Polsce coupeta zrobiła około 20tyś km. Podobno całe zawieszenie jeszcze oryginalne :-o

5 zylinder sound :mrgreen:

Wyposażenie:

- el. szyby
- el. i grzane lustra
- el. szyberdach
- ABS (rozłączany)
- dodatkowe zegary
- pakiet kamei
- ori końcowy tłumik SUPERSPRINT

Kilka słów na temat silnika. Przez całą trasę (470km) nie miałem możliwości pociśnięcia po autostradzie bo była pęknięta chłodnica którą pokleiliśmy i nie chciałem by to puściło przy większych obrotach. Do tego prawy amor jest chyba doszczętnie wylany, na tyle że strach było szybciej jechać. 3tyś obrotów nie przekroczyłem i jak się później okazało powyżej tych obrotów ciekawie się pod maską dzieje :shock: Minąłem Rzeszów i wtedy heja, oczy miałem jak 5zł :shock: :shock: :shock: Wiedziałem że NG ładnie brzmi, ale że aż tak to sobie sprawy nie zdawałem :!: Osiągi także świetne. Silnik zalany niestety minerałem, ale niebawem wleję 10W mobila. Ciśnienie na jałowym przy rozgrzanym silniku wynosi trochę ponad 2 bary, więc jest super :-D

Co do planów to wiadomo wszystko zależy od funduszy, ale coś na pewno podziałam. Powiem tyle, że nie będzie to seryjna coupeta, ale zrobiona ze smakiem, nie będzie tak jak limo, ale mam nadzieję że będzie ładnie :-P Na początek muszę się zająć mechaniką. Do wymiany amory z przodu, trzeba popracować przy wydechu, wymienić podnośnik szyby oraz wymienić olej.

Popracować muszę także przy lakierze bo jest porysowany, pozaprawiam ubytki i na razie musi starczyć ;-)

Z tego miejsca chciałbym pozdrowić Pawła i chętnie zobaczę jak swoim SB objeżdża zdrowe NG :lol: Co do dźwięku to SB faktycznie lepiej brzmi niż kiblowate NG :lol:

Wielkie dzięki dla Harry'ego za obejrzenie autka i pomoc przy klejeniu chłodnicy oraz dla górnik'a za oszczędzenie mi trasy do Lublina ;-)

<piwo>


Kilka fotek zrobiłem na szybko, jak ogarnę autko to będzie więcej fot.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


:arrow: Powoli przywracam coupetę do stanu w jakim wyjechała z fabryki :-D Fot nie ma bo nie było co focić :-P

Więc tak:

zawiecha praktycznie zrobiona, wymieniłem:

- tuleje wahaczy
- tuleje kołyski
- sworznie wahaczy
- klocki z tyłu
- nakrętka amora (stara była urwana i wkład się trzymał tylko u góry :shock: , nie wiem jak wróciłem z Wrocławia :shock: )
- olej 10W40 Mobil (był 15W40 castrol)
- filtr oleju Bosch


Po zrobieniu dołu zaczęły się odzywać poduchy i łożyska na mcpersonie, ale to za rok ogarnę ten temat,przy okazji jakiś bonus wskoczy :mrgreen:

Krokowca także muszę przeczyścić, kiedyś pewnie świece, kable, kopułka i palec, wymienić pasuje podnośnik szyby kierowcy bo się ciepło robi. Pęknięta chłodnica także musi być wymieniona, do tego nowy płyn. Najgorsze to lakier, który trzeba jechać papierem a później 3 pastami ;-)

Dam radę. :mrgreen:

Jak to ogarnę to będą mody, ale to pewnie za rok :-P


:arrow: Polatałem chwilę na 10W i oczywiście góra się odezwała. Nie namyślając się ani chwili pojechałem do kolegi i wymieniliśmy:

- komplet szklanek
- uszczelkę pod klawiaturą
- uszczelniacz na wałek

Na szczęście okazało się że to akurat one były sprawcą głośnego łomotu spod maski :-> Teraz trzeba jeszcze wymienić chłodnicę wraz z płynem i krokowca ;-)


:arrow: Posiedziałem także trochę przy lakierze. Przedni zderzak pomalowany, całe auto wypolerowane, zaprawki porobione. Teraz wizualnie już mi się coupeta podoba i mogę robić to co lubię najbardziej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: woskowanie <ok> Kilka fotek zrobione na szybko:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


:arrow: Posprzątałem także trochę w środku i na razie tak to wygląda:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

na razie tak zostanie bo kasy brak, ale kiedyś kto wie....

:mrgreen:


:arrow: Brewki poszły do kosza.

Obrazek


:arrow: Dążenia do fabryki pod względem mechaniki ciąg dalszy, a więc wymienione:

- vacum pompa
- aparat zapłonowy
- poduchy amortyzatorów
- łączniki stabilizatora
- gumy na stabilizatorze
- chłodnica + nowy płyn
- filtr powietrza
- uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów
- uzupełniony olej w skrzyni
- przetoczone tarcze z tyłu
- żarówki (drogowe i mijania) OSRAM Night Breaker

... pozostało jeszcze:

- czujnik temperatury
- rozrusznik
- pompka centralnego
- podnośnik szyby kierowcy
- siłowniki klapy
- prawa tylna lampa


:arrow: Po robocie pod maską troszkę posprzątałem ;-)

tak było przed:

Obrazek

:roll:

a tak jest po:

Obrazek Obrazek


:arrow: Niestety stało się to co się stać nie powinno czyli stłuczka :-| Pijany pedau przerysował mi cały bok od strony kierowcy :evil: Jak by tego było mało to nie miał ubezpieczenia. Reasumując będzie to dłuuuga przeprawa z finałem w Funduszu Gwarancyjnym :roll: Mam nadzieję, że choć po części poniesie za to konsekwencje :!:


:arrow: Pod względem mechanicznym autko jest już prawie w takim stanie jak 21 lat tamu :mrgreen: Pomimo to cały czas coś w tym kierunku się dzieje. Ogarnięte:

- Regeneracja alternatora i rozrusznika
- Czyszczenie przepustnicy (przy okazji wyeliminowana nieszczelność)
- Wykonany został OCT
- Wyczyszczony czujnik temperatury
- Przewody zapłonowe (Bosch)
- Świece zapłonowe (DensoTT W20TT)
- Kopułka i palec (Beru)
- Olej Valvoline Maxlife 10W40
- Filtr oleju (Knecht)
- Ustawienie gazu (było za bogato, po regulacji spalanie spadło)
- Pompka centralnego
- Siłowniki klapy tył

Pozostało jeszcze:

- podnośnik szyby kierowcy
- prawa lampa tył
- regeneracja reduktora

Obrazek Obrazek


:arrow: Koła na lato:

felgi: S-line 17/7,5 ET35

opony: 205/50/17 (2x Continental, 2x Michelin)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Pozdrawiam <piwo>
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 16:58 przez Niki20, łącznie zmieniany 24 razy.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 18 mar 2012, 12:08

Bede pierwszy ;D Fura zacna a w Twoich rękach urośnie do rangi cacka. Jestem bardzo ciekaw efektu końcowego. Strzeż się SB ;D

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 18 mar 2012, 12:11

No coupe ładne :-D

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 18 mar 2012, 12:14

Piękne autko, tylko te brewki zdejmuj szybciutko :lol:

Awatar użytkownika
lukasz_2405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2010, 15:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: lukasz_2405 » 18 mar 2012, 12:16

PiotrLublin pisze:Piękne autko, tylko te brewki zdejmuj szybciutko :lol:

x2 :mrgreen:

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 18 mar 2012, 12:19

toszto kolor edyszyn. Fajna. Jakie to auto ma zastosowanie, na codzień, czy na niedzielę, czy może na handel? Limo zostaje?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 mar 2012, 12:28

PiotrLublin pisze:Piękne autko, tylko te brewki zdejmuj szybciutko :lol:
są na razie ważniejsze sprawa, ogólnie mnie jakoś nie przeszkadzają ;-)
masrepus pisze:toszto kolor edyszyn
czym poza wzorem foteli się różni?? Bardzo zdziwił mnie kształt foteli :shock: Przeraźliwie wygodne :-o
masrepus pisze:na codzień, czy na niedzielę, czy może na handel? Limo zostaje?
na co dzień i na niedzielę, limo tylko na ładną pogodę :mrgreen:

Awatar użytkownika
irekkstan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:21
Lokalizacja: Augustów

Post autor: irekkstan » 18 mar 2012, 12:30

Ładne coupe będzie patrząc na twoje limo <ok> Baza do modzenia dobra, więc pozostaje życzyć worka pieniędzy :mrgreen:

matii62
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 30 gru 2008, 00:39
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: matii62 » 18 mar 2012, 12:39

No to zostaje czekać aż wyrośnie z tego coś pokroju Twojego limo <ok> fajny sprzęt, a u Ciebie na pewno się nie zmarnuje <piwo>

Awatar użytkownika
małolat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 261
Rejestracja: 16 paź 2009, 21:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: małolat » 18 mar 2012, 13:04

<ok> :)

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 18 mar 2012, 13:33

Zwariował :mrgreen: Jak dwoma przyjedziesz na dynówke :?: <lol>

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 18 mar 2012, 14:06

Oo, jeszcze color editiona wyrwał :mrgreen: Kobieta to Cię kiedyś z domu wypędzi <ok> Fajna maszyna, popieram ng super brzmi :-)
Niki20 pisze: czym poza wzorem foteli się różni??
Tapicerka w kratę, dokładki zderzaków przód i tył, pewnie coś więcej jeszcze ale nie siedzę tak w temacie :-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 mar 2012, 14:10

Fajna, ciekawe czy odciągnie Twoją uwagę na dłuższą chwilę od limo :-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 mar 2012, 14:12

a do mnie to sie nie odezwałeś była by okazja do spotkania ale spoko jak harry obejrzał to na pewno jest git <ok>

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 mar 2012, 14:16

Ze zdjec spoko, pewnie bedzie nastepne spoko autko ;-)

pozdro

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl