Witam! Niedawno zakupiłem audiczkę. Wymieniłem kilka rzeczy w zawieszeniu ale jeszcze sporo jest do zrobienia bo jeszcze stuka i nie jeździ tak jak trzeba.
Po ostatniej przygodzie w terenie zacząłem trochę czytać i oglądać filmiki na temat napędu quattro. Mój niestety takiego nie posiada a nie ukrywam że sprzedaż tej i kupno kolejnej nie wchodzi w grę. Przez to rozmyślanie razem z brackim wpadliśmy na pomysł przerobienia na quattro. Z tego co się wstępnie rozeznałem skrzynia i tylny most z dyferem jeszcze mieści się w dopuszczalnych kosztach. Wiem że pomysł szalony, nawet bardzo ale jestem ciekaw czy ktoś przerabiał taki temat i czy jest to wgl do zrobienia bez jakiś większych przeróbek? Pewnie założę jeszcze temat w innym dziale bo to tak przy okazji.
Foty:
pozdrawiam
Audi 80 b3 2.0
Ładna audiczka w fajnym kolorze <ok> Co do przerabiania na quattro nie jesteś jedyny gdzieś był temat na forum o tym. Z tego co się orientuje buda w quattro jest inna od tej bez i nie ma opcji przełożenia napędu do budy która go nie miała, ale niech się wypowiedzą osoby, które maja większe pojęcie na dany temat. Jakieś plany odnośnie auta posiadasz, poza wsadzeniem quattro :?: Zyczę bezproblemowej eksplautacji Pozdro
Witam kolegę. Ładna Audi i ładnie się prezentuje. Trochę pracy włożysz i będzie laleczka.
Co do przeróbki na <Quattro> to szacun za zapał do pracy, ale niestety muszę Cię zmartwić - podejrzewam, że skończy się na chęciach. Przeróbka na Q to więcej pracy niż mogłoby ci się wydawać - podstawa to inna buda w Q niż w ośce, poza tym dyfer z kołyską, instalacja blokady dyfra, tunel środkowy, wydech, zawieszenie tylne, bak... Raczej taniej i szybciej będzie kupić Q i sprzedać ośkę. Jeśli jednak postanowisz działać to służę pomocą i asortymentem.
Co do przeróbki na <Quattro> to szacun za zapał do pracy, ale niestety muszę Cię zmartwić - podejrzewam, że skończy się na chęciach. Przeróbka na Q to więcej pracy niż mogłoby ci się wydawać - podstawa to inna buda w Q niż w ośce, poza tym dyfer z kołyską, instalacja blokady dyfra, tunel środkowy, wydech, zawieszenie tylne, bak... Raczej taniej i szybciej będzie kupić Q i sprzedać ośkę. Jeśli jednak postanowisz działać to służę pomocą i asortymentem.
za przerobienie na quattro zabrałbym się dopiero jeśli znalazłbym kogoś, kto ten temat przerabiał i wie jak za to się zabrać. Nie mam czasu i funduszy na nieudane próby. Pomyślałem o tym głównie dlatego że ciężko dorwać quattro w dobrym stanie i w dobrej cenie...
Mam zamontowane bi-xenony chociaż nie do końca jestem z nich zadowolony... I nie chodzi mi o efekt tylko nie chcę żeby mi jakiś misiek dowód zabrał
dzięki za miłe słowa
Mam zamontowane bi-xenony chociaż nie do końca jestem z nich zadowolony... I nie chodzi mi o efekt tylko nie chcę żeby mi jakiś misiek dowód zabrał
dzięki za miłe słowa
Tyle że syncro to nie prawdziwy napęd na 4 koła jak prawdziwe "torsenowe" quattro, tak więc pomysł przeróbki tym bardziej kiepski.trepek pisze:Gdzieś na tym forum jest link do tematu przeróbki b2 na quattro a raczej nie na quattro lecz na syncro od VW. Ponoć mniej roboty ale budę ciąć trzeba.
komin uwierz że taniej by było kupić nawet stosunkowo drogi a niezadbany wóz z q i go doprowadzić do świetności niż przerabiać ośke. Poza tym czym chcesz napędzić te quattro 2 litrami pojemności? Dochodzi swap, do tego przydało by się przerobić pare innych rzeczy skoro ma miec większą moc. Podsumowując jeśli nie masz worka kwitu na zbyciu to zacznij grać w lotka z tak rozległymi planami. Poczytaj na forum ile kosztuje sama wymiana silnika a gdzie jeszcze napędy, cięcia, spawania, zabezpieczenie tego wszystkiego przed solą - nie no lista jest długa.
Autko jest fajne i nie psuł bym go próbami wsadzenia q.