Audi 80 quattro B2 by konradviper
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sty 2007, 11:32
- Lokalizacja: Katowice
Audi 80 quattro B2 by konradviper
Szczery i samokrytyczny do bólu jestem, wiem ale cóż nie ma się co oszukiwać, ten samochód wygląda jak kupa i chyba każdy się ze mną zgodzi.
Ale pozory mylą i pod tą kupą kryje się wiele ciekawych i godnych uwagi szczegółów.
Auto jest odchudzone, pozbawione jakichkolwiek wygłuszeń, dywanów, tylnej kanapy oraz wszystkiego co waży, a można bez tego żyć. Dzięki temu jego masa wynosi teraz 1000kg. Auto posiada napęd na 4 koła, to jego główny atut i powód dla którego jest w moim posiadaniu. Ponadto zaistalowałem hydrauliczny hamulec ręczny, jako że auto służy do startów w KJSach gdzie dobry ręczny się przydaje. Standardowe zawieszenie zostało zastąpione produktami firm HR i KONI, co również znacząco odbiło się na właściwościach jezdnych auta. Zmieniony został również silnik, w miejscu seryjnego 115 konnego JS pojawił się 170 konny 7A, który sprawił samochód zapier**** okrutnie.
Całości dopełniają takie gadżety jak kubełkowe fotele, pasy szelkowe, dystanse do kół.
W najbliższych planach mam skrócenie przełożenia układu kierowniczego.
Ale pozory mylą i pod tą kupą kryje się wiele ciekawych i godnych uwagi szczegółów.
Auto jest odchudzone, pozbawione jakichkolwiek wygłuszeń, dywanów, tylnej kanapy oraz wszystkiego co waży, a można bez tego żyć. Dzięki temu jego masa wynosi teraz 1000kg. Auto posiada napęd na 4 koła, to jego główny atut i powód dla którego jest w moim posiadaniu. Ponadto zaistalowałem hydrauliczny hamulec ręczny, jako że auto służy do startów w KJSach gdzie dobry ręczny się przydaje. Standardowe zawieszenie zostało zastąpione produktami firm HR i KONI, co również znacząco odbiło się na właściwościach jezdnych auta. Zmieniony został również silnik, w miejscu seryjnego 115 konnego JS pojawił się 170 konny 7A, który sprawił samochód zapier**** okrutnie.
Całości dopełniają takie gadżety jak kubełkowe fotele, pasy szelkowe, dystanse do kół.
W najbliższych planach mam skrócenie przełożenia układu kierowniczego.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 08:40 przez konradviper, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sty 2007, 11:32
- Lokalizacja: Katowice
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Po pierwsze, proszę o nieużywanie określenia "kupa" w stosunku do Audi :evil: Tym bardziej w stosunku do B2!!!!!!!
Ale do rzeczy..
Masz wspaniały szmochód, i bez wątpienia mógłbyś poważnie zawstydzić niejednego nowego Merca czy BMW!!!
Moim największym marzeniem jest napęd Quattro w mojej staruszce, ale to chyba nie do zrealizowania...........
Pozdro dla właściciela rajdowej rakiety!
Ale do rzeczy..
Masz wspaniały szmochód, i bez wątpienia mógłbyś poważnie zawstydzić niejednego nowego Merca czy BMW!!!
Moim największym marzeniem jest napęd Quattro w mojej staruszce, ale to chyba nie do zrealizowania...........
Pozdro dla właściciela rajdowej rakiety!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sty 2007, 11:32
- Lokalizacja: Katowice
Prawdopodobnie masz rację. Istotnie była granatowa, nieco wyższa... inna była.jmm pisze:Czy mi sie wydaje, czy ta furka ma rejestracje z Włocławka?
Chyba mi się nie wydaje to furmanka mojego kolegi :mrgreen:
Widze ze troche w niej nazmieniales, nie miala tego tylnego spoilera, takich alusow, szerokich lamp tez, no i była cała w kolorze granatowym
Ciągle jeżdzę na tych tablicach, bo odwlokłem sprawę i aż boję się iść do urzędu i przyznać że dwa lata temu kupiłem a nie przerejestrowałem.
Pozdrów chłopaka.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sty 2007, 11:32
- Lokalizacja: Katowice
Oj wierz mi, że prawdziwe wrażenie to robi jazda nim.Organista18 pisze:No całkiem niezłe autko. Ale te 170 koników robi wrażenie!
Pomyśl jakie auto ma 170KM na tonę
[ Dodano: 2007-10-02, 01:20 ]
Jako, że jestem już o wiele bliżej końca tego projektu, to postanowiłem zrobić małą aktualizację tematu o moim audi.
Oczywiście daleko jeszcze do zakończenia prac, tym bardziej, że auto jest w ciągłym użytku ale już nabrało wyglądu którym mozna próbowac się pochwalić
Właściwie to od czasu ostatniego postu, tylko silnika nie ruszałem bo jest mocny i nie sprawia kłopotów. Do Całej reszty zastosowane zostały rozmaite patenty i modyfikacje, które zaraz postaram się wymienić, bo sam jestem ciekaw ile to zajmie miejsca na ekranie...
Karoseria/wygląd:: Przednia maska i tylna klapa wykonane z laminatu, szyby (poza trzema przednimi) z poliwęglanu, zderzaki od tzw przejściówki pozbawione wzmocnień, przednia brewka z laminatu, zaadoptowane tunerskie lusterka a'la BMW Z3 (czy jakoś tak), przednie kierunki od golfa 2, wlot na przednim błotniku, przedni spojler od A80GTE. Usunięty pas przedni, zastąpiony rozpórką między podłużnicami. Reflektory od coupe B2
Wnętrze: Rozbudowana klatka bezpieczeństwa pociągnięta do górnych mocowań zawieszenia + rozpórki, Fotele sparco, pasy szelki sabelt, usunięte wszystko co waży a nie jest niezbędne do życia, dodatkowe wskaźniki VDO (temp. wody, oleju, skrzyni, mostu, ciśnienie oleju, zegar, poziom paliwa i ładowanie). Aluminiowa przegroda między kabiną a bagażnikiem, korektor siły hamowania, hydrauliczny hamulec ręczny niezależny - oddzielne zaciski. Akumulator przeniesiony do bagażnika, mniejszy zbiornik paliwa, aluminiowa, płaska podłoga bagażnika.
Silnik i napęd: Silnik 7A 2.3 20V seryjny, przelotowy wydech 2cale z jedną puszka na końcu. Plastikowa chłodnica z lekkim wentylatorem. Skrzynia od B3 z centralnym mechanizmem różnicowym torsen, most od B3 z mechanizmem róznicowym torsen. Krótsze przełożenie główne skrzyni i mostu. Wszystkie poduszki mocujące silnik/napędy utwardzone lub wymienione na twarde odpowiedniki.
Zawieszenie: Przód - Sprężyny HR, amortyzatory Bilstein B6 fabrycznie dobite gazem pod kątem przeznaczenia samochodu. Wzmocnione wahacze, usunięte wszystkie gumowe tuleje (silentblocki) zastąpione teflonowymi bądź aluminiowymi odpowiednikami. Wzmocnione kolumny McPerson, aluminiowa płyta pod silnikiem i skrzynią.
Tył - Amortyzatory KONI Sport o regulowanej twardości, gumowe tuleje wóżka zastąpione metalowymi, dołożony stabilizator, założone dodatkowe zaciski do hamulca ręcznego.
Więcej nie wymyślę na tą chwilę. W razie czego dopiszę.
Zdjęcia niestety nocne i na mało rajdowych kołach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 sty 2007, 11:32
- Lokalizacja: Katowice