Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Post autor: pawelrybak15 » 05 sie 2011, 22:49

Audi 80 1,6 Turbo D SB -> transformacja w 90tkę TD

Auto w rodzinie jest około 14 lat, od prawie 4 lat w moich rękach.
Na początku była niemalże seria, z wizualnych modów wprowadzonych przez ojca były ori alu Speedline 14 cali z 80 B2, które wyglądały najdelikatniej mówiąc średnio i wciśnięte w ori zderzak z B3 przeciwmgielne i kierunki z B4 V6, a także bocznekierunki z A6 C5 <rotfl>
W środku zamontowany termometr elektroniczny w miejscu wyświetlacza BC, drewnopodobne okleiny, szytę na miare pokrowcę, skórzana kierownica Votex oraz dołożone elektryczne szyby i lusterka.
Ps:
Niestety nie mam zdjęć. Miałem w <a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>.pl w serwerze jakimś.
:/
---------------------------------
Pierwszym modem jaki wykonałem był montaż obrotomierza. Od kolegi Kunika kupiłem obrotomierz od benzyny i po przeróbce zamontowałem w swoim B3
Z początku nie planowałem żadnych zmian z zewnątrz oprócz doprowadzenia przodu do serii, jednak po głębokim namyśle stwierdziłem że zostają lampy zespolone, a żeby jakoś to wyglądało dorzucę zderzaki z 90tki :-)
Od kolegi Klaksona kupiłem w bdb cenie oba zderzaki, poniżej kilka fotek z przymiarki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c03 ... ebae6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f0 ... 77047.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a26 ... 8b42c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ff ... b6200.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/089 ... 5ef19.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6bb ... ec730.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/202 ... a35a4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58c ... 2d3be.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 64a43.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 60de6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e8 ... 0a48d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfd ... eda95.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... c960f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... 5ee56.html

Krótko po otrzymaniu zderzaków przedni został pomalowany i zamontowany. Oczywiście z ori pomarańczowymi kierunkami :-)
Niestety część fotek mi przepadła:
Na zderzakach z 90 miałem zamiar zakończyć modyfikacje zewnętrzne, jednak stwierdziłem, że fajnie by było mieć jeszcze blendę z 90tki i tutaj znów z pomocą przyszedł mi Kunik <piwo>
Niestety fotek z montażu blendy nie mam - przepadły z powodu awarii serwera :evil:
Pod koniec Września roku 2009 musiałem na jakiś czas rozstać się z Audi. Pierwotnie rozstanie miało trwać rok, na szczęście już w 2 lutego roku 2010 samochód odzyskałem :-D Tym razem już na zawsze :-)

20 marca 2010 z racji 21 urodzin dostałem od bardzo bliskiej mi osoby miły prezent - ringi na zegary :-)
Oczywiście zostały one od razu zamontowane, brak fotek:
Nadszedł w końcu taki dzień w którym postanowiłem, że zrobię sobię replikę Audi 90 Turbo D :-)
Mając już zderzaki i oświetlenie z 90tki postanowiłem skompletować brakujące elementy, czyli listwy boczne oraz chrom dookoła szyb.

26.03.2010 Doszły do mnie listwy boczne z 90tki kupione od kolegi Ivaszko <piwo>



2.04.2010 Ori alu Ronal Aero 15 cali
6.04.2010 Alusy zamontowane 8-)
9.04.2010 Ori termometr, pomarańczowa folia na kierunkach bocznych z A6 aby uczynić je choć trochę znośniejszymi dla oka :mrgreen:
końcówka kwietnia 2010 zderzak z 90 na tył + wywalenie pokrowców z wnętrza

Środek bez pokrowców wygląda o wiele lepiej pomijając zdemolowany fotel kierowcy :evil:
25.04.2010 oświetlenie przestrzeni dookoła nóg kierowcy i pasażera przód



I w akcji, niestety z ciepłobiałymi diodami
30.04.2010 mały remoncik zawieszenia. Remoncik przeprowadzony przy użyciu części Febi Bilstein i niestety Topran, co w późniejszym czasie okazało się być totalnym niewypałem (Topran, Febi jest OK)
1.05.2010 remont zakończony, niestety z powodu uszkodzonych węży hamulcowych auto nie stanęło na koła :-?

Zdemontowane elementy zawieszenia
Tak to wyglądało w czasie prac, nie trzeba demontować zwrotnicy aby wyjąć kolumnę :-)
Odbojnik prawie całkowicie zerwany :roll:
Wprasowywanie nowych tulei :-) Wyrezany przez ojca przyrząd spisał się idealnie :mrgreen:
I po remonciku :-) Węże hamulcowe wymienione na nówki sztuki TRW

7-8.05.2010 Elektryczny szyberdach, oraz boczki pod elektrykę zakupione od kolegi Basu <ok>
Szyber w akcji :-P
Boczki przed renowacją
I po niej :-)
Dla porównania ori boczek od strony kierowcy
I boczek drzwi kierowcy zamontowany :-)
Tył, lewa strona :-)
Audi 90 1,6 Turbo D ;-)
Połowa lipca 2010 - 10 września 2010 mały remoncik

W planach była klima, ale z powodu ważniejszych prac została odłożona na inny sezon :evil:
No cóż, tak to w życiu bywa, zamiast klimy jest remont i zwalczenie wszelakiej korozji <ok>
Auto zostało zakonserwowane od spodu i nie tylko, wszelakie ogniska rdzy zwalczone, zostały zamontowane nowe błotniki (ori) oraz drzwi przedniego pasażera :-)
Polakierowana została również listwa podreflektorowa która była już w bardzo kiepskim stanie, cała poobijana
No to teraz czas na fotki <ok>

Przód prezentuje się teraz tak:
Przy okazji wymiany błotników wpadły ori kierunki :-)
Wypolerowana ori końcówka wydechu :-)
11 września 2010 lakierowanie tylnej części nadwozia

15 września 2010 zakończony remont
Radio z CD JVC zakończyło swoją karierę, jego miejsce zajął Blaupunkt Granada SQR49 z przerobionym na czerwone podświetleniem.
Zamontowany został wskaźnik boost AutoGauge Smoke z zrezanym na czerwono podświetleniem i zwykłą szybką, a także zmienione na lepsze światłodajki oświetlające wnętrze auta :-)
19.01.2011 dodatkowe zegary oraz radio Audi Chorus pochodzące z A6 C5
6.02.2011 Auto Check oraz podłączone już na dobre zegary dodatkowe :-) (dzięki Apocalipto <piwo>)
7.02.2011 Rączki z podświetleniem i grill z Audi 90. Znów podziękowania dla kolegi Apocalipto <piwo>
8.02.2011 Grill z 90 zamontowany + koszulki na zagłówki :-)
Rączka od strony kierowcy już zamontowana :-)
Światłodajka przerobiona na konkretne źródło światła :-)
Cała rączka prezentuje się tak <ok>
11.02.2011 Licznik z Audi 90 (dzięki Kunik <piwo>)

Obrazek

31.03.2011 Ori obrotek od 1,6 D/TD, początki listew bocznych z 90tki, a także znaczek Turbo D od kolegi Wampir1988 <piwo> :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

6.05.2011 Skutki zabawy w lakiernika Obrazek
Pierwszy i ostatni raz wziąłem się za lakiernictwo, trochę wstyd jeździć w tym stanie, no ale co zrobić :-(
Chciałem mieć auto szybko zrobione i wyszło jak wyszło :evil:
Jak tylko będzie jakiś przypływ gotówki to zrobię z tym porządek...

Obrazek

20.05.2011 Majowa sesja zdjęciowa. Drewnopodobna okleina out, porządki w komorze silnika <ok>
Co prawda auto nie wygląda teraz najlepiej, ale mimo to postanowiłem zrobić mu małą sesję zdjęciową.

Obrazek

30-31.05.2011 Regeneracja wentylatorów chłodnicy

Regeneracja polegała na dorobieniu nowych mocowań dolnych do obudowy wentylatorów, oraz wymianę łożysk wentylatora biernego (tego co ma napęd z paska), a także czyszczenie i smarowanie tulejek silnika drugiego wentylatora. Po tym zabiegu wentylatory
chodzą jak nowe :-D
Tutaj znajdują się foty z przeprowadzonej operacji:

https://picasaweb.google.com/1172622029 ... aKMiv7X4AE#
Zdaje sobie sprawę z tego że może najlepiej te mocowania nie wyglądają, ale trzymają się pewnie i mocno, na dodatek są z ocynkowanej blachy <ok>
Cała obudowa została pomalowana, miejsca które były zardzewiałe i oczyszczone z rdzy zabezpieczyłem podkładem korchron, natomiast całość pomalowałem czarnym chlorokauczukiem. Niestety malowane pędzlem, więc rewelacji nie ma, ale chyba nie wygląda strasznie <ok>

9.07.2011 Pompa 10mm by Trepek

Wczoraj została finalnie już uruchomiona nowa pompa wtryskowa 10mm i auto już jeździ i to naprawde konkretnie jeździ. Pompa pochodzi z Fiata Croma 2,5 TD ma zrobionego Gov Moda i Advance Timming Moda.
Na pewno przez jakiś czas będą przeprowadzane drobne poprawki ustawień pompy, bo ciągle mam wrażenie, że jeszcze da się coś zmienić na lepsze, rozważam też zwiększenie ciśnienia doładowania tak aby mieć 1,2 bar a w porywach troszke więcej (aktualnie 1,2 bar osiągane właśnie w porywach).
Zapodaje jeszcze 3 filmiki :-)
Testowanie rozrusznika po regeneracji, auto nie odpaliło bo jeszcze nie była kompletna instalacja paliwowa :mrgreen:



Tutaj już praca silnika na nowej pompie, kąt wtrysku był źle dobrany, stąd pracowało to nienajlepiej i kopciło na siwo



A tutaj filmik pokazujący odpalanie ciepłego silnika bez grzania świec i przy prawidłowo dobranym kącie wtrysku



No i jeszcze lista planów które chcę wykonać (uszeregowane niekoniecznie w kolejności wykonywania :-P):

-> Większe turbo, najprawdopodobniej KKK K24

-> FMIC

-> Pusty (przelotowy) wydech - wszystkie tłumiki out, od turbo do końca zwyczajna rura zakończona dla niepoznaki ori końcówką

-> Zaciski ATE lub Lucas pod wentylowane tarcze na przód + oczywiście wentylowane tarcze

-> Belka na tył z hamulcami tarczowymi

-> Klima

-> Ogarnięcie lakieru

-> Skrzynia BAA z 1,9 TDI 1Z albo jakiś 6 gang z innego TDI

-> Ori aluminiowy spoiler (już jest, tylko że w czerwieni, więc czeka na lakierowanko i montaż)

W dalekiej przyszłości:

-> Big turbo

-> Pompa 12 mm

-> Wzmocnienie dołu silnika

-> Głowica z 1,9 TD AAZ (?)

P.S. Komentarze na temat auta oraz modyfikacji wykonanych i tych planowanych są jaknajbardziej mile widziane, proszę jednak o to aby dyskusja toczyła się w spokojnej, przyjaznej atmosferze. Miałem dość tego co działo się w poprzednim temacie dlatego poprosiłem moderatornie o jego zamknięcie i postanowiłem założyć temat od nowa tak by nie było tutaj zbędnego dymu i kłótni.
Ze swojej strony zobowiązuje się do zaprzestania złośliwości i ataków na innych, oczekuję tego samego od wypowiadających się.

Pozdrawiam wszystkich <piwo>
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2019, 21:56 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 18 razy.
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 941
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 05 sie 2011, 23:28

Ale tu ładny porzadek :mrgreen:
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 sie 2011, 23:29

I mam nadzieje, że tak pozostanie <ok>
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2525
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 05 sie 2011, 23:36

pawelrybak15, doprowadzisz lakierkę do stanu i będzie ładnie :-)
Było - Audi 80 b3 1.8 swap na ABK TemaT
VW Passat B5 1.8T TemaT

Awatar użytkownika
DominikB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 05 lip 2011, 12:42

Post autor: DominikB4 » 05 sie 2011, 23:51

jestem pod wrażeniem :) Będę kibicował w dalszych modach pzy autku :D Tylko a pro po lakierowania auta to doły drzwi lepiej wyglądają jak są w kolorze a nie czarne ;] Powodzenia

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2122
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 sie 2011, 23:59

pawelrybak15, Napracowałeś się przy Niuni... ale znaczek TDI razi w oczy <piwo>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sie 2011, 00:00

Co kto lubi :-)
Akurat mnie bardzo się podobają drzwi w czerni więc zostaną czarne :-)

Pozdrawiam <ok>
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2656
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 06 sie 2011, 01:03

no kawał pracy włozonej <ok> bardzo ciekawy motyw z zaznaczeniem ekonomicznej jazdy ;-) powiedz mi jakie cisnienie oleju Ci pokazuje na zegarach przy rozgrzanym silniku :?:

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 525
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 06 sie 2011, 01:34

Git majonez ;-)
Mam nadzieję że plany się powiodą :mrgreen:

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4166
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 sie 2011, 11:25

auto jest jakie jest, najwazniejsze, że ciągle ulepszane to się liczy, ale ten obrotek to te inżyniery jak dla mnie zrobili brzydki .. te zielone pole mnie osobiście by raziło po oczach :mrgreen:

ps. moderatorzy zawineli wszystkie posty .. dobrze, że Ci gratów z auta nie zabrali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Najlepsze forum w internecie - Audi A6 i Audi 80. Bądźcie z nami! :)
Pozdrawiam,
duo. :)

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2525
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 06 sie 2011, 11:32

duo, moderatorzy zamknęli stary temat a paweł otworzył nowy <ok>
Było - Audi 80 b3 1.8 swap na ABK TemaT
VW Passat B5 1.8T TemaT

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4166
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 06 sie 2011, 11:37

KoralB3 pisze:duo, moderatorzy zamknęli stary temat a paweł otworzył nowy <ok>
o hehe nie zczaiłem, a to spryciarz coś jak taki jeden znad morza co jak go zablokowali to ma teraz nowy nick i dalej męczy :mrgreen:
Najlepsze forum w internecie - Audi A6 i Audi 80. Bądźcie z nami! :)
Pozdrawiam,
duo. :)

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1695
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 06 sie 2011, 11:41

Temat znam na pamiec moje zdanie znasz ;-) Ale jak wiekszosc w tym i ja czekamy na film :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5457
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sie 2011, 11:43

Dobrze by było Pawle, jakbyś dodał do tematu miniaturki zdjęć bo za długo się wszystko ładuje.
Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1695
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 06 sie 2011, 11:45

trepek pisze:Dobrze by było Pawle, jakbyś dodał do tematu miniaturki zdjęć bo za długo się wszystko ładuje.
Tez mialem mu napisac mam 10 mb net to jeszcze idzie w miare ale jak ktos ma 1 moze byc nieciekawie :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami