Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
Audi 80 1,6 Turbo D SB -> transformacja w 90tkę TD
Auto w rodzinie jest około 14 lat, od prawie 4 lat w moich rękach.
Na początku była niemalże seria, z wizualnych modów wprowadzonych przez ojca były ori alu Speedline 14 cali z 80 B2, które wyglądały najdelikatniej mówiąc średnio i wciśnięte w ori zderzak z B3 przeciwmgielne i kierunki z B4 V6, a także bocznekierunki z A6 C5 <rotfl>
W środku zamontowany termometr elektroniczny w miejscu wyświetlacza BC, drewnopodobne okleiny, szytę na miare pokrowcę, skórzana kierownica Votex oraz dołożone elektryczne szyby i lusterka.
Ps:
Niestety nie mam zdjęć. Miałem w <a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>.pl w serwerze jakimś.
---------------------------------
Pierwszym modem jaki wykonałem był montaż obrotomierza. Od kolegi Kunika kupiłem obrotomierz od benzyny i po przeróbce zamontowałem w swoim B3
Z początku nie planowałem żadnych zmian z zewnątrz oprócz doprowadzenia przodu do serii, jednak po głębokim namyśle stwierdziłem że zostają lampy zespolone, a żeby jakoś to wyglądało dorzucę zderzaki z 90tki
Od kolegi Klaksona kupiłem w bdb cenie oba zderzaki, poniżej kilka fotek z przymiarki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c03 ... ebae6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f0 ... 77047.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a26 ... 8b42c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ff ... b6200.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/089 ... 5ef19.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6bb ... ec730.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/202 ... a35a4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58c ... 2d3be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 64a43.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 60de6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e8 ... 0a48d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfd ... eda95.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... c960f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... 5ee56.html
Krótko po otrzymaniu zderzaków przedni został pomalowany i zamontowany. Oczywiście z ori pomarańczowymi kierunkami
Niestety część fotek mi przepadła:
Na zderzakach z 90 miałem zamiar zakończyć modyfikacje zewnętrzne, jednak stwierdziłem, że fajnie by było mieć jeszcze blendę z 90tki i tutaj znów z pomocą przyszedł mi Kunik
Niestety fotek z montażu blendy nie mam - przepadły z powodu awarii serwera :evil:
Pod koniec Września roku 2009 musiałem na jakiś czas rozstać się z Audi. Pierwotnie rozstanie miało trwać rok, na szczęście już w 2 lutego roku 2010 samochód odzyskałem Tym razem już na zawsze
20 marca 2010 z racji 21 urodzin dostałem od bardzo bliskiej mi osoby miły prezent - ringi na zegary
Oczywiście zostały one od razu zamontowane, brak fotek:
Nadszedł w końcu taki dzień w którym postanowiłem, że zrobię sobię replikę Audi 90 Turbo D
Mając już zderzaki i oświetlenie z 90tki postanowiłem skompletować brakujące elementy, czyli listwy boczne oraz chrom dookoła szyb.
26.03.2010 Doszły do mnie listwy boczne z 90tki kupione od kolegi Ivaszko
2.04.2010 Ori alu Ronal Aero 15 cali
6.04.2010 Alusy zamontowane 8-)
9.04.2010 Ori termometr, pomarańczowa folia na kierunkach bocznych z A6 aby uczynić je choć trochę znośniejszymi dla oka :mrgreen:
końcówka kwietnia 2010 zderzak z 90 na tył + wywalenie pokrowców z wnętrza
Środek bez pokrowców wygląda o wiele lepiej pomijając zdemolowany fotel kierowcy :evil:
25.04.2010 oświetlenie przestrzeni dookoła nóg kierowcy i pasażera przód
I w akcji, niestety z ciepłobiałymi diodami
30.04.2010 mały remoncik zawieszenia. Remoncik przeprowadzony przy użyciu części Febi Bilstein i niestety Topran, co w późniejszym czasie okazało się być totalnym niewypałem (Topran, Febi jest OK)
1.05.2010 remont zakończony, niestety z powodu uszkodzonych węży hamulcowych auto nie stanęło na koła
Zdemontowane elementy zawieszenia
Tak to wyglądało w czasie prac, nie trzeba demontować zwrotnicy aby wyjąć kolumnę
Odbojnik prawie całkowicie zerwany :roll:
Wprasowywanie nowych tulei Wyrezany przez ojca przyrząd spisał się idealnie :mrgreen:
I po remonciku Węże hamulcowe wymienione na nówki sztuki TRW
7-8.05.2010 Elektryczny szyberdach, oraz boczki pod elektrykę zakupione od kolegi Basu <ok>
Szyber w akcji
Boczki przed renowacją
I po niej
Dla porównania ori boczek od strony kierowcy
I boczek drzwi kierowcy zamontowany
Tył, lewa strona
Audi 90 1,6 Turbo D
Połowa lipca 2010 - 10 września 2010 mały remoncik
W planach była klima, ale z powodu ważniejszych prac została odłożona na inny sezon :evil:
No cóż, tak to w życiu bywa, zamiast klimy jest remont i zwalczenie wszelakiej korozji <ok>
Auto zostało zakonserwowane od spodu i nie tylko, wszelakie ogniska rdzy zwalczone, zostały zamontowane nowe błotniki (ori) oraz drzwi przedniego pasażera
Polakierowana została również listwa podreflektorowa która była już w bardzo kiepskim stanie, cała poobijana
No to teraz czas na fotki <ok>
Przód prezentuje się teraz tak:
Przy okazji wymiany błotników wpadły ori kierunki
Wypolerowana ori końcówka wydechu
11 września 2010 lakierowanie tylnej części nadwozia
15 września 2010 zakończony remont
Radio z CD JVC zakończyło swoją karierę, jego miejsce zajął Blaupunkt Granada SQR49 z przerobionym na czerwone podświetleniem.
Zamontowany został wskaźnik boost AutoGauge Smoke z zrezanym na czerwono podświetleniem i zwykłą szybką, a także zmienione na lepsze światłodajki oświetlające wnętrze auta
19.01.2011 dodatkowe zegary oraz radio Audi Chorus pochodzące z A6 C5
6.02.2011 Auto Check oraz podłączone już na dobre zegary dodatkowe (dzięki Apocalipto )
7.02.2011 Rączki z podświetleniem i grill z Audi 90. Znów podziękowania dla kolegi Apocalipto
8.02.2011 Grill z 90 zamontowany + koszulki na zagłówki
Rączka od strony kierowcy już zamontowana
Światłodajka przerobiona na konkretne źródło światła
Cała rączka prezentuje się tak <ok>
11.02.2011 Licznik z Audi 90 (dzięki Kunik )
31.03.2011 Ori obrotek od 1,6 D/TD, początki listew bocznych z 90tki, a także znaczek Turbo D od kolegi Wampir1988
6.05.2011 Skutki zabawy w lakiernika
Pierwszy i ostatni raz wziąłem się za lakiernictwo, trochę wstyd jeździć w tym stanie, no ale co zrobić
Chciałem mieć auto szybko zrobione i wyszło jak wyszło :evil:
Jak tylko będzie jakiś przypływ gotówki to zrobię z tym porządek...
20.05.2011 Majowa sesja zdjęciowa. Drewnopodobna okleina out, porządki w komorze silnika <ok>
Co prawda auto nie wygląda teraz najlepiej, ale mimo to postanowiłem zrobić mu małą sesję zdjęciową.
30-31.05.2011 Regeneracja wentylatorów chłodnicy
Regeneracja polegała na dorobieniu nowych mocowań dolnych do obudowy wentylatorów, oraz wymianę łożysk wentylatora biernego (tego co ma napęd z paska), a także czyszczenie i smarowanie tulejek silnika drugiego wentylatora. Po tym zabiegu wentylatory
chodzą jak nowe
Tutaj znajdują się foty z przeprowadzonej operacji:
https://picasaweb.google.com/1172622029 ... aKMiv7X4AE#
Zdaje sobie sprawę z tego że może najlepiej te mocowania nie wyglądają, ale trzymają się pewnie i mocno, na dodatek są z ocynkowanej blachy <ok>
Cała obudowa została pomalowana, miejsca które były zardzewiałe i oczyszczone z rdzy zabezpieczyłem podkładem korchron, natomiast całość pomalowałem czarnym chlorokauczukiem. Niestety malowane pędzlem, więc rewelacji nie ma, ale chyba nie wygląda strasznie <ok>
9.07.2011 Pompa 10mm by Trepek
Wczoraj została finalnie już uruchomiona nowa pompa wtryskowa 10mm i auto już jeździ i to naprawde konkretnie jeździ. Pompa pochodzi z Fiata Croma 2,5 TD ma zrobionego Gov Moda i Advance Timming Moda.
Na pewno przez jakiś czas będą przeprowadzane drobne poprawki ustawień pompy, bo ciągle mam wrażenie, że jeszcze da się coś zmienić na lepsze, rozważam też zwiększenie ciśnienia doładowania tak aby mieć 1,2 bar a w porywach troszke więcej (aktualnie 1,2 bar osiągane właśnie w porywach).
Zapodaje jeszcze 3 filmiki
Testowanie rozrusznika po regeneracji, auto nie odpaliło bo jeszcze nie była kompletna instalacja paliwowa :mrgreen:
Tutaj już praca silnika na nowej pompie, kąt wtrysku był źle dobrany, stąd pracowało to nienajlepiej i kopciło na siwo
A tutaj filmik pokazujący odpalanie ciepłego silnika bez grzania świec i przy prawidłowo dobranym kącie wtrysku
No i jeszcze lista planów które chcę wykonać (uszeregowane niekoniecznie w kolejności wykonywania ):
-> Większe turbo, najprawdopodobniej KKK K24
-> FMIC
-> Pusty (przelotowy) wydech - wszystkie tłumiki out, od turbo do końca zwyczajna rura zakończona dla niepoznaki ori końcówką
-> Zaciski ATE lub Lucas pod wentylowane tarcze na przód + oczywiście wentylowane tarcze
-> Belka na tył z hamulcami tarczowymi
-> Klima
-> Ogarnięcie lakieru
-> Skrzynia BAA z 1,9 TDI 1Z albo jakiś 6 gang z innego TDI
-> Ori aluminiowy spoiler (już jest, tylko że w czerwieni, więc czeka na lakierowanko i montaż)
W dalekiej przyszłości:
-> Big turbo
-> Pompa 12 mm
-> Wzmocnienie dołu silnika
-> Głowica z 1,9 TD AAZ (?)
P.S. Komentarze na temat auta oraz modyfikacji wykonanych i tych planowanych są jaknajbardziej mile widziane, proszę jednak o to aby dyskusja toczyła się w spokojnej, przyjaznej atmosferze. Miałem dość tego co działo się w poprzednim temacie dlatego poprosiłem moderatornie o jego zamknięcie i postanowiłem założyć temat od nowa tak by nie było tutaj zbędnego dymu i kłótni.
Ze swojej strony zobowiązuje się do zaprzestania złośliwości i ataków na innych, oczekuję tego samego od wypowiadających się.
Pozdrawiam wszystkich
Auto w rodzinie jest około 14 lat, od prawie 4 lat w moich rękach.
Na początku była niemalże seria, z wizualnych modów wprowadzonych przez ojca były ori alu Speedline 14 cali z 80 B2, które wyglądały najdelikatniej mówiąc średnio i wciśnięte w ori zderzak z B3 przeciwmgielne i kierunki z B4 V6, a także bocznekierunki z A6 C5 <rotfl>
W środku zamontowany termometr elektroniczny w miejscu wyświetlacza BC, drewnopodobne okleiny, szytę na miare pokrowcę, skórzana kierownica Votex oraz dołożone elektryczne szyby i lusterka.
Ps:
Niestety nie mam zdjęć. Miałem w <a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>.pl w serwerze jakimś.
---------------------------------
Pierwszym modem jaki wykonałem był montaż obrotomierza. Od kolegi Kunika kupiłem obrotomierz od benzyny i po przeróbce zamontowałem w swoim B3
Z początku nie planowałem żadnych zmian z zewnątrz oprócz doprowadzenia przodu do serii, jednak po głębokim namyśle stwierdziłem że zostają lampy zespolone, a żeby jakoś to wyglądało dorzucę zderzaki z 90tki
Od kolegi Klaksona kupiłem w bdb cenie oba zderzaki, poniżej kilka fotek z przymiarki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c03 ... ebae6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f0 ... 77047.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a26 ... 8b42c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ff ... b6200.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/089 ... 5ef19.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6bb ... ec730.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/202 ... a35a4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58c ... 2d3be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 64a43.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 60de6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e8 ... 0a48d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfd ... eda95.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... c960f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... 5ee56.html
Krótko po otrzymaniu zderzaków przedni został pomalowany i zamontowany. Oczywiście z ori pomarańczowymi kierunkami
Niestety część fotek mi przepadła:
Na zderzakach z 90 miałem zamiar zakończyć modyfikacje zewnętrzne, jednak stwierdziłem, że fajnie by było mieć jeszcze blendę z 90tki i tutaj znów z pomocą przyszedł mi Kunik
Niestety fotek z montażu blendy nie mam - przepadły z powodu awarii serwera :evil:
Pod koniec Września roku 2009 musiałem na jakiś czas rozstać się z Audi. Pierwotnie rozstanie miało trwać rok, na szczęście już w 2 lutego roku 2010 samochód odzyskałem Tym razem już na zawsze
20 marca 2010 z racji 21 urodzin dostałem od bardzo bliskiej mi osoby miły prezent - ringi na zegary
Oczywiście zostały one od razu zamontowane, brak fotek:
Nadszedł w końcu taki dzień w którym postanowiłem, że zrobię sobię replikę Audi 90 Turbo D
Mając już zderzaki i oświetlenie z 90tki postanowiłem skompletować brakujące elementy, czyli listwy boczne oraz chrom dookoła szyb.
26.03.2010 Doszły do mnie listwy boczne z 90tki kupione od kolegi Ivaszko
2.04.2010 Ori alu Ronal Aero 15 cali
6.04.2010 Alusy zamontowane 8-)
9.04.2010 Ori termometr, pomarańczowa folia na kierunkach bocznych z A6 aby uczynić je choć trochę znośniejszymi dla oka :mrgreen:
końcówka kwietnia 2010 zderzak z 90 na tył + wywalenie pokrowców z wnętrza
Środek bez pokrowców wygląda o wiele lepiej pomijając zdemolowany fotel kierowcy :evil:
25.04.2010 oświetlenie przestrzeni dookoła nóg kierowcy i pasażera przód
I w akcji, niestety z ciepłobiałymi diodami
30.04.2010 mały remoncik zawieszenia. Remoncik przeprowadzony przy użyciu części Febi Bilstein i niestety Topran, co w późniejszym czasie okazało się być totalnym niewypałem (Topran, Febi jest OK)
1.05.2010 remont zakończony, niestety z powodu uszkodzonych węży hamulcowych auto nie stanęło na koła
Zdemontowane elementy zawieszenia
Tak to wyglądało w czasie prac, nie trzeba demontować zwrotnicy aby wyjąć kolumnę
Odbojnik prawie całkowicie zerwany :roll:
Wprasowywanie nowych tulei Wyrezany przez ojca przyrząd spisał się idealnie :mrgreen:
I po remonciku Węże hamulcowe wymienione na nówki sztuki TRW
7-8.05.2010 Elektryczny szyberdach, oraz boczki pod elektrykę zakupione od kolegi Basu <ok>
Szyber w akcji
Boczki przed renowacją
I po niej
Dla porównania ori boczek od strony kierowcy
I boczek drzwi kierowcy zamontowany
Tył, lewa strona
Audi 90 1,6 Turbo D
Połowa lipca 2010 - 10 września 2010 mały remoncik
W planach była klima, ale z powodu ważniejszych prac została odłożona na inny sezon :evil:
No cóż, tak to w życiu bywa, zamiast klimy jest remont i zwalczenie wszelakiej korozji <ok>
Auto zostało zakonserwowane od spodu i nie tylko, wszelakie ogniska rdzy zwalczone, zostały zamontowane nowe błotniki (ori) oraz drzwi przedniego pasażera
Polakierowana została również listwa podreflektorowa która była już w bardzo kiepskim stanie, cała poobijana
No to teraz czas na fotki <ok>
Przód prezentuje się teraz tak:
Przy okazji wymiany błotników wpadły ori kierunki
Wypolerowana ori końcówka wydechu
11 września 2010 lakierowanie tylnej części nadwozia
15 września 2010 zakończony remont
Radio z CD JVC zakończyło swoją karierę, jego miejsce zajął Blaupunkt Granada SQR49 z przerobionym na czerwone podświetleniem.
Zamontowany został wskaźnik boost AutoGauge Smoke z zrezanym na czerwono podświetleniem i zwykłą szybką, a także zmienione na lepsze światłodajki oświetlające wnętrze auta
19.01.2011 dodatkowe zegary oraz radio Audi Chorus pochodzące z A6 C5
6.02.2011 Auto Check oraz podłączone już na dobre zegary dodatkowe (dzięki Apocalipto )
7.02.2011 Rączki z podświetleniem i grill z Audi 90. Znów podziękowania dla kolegi Apocalipto
8.02.2011 Grill z 90 zamontowany + koszulki na zagłówki
Rączka od strony kierowcy już zamontowana
Światłodajka przerobiona na konkretne źródło światła
Cała rączka prezentuje się tak <ok>
11.02.2011 Licznik z Audi 90 (dzięki Kunik )
31.03.2011 Ori obrotek od 1,6 D/TD, początki listew bocznych z 90tki, a także znaczek Turbo D od kolegi Wampir1988
6.05.2011 Skutki zabawy w lakiernika
Pierwszy i ostatni raz wziąłem się za lakiernictwo, trochę wstyd jeździć w tym stanie, no ale co zrobić
Chciałem mieć auto szybko zrobione i wyszło jak wyszło :evil:
Jak tylko będzie jakiś przypływ gotówki to zrobię z tym porządek...
20.05.2011 Majowa sesja zdjęciowa. Drewnopodobna okleina out, porządki w komorze silnika <ok>
Co prawda auto nie wygląda teraz najlepiej, ale mimo to postanowiłem zrobić mu małą sesję zdjęciową.
30-31.05.2011 Regeneracja wentylatorów chłodnicy
Regeneracja polegała na dorobieniu nowych mocowań dolnych do obudowy wentylatorów, oraz wymianę łożysk wentylatora biernego (tego co ma napęd z paska), a także czyszczenie i smarowanie tulejek silnika drugiego wentylatora. Po tym zabiegu wentylatory
chodzą jak nowe
Tutaj znajdują się foty z przeprowadzonej operacji:
https://picasaweb.google.com/1172622029 ... aKMiv7X4AE#
Zdaje sobie sprawę z tego że może najlepiej te mocowania nie wyglądają, ale trzymają się pewnie i mocno, na dodatek są z ocynkowanej blachy <ok>
Cała obudowa została pomalowana, miejsca które były zardzewiałe i oczyszczone z rdzy zabezpieczyłem podkładem korchron, natomiast całość pomalowałem czarnym chlorokauczukiem. Niestety malowane pędzlem, więc rewelacji nie ma, ale chyba nie wygląda strasznie <ok>
9.07.2011 Pompa 10mm by Trepek
Wczoraj została finalnie już uruchomiona nowa pompa wtryskowa 10mm i auto już jeździ i to naprawde konkretnie jeździ. Pompa pochodzi z Fiata Croma 2,5 TD ma zrobionego Gov Moda i Advance Timming Moda.
Na pewno przez jakiś czas będą przeprowadzane drobne poprawki ustawień pompy, bo ciągle mam wrażenie, że jeszcze da się coś zmienić na lepsze, rozważam też zwiększenie ciśnienia doładowania tak aby mieć 1,2 bar a w porywach troszke więcej (aktualnie 1,2 bar osiągane właśnie w porywach).
Zapodaje jeszcze 3 filmiki
Testowanie rozrusznika po regeneracji, auto nie odpaliło bo jeszcze nie była kompletna instalacja paliwowa :mrgreen:
Tutaj już praca silnika na nowej pompie, kąt wtrysku był źle dobrany, stąd pracowało to nienajlepiej i kopciło na siwo
A tutaj filmik pokazujący odpalanie ciepłego silnika bez grzania świec i przy prawidłowo dobranym kącie wtrysku
No i jeszcze lista planów które chcę wykonać (uszeregowane niekoniecznie w kolejności wykonywania ):
-> Większe turbo, najprawdopodobniej KKK K24
-> FMIC
-> Pusty (przelotowy) wydech - wszystkie tłumiki out, od turbo do końca zwyczajna rura zakończona dla niepoznaki ori końcówką
-> Zaciski ATE lub Lucas pod wentylowane tarcze na przód + oczywiście wentylowane tarcze
-> Belka na tył z hamulcami tarczowymi
-> Klima
-> Ogarnięcie lakieru
-> Skrzynia BAA z 1,9 TDI 1Z albo jakiś 6 gang z innego TDI
-> Ori aluminiowy spoiler (już jest, tylko że w czerwieni, więc czeka na lakierowanko i montaż)
W dalekiej przyszłości:
-> Big turbo
-> Pompa 12 mm
-> Wzmocnienie dołu silnika
-> Głowica z 1,9 TD AAZ (?)
P.S. Komentarze na temat auta oraz modyfikacji wykonanych i tych planowanych są jaknajbardziej mile widziane, proszę jednak o to aby dyskusja toczyła się w spokojnej, przyjaznej atmosferze. Miałem dość tego co działo się w poprzednim temacie dlatego poprosiłem moderatornie o jego zamknięcie i postanowiłem założyć temat od nowa tak by nie było tutaj zbędnego dymu i kłótni.
Ze swojej strony zobowiązuje się do zaprzestania złośliwości i ataków na innych, oczekuję tego samego od wypowiadających się.
Pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2019, 21:56 przez pawelrybak15, łącznie zmieniany 18 razy.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
auto jest jakie jest, najwazniejsze, że ciągle ulepszane to się liczy, ale ten obrotek to te inżyniery jak dla mnie zrobili brzydki .. te zielone pole mnie osobiście by raziło po oczach :mrgreen:
ps. moderatorzy zawineli wszystkie posty .. dobrze, że Ci gratów z auta nie zabrali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ps. moderatorzy zawineli wszystkie posty .. dobrze, że Ci gratów z auta nie zabrali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: