Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja mam nadzieje, że T3 będzie rozwiązaniem problemów jakie mam z T2 :roll:
Zmartwiliście mnie teraz tylko tym ryzykiem ukręcenia wirnika
Kiedyś czytałem ciekawy artykuł o uturbianiu silników, pisano tam m.in o surge line, itp sprawach, ale to wszystko jest straszliwie skomplikowane, a do matematyki to ja lewus kompletny jestem więc obawiam się, że trochę to potrwa zanim sobie cokolwiek obliczę :roll:
Zmartwiliście mnie teraz tylko tym ryzykiem ukręcenia wirnika
Kiedyś czytałem ciekawy artykuł o uturbianiu silników, pisano tam m.in o surge line, itp sprawach, ale to wszystko jest straszliwie skomplikowane, a do matematyki to ja lewus kompletny jestem więc obawiam się, że trochę to potrwa zanim sobie cokolwiek obliczę :roll:
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
do większej turbiny bardzo ale to bardzo ogólnie trzeba podnieść próg jej załączenia aby dawała doładowanie, jeśli teraz zaczyna ładować nie wiem, od 2krpm to dla większej dobrze jest podnieść ten próg do 2500 co najmniej.
absolutnie to nie jest poparte żadnymi obliczeniami, więc proszę nie przyjmować tego na wiarę, przekazuję tylko ogólną zasadę.
Paweł, jeśli chodzi o Twoją niechęć do matematyki... przykro mi, ale bez tego szybciutko rozwalisz , jeśli nie turbo, to silnik. Ukręcenie ośki to też może być efekt wpadnięcia poniżej surge line w strefę niestabilnej pracy sprężarki.
absolutnie to nie jest poparte żadnymi obliczeniami, więc proszę nie przyjmować tego na wiarę, przekazuję tylko ogólną zasadę.
Paweł, jeśli chodzi o Twoją niechęć do matematyki... przykro mi, ale bez tego szybciutko rozwalisz , jeśli nie turbo, to silnik. Ukręcenie ośki to też może być efekt wpadnięcia poniżej surge line w strefę niestabilnej pracy sprężarki.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Leo, nie tyle niechęć, co po prostu nie ogarnianie tematu :roll:
Ja nie chcę dmuchać w ten silnik jakichś olbrzymich ciśnień, myślę, że 1,2-1,4 bar to będzie rozsądna granica
Mój Garrett T2 dmucha mi 1,2 a w porywach nawet 1,5 bara i przejeździł tak już jakiś czas i nic złego się nie dzieje, więc co może się stać przy takich samych doładowaniach większej turbinie ?
Montuje wiekszą, bo T2 blokuje mi wydech :evil:
P.S. Teraz żałuje trochę, że pospieszyłem się i kupiłem T3, bo bez MBC ani rusz :roll:
Ja nie chcę dmuchać w ten silnik jakichś olbrzymich ciśnień, myślę, że 1,2-1,4 bar to będzie rozsądna granica
Mój Garrett T2 dmucha mi 1,2 a w porywach nawet 1,5 bara i przejeździł tak już jakiś czas i nic złego się nie dzieje, więc co może się stać przy takich samych doładowaniach większej turbinie ?
Montuje wiekszą, bo T2 blokuje mi wydech :evil:
P.S. Teraz żałuje trochę, że pospieszyłem się i kupiłem T3, bo bez MBC ani rusz :roll:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nie chcę niczego rozwalić, przymierzyłem się do tych obliczeń z racingforum, posłużyłem się mapką dla Garrett T3 z strony http://www.rbracing-rsr.com/turbosupermaps.html (jak dojdzie moje turbo to dokładnie dla niego obliczy się raz jeszcze) i posługując się tym co podali na racingforum wychodzi mi na to, że nie przechodzę na lewą stronę surge line.
Ej na panowie Surge w TD (I) nie jest bardzo straszny i tak odrazu krzywdy nie zrobi.
Nie możesz podpytać Mrozoo Bo on chyba u siebia miał takie turbo??
Duże turbo późna wstaje i tyle. A zawiele nie wdmucha takie T3 chyba??
Leo Diesel jest prostszy w kwesti Turbo. I nie tak wymagający jak benzynowy silnik.
Pozdro
Nie możesz podpytać Mrozoo Bo on chyba u siebia miał takie turbo??
Duże turbo późna wstaje i tyle. A zawiele nie wdmucha takie T3 chyba??
Leo Diesel jest prostszy w kwesti Turbo. I nie tak wymagający jak benzynowy silnik.
Pozdro
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Troche mnie uspokoiłeś Chmiel25
Do Mrozoo pisałem w sprawie tej turbawki, obiecał napisać mi coś więcej na jej temat.
W serii to turbo niby jest ustawione na 0,65-0.8 bar, bo było montowane w silnikach JR w Golfach, tak więc to na pewno nie będzie za dużo, a ja nie planuje dmuchania więcej niż 1,2-1,4 bar
Dla świętego spokoju przyglądnąłem się raz jeszcze tym obliczeniom i udało się przebrnąć przez nie, tylko że nie jestem pewien, czy dla Diesla z 2 zaworami na cylinder można przyjąć VE=85 tak jak dla benzyny z 2 zaworami na cylinder. Jak podstawiłem uzyskaną wartość Air Flow Rate do mapy turbosprężarki, to wyszło że jestem po prawej stronie Surge Line, ale nie specjalnie daleko od niej :roll:
Do Mrozoo pisałem w sprawie tej turbawki, obiecał napisać mi coś więcej na jej temat.
W serii to turbo niby jest ustawione na 0,65-0.8 bar, bo było montowane w silnikach JR w Golfach, tak więc to na pewno nie będzie za dużo, a ja nie planuje dmuchania więcej niż 1,2-1,4 bar
Dla świętego spokoju przyglądnąłem się raz jeszcze tym obliczeniom i udało się przebrnąć przez nie, tylko że nie jestem pewien, czy dla Diesla z 2 zaworami na cylinder można przyjąć VE=85 tak jak dla benzyny z 2 zaworami na cylinder. Jak podstawiłem uzyskaną wartość Air Flow Rate do mapy turbosprężarki, to wyszło że jestem po prawej stronie Surge Line, ale nie specjalnie daleko od niej :roll: