Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 sie 2011, 22:38

Turbo klekoty ostatnio coś rosną w siłe, potrzeba mocnej benzyny żeby ich utemperować :lol:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2011, 22:42

GerB3, może zrobisz naprawdę jakąś super benzynkę? Poczaruj z gaźnikami bo kiedyś pisałeś o tym i w drogę :mrgreen:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 30 sie 2011, 22:43

trepek, tylko że zmodzona benzyna żre pewnie paliwo wiadrami :->

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2011, 22:44

Napewno da się podnieść sprawność benzyny :-)
Może kompresor? Podnieść nieco głowicę, zbić stopień sprężania, jakaś sprężarka rootsa bądź kompresor i byłoby ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 sie 2011, 22:55

Wszystko się da tylko koszt zrobienia mocnej benzyny N/A jest duzo wiekszy niż klekota, faktycznie żre paliwo a w tych czasach trzeba na to patrzeć, i w sumie takie osiągi jakie mam wytarczają mi z 2,0 w B3 idę równo wiec nie jest źle :-D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2011, 22:55

Ale jeszcze zrobisz coś, prawda? Wkońcu Pawłowi trzeba nosa utrzeć :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 30 sie 2011, 23:00

Nie ma już co robić w normalnych pieniądzach, na razie sobie jeżdże i nie dokładam wiec to jest najważniejsze ;-)

Ja tam liczę że Zetor w budzie B3 pokarze jak sie jeździ :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2011, 23:04

Ja tam liczę że Zetor w budzie B3 pokarze jak sie jeździ
Szukam dawcy części do pompy :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sie 2011, 23:05

Ja mam nadzieje, że T3 będzie rozwiązaniem problemów jakie mam z T2 :roll:
Zmartwiliście mnie teraz tylko tym ryzykiem ukręcenia wirnika :-(
Kiedyś czytałem ciekawy artykuł o uturbianiu silników, pisano tam m.in o surge line, itp sprawach, ale to wszystko jest straszliwie skomplikowane, a do matematyki to ja lewus kompletny jestem więc obawiam się, że trochę to potrwa zanim sobie cokolwiek obliczę :roll:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2011, 23:40

do większej turbiny bardzo ale to bardzo ogólnie trzeba podnieść próg jej załączenia aby dawała doładowanie, jeśli teraz zaczyna ładować nie wiem, od 2krpm to dla większej dobrze jest podnieść ten próg do 2500 co najmniej.

absolutnie to nie jest poparte żadnymi obliczeniami, więc proszę nie przyjmować tego na wiarę, przekazuję tylko ogólną zasadę.

Paweł, jeśli chodzi o Twoją niechęć do matematyki... przykro mi, ale bez tego szybciutko rozwalisz , jeśli nie turbo, to silnik. Ukręcenie ośki to też może być efekt wpadnięcia poniżej surge line w strefę niestabilnej pracy sprężarki.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sie 2011, 23:44

Leo, nie tyle niechęć, co po prostu nie ogarnianie tematu :roll:
Ja nie chcę dmuchać w ten silnik jakichś olbrzymich ciśnień, myślę, że 1,2-1,4 bar to będzie rozsądna granica :-)
Mój Garrett T2 dmucha mi 1,2 a w porywach nawet 1,5 bara i przejeździł tak już jakiś czas i nic złego się nie dzieje, więc co może się stać przy takich samych doładowaniach większej turbinie ?
Montuje wiekszą, bo T2 blokuje mi wydech :evil:

P.S. Teraz żałuje trochę, że pospieszyłem się i kupiłem T3, bo bez MBC ani rusz :roll:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2011, 23:48

No wlasnie daltego widać, że tematu nie ogarniasz, bo doładowanie 1.2 bar na t2 to zupełnie coś innego jak 1.2 bar na t3.
Bez porządnych obliczeń nie masz co startować ze zwiększaniem turbiny, chyba, że traktujesz auto jak eksperyment, to możesz :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 sie 2011, 00:02

Nie chcę niczego rozwalić, przymierzyłem się do tych obliczeń z racingforum, posłużyłem się mapką dla Garrett T3 z strony http://www.rbracing-rsr.com/turbosupermaps.html (jak dojdzie moje turbo to dokładnie dla niego obliczy się raz jeszcze) i posługując się tym co podali na racingforum wychodzi mi na to, że nie przechodzę na lewą stronę surge line.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 31 sie 2011, 00:10

Ej na panowie Surge w TD (I) nie jest bardzo straszny i tak odrazu krzywdy nie zrobi.
Nie możesz podpytać Mrozoo Bo on chyba u siebia miał takie turbo??
Duże turbo późna wstaje i tyle. A zawiele nie wdmucha takie T3 chyba??

Leo Diesel jest prostszy w kwesti Turbo. I nie tak wymagający jak benzynowy silnik.

Pozdro

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 sie 2011, 00:16

Troche mnie uspokoiłeś Chmiel25 :-)
Do Mrozoo pisałem w sprawie tej turbawki, obiecał napisać mi coś więcej na jej temat.
W serii to turbo niby jest ustawione na 0,65-0.8 bar, bo było montowane w silnikach JR w Golfach, tak więc to na pewno nie będzie za dużo, a ja nie planuje dmuchania więcej niż 1,2-1,4 bar :-)
Dla świętego spokoju przyglądnąłem się raz jeszcze tym obliczeniom i udało się przebrnąć przez nie, tylko że nie jestem pewien, czy dla Diesla z 2 zaworami na cylinder można przyjąć VE=85 tak jak dla benzyny z 2 zaworami na cylinder. Jak podstawiłem uzyskaną wartość Air Flow Rate do mapy turbosprężarki, to wyszło że jestem po prawej stronie Surge Line, ale nie specjalnie daleko od niej :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga