Pierwotnie miało być 1.9 TDI PD ale to już było a 2.5 V6 jeszcze nie było
W 2015 r ponad miesiąc jeździłem 100% sprawnym, zdrowym 2.5 TDI w Audi Allroad C5 mojego wujka i zakochałem się w tym silniku Zdrowe V6 TDI brzmi naprawdę przyjemnie i fajnie jeździ. Mojej narzeczonej też dźwięk tego silnika bardzo się spodobał Z racji na to, że kocham wysokoprężne silniki nie wyobrażam sobie benzyniaka w mojej 80tce, 1.9 TDI wszelakie są oklepane a poza tym już mam jednego 1.9 TDI (1Z) stwierdziłem, że czas na coś czego jeszcze w PL chyba nie było i wrzucam 2.5 V6 TDI
Myślę, że 100% sprawny AKN w budzie 80 będzie naprawdę fajnie się sprawować
Żeby tradycji stało się zadość, silnik będzie pracował pod kontrolą BOSCH VE Dokładniej to będzie to pompa BOSCH VE6 Tak więc "wirusa" zrobi się wkrętakiem płaskim i paroma kluczami
AKN-a miałem rok w a4 b5 2001 rok quattro . W tej konfiguracji był to potwór który zjadał wszelkiej maści 1z , afn podkręcane . Co prawda nie miałem z nim kłopotów , ale miałem go standardowy dla mnie rok i pora była przeskoczyć w coś innego.
Trzymam kciuki za mody.
AKN w Quattro potwór? To tylko 150KM więc nie przesadzajmy Może to było AKE? Ja jak jeździłem BAU w Allroad Quattro i z automatem Tiptronic to faktycznie szło to jak kuna w agrest ale potworem bym nie nazwał
Swap swapem a tymczasem wypadałoby pojeździć w tym sezonie chociaż trochę. Z uwagi na to, że zima poszła już precz raczej na dobre a poza tym działający wysprzęglik i pompa sprzęgłowa przyda się także po swapie (choć marzy mi się połączenie AKN + TIPTRONIC ale nie zmieszczę tej skrzyni do 80tki raczej ) postanowiłem zrobić porządek z problemem który zakończył ubiegły sezon po zaledwie miesiącu jazdy. Wyleciał wysprzęglik zamiennik marki SAMCO (rozciekł się gad wstrętny przy trzpieniu, wyciek nie duży na szczęście więc nie zapaskudził tarczy sprzęgłowej) i wyleciała ori 30 letnia pompa BOGE (też się rozciekła, ale po 30 latach wcale mnie to nie dziwi). W zamian wleciał oryginalny wysprzęglik SACHS z 1994r zregenerowany zestawem naprawczym AUTOFREN i pompa sprzęgła także oryginał z 1994r BOGE zregenerowana także zestawem naprawczym AUTOFREN. Sprzęgło działa jak nowe, o wiele lepiej niż na tym zamiennikowym wysprzęgliku i teraz będzie spokój z tym tematem na co najmniej 10 lat
Oto winowajcy:
Tak więc sezon 2019 uważam za rozpoczęty i jest to już na 100% ostatni sezon silnika 1.6 Turbo D SB
Pamiętam to autko mój Tato na takim mnie uczył jeździć tylko kolor miało złoty i była z 86r bodajże. Kurcze z łzami oczach wspominam owy czas to były piękne chwile, dlatego jestem pełen podziwu dla twoich modów Dbaj dalej i użytkuj bo to piękne autko !!!!
No dobra benzyniaki, żarty się skończyły
NG? 7A? ABC? AAH? No problem
A tak na poważnie to dzisiaj w moim garażu w rodzinnym domu pojawiły się 2szt 2.5 V6 TDI AKN + mała sterta części widoczna na fotkach powyżej Część z tego będzie na 99% do sprzedania, część jednak na 100% się przyda. Jeden silnik będzie docelowo kompleksowo wyremontowany, póki co w tym sezonie chcę go po prostu uruchomić żeby choć trochę pojeździć i się nim nacieszyć. Drugi silnik jest po zerwaniu paska rozrządu i jest przeznaczony na części oraz jako szablon do swapa. Do tego celu zostanie on wypatroszony ze wszystkich wnętrzności tak aby został sam blok z miskami i głowicami dzięki czemu będzie o wiele lżejszy i o wiele wygodniej będzie go przymierzać w komorze silnikowej Muszę jeszczę dokupić prawoobrotową pompę wtryskową mechaniczną na 6 cylindrów i jakąś sensowną skrzynię biegów. Zna ktoś oznaczenie najdłuższej skrzyni 5 biegowej z ośki wzdłużnej? Coś mi się kojarzy że jest to GGB, ale pewien nie jestem, może ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć?
wujo1 pisze:Pakuj 6 jest o wiele przyjemniejsza jazda
Nie, dzięki Nie lubię 6 biegowych skrzyń, za dużo wachlowania drążkiem.
Najdłuższa 5tka to jest to czego potrzebuje Wieloma samochodami z skrzynią 6tką jeździłem i zdecydowanie wolę 5tkę
No to szukamy skrzyni GGB