Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pierwotnie miało być 1.9 TDI PD ale to już było a 2.5 V6 jeszcze nie było
W 2015 r ponad miesiąc jeździłem 100% sprawnym, zdrowym 2.5 TDI w Audi Allroad C5 mojego wujka i zakochałem się w tym silniku Zdrowe V6 TDI brzmi naprawdę przyjemnie i fajnie jeździ. Mojej narzeczonej też dźwięk tego silnika bardzo się spodobał Z racji na to, że kocham wysokoprężne silniki nie wyobrażam sobie benzyniaka w mojej 80tce, 1.9 TDI wszelakie są oklepane a poza tym już mam jednego 1.9 TDI (1Z) stwierdziłem, że czas na coś czego jeszcze w PL chyba nie było i wrzucam 2.5 V6 TDI
Myślę, że 100% sprawny AKN w budzie 80 będzie naprawdę fajnie się sprawować
W 2015 r ponad miesiąc jeździłem 100% sprawnym, zdrowym 2.5 TDI w Audi Allroad C5 mojego wujka i zakochałem się w tym silniku Zdrowe V6 TDI brzmi naprawdę przyjemnie i fajnie jeździ. Mojej narzeczonej też dźwięk tego silnika bardzo się spodobał Z racji na to, że kocham wysokoprężne silniki nie wyobrażam sobie benzyniaka w mojej 80tce, 1.9 TDI wszelakie są oklepane a poza tym już mam jednego 1.9 TDI (1Z) stwierdziłem, że czas na coś czego jeszcze w PL chyba nie było i wrzucam 2.5 V6 TDI
Myślę, że 100% sprawny AKN w budzie 80 będzie naprawdę fajnie się sprawować
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Swap swapem a tymczasem wypadałoby pojeździć w tym sezonie chociaż trochę. Z uwagi na to, że zima poszła już precz raczej na dobre a poza tym działający wysprzęglik i pompa sprzęgłowa przyda się także po swapie (choć marzy mi się połączenie AKN + TIPTRONIC ale nie zmieszczę tej skrzyni do 80tki raczej ) postanowiłem zrobić porządek z problemem który zakończył ubiegły sezon po zaledwie miesiącu jazdy. Wyleciał wysprzęglik zamiennik marki SAMCO (rozciekł się gad wstrętny przy trzpieniu, wyciek nie duży na szczęście więc nie zapaskudził tarczy sprzęgłowej) i wyleciała ori 30 letnia pompa BOGE (też się rozciekła, ale po 30 latach wcale mnie to nie dziwi). W zamian wleciał oryginalny wysprzęglik SACHS z 1994r zregenerowany zestawem naprawczym AUTOFREN i pompa sprzęgła także oryginał z 1994r BOGE zregenerowana także zestawem naprawczym AUTOFREN. Sprzęgło działa jak nowe, o wiele lepiej niż na tym zamiennikowym wysprzęgliku i teraz będzie spokój z tym tematem na co najmniej 10 lat
Oto winowajcy:
Tak więc sezon 2019 uważam za rozpoczęty i jest to już na 100% ostatni sezon silnika 1.6 Turbo D SB
Oto winowajcy:
Tak więc sezon 2019 uważam za rozpoczęty i jest to już na 100% ostatni sezon silnika 1.6 Turbo D SB
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No dobra benzyniaki, żarty się skończyły
NG? 7A? ABC? AAH? No problem
A tak na poważnie to dzisiaj w moim garażu w rodzinnym domu pojawiły się 2szt 2.5 V6 TDI AKN + mała sterta części widoczna na fotkach powyżej Część z tego będzie na 99% do sprzedania, część jednak na 100% się przyda. Jeden silnik będzie docelowo kompleksowo wyremontowany, póki co w tym sezonie chcę go po prostu uruchomić żeby choć trochę pojeździć i się nim nacieszyć. Drugi silnik jest po zerwaniu paska rozrządu i jest przeznaczony na części oraz jako szablon do swapa. Do tego celu zostanie on wypatroszony ze wszystkich wnętrzności tak aby został sam blok z miskami i głowicami dzięki czemu będzie o wiele lżejszy i o wiele wygodniej będzie go przymierzać w komorze silnikowej Muszę jeszczę dokupić prawoobrotową pompę wtryskową mechaniczną na 6 cylindrów i jakąś sensowną skrzynię biegów. Zna ktoś oznaczenie najdłuższej skrzyni 5 biegowej z ośki wzdłużnej? Coś mi się kojarzy że jest to GGB, ale pewien nie jestem, może ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć?
NG? 7A? ABC? AAH? No problem
A tak na poważnie to dzisiaj w moim garażu w rodzinnym domu pojawiły się 2szt 2.5 V6 TDI AKN + mała sterta części widoczna na fotkach powyżej Część z tego będzie na 99% do sprzedania, część jednak na 100% się przyda. Jeden silnik będzie docelowo kompleksowo wyremontowany, póki co w tym sezonie chcę go po prostu uruchomić żeby choć trochę pojeździć i się nim nacieszyć. Drugi silnik jest po zerwaniu paska rozrządu i jest przeznaczony na części oraz jako szablon do swapa. Do tego celu zostanie on wypatroszony ze wszystkich wnętrzności tak aby został sam blok z miskami i głowicami dzięki czemu będzie o wiele lżejszy i o wiele wygodniej będzie go przymierzać w komorze silnikowej Muszę jeszczę dokupić prawoobrotową pompę wtryskową mechaniczną na 6 cylindrów i jakąś sensowną skrzynię biegów. Zna ktoś oznaczenie najdłuższej skrzyni 5 biegowej z ośki wzdłużnej? Coś mi się kojarzy że jest to GGB, ale pewien nie jestem, może ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: