Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Będzie odczytywał faktyczną temperaturę, mogą być jedynie przekłamania w czasie pracy podgrzewacza, który jak się okazało starczy, że popracuje kilka minut i już jest ciepło <ok>
A co do uszczelki to jest to oring, podkładka miedziana w tym miejscu się nie znajduje
A sam podgrzewacz to żadna rzeźba w gównie tylko ori rozwiązanie, zanim zdobędę kasę na webasto to zdąży się zima skończyć więc podgrzewacz w najbliższych dniach zostanie zainstalowany
Lokalizacja czujnika się nie zmieni bo tak jak znajdują się w SB oryginalnie 2 czujniki w króćcu wychodzącym z tyłu głowicy tak po montażu podgrzewacza będzie tak samo tyle że w króćcu będą też 3 świece ogrzewające płyn.
Dziś sprawdziłem te 3 świeczki i okazało się, że wszystkie 3 są sprawne
Matt1988 nie muszę kupować tych gównolitów FAI
A co do uszczelki to jest to oring, podkładka miedziana w tym miejscu się nie znajduje
A sam podgrzewacz to żadna rzeźba w gównie tylko ori rozwiązanie, zanim zdobędę kasę na webasto to zdąży się zima skończyć więc podgrzewacz w najbliższych dniach zostanie zainstalowany
Lokalizacja czujnika się nie zmieni bo tak jak znajdują się w SB oryginalnie 2 czujniki w króćcu wychodzącym z tyłu głowicy tak po montażu podgrzewacza będzie tak samo tyle że w króćcu będą też 3 świece ogrzewające płyn.
Dziś sprawdziłem te 3 świeczki i okazało się, że wszystkie 3 są sprawne
Matt1988 nie muszę kupować tych gównolitów FAI
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Rozumie, rób jak uważasz, oby przyniosło to oczekiwane efekty i działało bezproblemowo
Jako ciekawostkę dodam, że w "starym eSBeku" z klimą zamiast 2 pinowego czujnika na wskaźnik jest 4 pinowy W tym silniku nawet czujnik biegu wstecznego jest inny w wersji z klimą :mrgreen:pawelrybak15 pisze:okalizacja czujnika się nie zmieni bo tak jak znajdują się w SB oryginalnie 2 czujniki w króćcu wychodzącym z tyłu głowicy
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja nigdy nie skrobię, szkoda szyb. Do usuwania śniegu z szyb i karoserii używam starej wycieraczki a oblodzenie usuwam spryskując je najpierw denaturatem a po chwili zgarniając wycieraczkąarwam pisze:nom, ja dziś dwie skrobaczki złamałem próbując szybę w golfie odskrobać o godzinie 4:00 nad ranem...pawelrybak15 pisze:zima wraca
A wracając do tematu to najgorszy etap prac już za mną, podgrzewacz siedzi na swoim miejscu, nie obyło się bez niespodzianek - okazało się, że szpilki w głowicy są za krótkie i musiałem rezać nowe. Wszystko byłoby OK gdyby nie to, że nowe szpilki zrobiłem nieco za długie przez co dokręcenie nakrętek trzymających nowy króciec to była niezła męczarnia, gdyż kluczem nasadowym z grzechotką nie szło tych nakrętek złapać :evil:
Teraz zostało mi uzupełnić płyn chłodniczy i zrezać instalację elektryczną do zasilenia tego podgrzewacza. Czy po takiej robocie muszę cały układ odpowietrzać tak jak po wylaniu całego płynu, czy wystarczy, że uzupełnię to co wyleciało, odpalę silnik i odpowietrzę obieg nagrzewnicy? Nie chciałbym spalić świec w podgrzewaczu uruchamiając go na zapowietrzonym obiegu :roll:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Sprawa płynu rozwiązana, wlałem to co z silnika spłynęło (po przefiltrowaniu oczywiście) + dolałem do pełnego stanu i jutro jak zakończę pracę pojadę na mały test.
Póki co zamontowałem podgrzewacz a także wykonałem instalację elektryczną do podgrzewacza od strony wysokoprądowej. Na jutro zostało zrobienie instalacji sterowniczej i przy okazji jak już mam rozbebeszoną konsolę środkową postanowiłem zrobić porządek z kantującym Voltomierzem w zegarach dodatkowych :evil:
Obejrzałem uważnie płytkę zegarów ale nie dopatrzyłem się żadnych zimnych lutów, jednak profilaktycznie wszystko poprawiłem i dodałem świeżej cyny. Jeśli przyczyną oszukiwania Voltomierza nie były zimne luty to co jeszcze może być nie tak? Ładowanie jest OK, bo miernik zapięty na zaciski akumulatora pokazuje elegancko 14,4V a wskaźnik potrafi w tym samym czasie pokazać lekko poniżej 12V :evil:
Czy podłączenie zasilania wskaźników prosto z dodatniego zacisku akumulatora przez przekaźnik sterowany włączeniem zapłonu i jakiś mały bezpiecznik max 5A rozwiąże problem ? Obecnie +12V do zasilania wskaźników biorę z kostki zasilającej wentylator od nawiewu (tej która wchodzi w panel sterowania nawiewem) i na początku po montażu zegarów przy włączonym 1 biegu dmuchawy było wszystko OK jednak włączenie 2 i wyższych biegów powodowały spore przekłamanie i ogólnie chyba podłączenie się tam to nie był zbyt szczęśliwy pomysł :roll:
P.S. Ma ktoś do sprzedania płytkę od zegarów dodatkowych z B4 ? W moich ta płytka jest nieźle zmaltretowana przy złączu zasilającym i może tam coś nie kontaktować :roll:
Póki co zamontowałem podgrzewacz a także wykonałem instalację elektryczną do podgrzewacza od strony wysokoprądowej. Na jutro zostało zrobienie instalacji sterowniczej i przy okazji jak już mam rozbebeszoną konsolę środkową postanowiłem zrobić porządek z kantującym Voltomierzem w zegarach dodatkowych :evil:
Obejrzałem uważnie płytkę zegarów ale nie dopatrzyłem się żadnych zimnych lutów, jednak profilaktycznie wszystko poprawiłem i dodałem świeżej cyny. Jeśli przyczyną oszukiwania Voltomierza nie były zimne luty to co jeszcze może być nie tak? Ładowanie jest OK, bo miernik zapięty na zaciski akumulatora pokazuje elegancko 14,4V a wskaźnik potrafi w tym samym czasie pokazać lekko poniżej 12V :evil:
Czy podłączenie zasilania wskaźników prosto z dodatniego zacisku akumulatora przez przekaźnik sterowany włączeniem zapłonu i jakiś mały bezpiecznik max 5A rozwiąże problem ? Obecnie +12V do zasilania wskaźników biorę z kostki zasilającej wentylator od nawiewu (tej która wchodzi w panel sterowania nawiewem) i na początku po montażu zegarów przy włączonym 1 biegu dmuchawy było wszystko OK jednak włączenie 2 i wyższych biegów powodowały spore przekłamanie i ogólnie chyba podłączenie się tam to nie był zbyt szczęśliwy pomysł :roll:
P.S. Ma ktoś do sprzedania płytkę od zegarów dodatkowych z B4 ? W moich ta płytka jest nieźle zmaltretowana przy złączu zasilającym i może tam coś nie kontaktować :roll: