Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 gru 2012, 00:27

Będzie odczytywał faktyczną temperaturę, mogą być jedynie przekłamania w czasie pracy podgrzewacza, który jak się okazało starczy, że popracuje kilka minut i już jest ciepło <ok>
A co do uszczelki to jest to oring, podkładka miedziana w tym miejscu się nie znajduje :-)
A sam podgrzewacz to żadna rzeźba w gównie tylko ori rozwiązanie, zanim zdobędę kasę na webasto to zdąży się zima skończyć więc podgrzewacz w najbliższych dniach zostanie zainstalowany :-P
Lokalizacja czujnika się nie zmieni bo tak jak znajdują się w SB oryginalnie 2 czujniki w króćcu wychodzącym z tyłu głowicy tak po montażu podgrzewacza będzie tak samo tyle że w króćcu będą też 3 świece ogrzewające płyn.
Dziś sprawdziłem te 3 świeczki i okazało się, że wszystkie 3 są sprawne :-D
Matt1988 nie muszę kupować tych gównolitów FAI :-P

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 22 gru 2012, 01:38

Rozumie, rób jak uważasz, oby przyniosło to oczekiwane efekty i działało bezproblemowo ;-)
pawelrybak15 pisze:okalizacja czujnika się nie zmieni bo tak jak znajdują się w SB oryginalnie 2 czujniki w króćcu wychodzącym z tyłu głowicy
Jako ciekawostkę dodam, że w "starym eSBeku" z klimą zamiast 2 pinowego czujnika na wskaźnik jest 4 pinowy ;-) W tym silniku nawet czujnik biegu wstecznego jest inny w wersji z klimą :mrgreen:

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 22 gru 2012, 09:13

i 3 swieczki bedziesz uzywal? altek CI to doladuje? u mnie jest 70A i nie daje rady, przy 2 juz jest duze obciazenie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 gru 2012, 10:18

Jedna świeczka to 18A.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 22 gru 2012, 14:34

chyba nawet lepiej bo ona grzeje bez przerwy takze ja licze ze nawet do 30A

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 gru 2012, 15:34

Przekaźnik od świec żarowych ma 80A i obsługuje 4 świece. Jak masz uwalony czujnik temp płynu to świece ciągle grzeją i jakoś przekaźnik się nie przepala ;-)

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 22 gru 2012, 16:57

4? a nie 3?? u mnie jest dwie podlaczone na przekazniku 30 i zyje :-P tyle ze sterowanie reczne

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 gru 2012, 21:02

W podgrzewaczu jest miejsce na 3 świeczki i 3 będą używane :-)
Ale ori przekaźnik realizuje opcję grzania na "pół jadu" więc na pełnej mocy będą grzać góra 5 minut potem dogrzewać będę w razie potrzeby na pół jadu ;-)
Mój alternator to 90A <zly>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 12:03

Dziś będę montował ten podgrzewacz, bo zdobyłem komplet potrzebnych części :-D
W tej chwili czekam aż się nagrzeje mój warsztat i idę rezać, bo zima wraca :evil:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2012, 13:20

pawelrybak15 pisze:zima wraca
nom, ja dziś dwie skrobaczki złamałem próbując szybę w golfie odskrobać o godzinie 4:00 nad ranem...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 15:01

arwam pisze:
pawelrybak15 pisze:zima wraca
nom, ja dziś dwie skrobaczki złamałem próbując szybę w golfie odskrobać o godzinie 4:00 nad ranem...
Ja nigdy nie skrobię, szkoda szyb. Do usuwania śniegu z szyb i karoserii używam starej wycieraczki a oblodzenie usuwam spryskując je najpierw denaturatem a po chwili zgarniając wycieraczką :-)
A wracając do tematu to najgorszy etap prac już za mną, podgrzewacz siedzi na swoim miejscu, nie obyło się bez niespodzianek - okazało się, że szpilki w głowicy są za krótkie i musiałem rezać nowe. Wszystko byłoby OK gdyby nie to, że nowe szpilki zrobiłem nieco za długie przez co dokręcenie nakrętek trzymających nowy króciec to była niezła męczarnia, gdyż kluczem nasadowym z grzechotką nie szło tych nakrętek złapać :evil:
Teraz zostało mi uzupełnić płyn chłodniczy i zrezać instalację elektryczną do zasilenia tego podgrzewacza. Czy po takiej robocie muszę cały układ odpowietrzać tak jak po wylaniu całego płynu, czy wystarczy, że uzupełnię to co wyleciało, odpalę silnik i odpowietrzę obieg nagrzewnicy? Nie chciałbym spalić świec w podgrzewaczu uruchamiając go na zapowietrzonym obiegu :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 gru 2012, 15:12

Pojeździj, niech się silnik zagrzeje i wszystko się odpowietrzy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 15:20

Tzn poskładać cały układ, dolać płynu pod max i wybrać się na małą rundę kontrolną ?
W takim razie chyba tak właśnie zrobię :roll:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 20:09

Sprawa płynu rozwiązana, wlałem to co z silnika spłynęło (po przefiltrowaniu oczywiście) + dolałem do pełnego stanu i jutro jak zakończę pracę pojadę na mały test.
Póki co zamontowałem podgrzewacz a także wykonałem instalację elektryczną do podgrzewacza od strony wysokoprądowej. Na jutro zostało zrobienie instalacji sterowniczej i przy okazji jak już mam rozbebeszoną konsolę środkową postanowiłem zrobić porządek z kantującym Voltomierzem w zegarach dodatkowych :evil:
Obejrzałem uważnie płytkę zegarów ale nie dopatrzyłem się żadnych zimnych lutów, jednak profilaktycznie wszystko poprawiłem i dodałem świeżej cyny. Jeśli przyczyną oszukiwania Voltomierza nie były zimne luty to co jeszcze może być nie tak? Ładowanie jest OK, bo miernik zapięty na zaciski akumulatora pokazuje elegancko 14,4V a wskaźnik potrafi w tym samym czasie pokazać lekko poniżej 12V :evil:
Czy podłączenie zasilania wskaźników prosto z dodatniego zacisku akumulatora przez przekaźnik sterowany włączeniem zapłonu i jakiś mały bezpiecznik max 5A rozwiąże problem ? Obecnie +12V do zasilania wskaźników biorę z kostki zasilającej wentylator od nawiewu (tej która wchodzi w panel sterowania nawiewem) i na początku po montażu zegarów przy włączonym 1 biegu dmuchawy było wszystko OK jednak włączenie 2 i wyższych biegów powodowały spore przekłamanie i ogólnie chyba podłączenie się tam to nie był zbyt szczęśliwy pomysł :roll:

P.S. Ma ktoś do sprzedania płytkę od zegarów dodatkowych z B4 ? W moich ta płytka jest nieźle zmaltretowana przy złączu zasilającym i może tam coś nie kontaktować :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 gru 2012, 21:01

pawelrybak15 pisze:Czy podłączenie zasilania wskaźników prosto z dodatniego zacisku akumulatora przez przekaźnik sterowany włączeniem zapłonu i jakiś mały bezpiecznik max 5A rozwiąże problem ?
Hmm...trzeba by się jakiegoś elektryka o to spytać. :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl