Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 typ 89 2.0 16v by skizo

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 30 cze 2012, 23:04

Bardzo ciekawie się zapowiada ;-) cieszy oko :mrgreen:

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 30 cze 2012, 23:36

no no widzę ze to będzie ciekawy projekt, powodzenia w dalszych pracach :)

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 01 lip 2012, 22:25

I mam kolejny problem, a mianowicie aparat zapłonowy niestety podciśnieniowy aparat zaplonu nie mieści sie w starym miejscu pod głowicą ;/

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 22 sie 2012, 15:49

UP ^^


widzę że zastój się zrobił u mnie w temacie niezły

Po zrobieniu nowego aparatu zapłonu napotkałem na kolejny problem a mianowicie złe przełożenie napędu rozdzielacza zapłonu. Koło wałka pośredniego jest o 1/5 mniejsze niż koło od wałka rozrządu co powodowało przesuniecie zapłonu o 72* przy kazdym obrocie wału. Wychodziło na to że zapłon zerował sie co 5 pełnych obrotów wału. Musiałem jakoś to rozwiązac wiec pomyślałem chwilke i poszukalem troche informacji w internecie.
Wymyśliłem zmianę wałka pośredniego na taką z klinem i dokupienie do tego zębatki rozrządu 52 zęby czyli takiej samej jak przy wałku rozrządu. Po zakupie okazało sie ze nie zmieści sie oryginalny napinacz rozrządu bo jest zbyt wielki. Po kilku godzinach spedzownych w internecie i przeszukaniu katalogów części chyba od wszystkich silników wybór padł na napinacz rozrządu padł na produkt Francuzów czyli citroen/peugeot do silnika 2.2 HDI. ( wymiary oryginalnego napinacza rozrządu to 72/33mm a ten ktury musialem dokupić ma wymiar 57/33) teraz czekam tylko na kuriera i chyba bedzie można wkońcu odpalić.


Obrazek

Obrazek

Kolejnym większym problemem było pomieszczenie wszystkiego przy dolocie przy zachowaniu stosunkowo jak najkrótszego dolotu.
Niestety oryginalny trójnik od KR ani od ABF-a nie mieści się z gaźnikami musialem coś wymyślić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po zmontowaniu wygląda to tak :
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 22 sie 2012, 16:21

skizo, jaką moc chcesz uzyskać po tym wszystkim ?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 sie 2012, 16:39

Fajna robota <ok> gratki :-P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 sie 2012, 16:46

4ery gaźniki pod maską to widok który cieszy <ok>

Tak sie robi audice :mrgreen:

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 22 sie 2012, 17:15

Kilka osób zadało mi pytanie jak przerobiłem zapłon

Wygląda on tak:

Obrazek

Obrazek

Tak wygląda oryginalnie po wyjęciu z obudowy rozdzielacza
Obrazek

Tak modyfikujemy obudowę

Obrazek

Co bedzie potrzebne :

Obrazek

Czyli:
-rozdzielacz podciśnieniowy
-rurka miedziana
-pręt napędowy ( wystepuje m.in. w kosach spalinowych do napędzania ostrza w moim przypadku była to linka napędowa o średnicy 8mm)

Wywalamy niepotrzebny fragment wałka

Obrazek

nawiercamy pozostałe wałki na tokarce i wstawiamy zamiast brakującego fragmentu pręta linkę napędową :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 paź 2012, 09:44

Odważny projekt ;-) Napewno silniczek będzie dobrze oddychal przez te cztery gaźniki, i paliwka można podlać :-D

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 02 paź 2012, 10:09

Widze kolejny poważny projekt na forum :) czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój :)

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 13 lis 2012, 20:30

Ale dawno mnie tu nie było

Troszkę się pozmieniało, ze względu na bardzo ograniczony czas troszkę zaniedbałem swój projekt .

A wiec co sie zmieniło :
-Mój customowy aparat zapłonowy nie wytrzymywał kręcenia i padał wiec zmuszony zostałem do kupienia aparatu zapłonowego do głowicy z regulatorem podciśnieniowym oczywiście.
Jak wam jest wiadomo nie da sie go zamontować w B3 gdyż koliduje z akumulatorem niestety .
A więc szlifierka w dłoń i zmuszony zostałem do wycięcia całej półki akumulatora
Obrazek

Obrazek

Oczywiście akumulator leci do bagażnika żeby nie zaśmiecać komory silnika

Skoro został poprawione serducho i zwiększony dolot trzeba było pomyśleć coś o wydechu
A wiec trafił wydech o średnicy wewnętrznej 65mm
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mumu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 16 sie 2012, 07:38
Lokalizacja: Strzeszkowice/Lublin

Post autor: mumu » 16 lis 2012, 19:14

Jak ładnie czysto pod machą :-) , wydech cały robisz nowy?

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 17 lis 2012, 15:14

projekt mega się prezenci póki co gratki :mrgreen:

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 17 lis 2012, 19:09

Tak jak mówiłem wcześniej akumulator poleciał do bagażnika ( jeszcze nie wykonałem mocowania ) do tego celu musiałem zainwestować w przewód zasilający

Kupiłem 5m przewodu o srednicy 25mm2 w driftshopie
Obrazek

Kolejnym elementem którym sie zająłem było zbudowanie jakiegoś sensownego dolotu do tego celu potrzebowałem formy aby wykonać obudowę dolotu na gaźniki z włókna szklanego.
świetnie do tego celu nadaje sie pianka montażowa ( taka do uszczelniania okien, drzwi czy innych pęknięć i dziur w budownictwie)

Wstępna wersja wyglądała tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiście to byłą wstępna wersja i została jeszcze z 10razy zmodyfikowana przed akceptacją przezemnie :D

Aktualnie wyglada mniej wiecej tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Średnica dolotu to 70mm

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2012, 19:57

Jeden z ciekawszych tematów o B3 na forum <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga