Audi 80 typ 89 2.0 16v by skizo
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
UP ^^
widzę że zastój się zrobił u mnie w temacie niezły
Po zrobieniu nowego aparatu zapłonu napotkałem na kolejny problem a mianowicie złe przełożenie napędu rozdzielacza zapłonu. Koło wałka pośredniego jest o 1/5 mniejsze niż koło od wałka rozrządu co powodowało przesuniecie zapłonu o 72* przy kazdym obrocie wału. Wychodziło na to że zapłon zerował sie co 5 pełnych obrotów wału. Musiałem jakoś to rozwiązac wiec pomyślałem chwilke i poszukalem troche informacji w internecie.
Wymyśliłem zmianę wałka pośredniego na taką z klinem i dokupienie do tego zębatki rozrządu 52 zęby czyli takiej samej jak przy wałku rozrządu. Po zakupie okazało sie ze nie zmieści sie oryginalny napinacz rozrządu bo jest zbyt wielki. Po kilku godzinach spedzownych w internecie i przeszukaniu katalogów części chyba od wszystkich silników wybór padł na napinacz rozrządu padł na produkt Francuzów czyli citroen/peugeot do silnika 2.2 HDI. ( wymiary oryginalnego napinacza rozrządu to 72/33mm a ten ktury musialem dokupić ma wymiar 57/33) teraz czekam tylko na kuriera i chyba bedzie można wkońcu odpalić.
Kolejnym większym problemem było pomieszczenie wszystkiego przy dolocie przy zachowaniu stosunkowo jak najkrótszego dolotu.
Niestety oryginalny trójnik od KR ani od ABF-a nie mieści się z gaźnikami musialem coś wymyślić.
Po zmontowaniu wygląda to tak :
widzę że zastój się zrobił u mnie w temacie niezły
Po zrobieniu nowego aparatu zapłonu napotkałem na kolejny problem a mianowicie złe przełożenie napędu rozdzielacza zapłonu. Koło wałka pośredniego jest o 1/5 mniejsze niż koło od wałka rozrządu co powodowało przesuniecie zapłonu o 72* przy kazdym obrocie wału. Wychodziło na to że zapłon zerował sie co 5 pełnych obrotów wału. Musiałem jakoś to rozwiązac wiec pomyślałem chwilke i poszukalem troche informacji w internecie.
Wymyśliłem zmianę wałka pośredniego na taką z klinem i dokupienie do tego zębatki rozrządu 52 zęby czyli takiej samej jak przy wałku rozrządu. Po zakupie okazało sie ze nie zmieści sie oryginalny napinacz rozrządu bo jest zbyt wielki. Po kilku godzinach spedzownych w internecie i przeszukaniu katalogów części chyba od wszystkich silników wybór padł na napinacz rozrządu padł na produkt Francuzów czyli citroen/peugeot do silnika 2.2 HDI. ( wymiary oryginalnego napinacza rozrządu to 72/33mm a ten ktury musialem dokupić ma wymiar 57/33) teraz czekam tylko na kuriera i chyba bedzie można wkońcu odpalić.
Kolejnym większym problemem było pomieszczenie wszystkiego przy dolocie przy zachowaniu stosunkowo jak najkrótszego dolotu.
Niestety oryginalny trójnik od KR ani od ABF-a nie mieści się z gaźnikami musialem coś wymyślić.
Po zmontowaniu wygląda to tak :
Kilka osób zadało mi pytanie jak przerobiłem zapłon
Wygląda on tak:
Tak wygląda oryginalnie po wyjęciu z obudowy rozdzielacza
Tak modyfikujemy obudowę
Co bedzie potrzebne :
Czyli:
-rozdzielacz podciśnieniowy
-rurka miedziana
-pręt napędowy ( wystepuje m.in. w kosach spalinowych do napędzania ostrza w moim przypadku była to linka napędowa o średnicy 8mm)
Wywalamy niepotrzebny fragment wałka
nawiercamy pozostałe wałki na tokarce i wstawiamy zamiast brakującego fragmentu pręta linkę napędową
Wygląda on tak:
Tak wygląda oryginalnie po wyjęciu z obudowy rozdzielacza
Tak modyfikujemy obudowę
Co bedzie potrzebne :
Czyli:
-rozdzielacz podciśnieniowy
-rurka miedziana
-pręt napędowy ( wystepuje m.in. w kosach spalinowych do napędzania ostrza w moim przypadku była to linka napędowa o średnicy 8mm)
Wywalamy niepotrzebny fragment wałka
nawiercamy pozostałe wałki na tokarce i wstawiamy zamiast brakującego fragmentu pręta linkę napędową
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Ale dawno mnie tu nie było
Troszkę się pozmieniało, ze względu na bardzo ograniczony czas troszkę zaniedbałem swój projekt .
A wiec co sie zmieniło :
-Mój customowy aparat zapłonowy nie wytrzymywał kręcenia i padał wiec zmuszony zostałem do kupienia aparatu zapłonowego do głowicy z regulatorem podciśnieniowym oczywiście.
Jak wam jest wiadomo nie da sie go zamontować w B3 gdyż koliduje z akumulatorem niestety .
A więc szlifierka w dłoń i zmuszony zostałem do wycięcia całej półki akumulatora
Oczywiście akumulator leci do bagażnika żeby nie zaśmiecać komory silnika
Skoro został poprawione serducho i zwiększony dolot trzeba było pomyśleć coś o wydechu
A wiec trafił wydech o średnicy wewnętrznej 65mm
Troszkę się pozmieniało, ze względu na bardzo ograniczony czas troszkę zaniedbałem swój projekt .
A wiec co sie zmieniło :
-Mój customowy aparat zapłonowy nie wytrzymywał kręcenia i padał wiec zmuszony zostałem do kupienia aparatu zapłonowego do głowicy z regulatorem podciśnieniowym oczywiście.
Jak wam jest wiadomo nie da sie go zamontować w B3 gdyż koliduje z akumulatorem niestety .
A więc szlifierka w dłoń i zmuszony zostałem do wycięcia całej półki akumulatora
Oczywiście akumulator leci do bagażnika żeby nie zaśmiecać komory silnika
Skoro został poprawione serducho i zwiększony dolot trzeba było pomyśleć coś o wydechu
A wiec trafił wydech o średnicy wewnętrznej 65mm
Tak jak mówiłem wcześniej akumulator poleciał do bagażnika ( jeszcze nie wykonałem mocowania ) do tego celu musiałem zainwestować w przewód zasilający
Kupiłem 5m przewodu o srednicy 25mm2 w driftshopie
Kolejnym elementem którym sie zająłem było zbudowanie jakiegoś sensownego dolotu do tego celu potrzebowałem formy aby wykonać obudowę dolotu na gaźniki z włókna szklanego.
świetnie do tego celu nadaje sie pianka montażowa ( taka do uszczelniania okien, drzwi czy innych pęknięć i dziur w budownictwie)
Wstępna wersja wyglądała tak
Oczywiście to byłą wstępna wersja i została jeszcze z 10razy zmodyfikowana przed akceptacją przezemnie
Aktualnie wyglada mniej wiecej tak
Średnica dolotu to 70mm
Kupiłem 5m przewodu o srednicy 25mm2 w driftshopie
Kolejnym elementem którym sie zająłem było zbudowanie jakiegoś sensownego dolotu do tego celu potrzebowałem formy aby wykonać obudowę dolotu na gaźniki z włókna szklanego.
świetnie do tego celu nadaje sie pianka montażowa ( taka do uszczelniania okien, drzwi czy innych pęknięć i dziur w budownictwie)
Wstępna wersja wyglądała tak
Oczywiście to byłą wstępna wersja i została jeszcze z 10razy zmodyfikowana przed akceptacją przezemnie
Aktualnie wyglada mniej wiecej tak
Średnica dolotu to 70mm