Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Mocne 2.3 10V

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Mocne 2.3 10V

Post autor: kamil199x » 15 paź 2018, 12:38

cześć, Jestem Kamil, nie zaglądam tutaj często, ale śledze czasem poczynania kolegów i podpieram się pomocą forumowiczów.

mam audi 90b3 , silnik to 2.3 10V oznaczenie NG 136KM po przejsciu na elektroniczny wtrysk paliwa obecnie auto wystrojone nie wiem na ile, ale szczerze 1.8T AEB w serii nie daje rady :) (niedowiarków zapraszam na kreske)
Cały czas cos kręce, przerabiam , modze, wieksze wtryski, inny kąt zaplonu z początku sterowany podciśnieniem , obecnie za pomocą mapy
wieksza dawka paliwa, lekko przerobiony wydech

Ale szukam inspiracji dalej, Mianowicie wiem, że nie każdy sprzedaje patenty i nie ujawmnia sie publicznie, bo przebyta droga i czas przy modyfikacjach to rzecz święta i kosztuje nie tylko nerwy ale i pieniążki :) czy słyszał ktoś coś kiedyś o jakimś mocnym NG? nie chodzi mi o silnik doładowany, ale modyfikacje które pozwoliły na wyciśniecie z tego silnika jak najwięcej. docelowo, chce uderzyć w moc rzędu serii 7A, moze ciut mniej, Przecodził ktos ten temat? czy jest to w ogóle możliwe?

jeżeli jest ktoś chetny do podpowiedzi, zapraszam do komentowania :)
Pozdrawiam serdecznie Kamil :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2018, 13:06

Moce 7A jest nieosiągalne chyba że na compresorze lub turbinie. A tak to szkoda zachodu porting głowicy większy wydech powiększenie ssacego to kupa szmalu. Ewentualnie spróbować dać glowice z 7A

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 15 paź 2018, 13:13

Jarewa pisze:Moce 7A jest nieosiągalne chyba że na compresorze lub turbinie. A tak to szkoda zachodu porting głowicy większy wydech powiększenie ssacego to kupa szmalu. Ewentualnie spróbować dać glowice z 7A
głowica 7A odpada, ponieważ patrząc na budowę silnika jak i również sadzając głowe 7A na blok NG zmiejszysz stopien spreżania bodajże do stopnia 8:1 .
a mi chodzi o wykorzystanie potencjału NG, ponieważ zagłębiając sie w jego temat i pracujac nad nim, jest wiele ciekawych rozwiązań, a wyrzucając zemste Boscha idzie wiele ugrać, i docelowo szukam osoby , która przeprowadzała zabiegi przy tym silniku

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2018, 13:24

To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.

Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 paź 2018, 13:34

w jaki sposób chcecie dać głowicę 20v na blok z 10v ? :D
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 15 paź 2018, 14:33

Jarewa pisze:To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.

Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony
tak , są na wymarciu, tylko i wyłacznie przez olewke właścicieli tych silników, gazowanie ich, i zmienianie oleju raz za czasu jak klawiatura zaczenie grać marsz porzebowy. Mam miejsce w okolicy gdzie jest cmentarz tych silnikow bo jest ich kilkanascie nie tylklo w 80/90 ale rowniez 100 c3/c4 i kazdy jeden mial gaz, ale w sumie ja sie ciesze, bo krokowcow kolektorow i przepustnic mam od groma z alternatorami itp wlacznie, a sam osobiscie na czesci rozebrałem tego troche

co do modow, myslalem nad rozwierceniem przepustnicy , wrzuceniem ostrego wałka
noi stoczeniu koła zamachowego, ale nie mam nigdzie podtwierdzonego info czy kolo seryjnie było wyważone czy też nie, Bo nawet z tego co czytałem ksiażki nie sa zgodne

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 paź 2018, 14:56

2.3 10v ma w sobie rezerwy, ale jak to w przypadku tuningu 2zaw/cyl , odbędzie się to kosztem dołu obrotów. ALE jeśli już, to polecam zrobić z NG -> MC. , kolektory turbiny p&p a i mając efi można to sensownie wysterować , pozbywając się kjeta. I w tym kierunku bym szedł. Silnik spokojnie zniesie i 200 km.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2018, 15:18

Leo pisze:w jaki sposób chcecie dać głowicę 20v na blok z 10v ?
Wiesz dobrze że to realne bo juz o to się gdzieś kłóciłeś ;) w niemcowni były projekty NF-7A a skoro do NF im się udało to czemu nie do NG.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 paź 2018, 16:03

a faktycznie, był taki temat... w sumie nigdy NG nie miałem, to nie będę już się kłócił ;)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 15 paź 2018, 20:35

Jest jedno mocne NG 10V na wolnossaku i 193 albo 191 koni, nie pamiętam już. Znajomy ma też 2.2E KX chyba i ma 186 koni i to na K jecie ;) Btw. gaz nie wykańcza silnika :D

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 17 paź 2018, 12:41

Aleksander_PL pisze:Jest jedno mocne NG 10V na wolnossaku i 193 albo 191 koni, nie pamiętam już. Znajomy ma też 2.2E KX chyba i ma 186 koni i to na K jecie ;) Btw. gaz nie wykańcza silnika :D
wiesz cos wiecej? jak osiągnęli te moc?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 paź 2018, 16:35

wykresy... please...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2018, 16:39

Jak zwykle Adam;)

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 17 paź 2018, 17:30

Leo pisze:wykresy... please...
Też chciałbym to zobaczyć.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 paź 2018, 07:34

no kurna skądś te deklaracje są, to niech pokażą. A jak nie to ja zapłacę, i niech jadą na hamownię.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga