Audi 80 - B3
Rok Produkcji - 1990
Silnik - 2.0 3A
Napęd - Ośka

Keczy postanowił sprzedać to auto, a że takich klaczy nie wypuszcza się ze stajni to decyzja była krótka, trafiło do mnie.
Po pałowałem trochę po okolicy to biedne, ale niezawodne 3A, a teraz czas wziąć się do pracy.
[center]=============== Rok 2014 ===============[/center]

Zaczęliśmy od zdjęcia zderzaka i błotników żeby nic im się nie stało.
Później wymyłem z syfu nadkola.
Po dotarciu na warsztat kilka km dalej (tak, jechane było z tak rozkręconym przodem <mikolaj> ). Zaczęło się rozkręcanie.
Guziq, Cowboy potrzebuje info w jaki sposób zmieni się geometria i charakterystyka przedniego zawieszenia po zmianie całości na B4 (wózek, wahacze, kolumny - komplet).

Z komory wydłubane prawie wszystko oprócz układu kierowniczego.
Myślałem, że dzisiaj przymierzę silnik na poduszki - zostają sanki od B3 i jeśli silnik nie oprze się o nie miską to będzie stał na sankach od B3. Niestety do przymiarki nie doszło ponieważ najpierw należy usunąć podstawkę akumulatora - silnik opiera się o nią i nie schodzi się ze skrzynią.
Z wnętrza również wydłubane wszystko do gołej grodzi oprócz wiązki lamp, wnętrza i wygłuszeń.

Usunąłem podstawkę akumulatora i zacząłem powoli i mozolnie czyścic komorę z konserwacji.
W końcu można było przymierzyć serducho.
Niestety okazuje się że to nie będzie "kolejny prosty swap 1.8T do 80tki". :roll: Nie pasuje nic oprócz dzwonu skrzyni do bloku. O dziwo nawet węże do chłodnicy wypadają inaczej niż w B4.
Chłodnica szersza?

Po wyosiowaniu silnika mozna było wziąść się za mocowania. Troche pracy wycinania i poprawek było bo np nie przewidziałem ze jeszcze sprężarka od klimy ma sie zmiescic ale finalnie udało sie powiesic AMB jak należy.
Do komory wpadła rownież rozpórka kielichów z B4 V6.