Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B4 swap 2.3E + nowy Avant 2.3E a będzie jeszcze QUATTRO!

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 05 maja 2018, 06:37

Kanapa też oczywiście będzie.
Co do samych mocowań to po pracy przez około 5 dni spawanie, cięcie i znowu spawanie żeby fotel w miarę ładnie był ułożony :D Robiłem to z profili zamkniętych. Jeśli będzie teraz okej, to w przyszłości planuję dystrybucję

Awatar użytkownika
Konstruktor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
Lokalizacja: Bieruń (Tychy)

Post autor: Konstruktor » 11 maja 2018, 20:46

Kanapę z b6 wlozysz? :-D

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 15 maja 2018, 21:35

Oczywiście na to też jest plan, ale w pierwszej kolejności jednak zmiana silnika na R5 ;)

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Qesti » 16 maja 2018, 18:12

Podoba mi się pomysł z fotelami z B6 jak dla mnie odmładza auto :-D powodzenia w dalszych modach rotfl

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 05 sie 2018, 21:49

Trochę się dzieje: Fotele z B6 zamontowałem już w środku, przejechałem się 3 razy i ... ożeniłem :D Jest do babki już jasne wnętrze od kolegi z tego forum (ten pierwszy lift).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Do tego zakupiłem inne fotele kubełkowe z jasnymi skórami (nieco jaśniejsze od tych, wysuwane uda, elektryczne lędźwie w dwóch płaszczyznach, podgrzewanie i czujnik pasów w fotelu kierowcy.
Obrazek
Mam nadzieję, że siądzie :D
Obrazek
Obrazek
Ze środka wywaliłem już niemal wszystko, wyprałem pasy, wykładzinę, wyciągnąłem podsufitkę i szyberdach żeby dać nowy materiał :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Co się okazało ... nagrzewnica anno domini 1993 i nie ciekła nawet :D Ale wiadomo, out :D
Trzeba będzie też wypłukać cały układ klimatronika, bo jest na r12, zmienić dłąwik, olej i nabijać r134a lub czymś innym :D
Oklejam wnętrze matą bitumiczną, może coś to da, może nie ... ale szkoda zmarnować szansę skoro jest już wszystko jak na tacy a na to dołożę wygłuszenie z innego 80 (np. pod tylkną kanapę, gdzie go nie ma w oryginale).
Przy okazji poukładałem przewody we wnętrzu, by było jak fabryka nakazuje i powoli wyciągam wiązkę z ABK. Na dniach buda wlatuje do blaszaka, żeby wyciągnąć ABK ze skrzynią i wsadzić skrzynię ALP o przełożeniu głównym 3.700 i kadłub z NG (a wcześniej wiadomo wiązka i klimatronik). Do tego porting głowicy + splanowanie około 1.5mm, EFI i BLOS
Obrazek
Silnik rozebrałem, w bardzo fajnym stanie, wymieniam prowadnice, panewki korbowodowe, pierścienie etc.
Obrazek

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 06 sie 2018, 17:07

Bardzo fajnie, lubię taką konkretną robotę okok Wygłuszenie na pewno coś pomoże a niecieknącej nagrzewnicy tylko pogratulować :-)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 sie 2018, 12:16

Ponoć dużo daje kompletne wygluszenie drzwi zamiast tych oryginalnych małych placków maty.
Fajnie, że masz NG w ładnym stanie. Mnie też bralo na przekładkę z ABK na NG, ale się wyleczyłem i prawdopodobnie niedługo porobię głowicę - ABK to jednak przyjemny motorek na co dzień.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 01 wrz 2018, 22:11

Dziekuję za pokrzepiające słowa :D Nagrzewnica szczególnie mnie miło zaskoczyła, gdyż byłem tą B4 i w Berlinie i w Kaliningradzie, a ona wytrzymała :D Na drzwi będę musiał kupić jeszcze jedną rolkę taśmy, bo ta już się prawie kończy. Zastanawiam się czy nie polecieć też i po tylnej klapie? Hmm
ABK dość przyjemny, ale wrażliwy na typowe bolączki :/

[ Dodano: 2018-09-01, 22:11 ]
Dobra. Robotę nieco opóźnia remont w domu, ale coś się powoli dzieje.
Z wnętrza wywaliłem wszystko. Dosłownie wszystko, zostało raptem kilka kabelków i goła skrzynka bezpieczników. Wyciągnąłem wiązkę od ABK, wentylatorów, świateł i w jej miejsce wsadziłem tą z 90B3 2.3E, wiązkę klimatronika i tą wiązkę pod deskę. Masakra, najtrudniejsza rzecz, jaką w życiu robiłem (zważywszy, że moja 80 B4, 90B3 i to 80 z klimatronikiem różniły się wyposażeniem i trzeba było to jakoś wszystko uregulować bezradny_ )
Wnętrze wyklejone całe matami (drzwi zostawiam na następny rok).
Udało się też zamontować tunel nawiewu, przed tym wypłukałem nitrem parownik, wymieniłem nagrzewnicę na Febiego i okleiłem klapy.
Powoli montuję też wiązkę od EFI.
Do jasnej deski trafił też dekor drewniany :D
Pożyczyłem z pracy honownicę i przeleciałem po tulejach profilaktycznie, diaxą z drucianką oczyściłem górną powierzchnię bloku i jest super, brak jakichkolwiek wżerów! oklasky Trzeba teraz wymyć blok i zakładać tłoki z nowymi pierścionkami rotfl
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 wrz 2018, 23:32

Aleksander_PL pisze:wymieniłem nagrzewnicę na Febiego
Na forum nie brakuje ludzi, którzy żałowali tego. Nissens i oczywiście Behr - to są sprawdzone firmy.
Aleksander_PL pisze:Pożyczyłem z pracy honownicę i przeleciałem po tulejach profilaktycznie, diaxą z drucianką oczyściłem górną powierzchnię bloku i jest super, brak jakichkolwiek wżerów! oklasky Trzeba teraz wymyć blok i zakładać tłoki z nowymi pierścionkami rotfl
Ja myślę, że można to pominąć, o ile sprężanie motor miał dobre. To pancerne silniki jak praktycznie wszystkie rzędowe w Audi 80.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 02 wrz 2018, 09:29

Super. Tak właśnie powinno się robić. Mojej AAH też przydałaby się taka kuracja :)
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 02 wrz 2018, 11:23

Jeszcze kilka fotek
Obrazek
Dekor już na miejscu :D
Obrazek
oklejanie klap
Obrazek
stan obecny wnętrza
Obrazek
Obrazek
nie obyło się bez nerwów dokuczacz_
Obrazek
co do nagrzewnicy, staram się nie wydawać osądów, bywają czasem wadliwe egzemplarze części, ogólnie na Febiego nie narzekam (poza tulajkami na wahacze :D )
Honowanie dla mnie było koniecznością, mam uraz psychiczny do pobierania oleju rotfl

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 02 wrz 2018, 14:51

Ładne wnętrze masz. Co do febiego to też dodam że jak na razie nie narzekam a dosć dużo części z niego kupuję.

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 23 wrz 2018, 22:12

Nie zwalniamy, lepimy dalej rotfl
*Wymieniłem wszystkie 4 simeringi w skrzyni ALP (na flanszach, wybieraku i na wałku sprzęgłowym)
Obrazek
*Wymieniłem oryginalne pierścienie na Mahle, dałem też i nowe panewki na korbowody też Mahla. Po gorzkich nauczkach z ABK kupiłem simering tylny wału już z oprawką, cena nie była dramatyczna, bo jakieś 70zł za Febiego. Z tego co widzę, to nie jest taki zwykły gumowy, a raczej taki twardy jak np. w nowszych fordach (on się odkształca i po jakimś czasie wraca do swojego pierwotnego kształtu).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
*Poszła też nowa uszczelka miski Elringa (taniej jak do ABK rotfl ), ale wiadomo bezradny_ prewencyjnie Dirko po obu stronach
Obrazek
*Instalacja już prawie ogarnięta poza luksusami typu grzanie i elektryka siedzeń, dodatkowe zegary i tempomat. Nie wiem jeszcze czy klimatronik działa :-D Wleciała za to nagrzewnica (po raz drugi), a za tym wygłuszenie i deska.
Obrazek
*Wymieniłem też oryginalną (!) tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe na Sachsa
Obrazek
Miałem w tą sobotę próbować wrzucić z Tatą silnik, ale doszedłem do wniosku, że to nierealne. Dość, że sam go ledwi dźwigam, to ciemno już się zrobiło fochen

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 25 wrz 2018, 11:29

Fajnie to wnętrze będzie wyglądało, daj jakieś zbliżenie tych jsanych boczkow z ciemnym materiałem okok

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Qesti » 25 wrz 2018, 13:54

Montujesz tunel z zegarami pod kolor deski czy czarny ? ja mam czarny i nawet ładnie się to komponuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga