80 B4 swap 2.3E + nowy Avant 2.3E a będzie jeszcze QUATTRO!
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Konstruktor
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
- Lokalizacja: Bieruń (Tychy)
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Trochę się dzieje: Fotele z B6 zamontowałem już w środku, przejechałem się 3 razy i ... ożeniłem Jest do babki już jasne wnętrze od kolegi z tego forum (ten pierwszy lift).
Do tego zakupiłem inne fotele kubełkowe z jasnymi skórami (nieco jaśniejsze od tych, wysuwane uda, elektryczne lędźwie w dwóch płaszczyznach, podgrzewanie i czujnik pasów w fotelu kierowcy.
Mam nadzieję, że siądzie
Ze środka wywaliłem już niemal wszystko, wyprałem pasy, wykładzinę, wyciągnąłem podsufitkę i szyberdach żeby dać nowy materiał
Co się okazało ... nagrzewnica anno domini 1993 i nie ciekła nawet Ale wiadomo, out
Trzeba będzie też wypłukać cały układ klimatronika, bo jest na r12, zmienić dłąwik, olej i nabijać r134a lub czymś innym
Oklejam wnętrze matą bitumiczną, może coś to da, może nie ... ale szkoda zmarnować szansę skoro jest już wszystko jak na tacy a na to dołożę wygłuszenie z innego 80 (np. pod tylkną kanapę, gdzie go nie ma w oryginale).
Przy okazji poukładałem przewody we wnętrzu, by było jak fabryka nakazuje i powoli wyciągam wiązkę z ABK. Na dniach buda wlatuje do blaszaka, żeby wyciągnąć ABK ze skrzynią i wsadzić skrzynię ALP o przełożeniu głównym 3.700 i kadłub z NG (a wcześniej wiadomo wiązka i klimatronik). Do tego porting głowicy + splanowanie około 1.5mm, EFI i BLOS
Silnik rozebrałem, w bardzo fajnym stanie, wymieniam prowadnice, panewki korbowodowe, pierścienie etc.
Do tego zakupiłem inne fotele kubełkowe z jasnymi skórami (nieco jaśniejsze od tych, wysuwane uda, elektryczne lędźwie w dwóch płaszczyznach, podgrzewanie i czujnik pasów w fotelu kierowcy.
Mam nadzieję, że siądzie
Ze środka wywaliłem już niemal wszystko, wyprałem pasy, wykładzinę, wyciągnąłem podsufitkę i szyberdach żeby dać nowy materiał
Co się okazało ... nagrzewnica anno domini 1993 i nie ciekła nawet Ale wiadomo, out
Trzeba będzie też wypłukać cały układ klimatronika, bo jest na r12, zmienić dłąwik, olej i nabijać r134a lub czymś innym
Oklejam wnętrze matą bitumiczną, może coś to da, może nie ... ale szkoda zmarnować szansę skoro jest już wszystko jak na tacy a na to dołożę wygłuszenie z innego 80 (np. pod tylkną kanapę, gdzie go nie ma w oryginale).
Przy okazji poukładałem przewody we wnętrzu, by było jak fabryka nakazuje i powoli wyciągam wiązkę z ABK. Na dniach buda wlatuje do blaszaka, żeby wyciągnąć ABK ze skrzynią i wsadzić skrzynię ALP o przełożeniu głównym 3.700 i kadłub z NG (a wcześniej wiadomo wiązka i klimatronik). Do tego porting głowicy + splanowanie około 1.5mm, EFI i BLOS
Silnik rozebrałem, w bardzo fajnym stanie, wymieniam prowadnice, panewki korbowodowe, pierścienie etc.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Dziekuję za pokrzepiające słowa Nagrzewnica szczególnie mnie miło zaskoczyła, gdyż byłem tą B4 i w Berlinie i w Kaliningradzie, a ona wytrzymała Na drzwi będę musiał kupić jeszcze jedną rolkę taśmy, bo ta już się prawie kończy. Zastanawiam się czy nie polecieć też i po tylnej klapie? Hmm
ABK dość przyjemny, ale wrażliwy na typowe bolączki
[ Dodano: 2018-09-01, 22:11 ]
Dobra. Robotę nieco opóźnia remont w domu, ale coś się powoli dzieje.
Z wnętrza wywaliłem wszystko. Dosłownie wszystko, zostało raptem kilka kabelków i goła skrzynka bezpieczników. Wyciągnąłem wiązkę od ABK, wentylatorów, świateł i w jej miejsce wsadziłem tą z 90B3 2.3E, wiązkę klimatronika i tą wiązkę pod deskę. Masakra, najtrudniejsza rzecz, jaką w życiu robiłem (zważywszy, że moja 80 B4, 90B3 i to 80 z klimatronikiem różniły się wyposażeniem i trzeba było to jakoś wszystko uregulować )
Wnętrze wyklejone całe matami (drzwi zostawiam na następny rok).
Udało się też zamontować tunel nawiewu, przed tym wypłukałem nitrem parownik, wymieniłem nagrzewnicę na Febiego i okleiłem klapy.
Powoli montuję też wiązkę od EFI.
Do jasnej deski trafił też dekor drewniany
Pożyczyłem z pracy honownicę i przeleciałem po tulejach profilaktycznie, diaxą z drucianką oczyściłem górną powierzchnię bloku i jest super, brak jakichkolwiek wżerów! Trzeba teraz wymyć blok i zakładać tłoki z nowymi pierścionkami
ABK dość przyjemny, ale wrażliwy na typowe bolączki
[ Dodano: 2018-09-01, 22:11 ]
Dobra. Robotę nieco opóźnia remont w domu, ale coś się powoli dzieje.
Z wnętrza wywaliłem wszystko. Dosłownie wszystko, zostało raptem kilka kabelków i goła skrzynka bezpieczników. Wyciągnąłem wiązkę od ABK, wentylatorów, świateł i w jej miejsce wsadziłem tą z 90B3 2.3E, wiązkę klimatronika i tą wiązkę pod deskę. Masakra, najtrudniejsza rzecz, jaką w życiu robiłem (zważywszy, że moja 80 B4, 90B3 i to 80 z klimatronikiem różniły się wyposażeniem i trzeba było to jakoś wszystko uregulować )
Wnętrze wyklejone całe matami (drzwi zostawiam na następny rok).
Udało się też zamontować tunel nawiewu, przed tym wypłukałem nitrem parownik, wymieniłem nagrzewnicę na Febiego i okleiłem klapy.
Powoli montuję też wiązkę od EFI.
Do jasnej deski trafił też dekor drewniany
Pożyczyłem z pracy honownicę i przeleciałem po tulejach profilaktycznie, diaxą z drucianką oczyściłem górną powierzchnię bloku i jest super, brak jakichkolwiek wżerów! Trzeba teraz wymyć blok i zakładać tłoki z nowymi pierścionkami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Na forum nie brakuje ludzi, którzy żałowali tego. Nissens i oczywiście Behr - to są sprawdzone firmy.Aleksander_PL pisze:wymieniłem nagrzewnicę na Febiego
Ja myślę, że można to pominąć, o ile sprężanie motor miał dobre. To pancerne silniki jak praktycznie wszystkie rzędowe w Audi 80.Aleksander_PL pisze:Pożyczyłem z pracy honownicę i przeleciałem po tulejach profilaktycznie, diaxą z drucianką oczyściłem górną powierzchnię bloku i jest super, brak jakichkolwiek wżerów! Trzeba teraz wymyć blok i zakładać tłoki z nowymi pierścionkami
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Jeszcze kilka fotek
Dekor już na miejscu
oklejanie klap
stan obecny wnętrza
nie obyło się bez nerwów
co do nagrzewnicy, staram się nie wydawać osądów, bywają czasem wadliwe egzemplarze części, ogólnie na Febiego nie narzekam (poza tulajkami na wahacze )
Honowanie dla mnie było koniecznością, mam uraz psychiczny do pobierania oleju
Dekor już na miejscu
oklejanie klap
stan obecny wnętrza
nie obyło się bez nerwów
co do nagrzewnicy, staram się nie wydawać osądów, bywają czasem wadliwe egzemplarze części, ogólnie na Febiego nie narzekam (poza tulajkami na wahacze )
Honowanie dla mnie było koniecznością, mam uraz psychiczny do pobierania oleju
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Nie zwalniamy, lepimy dalej
*Wymieniłem wszystkie 4 simeringi w skrzyni ALP (na flanszach, wybieraku i na wałku sprzęgłowym)
*Wymieniłem oryginalne pierścienie na Mahle, dałem też i nowe panewki na korbowody też Mahla. Po gorzkich nauczkach z ABK kupiłem simering tylny wału już z oprawką, cena nie była dramatyczna, bo jakieś 70zł za Febiego. Z tego co widzę, to nie jest taki zwykły gumowy, a raczej taki twardy jak np. w nowszych fordach (on się odkształca i po jakimś czasie wraca do swojego pierwotnego kształtu).
*Poszła też nowa uszczelka miski Elringa (taniej jak do ABK ), ale wiadomo prewencyjnie Dirko po obu stronach
*Instalacja już prawie ogarnięta poza luksusami typu grzanie i elektryka siedzeń, dodatkowe zegary i tempomat. Nie wiem jeszcze czy klimatronik działa Wleciała za to nagrzewnica (po raz drugi), a za tym wygłuszenie i deska.
*Wymieniłem też oryginalną (!) tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe na Sachsa
Miałem w tą sobotę próbować wrzucić z Tatą silnik, ale doszedłem do wniosku, że to nierealne. Dość, że sam go ledwi dźwigam, to ciemno już się zrobiło
*Wymieniłem wszystkie 4 simeringi w skrzyni ALP (na flanszach, wybieraku i na wałku sprzęgłowym)
*Wymieniłem oryginalne pierścienie na Mahle, dałem też i nowe panewki na korbowody też Mahla. Po gorzkich nauczkach z ABK kupiłem simering tylny wału już z oprawką, cena nie była dramatyczna, bo jakieś 70zł za Febiego. Z tego co widzę, to nie jest taki zwykły gumowy, a raczej taki twardy jak np. w nowszych fordach (on się odkształca i po jakimś czasie wraca do swojego pierwotnego kształtu).
*Poszła też nowa uszczelka miski Elringa (taniej jak do ABK ), ale wiadomo prewencyjnie Dirko po obu stronach
*Instalacja już prawie ogarnięta poza luksusami typu grzanie i elektryka siedzeń, dodatkowe zegary i tempomat. Nie wiem jeszcze czy klimatronik działa Wleciała za to nagrzewnica (po raz drugi), a za tym wygłuszenie i deska.
*Wymieniłem też oryginalną (!) tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe na Sachsa
Miałem w tą sobotę próbować wrzucić z Tatą silnik, ale doszedłem do wniosku, że to nierealne. Dość, że sam go ledwi dźwigam, to ciemno już się zrobiło