[B4 1Z] Audi 80 1,9 TDI Avant by ruki
[B4 1Z] Audi 80 1,9 TDI Avant by ruki
Witam wszystkich
przyszedł czas na zaprezentowanie mojego audi.
Jest to 1,9 TDI o seryjnej mocy 90 KM, w nadwoziu AVANT, Pierburg
nabyłem lato około czerwca z przebiegiem około 254.000km, zrobiłem nim już 14.000
wyposażenie:
wspomaganie kierownicy
centralny zamek
2 x Airbag
el. lusterka
el. szyby przód
klimatyzacja
komputer
ABS
halogeny
ogólnie w aucie nie zamierzam robić jakichś wielkich zmian, wolę je doprowadzić do stanu oryginalności...
po drodze zrobione:
wymienione klocki tył
zakupione felgi stalowe na lodowate dni
wymienione uszczelniacze zaworów (bierze olej)
nie dodaję wszelkich wymian eksploatacyjnych bo to normalne:)
zawędrowało Uniden 520xl i obecnie president Georgia
zamiary:
wymiana nagłośnienia, obecnie w aucie podłączone są wszystkie głośniki i siedzi JVC kd-r302 bodajże, zamiar jest na włożenie z tyłu czegoś lepszego w drzwi, wymiana sopranów oraz zmiana radia, choruję na Alpine IDA-x305s:), ew. IDA-x311, jeśli budżet nie pozwoli...
mam do czynienia z problemem "szarpania" silnika, jest to odwieczny problem tego modelu, jest zamiar zajrzenia do tego, ew jeśli jest ktoś z moich okolic i wie cokolwiek o tym problemie to mile widziana pomoc:)
zamiar naprawy oświetlenia wnętrza- problem sterownika centralnego zamka, myślę, że znany
na wiosnę szykuje się wymiana rozrządu i czyszczenie klimy
odświeżenie wnętrza z praniem tapicerki-nie jest jakoś specjalnie brudna, ale chce się nadać jej lat młodości:)
wywalenie przycisków podgrzewania siedzeń i wyrezanie tam półeczki
montaż anteny cb w miejsce FM
polerka i regeneracja alusów
więcej nie pamiętam;p
zdjęcia są średniej jakości, myślę, że wiosną zdołam zrobić lepsze:)
przyszedł czas na zaprezentowanie mojego audi.
Jest to 1,9 TDI o seryjnej mocy 90 KM, w nadwoziu AVANT, Pierburg
nabyłem lato około czerwca z przebiegiem około 254.000km, zrobiłem nim już 14.000
wyposażenie:
wspomaganie kierownicy
centralny zamek
2 x Airbag
el. lusterka
el. szyby przód
klimatyzacja
komputer
ABS
halogeny
ogólnie w aucie nie zamierzam robić jakichś wielkich zmian, wolę je doprowadzić do stanu oryginalności...
po drodze zrobione:
wymienione klocki tył
zakupione felgi stalowe na lodowate dni
wymienione uszczelniacze zaworów (bierze olej)
nie dodaję wszelkich wymian eksploatacyjnych bo to normalne:)
zawędrowało Uniden 520xl i obecnie president Georgia
zamiary:
wymiana nagłośnienia, obecnie w aucie podłączone są wszystkie głośniki i siedzi JVC kd-r302 bodajże, zamiar jest na włożenie z tyłu czegoś lepszego w drzwi, wymiana sopranów oraz zmiana radia, choruję na Alpine IDA-x305s:), ew. IDA-x311, jeśli budżet nie pozwoli...
mam do czynienia z problemem "szarpania" silnika, jest to odwieczny problem tego modelu, jest zamiar zajrzenia do tego, ew jeśli jest ktoś z moich okolic i wie cokolwiek o tym problemie to mile widziana pomoc:)
zamiar naprawy oświetlenia wnętrza- problem sterownika centralnego zamka, myślę, że znany
na wiosnę szykuje się wymiana rozrządu i czyszczenie klimy
odświeżenie wnętrza z praniem tapicerki-nie jest jakoś specjalnie brudna, ale chce się nadać jej lat młodości:)
wywalenie przycisków podgrzewania siedzeń i wyrezanie tam półeczki
montaż anteny cb w miejsce FM
polerka i regeneracja alusów
więcej nie pamiętam;p
zdjęcia są średniej jakości, myślę, że wiosną zdołam zrobić lepsze:)
poczekam, wypioręMortiis pisze: nie czekaj z fotkami do wiosny
go, wypoleruje i wtedy sie pochwale:Dgibaj pisze:a olej to EGR+,wolna odma a jak nic to nie da to gumki zaworów lub gorzej wymiana pierścieni
uszczelniacze wymienione, egr czyli zaślepienie tak? dodam, że (jak to nazwać teraz laicznie), chyba kolektor ssący, ten przy egr był zawalony nagarem jak wymieniałem tam uszczelkę, jest to jakiś związek?
no właśnie jestem na etapie dokładnego kontrolowania stanu ubywania oleju, ale wkurza mnie to bo ojciec ma golfa z takim samym silnikiem i ani mililitra mu nie bierze od wymiany do wymiany:)jak ci nie ubywa 1L na 100 to jeździj :mrgreen: ringi na zegary by się przydały i koniecznie wlepka klubowa a z szarpaniem to umów się z muniorem widzę że jesteś okolice białej podl. także nie masz tak daleko do lubartowa <ok>
co do ringów to w małej kolejce czekają:)
a do muniora się może i wybiorę, bo chyba szykuje mi sie nawet wyjazd w tamte okolice a chce pełną diagnostykę i przegląd zrobić.
kupiłem sam kabel do diagnostyki ale szlag mnie już trafia z tym połączeniem za nic w świecie nie można się połączyć
no i przyszedłą czas na EGR, dziad zaślepiony :mrgreen: ale myślałem że ręce mi odmarzną
wstawiona blaszka przy kolektorze wydechowym
oraz zaślepiony wężyk w obie strony tym co znalazlem pod ręką
:lol:
zastanawiam sie tylko czy dac jeszcze blaszke w miejscu wejścia do ssącego, czy to co zrobiłem wystarczy....
po zaślepieniu raczej żadnych odczuwalnych zmian nie zauważono...
pozatym przy oglądaniu silnika zauważyłem mokrość przy pompie paliwa, ogólnie całą jest zawilgocona... o czym to może świadczyć? wiosną chyba itak zbiorę sie na czyszczenie nastawnika może przy okazji coś z tym można zrobić?
wstawiona blaszka przy kolektorze wydechowym
oraz zaślepiony wężyk w obie strony tym co znalazlem pod ręką
:lol:
zastanawiam sie tylko czy dac jeszcze blaszke w miejscu wejścia do ssącego, czy to co zrobiłem wystarczy....
po zaślepieniu raczej żadnych odczuwalnych zmian nie zauważono...
pozatym przy oglądaniu silnika zauważyłem mokrość przy pompie paliwa, ogólnie całą jest zawilgocona... o czym to może świadczyć? wiosną chyba itak zbiorę sie na czyszczenie nastawnika może przy okazji coś z tym można zrobić?
przywędrowała w czasie naprawa oświetlenia sterownika lusterek, wymienione 2 żarówki wsadzone 14 v białe, mocy nie pamiętam
również nastało naprawienie grzania lusterek, trochę za małe maty kupiłem jak się okazało, ale grzeją super, oryginały były chyba przepalone bo nie działały...
żałuję trochę, że nie dałem nowych szkieł bo stare są wysłużone, ale mówi się trudno
przy demontowaniu lusterka bardzo trzeba uważać na zatrzaski, warto najpierw lusterko ogrzać opalarką lub suszarką
odklejamy szkło i czyścimy powierzchnie oraz naklejamy matę
uchwyt do szkła przykleiłem na taśmę dwustronną
również nastało naprawienie grzania lusterek, trochę za małe maty kupiłem jak się okazało, ale grzeją super, oryginały były chyba przepalone bo nie działały...
żałuję trochę, że nie dałem nowych szkieł bo stare są wysłużone, ale mówi się trudno
przy demontowaniu lusterka bardzo trzeba uważać na zatrzaski, warto najpierw lusterko ogrzać opalarką lub suszarką
odklejamy szkło i czyścimy powierzchnie oraz naklejamy matę
uchwyt do szkła przykleiłem na taśmę dwustronną