Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1z - reanimacja

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 13 lut 2014, 21:33

no właśnie mi się z vagiem łączy tylko abs - nic więcej. Z silnikiem się połączyć nie można...
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lut 2014, 07:27

wchodzisz w opcje, Start Baud zmieniasz na 240, zapisujesz i śmiga <ok>

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 lut 2014, 10:06

Decyzja podjęta - będę zakładał pierburga. Różne myśli po głowie mi chodziły, ale szkoda mi tego auta, co prawda golas, bez el szyb, lusterek klimy itd ale to mi się w nim właśnie podoba.... środek zostanie taki jak jest - classic :P dla niepoznaki a zabawa będzie pod maską tak 120-130km wystarczy.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 18 lut 2014, 22:23

200 kucy to minimum na sleepera.... nie zrozum mnie zle, na codzien mam ok 180 kucy i 400 NM i uwierz mi juz na mnie wrazenia nie robi.... a i tak jest szereg aut które zjadaja mnie na dzień dobry.... także ze 120-130 konikami to nie poszalejesz al juz sprawnie poruszac sie bedziesz z punktu A do punktu B ;-)


to jest dobry sleeper

http://otomoto.pl/audi-80-quattro-compe ... 38375.html

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 18 lut 2014, 23:32

aż tak wysoko nie celuję, po prostu chce jak napisałeś mieć takie zwykłe wozidełko z pkt do pkt b. Zazdroszczę ci A6 C4 miałem kiedys taką.....z tym że moja to był ulep...
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 19 lut 2014, 22:22

ieble pisze:Zazdroszczę ci A6 C4 miałem kiedys taką.....z tym że moja to był ulep...
he ma czego :-P duży cięzki wieloryb którego szukałem prawie rok czasu...w przyszłym roku stuknie jej 19 lat...

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 22 lut 2014, 13:56

Prace powolutku posuwają się do przodu. Obecnie jestem na etapie kompletowania części do przekładki na pierburga - mam już:

- wiązka od 1z na pierburgu od Artura
- przepływka + obudowa filtra

Posiadam 4 pompy wtryskowe z czego dwie zakupiłem wczoraj - za obie dałem naprawdę niedużo więc brałem w ciemno: pompa z renault Scenic o końcówce 988 oraz pompa z VW SDI numer 0 460 404 972, podobno w pompie tej siedzi fala DE110 wiec taka jak w AFN dzięki czemu nie będę musiał zakładać fali z 1z DE015. Rozbiorę wszystkie 4 szt i ocenie na której będę budował hybrydę - mam nadzieje ze na pompie z SDI sie da, wiem że muszę zmienić kółko i roztoczyć otwór w łapie mocującej pompę - lepiej chyba to niż robienie fasolek w 988 - może ktoś doradzi?, i z czego założyć timing czy z 988 czy z tdi?

Co jeszcze mi zostało do zakupienia:
- komp - 16bit z programem
- wtryski - zdecydowałem się na 0,230 - będzie zapas gdyby pod maską zawitał afn.
- wałek - 028e pewnie nie znajdę ale o28d może uda się znaleźć
- wywalenie egr - muszę kupić zaślepki - może ktoś wie kto takie robi?
- wywalenie kata
- kolektor ssący arl lub pochodne ( obrócone w lewo)

Zobaczymy jak to się wszystko potoczy, na pewno będę umieszczał fotki z prac.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lut 2014, 23:37

zaślepki http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi

pod takie wtryski jak 230-tki to pompa afn'ka plus głowiczka 11 żeby nie marnować potencjału wtrysków, wystarczaja na moce 200 km, a do tego to trzeba zmieniac turbo , Fmic i sprzęgło przede wszystkim. A korby troche ponad 400 Nm daja rade.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 23 lut 2014, 20:45

na 230 kultura pracy na minus no ale cos za cos.... chociaż nie wiem czy to juz nie przerost formy nad treścia w 1.9 TDi... :roll: 216 by spokojnie wystarczyły...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 20:50

icemerc pisze: 216 by spokojnie wystarczyły...
Oczywiście i na końcówkach boscha złożyc to i wydatek z ponad 1000 zł będzie.

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 23 lut 2014, 22:19

Uważam że 216 to max na 1z... to co wyciśniesz z tych wtrysków będzie prawie max silnika a zawsze lepiej mieć zapas wytrzymałościowy...

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 24 lut 2014, 12:46

Może i macie rację. Co do wtrysków zanim auto trafiło w moje ręce trafiło w ręce "mechanika" który nie dość że na 100% podmienił nastawniki - to jeszcze zabrał wtryski - teraz mam błąd wzniosu iglicy, wykręciłem wtryski to raz że ręką je wyjąłem a dwa pod żadnym wtryskiem nie było podkładek miedzianych, sterujący widać że młotkiem był traktowany. Szok.

Mówicie że 216 wystarczą? Od kogo polecicie je kupić? na allegro są za 550zł kupiłem kiedys je do passata afn to korekcje na vag miały wzorowe i autko czuc było że lepiej jedzie. Może warto je kupic??? Wiem że to nie bosch.
http://allegro.pl/0-216-wtryski-216-tun ... 53522.html

Sprzedający ten ma też inne wtryski np Firad 225 za 999zł, lub 216bosch za 1150zł.

kilka fotek:
Obrazek
Obrazek


Dziś rozebrałem wszystkie 4 pompy: W pompie z SDI siedziała fala de110 więc jestem happy, korpus nie był zużyty jednak zrezygnowałem z niego - nie będę roztaczał łapy ani kupował kółka. Wykorzystam natomiast głowice z tłokiem, timing, nastawnik, kosz, fale. Następnie rozebrałem pompę z 1z którą "spece" kupili bo pompa która fabrycznie siedziała w tym silniku jest za słaba. To co tam było w środku to jeden wielki syf wszystko zużyte = foto obu fal de015 z lewej z w/w pompy 1z z prawej z pompy która była w aucie od nowości:
Obrazek
Obrazek

Pompa to jedna wielka gnojówka - nie mogłem nic z niej wyjąć jak by na wodzie jeździła bo wszystko pordzewiałe było.
Następnie rozebrałem pompę która była w tym silniku ale spece ją zmienili bo wg nich była za słaba. Korpus:

Obrazek
Obrazek
Wszystko w bardzo dobrym stanie - pompę tą składam jednocześnie z pompą z renault 988.
Pompa z renault 988 korpus:
Obrazek Obrazek
Fasolki już zostały rozwiercone - imadło+wiertarka, głowica dostała 2 otworki, pompa z renault w stanie wydaje mi się bdb, tłoczek bez rys, wszystko czyściutkie, pompa była w scenicu z GB przebieg 105tyś mil - wyjęta osobiście.
Teraz pytanie czy zakładać sprężyny z 1z? czy podkładkę na fale dać z 1z (cieniutka) i czy timing dać z 1z?

Kilka fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2014-03-13, 10:43 ]
Postępy w reanimacji:

zakupione:
- wszystkie elementy wnętrza i nadwozia których nie było lub były zniszczone od arturo997 - polecam bo wszystko w super stanie dochodzi.
- wiązka z pierburga - arturo997
- komp 16 bit + program - munior
- obudowa filtra - połamana przyszła szkur.......
- przepływomierz od kolegi za piwko
- pompa - fala de110, korpus renault 998, tłoczek 11mm.
- potencjometr gazu pierburg - artur997
- kolektor asv - flansze zrobione przez znajomego
- zaślepki egr - zrobione przez znajomego
- nowe popychacze ina 8szt.


Dziś zakupiłem wtryski - zdecydowałem się na 216 boscha - zapłaciłem więcej ale myślę że warto było.

Co zostało:
fmic - będzie ciężko bo miejsca tam nie ma zbytni0
większe turbo - ale to plany na przyszłość


Powoli będę się zabierał za robotę bo mam wszystko co potrzebne by odpalić to auto.

kilka foto z prac: siedzi tu juz wiązka od pierburga
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wywalona wiązka od boscha:
Obrazek

[ Dodano: 2014-06-17, 05:55 ]
Witam dawno nic nie pisałem, nie miałem czasu zająć się audi. Teraz powolutku się za nia zabieram, w niedziele dostała ładne alu 15", auto odpaliło jednak bez chłodnicy więc pochodziła tylko chwilke, na vag zero błędów.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-06-26, 05:58 ]
Wczoraj zakupiłem wałek z sdi - 038E - czekam na przesyłkę.

Zdjąłem głowice z silnika, pójdzie na wymianę prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie zaworów - chce mieć pewność że będzie ok, tuleje eleganckie nie mają nic progów - wygląda jak by był tulejowany - jak nowy :)

Prace trwają.....

26.06.2014

Dziś przyszła paczuszka: 038E. Długo go szukałem ale opłacało się co dziennie wypisywać do ludzi czy nie mają na sprzedaż wałka.... :P

Obrazek Obrazek

Pompa która zagości w audi: fala DE110 - może kiedyś uda się trafić DE143.....
Obrazek

Czapka zdjęta - idzie na wymiane prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie:
Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2014-09-29, 20:25 ]
Audi Zreanimowana :)

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 01 lut 2015, 18:01

co tam, dzieje się coś w temacie ??? :-)
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 28 maja 2016, 08:37

Powolutku ją dopieszczam. Planuję wybrać się na hamownie. Dostałem do niej nowe wnętrze welurowe, oryginalne radio Gama CC. Audi jest golasem jeśli chodzi o elektryke i tak zostanie - jedynie klime zamontuję - mam już wszystkie graty tylko musi się cieplej zrobić by mnie zmotywować do działania. Wrażenia z jazdy są fajne - na 5 biegu przyśpiesza jak na 3 - wciska w fotel - jak znajde czas to podjade na hamownie ją sprawdzić.

Szukałem pompy 11mm - znalazłem kupiłem - szrota kompletnego - od gościa o niku Byku czy jakoś tak - więc przestrzegam by nie podniecać się tymi pompami bo na tej słynnej głowicy z ahh nie mogłem odplić auta jak silnik był ciepły - po sugesti Muniora że to może być głowica założyłem z DTI i mam święty spokój - autko pali od strzała. Popłynąłem 700zł.......

[ Dodano: 2016-05-14, 08:21 ]
Dawno nic nie pisałem...

W audi ciągle coś się dzieje - wymieniony środek, założona deska 2xpp, wymieniona wiązka kabiny - od bogatszej pb, wleciała klimka + altek 120a, podgrzewacz płynu,tempomat,dodatkowe zegary, podświetlane oba daszki + rączki, zderzak przedni z halogenami, licznik z AC + czujniki światem, stop, płynu. Mała dostała nowe gumy 205/60/15. Hamulce 280 wentylowane.

Poduszki silnika wleciały oryginalne - co prawda używki ale nowe Febi to była tragedia - wszystko w środku się trzęsło - teraz spokój.

Plany - wymiana podsufitki, zakup większego turbo, wstawienie kierki sline i jak sie uda trafić BC. Mam zamiar założyć centralny zamek.

[ Dodano: 2016-05-24, 08:56 ]
Kierka S-line już w aucie, turbo zakupione czeka na montaż, podsufitka wymieniona.

Obecnie czekam na ramki zegarów licznika i dodatkowych wskaźników, podłokietnik.

[ Dodano: 2016-05-28, 08:37 ]
Ramki doszły, podłokietnik doszedł.

Założyłem sprężynki na tylne zaciski i nareszcie mam ręczny który odbija. Obecnie czekam na licznik AC/BC - zakupiłem po rozważaniach czy oryginalny BC czy UKP - zdecydowałem się na oryginalny licznik.

Audi czeka na założenie centralnego zamka i na to by ją poskładać.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

magnus250
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:32

Post autor: magnus250 » 28 maja 2016, 10:07

no ładnie, czekamy na zdjęcia tej laluni :D
80 B4 2.8 v6 Q :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga