Audi 80 1z - reanimacja
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
200 kucy to minimum na sleepera.... nie zrozum mnie zle, na codzien mam ok 180 kucy i 400 NM i uwierz mi juz na mnie wrazenia nie robi.... a i tak jest szereg aut które zjadaja mnie na dzień dobry.... także ze 120-130 konikami to nie poszalejesz al juz sprawnie poruszac sie bedziesz z punktu A do punktu B
to jest dobry sleeper
http://otomoto.pl/audi-80-quattro-compe ... 38375.html
to jest dobry sleeper
http://otomoto.pl/audi-80-quattro-compe ... 38375.html
Prace powolutku posuwają się do przodu. Obecnie jestem na etapie kompletowania części do przekładki na pierburga - mam już:
- wiązka od 1z na pierburgu od Artura
- przepływka + obudowa filtra
Posiadam 4 pompy wtryskowe z czego dwie zakupiłem wczoraj - za obie dałem naprawdę niedużo więc brałem w ciemno: pompa z renault Scenic o końcówce 988 oraz pompa z VW SDI numer 0 460 404 972, podobno w pompie tej siedzi fala DE110 wiec taka jak w AFN dzięki czemu nie będę musiał zakładać fali z 1z DE015. Rozbiorę wszystkie 4 szt i ocenie na której będę budował hybrydę - mam nadzieje ze na pompie z SDI sie da, wiem że muszę zmienić kółko i roztoczyć otwór w łapie mocującej pompę - lepiej chyba to niż robienie fasolek w 988 - może ktoś doradzi?, i z czego założyć timing czy z 988 czy z tdi?
Co jeszcze mi zostało do zakupienia:
- komp - 16bit z programem
- wtryski - zdecydowałem się na 0,230 - będzie zapas gdyby pod maską zawitał afn.
- wałek - 028e pewnie nie znajdę ale o28d może uda się znaleźć
- wywalenie egr - muszę kupić zaślepki - może ktoś wie kto takie robi?
- wywalenie kata
- kolektor ssący arl lub pochodne ( obrócone w lewo)
Zobaczymy jak to się wszystko potoczy, na pewno będę umieszczał fotki z prac.
- wiązka od 1z na pierburgu od Artura
- przepływka + obudowa filtra
Posiadam 4 pompy wtryskowe z czego dwie zakupiłem wczoraj - za obie dałem naprawdę niedużo więc brałem w ciemno: pompa z renault Scenic o końcówce 988 oraz pompa z VW SDI numer 0 460 404 972, podobno w pompie tej siedzi fala DE110 wiec taka jak w AFN dzięki czemu nie będę musiał zakładać fali z 1z DE015. Rozbiorę wszystkie 4 szt i ocenie na której będę budował hybrydę - mam nadzieje ze na pompie z SDI sie da, wiem że muszę zmienić kółko i roztoczyć otwór w łapie mocującej pompę - lepiej chyba to niż robienie fasolek w 988 - może ktoś doradzi?, i z czego założyć timing czy z 988 czy z tdi?
Co jeszcze mi zostało do zakupienia:
- komp - 16bit z programem
- wtryski - zdecydowałem się na 0,230 - będzie zapas gdyby pod maską zawitał afn.
- wałek - 028e pewnie nie znajdę ale o28d może uda się znaleźć
- wywalenie egr - muszę kupić zaślepki - może ktoś wie kto takie robi?
- wywalenie kata
- kolektor ssący arl lub pochodne ( obrócone w lewo)
Zobaczymy jak to się wszystko potoczy, na pewno będę umieszczał fotki z prac.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
zaślepki http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi
pod takie wtryski jak 230-tki to pompa afn'ka plus głowiczka 11 żeby nie marnować potencjału wtrysków, wystarczaja na moce 200 km, a do tego to trzeba zmieniac turbo , Fmic i sprzęgło przede wszystkim. A korby troche ponad 400 Nm daja rade.
pod takie wtryski jak 230-tki to pompa afn'ka plus głowiczka 11 żeby nie marnować potencjału wtrysków, wystarczaja na moce 200 km, a do tego to trzeba zmieniac turbo , Fmic i sprzęgło przede wszystkim. A korby troche ponad 400 Nm daja rade.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Może i macie rację. Co do wtrysków zanim auto trafiło w moje ręce trafiło w ręce "mechanika" który nie dość że na 100% podmienił nastawniki - to jeszcze zabrał wtryski - teraz mam błąd wzniosu iglicy, wykręciłem wtryski to raz że ręką je wyjąłem a dwa pod żadnym wtryskiem nie było podkładek miedzianych, sterujący widać że młotkiem był traktowany. Szok.
Mówicie że 216 wystarczą? Od kogo polecicie je kupić? na allegro są za 550zł kupiłem kiedys je do passata afn to korekcje na vag miały wzorowe i autko czuc było że lepiej jedzie. Może warto je kupic??? Wiem że to nie bosch.
http://allegro.pl/0-216-wtryski-216-tun ... 53522.html
Sprzedający ten ma też inne wtryski np Firad 225 za 999zł, lub 216bosch za 1150zł.
kilka fotek:
Dziś rozebrałem wszystkie 4 pompy: W pompie z SDI siedziała fala de110 więc jestem happy, korpus nie był zużyty jednak zrezygnowałem z niego - nie będę roztaczał łapy ani kupował kółka. Wykorzystam natomiast głowice z tłokiem, timing, nastawnik, kosz, fale. Następnie rozebrałem pompę z 1z którą "spece" kupili bo pompa która fabrycznie siedziała w tym silniku jest za słaba. To co tam było w środku to jeden wielki syf wszystko zużyte = foto obu fal de015 z lewej z w/w pompy 1z z prawej z pompy która była w aucie od nowości:
Pompa to jedna wielka gnojówka - nie mogłem nic z niej wyjąć jak by na wodzie jeździła bo wszystko pordzewiałe było.
Następnie rozebrałem pompę która była w tym silniku ale spece ją zmienili bo wg nich była za słaba. Korpus:
Wszystko w bardzo dobrym stanie - pompę tą składam jednocześnie z pompą z renault 988.
Pompa z renault 988 korpus:
Fasolki już zostały rozwiercone - imadło+wiertarka, głowica dostała 2 otworki, pompa z renault w stanie wydaje mi się bdb, tłoczek bez rys, wszystko czyściutkie, pompa była w scenicu z GB przebieg 105tyś mil - wyjęta osobiście.
Teraz pytanie czy zakładać sprężyny z 1z? czy podkładkę na fale dać z 1z (cieniutka) i czy timing dać z 1z?
Kilka fotek:
[ Dodano: 2014-03-13, 10:43 ]
Postępy w reanimacji:
zakupione:
- wszystkie elementy wnętrza i nadwozia których nie było lub były zniszczone od arturo997 - polecam bo wszystko w super stanie dochodzi.
- wiązka z pierburga - arturo997
- komp 16 bit + program - munior
- obudowa filtra - połamana przyszła szkur.......
- przepływomierz od kolegi za piwko
- pompa - fala de110, korpus renault 998, tłoczek 11mm.
- potencjometr gazu pierburg - artur997
- kolektor asv - flansze zrobione przez znajomego
- zaślepki egr - zrobione przez znajomego
- nowe popychacze ina 8szt.
Dziś zakupiłem wtryski - zdecydowałem się na 216 boscha - zapłaciłem więcej ale myślę że warto było.
Co zostało:
fmic - będzie ciężko bo miejsca tam nie ma zbytni0
większe turbo - ale to plany na przyszłość
Powoli będę się zabierał za robotę bo mam wszystko co potrzebne by odpalić to auto.
kilka foto z prac: siedzi tu juz wiązka od pierburga
Wywalona wiązka od boscha:
[ Dodano: 2014-06-17, 05:55 ]
Witam dawno nic nie pisałem, nie miałem czasu zająć się audi. Teraz powolutku się za nia zabieram, w niedziele dostała ładne alu 15", auto odpaliło jednak bez chłodnicy więc pochodziła tylko chwilke, na vag zero błędów.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-26, 05:58 ]
Wczoraj zakupiłem wałek z sdi - 038E - czekam na przesyłkę.
Zdjąłem głowice z silnika, pójdzie na wymianę prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie zaworów - chce mieć pewność że będzie ok, tuleje eleganckie nie mają nic progów - wygląda jak by był tulejowany - jak nowy
Prace trwają.....
26.06.2014
Dziś przyszła paczuszka: 038E. Długo go szukałem ale opłacało się co dziennie wypisywać do ludzi czy nie mają na sprzedaż wałka....
Pompa która zagości w audi: fala DE110 - może kiedyś uda się trafić DE143.....
Czapka zdjęta - idzie na wymiane prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie:
[ Dodano: 2014-09-29, 20:25 ]
Audi Zreanimowana
Mówicie że 216 wystarczą? Od kogo polecicie je kupić? na allegro są za 550zł kupiłem kiedys je do passata afn to korekcje na vag miały wzorowe i autko czuc było że lepiej jedzie. Może warto je kupic??? Wiem że to nie bosch.
http://allegro.pl/0-216-wtryski-216-tun ... 53522.html
Sprzedający ten ma też inne wtryski np Firad 225 za 999zł, lub 216bosch za 1150zł.
kilka fotek:
Dziś rozebrałem wszystkie 4 pompy: W pompie z SDI siedziała fala de110 więc jestem happy, korpus nie był zużyty jednak zrezygnowałem z niego - nie będę roztaczał łapy ani kupował kółka. Wykorzystam natomiast głowice z tłokiem, timing, nastawnik, kosz, fale. Następnie rozebrałem pompę z 1z którą "spece" kupili bo pompa która fabrycznie siedziała w tym silniku jest za słaba. To co tam było w środku to jeden wielki syf wszystko zużyte = foto obu fal de015 z lewej z w/w pompy 1z z prawej z pompy która była w aucie od nowości:
Pompa to jedna wielka gnojówka - nie mogłem nic z niej wyjąć jak by na wodzie jeździła bo wszystko pordzewiałe było.
Następnie rozebrałem pompę która była w tym silniku ale spece ją zmienili bo wg nich była za słaba. Korpus:
Wszystko w bardzo dobrym stanie - pompę tą składam jednocześnie z pompą z renault 988.
Pompa z renault 988 korpus:
Fasolki już zostały rozwiercone - imadło+wiertarka, głowica dostała 2 otworki, pompa z renault w stanie wydaje mi się bdb, tłoczek bez rys, wszystko czyściutkie, pompa była w scenicu z GB przebieg 105tyś mil - wyjęta osobiście.
Teraz pytanie czy zakładać sprężyny z 1z? czy podkładkę na fale dać z 1z (cieniutka) i czy timing dać z 1z?
Kilka fotek:
[ Dodano: 2014-03-13, 10:43 ]
Postępy w reanimacji:
zakupione:
- wszystkie elementy wnętrza i nadwozia których nie było lub były zniszczone od arturo997 - polecam bo wszystko w super stanie dochodzi.
- wiązka z pierburga - arturo997
- komp 16 bit + program - munior
- obudowa filtra - połamana przyszła szkur.......
- przepływomierz od kolegi za piwko
- pompa - fala de110, korpus renault 998, tłoczek 11mm.
- potencjometr gazu pierburg - artur997
- kolektor asv - flansze zrobione przez znajomego
- zaślepki egr - zrobione przez znajomego
- nowe popychacze ina 8szt.
Dziś zakupiłem wtryski - zdecydowałem się na 216 boscha - zapłaciłem więcej ale myślę że warto było.
Co zostało:
fmic - będzie ciężko bo miejsca tam nie ma zbytni0
większe turbo - ale to plany na przyszłość
Powoli będę się zabierał za robotę bo mam wszystko co potrzebne by odpalić to auto.
kilka foto z prac: siedzi tu juz wiązka od pierburga
Wywalona wiązka od boscha:
[ Dodano: 2014-06-17, 05:55 ]
Witam dawno nic nie pisałem, nie miałem czasu zająć się audi. Teraz powolutku się za nia zabieram, w niedziele dostała ładne alu 15", auto odpaliło jednak bez chłodnicy więc pochodziła tylko chwilke, na vag zero błędów.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-26, 05:58 ]
Wczoraj zakupiłem wałek z sdi - 038E - czekam na przesyłkę.
Zdjąłem głowice z silnika, pójdzie na wymianę prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie zaworów - chce mieć pewność że będzie ok, tuleje eleganckie nie mają nic progów - wygląda jak by był tulejowany - jak nowy
Prace trwają.....
26.06.2014
Dziś przyszła paczuszka: 038E. Długo go szukałem ale opłacało się co dziennie wypisywać do ludzi czy nie mają na sprzedaż wałka....
Pompa która zagości w audi: fala DE110 - może kiedyś uda się trafić DE143.....
Czapka zdjęta - idzie na wymiane prowadnic, uszczelniaczy i dotarcie:
[ Dodano: 2014-09-29, 20:25 ]
Audi Zreanimowana
Powolutku ją dopieszczam. Planuję wybrać się na hamownie. Dostałem do niej nowe wnętrze welurowe, oryginalne radio Gama CC. Audi jest golasem jeśli chodzi o elektryke i tak zostanie - jedynie klime zamontuję - mam już wszystkie graty tylko musi się cieplej zrobić by mnie zmotywować do działania. Wrażenia z jazdy są fajne - na 5 biegu przyśpiesza jak na 3 - wciska w fotel - jak znajde czas to podjade na hamownie ją sprawdzić.
Szukałem pompy 11mm - znalazłem kupiłem - szrota kompletnego - od gościa o niku Byku czy jakoś tak - więc przestrzegam by nie podniecać się tymi pompami bo na tej słynnej głowicy z ahh nie mogłem odplić auta jak silnik był ciepły - po sugesti Muniora że to może być głowica założyłem z DTI i mam święty spokój - autko pali od strzała. Popłynąłem 700zł.......
[ Dodano: 2016-05-14, 08:21 ]
Dawno nic nie pisałem...
W audi ciągle coś się dzieje - wymieniony środek, założona deska 2xpp, wymieniona wiązka kabiny - od bogatszej pb, wleciała klimka + altek 120a, podgrzewacz płynu,tempomat,dodatkowe zegary, podświetlane oba daszki + rączki, zderzak przedni z halogenami, licznik z AC + czujniki światem, stop, płynu. Mała dostała nowe gumy 205/60/15. Hamulce 280 wentylowane.
Poduszki silnika wleciały oryginalne - co prawda używki ale nowe Febi to była tragedia - wszystko w środku się trzęsło - teraz spokój.
Plany - wymiana podsufitki, zakup większego turbo, wstawienie kierki sline i jak sie uda trafić BC. Mam zamiar założyć centralny zamek.
[ Dodano: 2016-05-24, 08:56 ]
Kierka S-line już w aucie, turbo zakupione czeka na montaż, podsufitka wymieniona.
Obecnie czekam na ramki zegarów licznika i dodatkowych wskaźników, podłokietnik.
[ Dodano: 2016-05-28, 08:37 ]
Ramki doszły, podłokietnik doszedł.
Założyłem sprężynki na tylne zaciski i nareszcie mam ręczny który odbija. Obecnie czekam na licznik AC/BC - zakupiłem po rozważaniach czy oryginalny BC czy UKP - zdecydowałem się na oryginalny licznik.
Audi czeka na założenie centralnego zamka i na to by ją poskładać.
Szukałem pompy 11mm - znalazłem kupiłem - szrota kompletnego - od gościa o niku Byku czy jakoś tak - więc przestrzegam by nie podniecać się tymi pompami bo na tej słynnej głowicy z ahh nie mogłem odplić auta jak silnik był ciepły - po sugesti Muniora że to może być głowica założyłem z DTI i mam święty spokój - autko pali od strzała. Popłynąłem 700zł.......
[ Dodano: 2016-05-14, 08:21 ]
Dawno nic nie pisałem...
W audi ciągle coś się dzieje - wymieniony środek, założona deska 2xpp, wymieniona wiązka kabiny - od bogatszej pb, wleciała klimka + altek 120a, podgrzewacz płynu,tempomat,dodatkowe zegary, podświetlane oba daszki + rączki, zderzak przedni z halogenami, licznik z AC + czujniki światem, stop, płynu. Mała dostała nowe gumy 205/60/15. Hamulce 280 wentylowane.
Poduszki silnika wleciały oryginalne - co prawda używki ale nowe Febi to była tragedia - wszystko w środku się trzęsło - teraz spokój.
Plany - wymiana podsufitki, zakup większego turbo, wstawienie kierki sline i jak sie uda trafić BC. Mam zamiar założyć centralny zamek.
[ Dodano: 2016-05-24, 08:56 ]
Kierka S-line już w aucie, turbo zakupione czeka na montaż, podsufitka wymieniona.
Obecnie czekam na ramki zegarów licznika i dodatkowych wskaźników, podłokietnik.
[ Dodano: 2016-05-28, 08:37 ]
Ramki doszły, podłokietnik doszedł.
Założyłem sprężynki na tylne zaciski i nareszcie mam ręczny który odbija. Obecnie czekam na licznik AC/BC - zakupiłem po rozważaniach czy oryginalny BC czy UKP - zdecydowałem się na oryginalny licznik.
Audi czeka na założenie centralnego zamka i na to by ją poskładać.