Audi 80 2.0 Dwumasa w ABT
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Blacharsko nie najgorzej, ale powyłaziły po zimie piękne kwioty na nadkolach tam gdzie ktoś coś odwalał fuszerki.
Lecę z tematem dalej
Obecnie szykuje się 4x elektryka szyb i obecnie regeneruję przyciski od szyb
Między czasie boczki
Będę próbował je wymienić na czarne bez dekorów, więc jak ktoś chętny to zapraszam PW
Wygłuszenie drzwi i dołożenie uszczelek to już przy okazji
No i ramki na zegary
[ Dodano: 2019-03-21, 01:10 ]
Tymczasem wpadł welur i odkurzanie wnętrza
Odświeżenie z grubsza komory silnika
Przy okazji poregulowałem na nowo poduchy silnika i skrzyni(poluzowałem nakrętki, odpaliłem zgasiłem i dokręciłem), przepaści nie ma bo i tak było nawet spoko, tyle że wcześnie niemiło buczało na 3tyś obr/min, to tak teraz całkiem znośnie.
[ Dodano: 2019-03-21, 20:49 ]
Wpadły ramki na zegary
Lecę z tematem dalej
Obecnie szykuje się 4x elektryka szyb i obecnie regeneruję przyciski od szyb
Między czasie boczki
Będę próbował je wymienić na czarne bez dekorów, więc jak ktoś chętny to zapraszam PW
Wygłuszenie drzwi i dołożenie uszczelek to już przy okazji
No i ramki na zegary
[ Dodano: 2019-03-21, 01:10 ]
Tymczasem wpadł welur i odkurzanie wnętrza
Odświeżenie z grubsza komory silnika
Przy okazji poregulowałem na nowo poduchy silnika i skrzyni(poluzowałem nakrętki, odpaliłem zgasiłem i dokręciłem), przepaści nie ma bo i tak było nawet spoko, tyle że wcześnie niemiło buczało na 3tyś obr/min, to tak teraz całkiem znośnie.
[ Dodano: 2019-03-21, 20:49 ]
Wpadły ramki na zegary
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Tak, bo drążki odkręcałem od końcówek, bo wybicie ich graniczy z cudem, nawet nakrętka się uklepała od trzaskania młotem. Ale udało mi się poskładać "na oko" w taki sposób że kierownica jest nadal idealnie prosto a samochód nie ściąga w teście przyśpieszanie-hamowanie.xRead pisze:Po wymianie tulejek drążków kierowniczych zbieżność się coś ci przestawiła ?
Ja u siebie kasowałem luz nawet do tego stopnia że kierownicą ledwo dało się kręcić a i tak pukało, u mnie ewidentnie od prawego koła tłucze, magiel by było słychać też od lewego, a jednak cisza.xRead pisze:podejrzewam magiel.
Jeszcze mam zajechany prawy przegub, on też może powodować pewne luzy półośki na wszystkie możliwe strony. Opcjonalnie też tuleje wózka.
[ Dodano: 2019-08-10, 03:06 ]
Ledy i ledy
Wymyśliłem że chcę oświetlenie w tych czterech uchwytach, miało być fabryczne ale za dużo rezania aby to wyglądało i działało, okazało się że łatwiej będzie wrzucić podświetlenia led do tablic rejestracyjnych od audi a4/a6 itd
Jedno podświetlenie pozbawić plastikowej obudowy i zaaplikować do lampki w podsufitce
Przy okazji odkryć że przycisk od szyberdachu też był podświetlany więc też wymienić ledę
I efekt prawie finalny(bez środkowej lampki, czekała na dokończenie)
[ Dodano: 2019-09-15, 00:57 ]
Wleciało nowe łożysko bo stare miało luzy i huczało. Piasta też wzięta z innej 80tki, bo obecna miała 3 gwinty sprawne
Znowu ledy, teraz tunel środkowy:
Tymczasem już w końcu udało mi się znaleźć i kupić czarne boczki z dekorem drewno na które polowałem ponad pół roku, były do odnowienia, materiał się odklejał
Odnowiłem je
Wleciał patent rodem Audi A4 B5(Bo ma być więcej świecących detali) ale przy odrobinie szczęścia będzie to działać nawet
Między czasie montuję też 4 elektryczne szyby
Jak to wszystko już poskładam to wyślę zdjęcie wnętrza w nocy
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Materiał na boczkach to jest ta fabryczna "skóra" a właściwie chyba guma, która znajduje się pod tym szpetnym materiałem
Tunel środkowy jest z mojej 80tki, przycisk przy klamce to przycisk typowo z audi a4 b5 zamontowany w klamkę od drzwi tylnych z wersji pod elektryczne szyby. Tylko trzeba było wyciąć(właściwie wyrezać) otwór
Tunel środkowy jest z mojej 80tki, przycisk przy klamce to przycisk typowo z audi a4 b5 zamontowany w klamkę od drzwi tylnych z wersji pod elektryczne szyby. Tylko trzeba było wyciąć(właściwie wyrezać) otwór
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
A dziękowaćxRead pisze:Podoba mi się bardzo ta Audi
W końcu założyłem 4 elektryczne szyby, podłączyłem je robiąc wiązki od podstaw
Tymczasowo boczek kierowcy na chwilę jeszcze został w samochodzie, ale tylne i przedni pasażera są zmienione:
[ Dodano: 2019-09-23, 22:53 ]
Pierwsze zdjęcia jak to świeci w nocy:
Można się domyślić - będę jeszcze coś dokładał i wzmocnię oświetlenie panelu nawiewów, to świeci ale jednak słabo.
I centrum sterowania szybami:
[ Dodano: 2019-10-10, 22:32 ]
Dalsze wymiany i naprawy, czyli wymiana kolumny Mcphersona amortyzatora i końcówki drąż kier.
Stary amorek miał luzy na boki
Jak się okazało to nie wyeleminowało pukania po prawej stronie, więc się uczepiłem tuleji wózka
Była jedna wymieniona, a pozostałe 3 fabryczne przednie stan idealny, lewa tylna zgnita od środka. Oczywiście ta co była wymieniona(prawa tylna) była odwrotnie założona przez co mimo że nie była wybita to tak wyglądała
Ogólnie przykręcona jeszcze obracała się na gumie i pół obrotu razem z ruchomą nakrętką
Jak że by nie inaczej! Nadal łomot po prawej stronie, więc zastanawiając się co może łomotać zacząłem czyścić silnik i wszystko dookoła od dołu i tak wyszorowałem prawą poduszkę silnika i
No kurde aż się prosi aby odkręcić i się tylko upewnić że ten szajs już jest dawno zerwany
Nie dość że chińska podróba podróby gorsza niż podróbki iPhoneów za 100zł to ratowana silikonem a trzyma się na resztkach gumy od dołu jeszcze. Nie wiem co poprzedni właściciel miał w głowie to "naprawiając"
Wstawilem nazot aby się dotoczyć do domu i będzie to coś jak najszybciej wymienione na normalną poduszkę, postaram się o oryginał.
A i bym zapomniał
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Wleciała dzisiaj prawa poduszka używka jakiś zamiennik, spełnia dwa wymagania - jest miękka i ma hydropodstawę. Mimo to niedługo załatwię sobie też oryginał
Czas wymiany łącznie ze zdjęciem pokrywy dolnej to 10minut
Potem oczywiście standardowo regulacja/ustawianie poduch czyli wszystkie śruby o 3 obroty popuścić, kilka razy lekko ruszyć samochodem przód tył, pozakręcałem, wyregulowałem przedni odbój aby był idealnie pomiędzy blachami ograniczającymi i tyle.
Poza tym dokręciłem mocniej śruby filtra powietrza, dołożyłem wygłuszenia w okolicach koła zapasowego, trochę zmodyfikowałem blachę termiczną kolektora wydechowego młotkiem
Odnośnie pukania po prawej stronie za wiele się nie zmieniło, ale za to prawie zniknęły rezonanse na obrotach 2500 3500 4500 co powoduje że o wiele przyjemniej się przyśpiesza teraz i nie towarzyszy temu buczenie, dudnienie, brzęczenie ani ryk silnika.
[ Dodano: 2019-10-12, 14:44 ]
Nowy gadżet wleciał w postaci kluczyka scyzoryk
Trzeba to jakoś przełożyć
Aby przełożyć grot mimo że fabryczny jest HU49 a zakupiony HU66, ale grubość w miejscu mocowania grota jest ta sama, więc wystarczy tylko ściąć szerokość do odpowiednich wymiarów
Oczywiście postarać się przy szlifowaniu
Z elektroniką walczyłem 3 wieczory ponieważ coś źle łączyłem odtwarzając wycięte ścieżki coś źle łączyłem sugerując się wskazaniami miernika
Czas wymiany łącznie ze zdjęciem pokrywy dolnej to 10minut
Potem oczywiście standardowo regulacja/ustawianie poduch czyli wszystkie śruby o 3 obroty popuścić, kilka razy lekko ruszyć samochodem przód tył, pozakręcałem, wyregulowałem przedni odbój aby był idealnie pomiędzy blachami ograniczającymi i tyle.
Poza tym dokręciłem mocniej śruby filtra powietrza, dołożyłem wygłuszenia w okolicach koła zapasowego, trochę zmodyfikowałem blachę termiczną kolektora wydechowego młotkiem
Odnośnie pukania po prawej stronie za wiele się nie zmieniło, ale za to prawie zniknęły rezonanse na obrotach 2500 3500 4500 co powoduje że o wiele przyjemniej się przyśpiesza teraz i nie towarzyszy temu buczenie, dudnienie, brzęczenie ani ryk silnika.
[ Dodano: 2019-10-12, 14:44 ]
Nowy gadżet wleciał w postaci kluczyka scyzoryk
Trzeba to jakoś przełożyć
Aby przełożyć grot mimo że fabryczny jest HU49 a zakupiony HU66, ale grubość w miejscu mocowania grota jest ta sama, więc wystarczy tylko ściąć szerokość do odpowiednich wymiarów
Oczywiście postarać się przy szlifowaniu
Z elektroniką walczyłem 3 wieczory ponieważ coś źle łączyłem odtwarzając wycięte ścieżki coś źle łączyłem sugerując się wskazaniami miernika
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Dłuuga droga przedemną raczej - na pewno wylatują tylne tuleje wózka bo obie są uszkodzone przy montażu(podwinięta guma aż ściągnięta z samej góry aż po sam dół, więc na pewno zerwane) Wrzucę pod nakrętkę amora podkładkę przy wymianie poduchy prawej.Neptyk pisze:Ven0n, Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój prac i odnalezienie zjawiska pukania ^^
Tuleje wymieniam ponownie bo teraz klepie po nogach jakby się miało zawieszenie rozlecieć, sworzeć prawy SIDEMA też wyleci prawdopodobnie bo jakiś taki luźny łatwo da się ruszać na kilka mm od pozycji neutralnej, może ma mikroluzy.
[ Dodano: 2019-11-19, 01:19 ]
No i już zamiast tego zamiennika wleciała poduszka BOGE po prawej stronie - różnica? Przepaść, mimo że te zamienniki czy to febi/topran/cokolwiek innego są nadal twardsze od oryginału.
Ogólnie przy odpalaniu nie ma szarpnięcia wnętrzem i przy gaszeniu, zniknęło te dudnienie na 1100obr/min i praca silnika stała się miękka a na wolnych obrotach praktycznie nie czuć że jest odpalony.
Wymieniłem w końcu ostatnie łożysko prawe przednie które okazało się przyczyną dodatkowego buczenia podczas jazdy, teraz jest cisza jak należy.
Prawe tylne też wymieniałem niedawno.
Ponownie wymieniłem tuleje wózka, tym razem zamontowałem metalowo-gumowe takie jak w ABK.
Przy okazji polakierowałem elementy zawieszenia pierwszymi lepszymi lakierami jakie miałem pod ręką żeby rdza nie żarła dalej i jakoś to wyglądało od biedy
[ Dodano: 2020-03-17, 21:00 ]
Kontynuacja, tym razem ręczny dostanie nowe życie