Audi 80 AVANT V8 406HP/456Nm Quattro
Audi 80 AVANT V8 406HP/456Nm Quattro
Witam, Audi skończone, więc postanowiłem opisać jak i co.
Autko miało zostać całkowicie seryjne zewnętrznie i takie zostało, chce nim jeździć na co dzień więc zdecydowałem o przełożeniu LPG :evil: , też uważam że to lekko nie pasuje ale cóż...
Biorcą zostało Audi 80 Kombi, seryjnie silnik ABC, znaczy 2,6, napęd jedyny słuszny oczywiście Quattro, kupione za ostro okazyjną kwotę, stało chyba z 4 miesiące u mnie i czekało na zimę, w między czasie znalazłem lekko uszkodzoną A8 z całym i sprawnym silniczkiem ABZ, no i tak się narodził pomysł na SWAP.
Poczytałem, poszukałem części i tak się zaczęło.
MODEL:
Audi 80 B4 Quattro
Modyfikacje
Silnik:
-Swap silnika 2,6 ACB na 4,2 ABZ
Układ dolotowy:
-Filtr powietrza Simota (miałem filtr od 2,6, ale dość ostro ograniczał moc, domyślam się że po prostu miał za mało powietrza)
Układ wydechowy:
-Pozostał z audi V6
Elektronika:
-Silnik odpalony na oryginalnym sterowniku Abz – zdjęte imo
-Czujnik obrotu wału przełożony na koło pasowe przód + koło 60-2
-Akumulator w bagażniku
Układ chłodzenia:
-Chłodnica Volvo V80
-wentylator Spal +jakiś klimy Opla
Układ hamulcowy:
-Przód audi S2 280mm
-klocki ferrodo premier
-Tył tarcze wentylowane 269mm A8 +zaciski A8
Układ napędowy:
-Skrzynia audi B4 5 biegów
-most audi B4, plany na montaż Torsena
-koło zamachowe audi s6, sprzęgło audi s6
-koła 18cali
-opony Pirelli p zero rosso 225x40x18
Zawieszenie:
-zmiana rozstawu śrub z 4X108 na 5 X112
-oryginał sprężyny i amorki audi 80 quattro
BODY KIT:
-zderzak S2 (kupiony do założenia)
Blenda tył audi 90
Wyposażenie:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka i spryskiwacze szyby - założone podgrzewane spryski
-AC -założone
-dodatkowe zegary z B4 V6 - założone
-elektryczny fotel kierowcy
-centralny zamek oczywiście
-halogeny
-ABS
-Quattro oczywiście
-szyberdach
-podgrzewane fotele - założone
-podświetlenie pod maską -założone
-kierownice S2
-przyciski na konsoli A8
Jestem dość nowy w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość, autko miało być nisko budżetowe ale krytyka i ciekawe pomysły mile widziane Wiadomo że zawsze można coś tam poprawić. Aktualnie trochę się pozmieniało pod maską, ale nie mam zdjęć.
Aha, TDI na klapie obowiązkowe
Kilka fotek z budowy:
Zdj całości z aukcji, bo kupiłem go nie widząc :mrgreen:
Pod maską sporo się zmieniło, ale ogólny zarys jest.
aktualne zdj z pod maski i nadwozia
No i kilka innych elementów
Letnie wersja kół, po sezonie do malowania, zimą trzeba ogarnąć, pewnie coś wyprostować :mrgreen:
zderzaczek już czeka, kratki też są
Filmik kręcony gdy miałem problemy z przepływką, teraz jest sporo lepiej, ale nie mam czasu i możliwości na kręcenie, może wkrótce coś się pojawi nowego.
A to film w którym zużywałem zimowe opony :mrgreen:
Zderzak S2 już czeka, podobnie jak 4 tłoczkowe Brembo i tarcze 312mm, ale to będzie na lato, szkoda mi zderzaka jak gdzieś wpadnę lecąc bokiem :mrgreen:
Doszły soczki, do lekkiej naprawy, więcej strona 6
Autko miało zostać całkowicie seryjne zewnętrznie i takie zostało, chce nim jeździć na co dzień więc zdecydowałem o przełożeniu LPG :evil: , też uważam że to lekko nie pasuje ale cóż...
Biorcą zostało Audi 80 Kombi, seryjnie silnik ABC, znaczy 2,6, napęd jedyny słuszny oczywiście Quattro, kupione za ostro okazyjną kwotę, stało chyba z 4 miesiące u mnie i czekało na zimę, w między czasie znalazłem lekko uszkodzoną A8 z całym i sprawnym silniczkiem ABZ, no i tak się narodził pomysł na SWAP.
Poczytałem, poszukałem części i tak się zaczęło.
MODEL:
Audi 80 B4 Quattro
Modyfikacje
Silnik:
-Swap silnika 2,6 ACB na 4,2 ABZ
Układ dolotowy:
-Filtr powietrza Simota (miałem filtr od 2,6, ale dość ostro ograniczał moc, domyślam się że po prostu miał za mało powietrza)
Układ wydechowy:
-Pozostał z audi V6
Elektronika:
-Silnik odpalony na oryginalnym sterowniku Abz – zdjęte imo
-Czujnik obrotu wału przełożony na koło pasowe przód + koło 60-2
-Akumulator w bagażniku
Układ chłodzenia:
-Chłodnica Volvo V80
-wentylator Spal +jakiś klimy Opla
Układ hamulcowy:
-Przód audi S2 280mm
-klocki ferrodo premier
-Tył tarcze wentylowane 269mm A8 +zaciski A8
Układ napędowy:
-Skrzynia audi B4 5 biegów
-most audi B4, plany na montaż Torsena
-koło zamachowe audi s6, sprzęgło audi s6
-koła 18cali
-opony Pirelli p zero rosso 225x40x18
Zawieszenie:
-zmiana rozstawu śrub z 4X108 na 5 X112
-oryginał sprężyny i amorki audi 80 quattro
BODY KIT:
-zderzak S2 (kupiony do założenia)
Blenda tył audi 90
Wyposażenie:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka i spryskiwacze szyby - założone podgrzewane spryski
-AC -założone
-dodatkowe zegary z B4 V6 - założone
-elektryczny fotel kierowcy
-centralny zamek oczywiście
-halogeny
-ABS
-Quattro oczywiście
-szyberdach
-podgrzewane fotele - założone
-podświetlenie pod maską -założone
-kierownice S2
-przyciski na konsoli A8
Jestem dość nowy w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość, autko miało być nisko budżetowe ale krytyka i ciekawe pomysły mile widziane Wiadomo że zawsze można coś tam poprawić. Aktualnie trochę się pozmieniało pod maską, ale nie mam zdjęć.
Aha, TDI na klapie obowiązkowe
Kilka fotek z budowy:
Zdj całości z aukcji, bo kupiłem go nie widząc :mrgreen:
Pod maską sporo się zmieniło, ale ogólny zarys jest.
aktualne zdj z pod maski i nadwozia
No i kilka innych elementów
Letnie wersja kół, po sezonie do malowania, zimą trzeba ogarnąć, pewnie coś wyprostować :mrgreen:
zderzaczek już czeka, kratki też są
Filmik kręcony gdy miałem problemy z przepływką, teraz jest sporo lepiej, ale nie mam czasu i możliwości na kręcenie, może wkrótce coś się pojawi nowego.
A to film w którym zużywałem zimowe opony :mrgreen:
Zderzak S2 już czeka, podobnie jak 4 tłoczkowe Brembo i tarcze 312mm, ale to będzie na lato, szkoda mi zderzaka jak gdzieś wpadnę lecąc bokiem :mrgreen:
Doszły soczki, do lekkiej naprawy, więcej strona 6
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 15:23 przez witek88, łącznie zmieniany 11 razy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
No i oczywiście zaciski girlinga 2 tłoczkowe też byłyIC69 pisze:No, kawał dobrej roboty - brawo. A co się tam nie chciało zmieścić, że podłużnice trza było ciąć?To już drugie B4 jakie widzę, które opuściło fabrykę z dwudziestoma śrubami w kołach.witek88 pisze: Piasty, hehe, były już na aucie, podobnie jak fele S2
W podłużnicę nie mieścił się kolektor wydechowy, wózek też trzeba było "delikatnie" drasnąć.