Audi 80 B4 ABT by oran // JUŻ LATA! :D Fotki już niedługo
Audi 80 B4 ABT by oran // JUŻ LATA! :D Fotki już niedługo
Tak więc, zakładam temat, bo nie mam gdzie się wyżalać, dziewczyna nie chce mnie już słuchać ;P
Audi 2.0, 8v (ABT)
LPG
ABS
elektrycznie otwierany szyberdach
roleta na tylniej szybie
I ogólnie tyle... Kierownice widać na zdjęciach, ona chyba nie jest oryginalna dla tego modelu? Rocznik to 91 albo 92, mam dowód w rodzinnym domu, tam gdzie auto i nie mam jak zerknąć
PLANY
-uruchomienie silnika po remoncie!!! (70% and still loading )
-wymiana prawego lusterka, bo jest przyczepione na śrubę (na stałe, brak regulacji ani nic )
-zrobienie lakieru "na cito"
-szorowanie (być może piaskowanie) felg, później na czarno malujemy najprawdopodobniej
-wymiana foteli, tak samo jak jest czyli komplet szarości, tyle, że nie wysiedziane tak jak te co mam
- Pilot w scyzoryk
I myślę co dalej
→Ckliwa historia←
Otóż zakupiłem Audice z silniczkiem ABT (czyli wiadomo 2.0, 8v no i z junkersem), ale silnik był do wymiany - kupiłem od kumpla, gwoli ścisłości - jeżdżony był na ukręconej/obróconej/zmielonej panewce, dłuuugo, luz na tłoku po rozebraniu był rzędu 5 cm Albo i lepiej...
Jak się odpalało to tłok tłukł w głowice (ale nie ucierpiała - zdjęć niestety nie mam, bo mi coś telefon nie zapisał... A już nie zrobię, bo skręcone wsio - ale o tym dalej).
Więc szukałem jakiegoś dołu silnika, na forum parę osób się oferowało, ale 700 zł za silnik to jednak za dużo było dla mnie (biedny studencik). Znalazłem za 200 zł, na szczęście w bardzo dobrym stanie (sam dół co prawda, bez głowicy).
Czekałem chyba miesiąc aż mi koleś odda kasę zaległą za robotę by mieć na uszczelki, w końcu kasa przybyła a ja wraz z moim bratem, (bo to właśnie z nim robię to, a właściwie to on mi robi, a ja tylko pomagam - on mechanik, ja nie bardzo ) dzisiaj zacząłem skręcać.
Miska siedzi, głowica też, ładnie wszystko wypolerowane, tj. tłoki, zawory (dostanie gazu to znowu czarno się tam zrobi ) i tylko oring potrzebny do pompy wody nowy, bo stary jest sparciały już.
Jednak przydarzyło się coś po drodze, jak to zwykle bywa przy remontach (i nie ważne czy to remont silnika, czy domu... Zawsze się nie uda zmieścić w kosztach które sobie wcześniej człowiek obliczy)... Sprzęgło, a właściwie tłumik drgań skrętnych do śmieci, bo spręzyny w nim są luźne, a jedna dosłownie rozcięta... Chyba założe używkę bo nie mam już kasy a mam dość jazdy stary citroenem ax, który notabene (nawet nie muszę odpukiwać, po prostu taki jest) NIE PSUJE się, 25 tys na grzechoczącej półosi? No problem! Ale to temat na osobną dyskusję
A co mogę o mojej Audicy napisać? Tak jak wspominałem kupiłem ją od dobrego kolegi, wiem co się w niej działo cały czas, wymienione wachacze, tarcze, nawet zaciski. Ma parę mankamentów (rudo się robi w jednym miejscu na masce i na du.pie), ale to temat na wiosnę i wiosenne porządki pod wiatą - z pistoletem, być może bronoxem (mam nadzieje, że to tylko powierzchowna "rana").
Nie wymieniałem uszczelniaczy, zaworów, ani nie planowałem głowicy, zobaczymy jak będzie chodzić, ściągnąć głowicę to nie problem by to potem zmienić jakby co.
Teraz ile w nią włożyłem:
Nowy dół silnika: 200 zł
Rolka napinacza: 50 zł
+wysyłka 80zł
------------------------------------------------------
330 zł
Uszczelki:
Miska - 40 zł
Głowica - 70 zł
Pokrywa - 20 zł
-----------------------------------------------------
130 zł
Pasek rozrządu, sprzęgło używane
70 zł
55 zł
-----------------------------------------------------
Poduszka silnika (od strony kierowcy)
46 zł z przesyłką (używka ofkors)
Filtr oleju 16 zł
Olej Liqui Moly 10w40 69,99 zł (w netto! promocja i tylko w tym jednym netto u mnie był)
716,99 zł
No i na koniec parę zdjęć które się zachowały (serio, co jest z tym androidem, zrobiłem zdjecia, oglądałem je - podczas składania i czyszczenia, a teraz ich nie ma ) - robione miesiąc temu, jak rozbierałem autko
→→
update: 01.01.2013:
Silnik w budzie, zdjęcie rozmazane, bo ręka po sylwestrze jeszcze chodzi, a i od dźwigania tego klamota na kacu też przyjemnie nie było ale siedzi już na poduszkach, trzeba podokrecąć reszte gratów i jedziemy
Audi 2.0, 8v (ABT)
LPG
ABS
elektrycznie otwierany szyberdach
roleta na tylniej szybie
I ogólnie tyle... Kierownice widać na zdjęciach, ona chyba nie jest oryginalna dla tego modelu? Rocznik to 91 albo 92, mam dowód w rodzinnym domu, tam gdzie auto i nie mam jak zerknąć
PLANY
-uruchomienie silnika po remoncie!!! (70% and still loading )
-wymiana prawego lusterka, bo jest przyczepione na śrubę (na stałe, brak regulacji ani nic )
-zrobienie lakieru "na cito"
-szorowanie (być może piaskowanie) felg, później na czarno malujemy najprawdopodobniej
-wymiana foteli, tak samo jak jest czyli komplet szarości, tyle, że nie wysiedziane tak jak te co mam
- Pilot w scyzoryk
I myślę co dalej
→Ckliwa historia←
Otóż zakupiłem Audice z silniczkiem ABT (czyli wiadomo 2.0, 8v no i z junkersem), ale silnik był do wymiany - kupiłem od kumpla, gwoli ścisłości - jeżdżony był na ukręconej/obróconej/zmielonej panewce, dłuuugo, luz na tłoku po rozebraniu był rzędu 5 cm Albo i lepiej...
Jak się odpalało to tłok tłukł w głowice (ale nie ucierpiała - zdjęć niestety nie mam, bo mi coś telefon nie zapisał... A już nie zrobię, bo skręcone wsio - ale o tym dalej).
Więc szukałem jakiegoś dołu silnika, na forum parę osób się oferowało, ale 700 zł za silnik to jednak za dużo było dla mnie (biedny studencik). Znalazłem za 200 zł, na szczęście w bardzo dobrym stanie (sam dół co prawda, bez głowicy).
Czekałem chyba miesiąc aż mi koleś odda kasę zaległą za robotę by mieć na uszczelki, w końcu kasa przybyła a ja wraz z moim bratem, (bo to właśnie z nim robię to, a właściwie to on mi robi, a ja tylko pomagam - on mechanik, ja nie bardzo ) dzisiaj zacząłem skręcać.
Miska siedzi, głowica też, ładnie wszystko wypolerowane, tj. tłoki, zawory (dostanie gazu to znowu czarno się tam zrobi ) i tylko oring potrzebny do pompy wody nowy, bo stary jest sparciały już.
Jednak przydarzyło się coś po drodze, jak to zwykle bywa przy remontach (i nie ważne czy to remont silnika, czy domu... Zawsze się nie uda zmieścić w kosztach które sobie wcześniej człowiek obliczy)... Sprzęgło, a właściwie tłumik drgań skrętnych do śmieci, bo spręzyny w nim są luźne, a jedna dosłownie rozcięta... Chyba założe używkę bo nie mam już kasy a mam dość jazdy stary citroenem ax, który notabene (nawet nie muszę odpukiwać, po prostu taki jest) NIE PSUJE się, 25 tys na grzechoczącej półosi? No problem! Ale to temat na osobną dyskusję
A co mogę o mojej Audicy napisać? Tak jak wspominałem kupiłem ją od dobrego kolegi, wiem co się w niej działo cały czas, wymienione wachacze, tarcze, nawet zaciski. Ma parę mankamentów (rudo się robi w jednym miejscu na masce i na du.pie), ale to temat na wiosnę i wiosenne porządki pod wiatą - z pistoletem, być może bronoxem (mam nadzieje, że to tylko powierzchowna "rana").
Nie wymieniałem uszczelniaczy, zaworów, ani nie planowałem głowicy, zobaczymy jak będzie chodzić, ściągnąć głowicę to nie problem by to potem zmienić jakby co.
Teraz ile w nią włożyłem:
Nowy dół silnika: 200 zł
Rolka napinacza: 50 zł
+wysyłka 80zł
------------------------------------------------------
330 zł
Uszczelki:
Miska - 40 zł
Głowica - 70 zł
Pokrywa - 20 zł
-----------------------------------------------------
130 zł
Pasek rozrządu, sprzęgło używane
70 zł
55 zł
-----------------------------------------------------
Poduszka silnika (od strony kierowcy)
46 zł z przesyłką (używka ofkors)
Filtr oleju 16 zł
Olej Liqui Moly 10w40 69,99 zł (w netto! promocja i tylko w tym jednym netto u mnie był)
716,99 zł
No i na koniec parę zdjęć które się zachowały (serio, co jest z tym androidem, zrobiłem zdjecia, oglądałem je - podczas składania i czyszczenia, a teraz ich nie ma ) - robione miesiąc temu, jak rozbierałem autko
→→
update: 01.01.2013:
Silnik w budzie, zdjęcie rozmazane, bo ręka po sylwestrze jeszcze chodzi, a i od dźwigania tego klamota na kacu też przyjemnie nie było ale siedzi już na poduszkach, trzeba podokrecąć reszte gratów i jedziemy
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 01:16 przez oranek, łącznie zmieniany 11 razy.
Re: Audi 80 B4 ABT by oran
Wiem coś o tym :mrgreen: :mrgreen:oranek pisze:dziewczyna nie chce mnie już słuchać ;P
Napisz może coś o wyposarzeniu, roku produkcji itd. i może jakies plany na przyszłość
Pozdrawiam
Re: Audi 80 B4 ABT by oran
bialas1 pisze:Wiem coś o tym :mrgreen: :mrgreen:oranek pisze:dziewczyna nie chce mnie już słuchać ;P
Napisz może coś o wyposarzeniu, roku produkcji itd. i może jakies plany na przyszłość
Pozdrawiam
Też wiem coś o tym ;d
I twierdzi ,że w kołko o tym samym ;PP
Pracuj dalej Jest dobrze ;d
Mi tam na mocy nie zależy, będę teraz miał blisko fabrycznej mocy, a to i tak dobrze (patrząc na niektóre audice można się za głowę złapać na jakich skatowanych silnikach ludzie jeżdżą...).
Autko ma ładnie wyglądać i równo jechać, komfort przede wszystkim
Narazie czekam na sprzęgło i poduszkę silnika by móc złożyć do kupy już wszystko, w niedziele pewnie już bym jeździł niestety nie dojdzie sprzęgło na czas
Autko ma ładnie wyglądać i równo jechać, komfort przede wszystkim
Narazie czekam na sprzęgło i poduszkę silnika by móc złożyć do kupy już wszystko, w niedziele pewnie już bym jeździł niestety nie dojdzie sprzęgło na czas
Post pod postem, ponieważ pytanie o pomoc w jednej kwestii:
Jakie fotele pasują typu plug&play - w sensie przód i kanapa tylna ? Od jakich modeli jeszcze oprócz B4? Jest coś? Albo już ostatecznie z minimalną kwestią rezania Np. od A4 itp. czy pasują.
Bo się zastanawiam nad skórą jakąś... Później boczki. Pewnie się skończy i tak na takich jak mam tylko w dużo lepszym stanie
Jakie fotele pasują typu plug&play - w sensie przód i kanapa tylna ? Od jakich modeli jeszcze oprócz B4? Jest coś? Albo już ostatecznie z minimalną kwestią rezania Np. od A4 itp. czy pasują.
Bo się zastanawiam nad skórą jakąś... Później boczki. Pewnie się skończy i tak na takich jak mam tylko w dużo lepszym stanie
Na własne oczy widziałem ABT z klima, elektrycznymi szybami i lustrami wiec jak nic nie miały :lol: 2.3E to silnik NG, ABK to 2.0E 115km tak dla sprostowaniadurch pisze: bialas1, przecież ABT nie miały nic w wyposażeniu. <ok>
PS _ Fajny Audik, sreberko, wyremontuj, daj nowe zycie bd igiełka. Tylko aj bym się zastanawiał na montażem ABK czyli 2.3E, a nie ABT.
Oranek
https://audi80.pl/b3-gadzet-elementy ... ?view=next
https://audi80.pl/b4-all-kompatybiln ... t27993.htm
https://audi80.pl/b3-b4-all-siedzeni ... t10959.htm
Sory za byka, nie zauważyłem że zrobiłem cyfrówkę miało być 2.0E ABKbialas1 pisze:Na własne oczy widziałem ABT z klima, elektrycznymi szybami i lustrami wiec jak nic nie miały :lol: 2.3E to silnik NG, ABK to 2.0E 115km tak dla sprostowaniadurch pisze: bialas1, przecież ABT nie miały nic w wyposażeniu. <ok>
PS _ Fajny Audik, sreberko, wyremontuj, daj nowe zycie bd igiełka. Tylko aj bym się zastanawiał na montażem ABK czyli 2.3E, a nie ABT.
Oranek
https://audi80.pl/b3-gadzet-elementy ... ?view=next
https://audi80.pl/b4-all-kompatybiln ... t27993.htm
https://audi80.pl/b3-b4-all-siedzeni ... t10959.htm
Tz. nie mówię że były to totalne biedaki, takie ABT z 94r. przykładowo napewno miały coś w elektryce. Tak tylko napisałem. <ok>
To ma ktoś takie "widełki" ? Na złomach u mnie żadnej osiemdziesiątki nie ma, w ogóle audic... A od fałweja (vw) albo nie ma, albo nigdy nie było...
Będę pewnie rezał tą blachę sam ;D
A co do alarmu to ja chyba też mam, a co najmniej centralny z pilota. Tylko oczywiście nie działa i nie wiem czy baterie czy dioda do podczerwieni zjarana, czy jeszcze coś. Bo pilot na taśmę oklejony. Jak się za to zabiore to wrzuce małe fotostory, bo chce to przełożyć do jakiegoś scyzoryka.
Będę pewnie rezał tą blachę sam ;D
A co do alarmu to ja chyba też mam, a co najmniej centralny z pilota. Tylko oczywiście nie działa i nie wiem czy baterie czy dioda do podczerwieni zjarana, czy jeszcze coś. Bo pilot na taśmę oklejony. Jak się za to zabiore to wrzuce małe fotostory, bo chce to przełożyć do jakiegoś scyzoryka.