[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
To spore A/R, według moich danych EX-40mm
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File3#here
Ale to tylko teoretyczne dane więc mogę się mylić. Zgadza się, przez większą muszlę na pewno wolniej wstanie.
Przy okazji sprawdziłem grubość wałka w miejscu łożyskowania w 1548- to samo co w T2 - 9,2mm.
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File3#here
Ale to tylko teoretyczne dane więc mogę się mylić. Zgadza się, przez większą muszlę na pewno wolniej wstanie.
Przy okazji sprawdziłem grubość wałka w miejscu łożyskowania w 1548- to samo co w T2 - 9,2mm.
No to mój błąd 40mm.. ale na mojej hybrydzie było 39mm i ar35 niby i wiem z czym to się już je....
a widzisz, nie na darmo na pierwszych 1548 na autach jest T2 - nissan, o tym pisałem.... 1548 to taki kucypał z ośką 5mm, w zasadzie dużo lepsze to od T2 nie jest..brabus124 pisze:wania w 1548- to samo co w T2 - 9,2mm.
większa muszla większą, ale jak sobie dasz wirnik ze szczelinami... to Ci nawet AR nie pomoże. Nie na darmo fabryka to zminiaturyzowała do minimum przy T15 czy małym K03.brabus124 pisze:Zgadza się, przez większą muszlę na pewno wolniej wstanie.
szopenn pisze:a widzisz, nie na darmo na pierwszych 1548 na autach jest T2 - nissan, o tym pisałem.... 1548 to taki kucypał z ośką 5mm, w zasadzie dużo lepsze to od T2 nie jest..
1548 ma ośkę 6mm no cóż, puki nie przetestujemy to wiedzieć nie będziemy. Ja myślę że 1548 powinno znacznie lepiej wstać niż T2
Dam Ci Coś do przemyślenia:
Różnica między t15 i T2(TDI)
T15 IN-42mm EX-32mm
T2 IN- 47mm EX-33mm
Obie mają bardzo podobny EX i A/R (0.34 i 0.35 to żadna różnica)
Nie biorąc pod uwagę wagi i wielkości koła kompresji bo też jest mała w tym różnica.
Wstawanie t15 a T2(TDi) bardzo się różni.
[ Dodano: 2014-10-07, 21:27 ]
I jeszcze na "korzyść" T2 można dodać że ma 11łopat a t15 ma 10łopat.
[ Dodano: 2014-10-07, 21:28 ]
To takie moje przemyślenia
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... ressor.phpbrabus124 pisze: 1548 ma ośkę 6mm
Więc co... 1549 to inne turbo już? na stronie o garetach pisze żę to jest to samo co 1548...
nie ma mowy nawet :mrgreen:brabus124 pisze:Ja myślę że 1548 powinno znacznie lepiej wstać niż T2
Tylko nie jesteś w stanie stwierdzić czy wirnik w T2 wstaje, a kompresor nie dmucha....brabus124 pisze:Wstawanie t15 a T2(TDi) bardzo się różni.
Co do Choke line- myślę że to mało co jest związane z wirnikiem, a raczej jest to związane z kołem kompresji. Jeśli masz mały Inducer w kompresorze to jest mniejszy przepływ, przy każdym obrocie kompresora, zagarnia od mniej powietrza niż jeśli ma większy IN, i przy dużych prędkościach obrotowych gdzie silnik potrzebuje dużo powietrza - dużego przepływu - kompresor nie daje rady odpowiednio "zasilić" silnika. Owszem ciśnienie jest, niby trzyma do końca dobre ciśnienie, ale przy każdym otwarciu zaworu ssącego ubywa sprężonego powietrza i tym samym napełnianie jest gorsze - objawem jest zbyt mała wydajność kompresora.
To możesz zrekompensować mniejszą liczbą łopatek kompresora, tak jest zbudowane np k04 - ma tylko 4 łopatki.... a T2 z mk2 ma 8 łopatek....brabus124 pisze:Jeśli masz mały Inducer w kompresorze to jest mniejszy przepływ, przy każdym obrocie kompresora, zagarnia od mniej powietrza niż jeśli ma większy IN
Choke line jest związany i z kompresorem i z wirnikiem, wystąpi jeśli skończą się obroty wirnika, bądź skończy się wydajność kompresora jescze zanim wirnik uzyska swój max rpm..
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 21:45 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.
Inne turbo. Ten kompresor masz na tej stronie pod nazwą T2 i ma na 6mm ośkę na 100%szopenn pisze:Więc co... 1549 to inne turbo już? na stronie o garetach pisze żę to jest to samo co 1548...
To akurat też nie jest trudne do stwierdzenia. Te koła kompresji mało się różnią, może bardziej różnica jest w A/R zimnej muszli t15-33 a T2- 48 ale to raczej nie jest różnicą we wstawaniu.szopenn pisze:Tylko nie jesteś w stanie stwierdzić czy wirnik w T2 wstaje, a kompresor nie dmucha....
Jakby nie było... moja hybryda miała na 1.6TD 0.5 bara (18bar silnika) na 3000 obrotów... na biegu 3cim, na piątym biegu miała 0.5 bara przy 2000 obrotów.... od 0.5bara wzwyż chodziła jak przeciąg... skrzynia krótka, koło zamachowe jak to w starym vw.. leciutkie.
teraz wrzucamy ją na silnik większy, z innym rodzajem wtrysku, z lepszym rozpaleniem paliwa i lepszą detonacją dzięki większemu rozdrobnieniu ropy, w dodatku do silnika co ma więcej trochę niż 18 barów:d.... do silnika co ma koło zamachowe ciężkie i wygeneruje na tym turbie lepsze obciążenie wraz z długą skrzynią biegów ASD
i ma być git i koniec! :mrgreen:
teraz wrzucamy ją na silnik większy, z innym rodzajem wtrysku, z lepszym rozpaleniem paliwa i lepszą detonacją dzięki większemu rozdrobnieniu ropy, w dodatku do silnika co ma więcej trochę niż 18 barów:d.... do silnika co ma koło zamachowe ciężkie i wygeneruje na tym turbie lepsze obciążenie wraz z długą skrzynią biegów ASD
i ma być git i koniec! :mrgreen:
Co de tego co pisałeś o wystrojeniu silnika i że jest ważne żeby był w dobrym stanie. Zgadzam się w 100%. Jeśli silnik bierze olej przez uszczelniacze, turbo też puszcza olej w dolot, nie trzyma ciśnienia, wtryski nie rozpylają dobrze paliwa - z tego bierze się lipa, bo przez olej w dolocie jest więcej dymu, do tego tworzy się dużo nagaru, w silniku i na wirniku, to wszystko ma wpływ.
Tak samo jak przegrzane powietrze w dolocie, ja tak kiedyś miałem na t15, kolektor wydechowy ostro nagrzewał ssący, wylot z zimnej muszli był 5cm od kolektora - niczym nie osłonięty, przy gazie w podłodze to wszystko się tak nagrzewało :shock: temp. od razu się spiętrzała, dolot przegrzany itp. - efekty nie były zbyt ciekawe bo po dłuższej jeździe był coraz bardziej mułowaty. Do tego miałem zdjętą kierownicę na ori. SMIC co jeszcze pogarszało jego działanie.
Tak samo jak przegrzane powietrze w dolocie, ja tak kiedyś miałem na t15, kolektor wydechowy ostro nagrzewał ssący, wylot z zimnej muszli był 5cm od kolektora - niczym nie osłonięty, przy gazie w podłodze to wszystko się tak nagrzewało :shock: temp. od razu się spiętrzała, dolot przegrzany itp. - efekty nie były zbyt ciekawe bo po dłuższej jeździe był coraz bardziej mułowaty. Do tego miałem zdjętą kierownicę na ori. SMIC co jeszcze pogarszało jego działanie.
szopenn, hehe :lol: Trudno, to ja będę po każdym mocniejszym wciśnięciu gazu liczył do pięciu :lol: żeby mi się nie nudziło :lol:
A tak na serio, założymy - zobaczymy
[ Dodano: 2014-10-07, 22:22 ]
[ Dodano: 2014-10-07, 22:36 ]
szopenn, Dodaj mapę K03-1870 jak masz gdzieś zapisaną. Dla ciekawości
A tak na serio, założymy - zobaczymy
[ Dodano: 2014-10-07, 22:22 ]
No właśnie ja już dawno o tym myślałem, ale czekam na testyszopenn pisze:A wiesz z tymi mapami to jest jednak coś dziwnego.... bo jeśli k03 0029 wstaje jak mapa mówi i ma 40 mm EX.... oraz AR58, to ja juz nie wiem co o tym sądzić...
[ Dodano: 2014-10-07, 22:36 ]
szopenn, Dodaj mapę K03-1870 jak masz gdzieś zapisaną. Dla ciekawości