Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 21:05

TD04 ma AR4, i ma EX44.. to o czym mowa w ogóle...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 21:11

To spore A/R, według moich danych EX-40mm
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File3#here

Ale to tylko teoretyczne dane więc mogę się mylić. Zgadza się, przez większą muszlę na pewno wolniej wstanie.

Przy okazji sprawdziłem grubość wałka w miejscu łożyskowania w 1548- to samo co w T2 - 9,2mm.

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 21:16

No to mój błąd 40mm.. ale na mojej hybrydzie było 39mm i ar35 niby i wiem z czym to się już je....

brabus124 pisze:wania w 1548- to samo co w T2 - 9,2mm.
a widzisz, nie na darmo na pierwszych 1548 na autach jest T2 - nissan, o tym pisałem.... 1548 to taki kucypał z ośką 5mm, w zasadzie dużo lepsze to od T2 nie jest..
brabus124 pisze:Zgadza się, przez większą muszlę na pewno wolniej wstanie.
większa muszla większą, ale jak sobie dasz wirnik ze szczelinami... to Ci nawet AR nie pomoże. Nie na darmo fabryka to zminiaturyzowała do minimum przy T15 czy małym K03.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 21:26

szopenn pisze:a widzisz, nie na darmo na pierwszych 1548 na autach jest T2 - nissan, o tym pisałem.... 1548 to taki kucypał z ośką 5mm, w zasadzie dużo lepsze to od T2 nie jest..


1548 ma ośkę 6mm ;-) no cóż, puki nie przetestujemy to wiedzieć nie będziemy. Ja myślę że 1548 powinno znacznie lepiej wstać niż T2 :-P

Dam Ci Coś do przemyślenia:
Różnica między t15 i T2(TDI)
T15 IN-42mm EX-32mm
T2 IN- 47mm EX-33mm
Obie mają bardzo podobny EX i A/R (0.34 i 0.35 to żadna różnica)
Nie biorąc pod uwagę wagi i wielkości koła kompresji bo też jest mała w tym różnica.

Wstawanie t15 a T2(TDi) bardzo się różni.

[ Dodano: 2014-10-07, 21:27 ]
I jeszcze na "korzyść" T2 można dodać że ma 11łopat a t15 ma 10łopat.

[ Dodano: 2014-10-07, 21:28 ]
To takie moje przemyślenia :-P

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 21:32

brabus124 pisze: 1548 ma ośkę 6mm ;-)
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... ressor.php

Więc co... 1549 to inne turbo już? na stronie o garetach pisze żę to jest to samo co 1548...

brabus124 pisze:Ja myślę że 1548 powinno znacznie lepiej wstać niż T2
nie ma mowy nawet :mrgreen:
brabus124 pisze:Wstawanie t15 a T2(TDi) bardzo się różni.
Tylko nie jesteś w stanie stwierdzić czy wirnik w T2 wstaje, a kompresor nie dmucha....

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 21:39

Co do Choke line- myślę że to mało co jest związane z wirnikiem, a raczej jest to związane z kołem kompresji. Jeśli masz mały Inducer w kompresorze to jest mniejszy przepływ, przy każdym obrocie kompresora, zagarnia od mniej powietrza niż jeśli ma większy IN, i przy dużych prędkościach obrotowych gdzie silnik potrzebuje dużo powietrza - dużego przepływu - kompresor nie daje rady odpowiednio "zasilić" silnika. Owszem ciśnienie jest, niby trzyma do końca dobre ciśnienie, ale przy każdym otwarciu zaworu ssącego ubywa sprężonego powietrza i tym samym napełnianie jest gorsze - objawem jest zbyt mała wydajność kompresora.

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 21:41

brabus124 pisze:Jeśli masz mały Inducer w kompresorze to jest mniejszy przepływ, przy każdym obrocie kompresora, zagarnia od mniej powietrza niż jeśli ma większy IN
To możesz zrekompensować mniejszą liczbą łopatek kompresora, tak jest zbudowane np k04 - ma tylko 4 łopatki.... a T2 z mk2 ma 8 łopatek....

Choke line jest związany i z kompresorem i z wirnikiem, wystąpi jeśli skończą się obroty wirnika, bądź skończy się wydajność kompresora jescze zanim wirnik uzyska swój max rpm..
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 21:45 przez szopenn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 21:45

szopenn pisze:Więc co... 1549 to inne turbo już? na stronie o garetach pisze żę to jest to samo co 1548...
Inne turbo. Ten kompresor masz na tej stronie pod nazwą T2 ;-) i ma na 6mm ośkę na 100%
szopenn pisze:Tylko nie jesteś w stanie stwierdzić czy wirnik w T2 wstaje, a kompresor nie dmucha....
To akurat też nie jest trudne do stwierdzenia. Te koła kompresji mało się różnią, może bardziej różnica jest w A/R zimnej muszli t15-33 a T2- 48 ale to raczej nie jest różnicą we wstawaniu.

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 21:47

Jakby nie było... moja hybryda miała na 1.6TD 0.5 bara (18bar silnika) na 3000 obrotów... na biegu 3cim, na piątym biegu miała 0.5 bara przy 2000 obrotów.... od 0.5bara wzwyż chodziła jak przeciąg... skrzynia krótka, koło zamachowe jak to w starym vw.. leciutkie.

teraz wrzucamy ją na silnik większy, z innym rodzajem wtrysku, z lepszym rozpaleniem paliwa i lepszą detonacją dzięki większemu rozdrobnieniu ropy, w dodatku do silnika co ma więcej trochę niż 18 barów:d.... do silnika co ma koło zamachowe ciężkie i wygeneruje na tym turbie lepsze obciążenie wraz z długą skrzynią biegów ASD

i ma być git i koniec! :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 21:57

Co de tego co pisałeś o wystrojeniu silnika i że jest ważne żeby był w dobrym stanie. Zgadzam się w 100%. Jeśli silnik bierze olej przez uszczelniacze, turbo też puszcza olej w dolot, nie trzyma ciśnienia, wtryski nie rozpylają dobrze paliwa - z tego bierze się lipa, bo przez olej w dolocie jest więcej dymu, do tego tworzy się dużo nagaru, w silniku i na wirniku, to wszystko ma wpływ.

Tak samo jak przegrzane powietrze w dolocie, ja tak kiedyś miałem na t15, kolektor wydechowy ostro nagrzewał ssący, wylot z zimnej muszli był 5cm od kolektora - niczym nie osłonięty, przy gazie w podłodze to wszystko się tak nagrzewało :shock: temp. od razu się spiętrzała, dolot przegrzany itp. - efekty nie były zbyt ciekawe bo po dłuższej jeździe był coraz bardziej mułowaty. Do tego miałem zdjętą kierownicę na ori. SMIC co jeszcze pogarszało jego działanie.

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 22:00

Hehe będziesz żałował żę mojej hybrydy nie wziąłeś, ale przepis będzie zadziwiająco łatwy.... jutro turbo leci do marcina, pewnie w czwartek założy:d

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 22:03

szopenn, Hehe :-P Może i będę żałował, a żebym miał więcej rozterki z tego powodu to napisz ile chciałeś za ten sprzęt ? Może być na PW ;-)

[ Dodano: 2014-10-07, 22:08 ]
Gt1548 będzie wstawać nie wiele gorzej niż 1749Vb :mrgreen:

Obrazek

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 22:15

A wiesz z tymi mapami to jest jednak coś dziwnego.... bo jeśli k03 0029 wstaje jak mapa mówi i ma 40 mm EX.... oraz AR58, to ja juz nie wiem co o tym sądzić...

a taką jedną 1749 na TDI "znam" i wiesz co.... zapytaj Marcina bo on zna szczegóły.. i ona ... nie wstaje :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 paź 2014, 22:21

szopenn, hehe :lol: Trudno, to ja będę po każdym mocniejszym wciśnięciu gazu liczył do pięciu :lol: żeby mi się nie nudziło :lol:

A tak na serio, założymy - zobaczymy ;-)

[ Dodano: 2014-10-07, 22:22 ]
szopenn pisze:A wiesz z tymi mapami to jest jednak coś dziwnego.... bo jeśli k03 0029 wstaje jak mapa mówi i ma 40 mm EX.... oraz AR58, to ja juz nie wiem co o tym sądzić...
No właśnie ja już dawno o tym myślałem, ale czekam na testy ;-)

[ Dodano: 2014-10-07, 22:36 ]
szopenn, Dodaj mapę K03-1870 jak masz gdzieś zapisaną. Dla ciekawości

szopenn

Post autor: szopenn » 07 paź 2014, 22:38

Obrazek

0,02 to 42.3 CFM czyli 2.9 LBS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl