Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi All] Duże hamulce tył

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

[Audi All] Duże hamulce tył

Post autor: Apocalipto » 17 mar 2013, 16:58

Witam. Mam skompletowane hamulce na tył tarczowe od audi s6c5. Czyli jakiś centymetr większa średnica niż przednie tarcze wentylowane. Moje pytanie brzmi, jak je założę i przodu nie zmienię na coś większego czy będzie przeszkadzać mocno to przy hamowaniu (zarzucać tył itp) ? Chcę jakieś tarcze na tył wrzucić bo bębny się ''pokończyły'' :mrgreen:

Edit. Sorrka zapomniałem się ;-)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 17:05 przez Apocalipto, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 mar 2013, 17:01

Apocalipto pisze:Moje pytanie brzmi, jak je założę i przodu nie zmienię na coś większego czy będzie przeszkadzać mocno to przy hamowaniu (zarzucać tył itp) ?
moim zdaniem tak, tył będzie zbyt mocno hamował w porównaniu z przodem co może być mocno niebezpieczne szczególnie jak będzie ślisko.
Ale niech koledzy lepiej znający się na rzeczy tu coś podpowiedzą

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 18 mar 2013, 19:02

Mi się zdaje, że nie będzie źle jeśli masz sprawny korektor hamowania. On w końcu rozdziela moc hamowania przód - tył i po prostu te nowe lepsze tylne może nie będą hamowały tak dobrze jak konstruktorzy przewidzieli :)

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 09 kwie 2013, 21:16

i jak? zestaw trafił na auto?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 maja 2013, 13:42

jeśli masz Abs i korektor to nie powinno być problemu, zależy też jakie masz org. Hamulce z przodu, a te co masz na tył to jakiej są wielkości? Już założone na auto?

[ Dodano: 2013-05-13, 13:47 ]
a jakie to są hamulce od s6 c5 ? Jaka średnica tłoczka ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 maja 2013, 14:21

zestaw pewnie za szybko nie trafi na oś bo trzeba i inną tarcz i inne jarzma... i inne przewody...

qwer56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2013, 10:37

Post autor: qwer56 » 10 cze 2013, 11:00

Moim zdaniem jeśli producent przewidział na tył bębny to powinno się założyć bębny a nie tarcze hamulcowe, z tego co piszesz to tylko narażasz się na dodatkowe koszty.

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 04 lip 2013, 16:02

Panowie spokojnie, żaden zestaw jeszcze nie zawitał, bo i tak autko narazie nielata. Mam zaciski z jarzmami od a8 d2 4.2 przed liftem, tarcze od esy c5 ale są takie same jak w tym a8 ale rozmiaru niepamiętam, chyba 256mm czy coś takiego.
Zaciski bodajże girling 54 ( ale ręki niedam uciąć).
ABS-y będą, korektor też jest.
qwer56, Tarczę chcę założyć i na przód coś większego z tego względu, że mam inny silnik niż seria gdzie jest o wiele więcej mocy i na litej tarczy z przodu i bębnie z tyłu czuję się niezbyt pewnie.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 lip 2013, 12:45

W audi a8 są zaciski Lucas 43 i tarcza 269mm wentylowana. Jeśli nie masz Quattro to będzie ciężko to ogarnąć, do ośki najlepiej chyba podchodzą od V8 a do Quattro od a8

gelomeloman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 12 wrz 2010, 17:52
Lokalizacja: świdnik

Post autor: gelomeloman » 16 sie 2013, 22:59

Ja sprawdziłem że na przód pasują zaciski od A6 C5 przednie i podejdą chyba do feli 15" ale na milimetry a tarcz szukam bo potrzebne około 300mm wiem że ponoć od Focusa RSa pasują ale są większe niż 300mm i rozstaw 4x108.

Co od ABSu to proponuję wam zmienić całą pompe i wywalić korektor siły hamowania (ja tak zrobiłem). Zajmuję się elektroniką samochodową i zamontowałem pompe ABSu z passata z 99 roku ABS ver.5.3 z małą elektroniką i po wywaleniu ori kompa ABS i przelutowaniu wiązki wszystko smiga i hamuje wyśmienicie.

Obecnie z przodu mam Girling 60 ale ten dwutłoczkowy system powoduje że pedał głębiej leci w podłogę.
Dlatego szukam innego rozwiązania.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 sie 2013, 21:03

gelomeloman,

jak chcesz żeby pedał zachowywał się tak jak w ori układzie hamulcowym to zostań przy ori zaciskach, ale daj sobie większe tarcze, jarzma, zrób adaptery, samo zwiększenie, rozmiaru tarcz daje znakomite efekty wbrew pozorom, ponieważ zwiększa się promień po jakim działa klocek na tarczy, daje nam to inne przełożenie prędkości obwodowych tarczy i punktu styku opony z jezdnią.



drugi plus to taki że masz mniejszy czas zwłoki od rozpoczęcia wciskania pedału do pełnego zaciśnięcia klocków na tarczach, dając wielo-tłoczkowe zaciski lub poprostu o wiekszej średnicy tłoczków zwiększa się "pojemność" zacisku a dając znów większą pompę, aby zniwelować głęboki pedał, obniżamy ciśnienie z jakim płyn przepływa do zacisku, znów zwiększamy czas zwłoki do pełnego zaciśnięcia.



a odnośnie tyłu, jeśli dajemy większe hamulce, a nie mamy ABS'u to MUSIMY mieć korektor siły hamowania REDUKCYJNY.
w układach ABS bez możliwości wyłączania, mamy tłoczowy który tylko dławi PRZEPŁYW a nie ciśnienie.
w ukłądach ABS z możliwością wyłączania powinny być takie same korektory redukcyjne jak w układach hamulcowych bez ABS'u po to że kiedy jedziemy z wyłączonym ABS'em i auto zaczyna hamować, to wtedy na skutek działania bezwładności zwiększa się dociążenie, przedniej osi a maleje tylnej, wtedy tył byłby za mocno hamowany co skutkuje zablokowaniem kół w najmniej potrzebnym momencie.

w zwykłym układzie ABS, korektor jest potrzebny tylko do wydłużenia czasu napełnienia tylnych zacisków po to żeby uniknąć niestabilnego toru jazdy podczas hamowania a w razie wykonania skrętu podczas awaryjnego hamowania zarzucania tyłu.
w nowszych układach ABS zastosowano tylko zwężki i tyle,

za to w standardowym układzie hamulcowym musimy dławić ciśnienie, pod jakim jest zaciskany tylny hamulec, a nie szybkość jego napełnienia, choć jest to niestety powiązane,

ideałem byłby układ gdzie tył zaczyna jako pierwszy hamować, nieco mocniej, ale tak aby nie zablokować kół, natomiast w miarę przenoszenia ciężaru auta na skutek bezwładności , zwiększać siłę hamowania na przedniej osi a zmniejszać na tylnej osi.
wtedy mielibyśmy optymalne wykorzystanie siły hamowania z możliwością sporego zwiększenia siły hamowania w momencie największego obciążenia osi przedniej

trochę przydługi ten elaborat, ale mam nadzieję że przybliżyłem tematykę hamowania pojazdu

Awatar użytkownika
arthur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 24 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: arthur » 25 sie 2013, 19:19

W swoim B2 mam zalozone z przodu 276mm G60, a z tylu zaciski od S4/S6/A8 43mm na przerobionej tarczy 270mm. Serwo i pompa ori z B2, do tego przewody w stalowym oplocie.
Nie ma zadnych problemow z blokowaniem tylnych kol , jest szybka reakcja na wcisniecie padalu, nie ma zadnej zwloki, hamulec jest super wyczuwalny.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 sie 2013, 21:37

jeśli masz korektor siły hamowania sprawny i dobrze wyregulowany, to jak najbardziej tak, a reakcja szybka jest bo nie masz wielkiej pompy przy standardowym serwie i zacisków wielotłoczkowych,

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 sie 2013, 06:13

arthur, Mam taki sam zestaw u siebie :-D i potwierdzam, hamulec chodzi bardzo dobrze, co prawda w porównaniu do ori zacisków pedał ląduje trochę niżej ale jest ok. ;) Jak będę się nudził to zrobię dystans pod G60 i założę tarczę od Focusa ST170 - 300mm

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 26 sie 2013, 08:40

Ja też założyłem w/w zestaw na pompie 22 i serwo 9".
Pedał ląduje niżej. Dlatego w garażu leży pompa 25 z 7A i serwo 10".
W ACOQ 7A ze sprawnym układem hydraulicznym, przewodach w oplocie oraz ori heblach po remoncie pedał łapał szybko i mocno od samej góry.
W NG też tak chcę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga