[Audi All] Duże hamulce tył
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
[Audi All] Duże hamulce tył
Witam. Mam skompletowane hamulce na tył tarczowe od audi s6c5. Czyli jakiś centymetr większa średnica niż przednie tarcze wentylowane. Moje pytanie brzmi, jak je założę i przodu nie zmienię na coś większego czy będzie przeszkadzać mocno to przy hamowaniu (zarzucać tył itp) ? Chcę jakieś tarcze na tył wrzucić bo bębny się ''pokończyły'' :mrgreen:
Edit. Sorrka zapomniałem się
Edit. Sorrka zapomniałem się
Ostatnio zmieniony 17 mar 2013, 17:05 przez Apocalipto, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
moim zdaniem tak, tył będzie zbyt mocno hamował w porównaniu z przodem co może być mocno niebezpieczne szczególnie jak będzie ślisko.Apocalipto pisze:Moje pytanie brzmi, jak je założę i przodu nie zmienię na coś większego czy będzie przeszkadzać mocno to przy hamowaniu (zarzucać tył itp) ?
Ale niech koledzy lepiej znający się na rzeczy tu coś podpowiedzą
Moim zdaniem jeśli producent przewidział na tył bębny to powinno się założyć bębny a nie tarcze hamulcowe, z tego co piszesz to tylko narażasz się na dodatkowe koszty.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Panowie spokojnie, żaden zestaw jeszcze nie zawitał, bo i tak autko narazie nielata. Mam zaciski z jarzmami od a8 d2 4.2 przed liftem, tarcze od esy c5 ale są takie same jak w tym a8 ale rozmiaru niepamiętam, chyba 256mm czy coś takiego.
Zaciski bodajże girling 54 ( ale ręki niedam uciąć).
ABS-y będą, korektor też jest.
qwer56, Tarczę chcę założyć i na przód coś większego z tego względu, że mam inny silnik niż seria gdzie jest o wiele więcej mocy i na litej tarczy z przodu i bębnie z tyłu czuję się niezbyt pewnie.
Zaciski bodajże girling 54 ( ale ręki niedam uciąć).
ABS-y będą, korektor też jest.
qwer56, Tarczę chcę założyć i na przód coś większego z tego względu, że mam inny silnik niż seria gdzie jest o wiele więcej mocy i na litej tarczy z przodu i bębnie z tyłu czuję się niezbyt pewnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 17:52
- Lokalizacja: świdnik
Ja sprawdziłem że na przód pasują zaciski od A6 C5 przednie i podejdą chyba do feli 15" ale na milimetry a tarcz szukam bo potrzebne około 300mm wiem że ponoć od Focusa RSa pasują ale są większe niż 300mm i rozstaw 4x108.
Co od ABSu to proponuję wam zmienić całą pompe i wywalić korektor siły hamowania (ja tak zrobiłem). Zajmuję się elektroniką samochodową i zamontowałem pompe ABSu z passata z 99 roku ABS ver.5.3 z małą elektroniką i po wywaleniu ori kompa ABS i przelutowaniu wiązki wszystko smiga i hamuje wyśmienicie.
Obecnie z przodu mam Girling 60 ale ten dwutłoczkowy system powoduje że pedał głębiej leci w podłogę.
Dlatego szukam innego rozwiązania.
Co od ABSu to proponuję wam zmienić całą pompe i wywalić korektor siły hamowania (ja tak zrobiłem). Zajmuję się elektroniką samochodową i zamontowałem pompe ABSu z passata z 99 roku ABS ver.5.3 z małą elektroniką i po wywaleniu ori kompa ABS i przelutowaniu wiązki wszystko smiga i hamuje wyśmienicie.
Obecnie z przodu mam Girling 60 ale ten dwutłoczkowy system powoduje że pedał głębiej leci w podłogę.
Dlatego szukam innego rozwiązania.
gelomeloman,
jak chcesz żeby pedał zachowywał się tak jak w ori układzie hamulcowym to zostań przy ori zaciskach, ale daj sobie większe tarcze, jarzma, zrób adaptery, samo zwiększenie, rozmiaru tarcz daje znakomite efekty wbrew pozorom, ponieważ zwiększa się promień po jakim działa klocek na tarczy, daje nam to inne przełożenie prędkości obwodowych tarczy i punktu styku opony z jezdnią.
drugi plus to taki że masz mniejszy czas zwłoki od rozpoczęcia wciskania pedału do pełnego zaciśnięcia klocków na tarczach, dając wielo-tłoczkowe zaciski lub poprostu o wiekszej średnicy tłoczków zwiększa się "pojemność" zacisku a dając znów większą pompę, aby zniwelować głęboki pedał, obniżamy ciśnienie z jakim płyn przepływa do zacisku, znów zwiększamy czas zwłoki do pełnego zaciśnięcia.
a odnośnie tyłu, jeśli dajemy większe hamulce, a nie mamy ABS'u to MUSIMY mieć korektor siły hamowania REDUKCYJNY.
w układach ABS bez możliwości wyłączania, mamy tłoczowy który tylko dławi PRZEPŁYW a nie ciśnienie.
w ukłądach ABS z możliwością wyłączania powinny być takie same korektory redukcyjne jak w układach hamulcowych bez ABS'u po to że kiedy jedziemy z wyłączonym ABS'em i auto zaczyna hamować, to wtedy na skutek działania bezwładności zwiększa się dociążenie, przedniej osi a maleje tylnej, wtedy tył byłby za mocno hamowany co skutkuje zablokowaniem kół w najmniej potrzebnym momencie.
w zwykłym układzie ABS, korektor jest potrzebny tylko do wydłużenia czasu napełnienia tylnych zacisków po to żeby uniknąć niestabilnego toru jazdy podczas hamowania a w razie wykonania skrętu podczas awaryjnego hamowania zarzucania tyłu.
w nowszych układach ABS zastosowano tylko zwężki i tyle,
za to w standardowym układzie hamulcowym musimy dławić ciśnienie, pod jakim jest zaciskany tylny hamulec, a nie szybkość jego napełnienia, choć jest to niestety powiązane,
ideałem byłby układ gdzie tył zaczyna jako pierwszy hamować, nieco mocniej, ale tak aby nie zablokować kół, natomiast w miarę przenoszenia ciężaru auta na skutek bezwładności , zwiększać siłę hamowania na przedniej osi a zmniejszać na tylnej osi.
wtedy mielibyśmy optymalne wykorzystanie siły hamowania z możliwością sporego zwiększenia siły hamowania w momencie największego obciążenia osi przedniej
trochę przydługi ten elaborat, ale mam nadzieję że przybliżyłem tematykę hamowania pojazdu
jak chcesz żeby pedał zachowywał się tak jak w ori układzie hamulcowym to zostań przy ori zaciskach, ale daj sobie większe tarcze, jarzma, zrób adaptery, samo zwiększenie, rozmiaru tarcz daje znakomite efekty wbrew pozorom, ponieważ zwiększa się promień po jakim działa klocek na tarczy, daje nam to inne przełożenie prędkości obwodowych tarczy i punktu styku opony z jezdnią.
drugi plus to taki że masz mniejszy czas zwłoki od rozpoczęcia wciskania pedału do pełnego zaciśnięcia klocków na tarczach, dając wielo-tłoczkowe zaciski lub poprostu o wiekszej średnicy tłoczków zwiększa się "pojemność" zacisku a dając znów większą pompę, aby zniwelować głęboki pedał, obniżamy ciśnienie z jakim płyn przepływa do zacisku, znów zwiększamy czas zwłoki do pełnego zaciśnięcia.
a odnośnie tyłu, jeśli dajemy większe hamulce, a nie mamy ABS'u to MUSIMY mieć korektor siły hamowania REDUKCYJNY.
w układach ABS bez możliwości wyłączania, mamy tłoczowy który tylko dławi PRZEPŁYW a nie ciśnienie.
w ukłądach ABS z możliwością wyłączania powinny być takie same korektory redukcyjne jak w układach hamulcowych bez ABS'u po to że kiedy jedziemy z wyłączonym ABS'em i auto zaczyna hamować, to wtedy na skutek działania bezwładności zwiększa się dociążenie, przedniej osi a maleje tylnej, wtedy tył byłby za mocno hamowany co skutkuje zablokowaniem kół w najmniej potrzebnym momencie.
w zwykłym układzie ABS, korektor jest potrzebny tylko do wydłużenia czasu napełnienia tylnych zacisków po to żeby uniknąć niestabilnego toru jazdy podczas hamowania a w razie wykonania skrętu podczas awaryjnego hamowania zarzucania tyłu.
w nowszych układach ABS zastosowano tylko zwężki i tyle,
za to w standardowym układzie hamulcowym musimy dławić ciśnienie, pod jakim jest zaciskany tylny hamulec, a nie szybkość jego napełnienia, choć jest to niestety powiązane,
ideałem byłby układ gdzie tył zaczyna jako pierwszy hamować, nieco mocniej, ale tak aby nie zablokować kół, natomiast w miarę przenoszenia ciężaru auta na skutek bezwładności , zwiększać siłę hamowania na przedniej osi a zmniejszać na tylnej osi.
wtedy mielibyśmy optymalne wykorzystanie siły hamowania z możliwością sporego zwiększenia siły hamowania w momencie największego obciążenia osi przedniej
trochę przydługi ten elaborat, ale mam nadzieję że przybliżyłem tematykę hamowania pojazdu
W swoim B2 mam zalozone z przodu 276mm G60, a z tylu zaciski od S4/S6/A8 43mm na przerobionej tarczy 270mm. Serwo i pompa ori z B2, do tego przewody w stalowym oplocie.
Nie ma zadnych problemow z blokowaniem tylnych kol , jest szybka reakcja na wcisniecie padalu, nie ma zadnej zwloki, hamulec jest super wyczuwalny.
Nie ma zadnych problemow z blokowaniem tylnych kol , jest szybka reakcja na wcisniecie padalu, nie ma zadnej zwloki, hamulec jest super wyczuwalny.