Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 / B4] automat na manual problem

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
alamot33

[B3 / B4] automat na manual problem

Post autor: alamot33 » 01 gru 2010, 13:36

witam jestem tu nowy i mam mały problem jestem po przekładce skrzyni na manual gdyż leniuch umarł :-( i pojawił sie problem... mianowicie autko jeździ pali duuuużo mniej ale nie mogę sobie poradzić z elektryką ... brak świateł cofania i problem z odpalaniem . pod autkiem wisi wyłacznik z automatu wpięty do kostki ... autko odpala ale brak świateł cofania ... chciałbym sie tego ustrojstwa które wisi pod autkiem pozbyć ... proszę o pilną pomoc z góry dzięki....
Ostatnio zmieniony 03 gru 2010, 22:08 przez alamot33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 gru 2010, 13:09

_uwaga

Aby zrobić normalne odpalanie jak w manualu wywal przekaźnik z gniazda 8 skrzynki bezpieczników: http://images38.fotosik.pl/208/a3a5c01e1ca7a75b.jpg i wsadź tam blaszkę taką jak była przy manualnych skrzyniach. Na tym zdjęciu ta blaszka: http://yfrog.com/85blaszkaj

Co do świateł to trzeba podpiąć się kablami z czujnika w skrzyni do kabli idących do modułu sterującego skrzynią aut. pod półką nad nogami kierowcy. Bo właśnie ten moduł między innymi włączał światła cofania.

Jak to zrobisz to będziesz mógł się pozbyć wiązek od automatu.
Części samochodowe online - Motostacja

alamot33

Post autor: alamot33 » 02 gru 2010, 18:36

oki dzieki tez tak mi sie cos zdawalo z tym ze u mnie nie ma tam przekaznika ... byla tylko nalepka "only for automat A4" a z tym wstecznym to dokladnie to ktory to przekaznik i ktore to kabelki ? z gory dzieki

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 gru 2010, 20:14

Dochodzi od niego 7 przewodów
niebieski, brązowo-niebieski, czarny, brązowo-niebieski, czarno-niebieski, niebiesko-czerwony, czerwono-czarny.

Czarno-niebieski - z niego należy wziąć zasilanie dla czujnika świateł cofania
niebiesko-czerwony - idzie do tylnych lampa więc tutaj należy podłączyć wyjście z czujnika

Ten moduł znajduję się w gnieździe 1 czyli maksymalnie na lewo na samej górze w tej listwie z przekaźnikami.
Części samochodowe online - Motostacja

alamot33

Post autor: alamot33 » 03 gru 2010, 20:38

oki dzięki zobaczę to w poniedziałek i dam znać jak mi poszło ze wstecznym ...
a z tym odpalaniem to co doradzasz ?? bo jeżdżę z podpiętą kostką z automata tzn. z czujnikiem i chciałbym się tego pozbyć .... zaznaczam jeszcze raz że tego przekaźnika co pisałeś nie posiadam .....

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2010, 20:50

alamot33 pisze:a z tym odpalaniem to co doradzasz ??
Dokopałem się jeszcze do jednego schematu.

W tym module o którym pisałem wyżej ze światłami cofania, trzeba połączyć kable czerwono-czarny i czarny wchodzące do niego.
Części samochodowe online - Motostacja

alamot33

Post autor: alamot33 » 09 gru 2010, 17:30

dzieki wielkie wszystko dziala tak jak powinno :-)

dartweider

Post autor: dartweider » 29 maja 2015, 21:12

Witam. Wiem ze bardzo stary temat ale przydatny dla zmieniających skrzynie. Mam inne pytanie w 1z jest jeszcze jakiś czujnik na sprzęgle którego w automacie nie ma. Wie ktoś jak go wsadzić po zdemontowaniu już wiązki od automatu?

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 10 cze 2015, 21:36

dartweider pisze:Witam. Wiem ze bardzo stary temat ale przydatny dla zmieniających skrzynie. Mam inne pytanie w 1z jest jeszcze jakiś czujnik na sprzęgle którego w automacie nie ma. Wie ktoś jak go wsadzić po zdemontowaniu już wiązki od automatu?
Z tego co rozumiem to chodzi Ci o wyłącznik krańcowy tempomatu rozłącza on tempomat w momencie naduszenia sprzęgła.
Jak masz tempomat to wepnij go szeregowo we wiązkę z takim samym wyłącznikiem przy pedale hamulca a jak tempomatu nie masz to możesz sobie to darować <ok>
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+

dartweider

Post autor: dartweider » 30 gru 2015, 15:28

YaCooL pisze:
dartweider pisze:Witam. Wiem ze bardzo stary temat ale przydatny dla zmieniających skrzynie. Mam inne pytanie w 1z jest jeszcze jakiś czujnik na sprzęgle którego w automacie nie ma. Wie ktoś jak go wsadzić po zdemontowaniu już wiązki od automatu?
Z tego co rozumiem to chodzi Ci o wyłącznik krańcowy tempomatu rozłącza on tempomat w momencie naduszenia sprzęgła.
Jak masz tempomat to wepnij go szeregowo we wiązkę z takim samym wyłącznikiem przy pedale hamulca a jak tempomatu nie masz to możesz sobie to darować <ok>
Dzięki za info:) Właśnie mam tempomat ale jeśli to jest tylko po to to zostawię to tak jak jest i przy wdepnięciu hamulca rozłączy mi go albo po prostu go wyłączę jak będę miał zmienić bieg:D Z resztą jak często po mieście jeździmy z tempomatem:P

[ Dodano: 2015-12-30, 15:28 ]
Witam. Wymieniam właśnie swój automat na manual. Znalazłem już przekaźnik potrzebny do zmostkowania nad nogami kierowcy blaszkę też mam do skrzynki bezpieczników. Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable? I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 sty 2016, 10:58

dartweider pisze:Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable?
Oba rozwiązania będę działać tylko jak zrobisz słabą zworkę to może wypaść.
dartweider pisze:I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?
Jak będziesz wycinać na pałę to możesz przypadkowo wyciąć kable które potrzebujesz czyli te od rozrusznika i świateł cofania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

dartweider

Post autor: dartweider » 06 sty 2016, 13:01

maciek889 pisze:
dartweider pisze:Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable?
Oba rozwiązania będę działać tylko jak zrobisz słabą zworkę to może wypaść.
dartweider pisze:I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?
Jak będziesz wycinać na pałę to możesz przypadkowo wyciąć kable które potrzebujesz czyli te od rozrusznika i świateł cofania.
Przypomniało mi się że została mi wiązka z automatu cała ładnie wyciagnięta
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tej wiązki jako tako się nie da wyciągnąć tak sobie skoro mamy zostawić kable potrzebne do mostkowania. A rozplatać i wyciągać po kabelku to niestety nie mam cierpliwości ani miejsca żeby rękę włożyć. Chciał bym się dowiedzieć jak wy ten problem rozwiązaliście

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 sty 2016, 23:07

Zostaw wiązkę z automatu i tak jej nie widać. A jak wyciągniesz i pogubisz kable to najprościej zmostkować kable u źródeł. Puszczenie kabla rozrusznika ze stacyjki do kabla idącego do rozrusznika (najpewniej to będzie któryś w miejscy oznaczonym x50 pod spodem).
Co do świateł cofania to wyjście na tylne lampy trzeba szukać po dywanikiem, gdzieś we wiązce pod nogami też jest kostka idąca na tylne światła.
Zasilanie dla nich można wziąc z jakiegoś plusa po zapłonie. Jesli nie będzie szedł przez bezpiecznik to dać bezpiecznik po drodze.
Oryginalne zasilanie świateł cofania udzie z pinu B15A > http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c kabel czarno niebieski i już jest za bezpiecznikiem nr 12.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga