[B3 / B4] automat na manual problem
[B3 / B4] automat na manual problem
witam jestem tu nowy i mam mały problem jestem po przekładce skrzyni na manual gdyż leniuch umarł i pojawił sie problem... mianowicie autko jeździ pali duuuużo mniej ale nie mogę sobie poradzić z elektryką ... brak świateł cofania i problem z odpalaniem . pod autkiem wisi wyłacznik z automatu wpięty do kostki ... autko odpala ale brak świateł cofania ... chciałbym sie tego ustrojstwa które wisi pod autkiem pozbyć ... proszę o pilną pomoc z góry dzięki....
Ostatnio zmieniony 03 gru 2010, 22:08 przez alamot33, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
_uwaga
Aby zrobić normalne odpalanie jak w manualu wywal przekaźnik z gniazda 8 skrzynki bezpieczników: http://images38.fotosik.pl/208/a3a5c01e1ca7a75b.jpg i wsadź tam blaszkę taką jak była przy manualnych skrzyniach. Na tym zdjęciu ta blaszka: http://yfrog.com/85blaszkaj
Co do świateł to trzeba podpiąć się kablami z czujnika w skrzyni do kabli idących do modułu sterującego skrzynią aut. pod półką nad nogami kierowcy. Bo właśnie ten moduł między innymi włączał światła cofania.
Jak to zrobisz to będziesz mógł się pozbyć wiązek od automatu.
Aby zrobić normalne odpalanie jak w manualu wywal przekaźnik z gniazda 8 skrzynki bezpieczników: http://images38.fotosik.pl/208/a3a5c01e1ca7a75b.jpg i wsadź tam blaszkę taką jak była przy manualnych skrzyniach. Na tym zdjęciu ta blaszka: http://yfrog.com/85blaszkaj
Co do świateł to trzeba podpiąć się kablami z czujnika w skrzyni do kabli idących do modułu sterującego skrzynią aut. pod półką nad nogami kierowcy. Bo właśnie ten moduł między innymi włączał światła cofania.
Jak to zrobisz to będziesz mógł się pozbyć wiązek od automatu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dochodzi od niego 7 przewodów
niebieski, brązowo-niebieski, czarny, brązowo-niebieski, czarno-niebieski, niebiesko-czerwony, czerwono-czarny.
Czarno-niebieski - z niego należy wziąć zasilanie dla czujnika świateł cofania
niebiesko-czerwony - idzie do tylnych lampa więc tutaj należy podłączyć wyjście z czujnika
Ten moduł znajduję się w gnieździe 1 czyli maksymalnie na lewo na samej górze w tej listwie z przekaźnikami.
niebieski, brązowo-niebieski, czarny, brązowo-niebieski, czarno-niebieski, niebiesko-czerwony, czerwono-czarny.
Czarno-niebieski - z niego należy wziąć zasilanie dla czujnika świateł cofania
niebiesko-czerwony - idzie do tylnych lampa więc tutaj należy podłączyć wyjście z czujnika
Ten moduł znajduję się w gnieździe 1 czyli maksymalnie na lewo na samej górze w tej listwie z przekaźnikami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co rozumiem to chodzi Ci o wyłącznik krańcowy tempomatu rozłącza on tempomat w momencie naduszenia sprzęgła.dartweider pisze:Witam. Wiem ze bardzo stary temat ale przydatny dla zmieniających skrzynie. Mam inne pytanie w 1z jest jeszcze jakiś czujnik na sprzęgle którego w automacie nie ma. Wie ktoś jak go wsadzić po zdemontowaniu już wiązki od automatu?
Jak masz tempomat to wepnij go szeregowo we wiązkę z takim samym wyłącznikiem przy pedale hamulca a jak tempomatu nie masz to możesz sobie to darować <ok>
Dzięki za info:) Właśnie mam tempomat ale jeśli to jest tylko po to to zostawię to tak jak jest i przy wdepnięciu hamulca rozłączy mi go albo po prostu go wyłączę jak będę miał zmienić bieg:D Z resztą jak często po mieście jeździmy z tempomatem:PYaCooL pisze:Z tego co rozumiem to chodzi Ci o wyłącznik krańcowy tempomatu rozłącza on tempomat w momencie naduszenia sprzęgła.dartweider pisze:Witam. Wiem ze bardzo stary temat ale przydatny dla zmieniających skrzynie. Mam inne pytanie w 1z jest jeszcze jakiś czujnik na sprzęgle którego w automacie nie ma. Wie ktoś jak go wsadzić po zdemontowaniu już wiązki od automatu?
Jak masz tempomat to wepnij go szeregowo we wiązkę z takim samym wyłącznikiem przy pedale hamulca a jak tempomatu nie masz to możesz sobie to darować <ok>
[ Dodano: 2015-12-30, 15:28 ]
Witam. Wymieniam właśnie swój automat na manual. Znalazłem już przekaźnik potrzebny do zmostkowania nad nogami kierowcy blaszkę też mam do skrzynki bezpieczników. Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable? I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Oba rozwiązania będę działać tylko jak zrobisz słabą zworkę to może wypaść.dartweider pisze:Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable?
Jak będziesz wycinać na pałę to możesz przypadkowo wyciąć kable które potrzebujesz czyli te od rozrusznika i świateł cofania.dartweider pisze:I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?
Przypomniało mi się że została mi wiązka z automatu cała ładnie wyciagniętamaciek889 pisze:Oba rozwiązania będę działać tylko jak zrobisz słabą zworkę to może wypaść.dartweider pisze:Teraz mam pytanie o mostkowanie tych kabli wystarczy w gniazdo powpinać jakieś zworki czy musze ciąć kable?Jak będziesz wycinać na pałę to możesz przypadkowo wyciąć kable które potrzebujesz czyli te od rozrusznika i świateł cofania.dartweider pisze:I co dalej z wiązką automatu po mostkowaniu przekaźnika i wpięciu zworki w przekaźnik nr8 można na pałę poodpinać kable i wyrzucić?
tej wiązki jako tako się nie da wyciągnąć tak sobie skoro mamy zostawić kable potrzebne do mostkowania. A rozplatać i wyciągać po kabelku to niestety nie mam cierpliwości ani miejsca żeby rękę włożyć. Chciał bym się dowiedzieć jak wy ten problem rozwiązaliście
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zostaw wiązkę z automatu i tak jej nie widać. A jak wyciągniesz i pogubisz kable to najprościej zmostkować kable u źródeł. Puszczenie kabla rozrusznika ze stacyjki do kabla idącego do rozrusznika (najpewniej to będzie któryś w miejscy oznaczonym x50 pod spodem).
Co do świateł cofania to wyjście na tylne lampy trzeba szukać po dywanikiem, gdzieś we wiązce pod nogami też jest kostka idąca na tylne światła.
Zasilanie dla nich można wziąc z jakiegoś plusa po zapłonie. Jesli nie będzie szedł przez bezpiecznik to dać bezpiecznik po drodze.
Oryginalne zasilanie świateł cofania udzie z pinu B15A > http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c kabel czarno niebieski i już jest za bezpiecznikiem nr 12.
Co do świateł cofania to wyjście na tylne lampy trzeba szukać po dywanikiem, gdzieś we wiązce pod nogami też jest kostka idąca na tylne światła.
Zasilanie dla nich można wziąc z jakiegoś plusa po zapłonie. Jesli nie będzie szedł przez bezpiecznik to dać bezpiecznik po drodze.
Oryginalne zasilanie świateł cofania udzie z pinu B15A > http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c kabel czarno niebieski i już jest za bezpiecznikiem nr 12.