Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3] Nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

[B3 2.3] Nie odpala

Post autor: myster » 07 mar 2010, 17:26

Witam. Mam problem z audi B3 2.3 benzyna quatro. Mianowicie rozchodzi sie o to ze jednego dnia chodzilo bez problemow a drugiego chcac odpalic juz sie nie dalo. Doszlem ze nie chodzi pomka podlaczylem na krotko i okazalo sie ze jest sprawna wiec szukalem przerwy w obwodzie. Aktualnie pompka juz jest zrobiona i poprzekreceniu zaplonu sie zalancza pompuje i sie rozlancza wiec jest juz znia wszystko ok ale auto nadal nie odpala o co wiec chodzi?
Iskra jest ok paliwo dostaje bo swiece sa mokre i smierdzi paliwem. Klapy sa ok pracuja bez przyciec nie wiem gdzie szukac przyczyny;(
Nie wiem czemu ono nawet nie chce zagadac majac paliwo i iskre .
Przeszukujac forum jest duzo tematow na temat problemow odpalenia na cieplym i nie moglem sie doszukac odpowiedzi na moj problem.

prosze o sugestie co sprawdzic co zrobic .

prozdrawiam ;-)
JVC kd sh 909r
μ-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

matt_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2008, 08:32

Post autor: matt_s » 07 mar 2010, 18:34

Pompka po przekreceniu zapłonu włacza sie przez pare sekund pracuje i sie wyłacza to normalne. U mnie jest taki sam problem - paliwo ma, iskre ma ale nie zapali. Wygląda to tak jakby juz mial zapalic ale zaraz gaśnie...

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 07 mar 2010, 18:36

do sprawdzenia jest masa u mnie tak było i czujnik halla moze sie powoli konczyc jego zywot
DAMIAN_23_23_

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 07 mar 2010, 18:37

Czujnik położenia wału jest sprawny?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 mar 2010, 19:06

A gdzie w ng czojnik polozenia walu?
Nie mieszaj jak nie jestes pewien!
Jak jest iskra to hall ok aczkolwiek moze sie konczyc
Posprawdzac gumy weze pod katem nieszczelnosci
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 07 mar 2010, 19:06

damian_23_23_ pisze:do sprawdzenia jest masa u mnie tak było i czujnik halla moze sie powoli konczyc jego zywot
swiety82 pisze:Czujnik położenia wału jest sprawny?
A koledzy powiedzcie gdzie one sie znajduja dokladnie owe czujniki.
I jakie sa ich opornosci prawidlowe?

Czujnik halla dokladnie za co odpowiada za iskre bodajrze tak?
A polozenia walu?

Jeszcze wyczytalem na forum ze winny moze byc wtrysk startowy czy jakos tak on tez moze platac takie figle? Jesli tak jak go sprawdzic?

Umnie wogule miema zadnych checi zapalic nawet zajakniecia nie ma :(. Masy wszystkie przelecialem ale bez skutku.
JVC kd sh 909r
μ-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 mar 2010, 19:47

Toc pisze ze ng nie ma takowych czojnikow jedynie halla a ten w aparacie zaplonowym.
Rozruchowy watpie skoro smierdzi bezyna to podaje.
Sprawdz lewe powietrze czojnik temp do ecu
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 mar 2010, 20:04

Czujnik halla działa jak przerywacz w zwykłym układzie zapłonowym, tylko że działa na innej zasadzie, zbiera impulsy magnetyczne z wału korbowego żeby w odpowiednim momencie położenia wału wystąpiła iskra.Tak więc w pierwszej kolejności Hall do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 mar 2010, 20:53

Jesli halla jest zamontowany w rozdzielaczu zaplonu-aparacie zaplonowym jak bedzie zbieral impulsy z walu korbowego? Canbusem? W owym aparacie jest koszyk ktury stymulje pozycje walu proste rozwiazanie sama mechanika.
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 mar 2010, 21:46

A na jakiej zasadzie koszyk stymuluje pozycję wału skoro aparat porusza się na wałku pośrednim?Spróbuj przestawić wałek pośredni i odpal auto.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 mar 2010, 22:28

Ap. zaplonowy jego oska na niej koszyk apedzany zebatka z walka rozrzadu.. Prosty impulsator zasada jak abs..
Rozbierales juz NG ? Normalne ze jak przekrecisz aparat nie odpali bo iskra w niewlasciwym momencie a nie z powodu zlej pozycji halla
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 10 mar 2010, 19:18

Koledzy auto odpalilo po dlugich meczarniach, doszlem do wniosku ze go zalewa po wyjeciu swiec i wysuszeniu ich auto odpala ale spaliny stracznie smierdza nie spalonym paliwem. Malo tego zauwazylem rowniez ze przybylo oleju na miarce i to dosc sporo, i czuc benzyne w oleju wiec mysle ze wina lezy po stronie spryskiwaczy.

Co o tym myslicie? Z reguly jesli w czasie 5 sekund krecenia nie zagada to musze wyjac swiece i wysuszyc opalarka bo sa tak zalane jak by wsadzil do pojenika z paliwem;(

Pozdrawiam
JVC kd sh 909r
μ-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 10 mar 2010, 19:55

Prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 10 mar 2010, 19:58

mialem taki objaw w moim cabie jak rozkrecilem imbusem talez przeplywomierza za bogata duzo za bogata mieszanka przy 140 nagle jak zakopcilo z wydechu okazalo sie ze przybylo tyle oleju za dostal sie przez odme do kolektora ssacego ..
wymienilem olej na nowy oczywiscie filter tez
ustawilem przeplywomiez na mierniku spalin i na wpietym mA w regulator cisnienia i od tamtej regulacji nic nie przybywa i jest ok.
wiec byc moze masz to samo ...
zanim zaczniesz cokolwiek krecic oczywiscie sprawdz wtrysk rozruchowy czy nie jest uszkodzony, czujnik tem 2-piny czy dziala czy nie jest zawieszony na niskiej tem. i rozruchowy podaje ciagle paliwo...

spruboj odpalic na wypietym czojniku czy bedzie lepiej
oraz druga pruba na wypietym rozruchowym

oczywiscie na zimnym silniku...

miales jakies strzaly?
strzelalo w wydech?
jak tam swiece kable i reszta?
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 10 mar 2010, 21:19

Powiem tak na benzynie jesli wogole odpali chodzi na niskich obrotach strasznie nierowno kuleje i potrafi zgasnac jak jest zimny, strzalow zadnych nie ma, natomiast na gazie chodzi juz bardzo rowno. Wiec to cos jest z paliwem ale co zrobic zeby to trafnie zdiagnozowac bo nie chce wymieniac wszystkiego pokolei. No wlasnie mi tez zassalo odma i jak zakopcilo to dopiero mi przyszlo do glowy zeby sprawdzic stan oleju i sie zdziwilem:)
Wtrys rozruchowy odpinalem i roznicy nie odczulem wogole.
Swiece sa nowe i dopiero na nich zapalil bo na starych nie chcial nawet zagadac ale pewnie jak bym stare wysuszyl to by odpalil ale juz sie znimi nie bawilem.
Przewody i sama iskra jest ok. Tylko ta duza ilosc paliwa zalewajaca swiece.
A zapomnialem napisac jedna swieca czy dwie nie sa tak zalane jak pozostale 4.

Przyjacielu a gdzie ten talez przeplywomierza jest Bo nie kojarze chodzi o ten co sie znajduje w gardzieli wychodzacej z filtra co pod wplywem zasysanego powietrza unosi sie?
Jak i przy nim i przy potencjometrze chodz nie wiem gdzie on sie znajduje nigdy niegrzebalem.
JVC kd sh 909r
μ-Dimension RM V41
Dego PO-650
RE Audio SR-10 D2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga