[b3 PM] diagnoza błyskowa
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
[b3 PM] diagnoza błyskowa
Witam. ostatnio bawie sie w vagowanie nabyłem takiego vaga( niżej na zdjęciu)
ale oczywiście mój nie ma wejścia diagnostycznego
i tu pytanie która kostka służy do diagnozy(błyskowej) w moim autku 1.8 PM 1991r.
no i jak to zrobić bo wiem tyle, że trzeba podłączyć tester diodowy i zczytać. proszę o podpowiedzi
ale oczywiście mój nie ma wejścia diagnostycznego
i tu pytanie która kostka służy do diagnozy(błyskowej) w moim autku 1.8 PM 1991r.
no i jak to zrobić bo wiem tyle, że trzeba podłączyć tester diodowy i zczytać. proszę o podpowiedzi
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Z racji tego, że dzisiaj wymieniałem przekaźnik (przerywacz) od kierunkowskazów zrobiłem fotki tego złącza diagnostycznego:krzysiek11 pisze:no już studiowałem tę lekturę ale nie wiem w końcu które kostki do tego służą (nie znalazłem takich jak na schemacie) zrobiłem zdjęcie i może ktoś mi zaznaczyć które to? i czy trzeba wcisnąć bezpiecznik
w ten szary przekażnik
1. widok z góry po odkręceniu półki nad nogami kierowcy
2.widok z bliska złącza diagnostycznego
Zdjęcia robione telefonem dlatego słaba ich jakość, ale myślę, że i tak będą pomocne.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Te złącza są wsuwane do półki, jeśli ktoś kiedyś zdejmował półkę, to zapewne złącza są nie wsunięte na miejsce, tylko "latają" gdzieś luzem pod półką. We wszystkich wtryskach mechanicznych KE-Jetronic i Motronic powinno być złącze diagnostyczne. Jeśli takowego nie ma, jest najprawdopodobniej lampka na desce, a kody odczytuje się wkładając bezpiecznik w pompę paliwa.
Kiedyś w swojej B3 przerobiłem tak złącze, żeby była lampka na desce rozdzielczej w miejscu check engine (fabrycznie nie ma tam żarówki) i zrobiłem sobie switcha nad nogami kierowcy, w razie chęci odczytania kodów wystarczyło wcisnąć przycisk a kody wybłyskiwała lampka check engine.
Takie rozwiązanie ma też jeden plus, bo w przypadku usterki jakiegokolwiek czyjnika bądź nieprawidłowej pracy na złączu synałowym pojawia się sygnał niski i zapala się lampka na desce, więc mamy dodatkowo pełnosprawną lampkę check engine (która również służy do odczytu kodów).
Jeśli ktoś jest zainteresowany zamontowaniem takiego czegoś w silniku 3A bądź NG proszę o info, napiszę na forum co i jak.
Kiedyś w swojej B3 przerobiłem tak złącze, żeby była lampka na desce rozdzielczej w miejscu check engine (fabrycznie nie ma tam żarówki) i zrobiłem sobie switcha nad nogami kierowcy, w razie chęci odczytania kodów wystarczyło wcisnąć przycisk a kody wybłyskiwała lampka check engine.
Takie rozwiązanie ma też jeden plus, bo w przypadku usterki jakiegokolwiek czyjnika bądź nieprawidłowej pracy na złączu synałowym pojawia się sygnał niski i zapala się lampka na desce, więc mamy dodatkowo pełnosprawną lampkę check engine (która również służy do odczytu kodów).
Jeśli ktoś jest zainteresowany zamontowaniem takiego czegoś w silniku 3A bądź NG proszę o info, napiszę na forum co i jak.