Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 PM] diagnoza błyskowa

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

[b3 PM] diagnoza błyskowa

Post autor: krzysiek11 » 28 wrz 2008, 15:33

Witam. ostatnio bawie sie w vagowanie nabyłem takiego vaga( niżej na zdjęciu)
ale oczywiście mój nie ma wejścia diagnostycznego
i tu pytanie która kostka służy do diagnozy(błyskowej) w moim autku 1.8 PM 1991r.
no i jak to zrobić bo wiem tyle, że trzeba podłączyć tester diodowy i zczytać. proszę o podpowiedzi Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 28 wrz 2008, 16:02

Złącze obd1 jest pod półką, która jest nad pedałami, tyle, że tam musisz wykonać sobie specjalny przyrząd do odczytu kodów błyskowych. reszta wyjaśni Ci się po przeczytaniu tego :

ObrazekObrazek


oraz tego:

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 28 wrz 2008, 17:22

no już studiowałem tę lekturę ale nie wiem w końcu które kostki do tego służą (nie znalazłem takich jak na schemacie) zrobiłem zdjęcie i może ktoś mi zaznaczyć które to? i czy trzeba wcisnąć bezpiecznik
w ten szary przekażnik

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 26 paź 2008, 22:38

Czy według tego pierwszego schematu podłącznia pod OBD1 diody led sprawdzę kody w B4 rocznik 1992?

Podłączałem dzisiaj Vag-a 2.5 i nie mógł mi się skomunikować. Było słychać cykanie przekaźnika, potem silniczka krokowego i na koniec dwóch zaworów przy przepływomierzu.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 12:13

Jak masz AAH to diagnozujesz go vagiem nie testerem kodów migowych (błyskowych). Nie połączyło Ci się jedz na ori vaga na pewno się połączy ;-)

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 27 paź 2008, 15:18

Pytałem sprzedawcę Vaga 2.5 i mówił że musi chodzić.

Dodał że napięcie na pinach K i L względem masy powinno wynosić koło 8 volt a u mnie jest 11.3 V więc tu może jest jakaś usterka.

Możliwe że kupię Vaga z linią KKL na ODB2 jak to nie pójdzie to wtedy gdzieś pojadę to zbadać.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 15:27

OMENATOR pisze:Możliwe że kupię Vaga z linią KKL na ODB2 jak to nie pójdzie to wtedy gdzieś pojadę to zbadać.
Ja odrazu pojechałbym gdzieś to zbadać bo tak wydasz więcej kasy jak to warte.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 27 paź 2008, 19:11

mam vaga OBD 2 i łączy się bezproblemowo z golfem 3 z 93r. to z twoim też powinien

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 15 lis 2008, 16:58

krzysiek11 pisze:no już studiowałem tę lekturę ale nie wiem w końcu które kostki do tego służą (nie znalazłem takich jak na schemacie) zrobiłem zdjęcie i może ktoś mi zaznaczyć które to? i czy trzeba wcisnąć bezpiecznik
w ten szary przekażnik
Z racji tego, że dzisiaj wymieniałem przekaźnik (przerywacz) od kierunkowskazów zrobiłem fotki tego złącza diagnostycznego:
1. widok z góry po odkręceniu półki nad nogami kierowcy :-)
ObrazekObrazek
2.widok z bliska złącza diagnostycznego
ObrazekObrazek
Zdjęcia robione telefonem dlatego słaba ich jakość, ale myślę, że i tak będą pomocne.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 15 lis 2008, 19:05

Dzięki za fotke ale u mnie nie ma tego złącza

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 15 lis 2008, 19:36

To dziwne, że nie masz tego złącza bo moje B3 jest z 90 roku, a Twoja z 91 roku więc tym bardziej powinna posiadać je. Więc jednak bez zwierania bezpiecznika, "wywoływania" błędów się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 16 lis 2008, 10:51

audico pisze:To dziwne, że nie masz tego złącza bo moje B3 jest z 90 roku, a Twoja z 91 roku więc tym bardziej powinna posiadać je. Więc jednak bez zwierania bezpiecznika, "wywoływania" błędów się nie obejdzie.
no właśnie to dziwne tylko gdzie jest jakieś złącze żeby to zrobić?

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 08 sty 2009, 18:33

OK.A jak to się ma do motoru 2,3 NG?
Szukałem tych złączy i nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 09 sty 2009, 16:21

u mnie tez jest tak jak u kolegi pod pulka ale jak pojechalem na warsztat zeby sie do kompa podlaczyc to nie mogl sie polaczyc,

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sty 2009, 10:50

Te złącza są wsuwane do półki, jeśli ktoś kiedyś zdejmował półkę, to zapewne złącza są nie wsunięte na miejsce, tylko "latają" gdzieś luzem pod półką. We wszystkich wtryskach mechanicznych KE-Jetronic i Motronic powinno być złącze diagnostyczne. Jeśli takowego nie ma, jest najprawdopodobniej lampka na desce, a kody odczytuje się wkładając bezpiecznik w pompę paliwa.
Kiedyś w swojej B3 przerobiłem tak złącze, żeby była lampka na desce rozdzielczej w miejscu check engine (fabrycznie nie ma tam żarówki) i zrobiłem sobie switcha nad nogami kierowcy, w razie chęci odczytania kodów wystarczyło wcisnąć przycisk a kody wybłyskiwała lampka check engine.
Takie rozwiązanie ma też jeden plus, bo w przypadku usterki jakiegokolwiek czyjnika bądź nieprawidłowej pracy na złączu synałowym pojawia się sygnał niski i zapala się lampka na desce, więc mamy dodatkowo pełnosprawną lampkę check engine (która również służy do odczytu kodów).
Jeśli ktoś jest zainteresowany zamontowaniem takiego czegoś w silniku 3A bądź NG proszę o info, napiszę na forum co i jak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl